Štvrtok, 2. Mája 2024, 17:54
Zdar, já mám E91, 318d, 105 kW, manuál, r.v. 2012, 300 tis. km a auto bezproblémové.
Na autě za 12 let:
- teklo těsnění na vodní pumpě (vyměnil jsem ji celou),
- odešel (praskl) vlnovec na výfuku (vyměnil jsem za nový, vlnovce odcházejí kolem 200 tis. km).
- popraskaly dráty v ohybu 5 dveří (slabost E91),
- párkrát žárovka.
Dále jsem měnil preventivně:
- tlumiče,
- kotouče a destičky,
- 2x baterka,
- 1x olej v převodovce.
Jinak se na autě nedělalo nic, kromě výměny oleje a filtrů. Za mě spolehlivé auto.
Pokud by auto mělo větší nájezd, hledej takové, které mělo vyměněné rozvody.
Zkontroluj si stav vlnovce na výfukovém potrubí.
Kolem cca 250 až 270 tis. km se rozsvěcuje kontrolka filtru DPF (filtr pevných částic) na přístrojovce (svítí žlutě). Tady buď ho demontuješ a necháš vyčistit (cca 100 až 150 Eur za vyčištění) nebo necháš vyměnit za nový cca 600 Eur neoriginální. Ceny bez demontáže a montáže. Třetí možnost je, že přes diagnostiku necháš vynulovat filtr DPF (nedoporučuji). Každopádně pokud auto má najeto přes 250 tis. tak si zjisti, jestli se něco s DPF filtrem v minulosti dělalo.
Jinak podvozek je festovní, u mě nic neklepe, nebouchá.
Pearl Jam