... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
perdosk
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 10.8.2022
Auto: E46 110KW
Kraj: Bratislavský

M47N - nábeh turba odspodu - 110kw (upchatý katalyzátor ?)

Streda, 10. Augusta 2022, 10:02

Zdravim,

po tom ako staré turbo odišlo sa založil nový original Garett(nie repas).


Pomienili sa podtlakove hadičky.
Skontrolovali sa hadice plniaceho vzducu a IC.
Vyčistil MAP senzor.
Nový MAF (Bosch).
Vymenil som regulačný ventil na turbe (Pierburg).
Odstavilo sa EGR softvérovo aj zabledndovalo.
Chip od DDCpowerUp.

INPA - žiadne chyby.

Turbo síce požadovaný tlak dosiahne (cca 2.6 BAR) - toľko tlačí po chipe avšak problém je v tom že odspodu je to mŕtve.
Keď stlačím plný plyn napr. na 3jke od 1500 tak pre 2000 otackach podla diagnostiky už by som mal mať 2.4- 2-5baru avšak je tam niečo iba cez 1.3, 1,4 baru. Neskôr pri 2400 / 2500 otáčkach to dobehne. Turbo teda plní s oneskorením.
Auto aj dymí (teda málo vzduchu) a celkovo 1,2,3 prevodové stupňe sú lenivé , neskôr to už ide, len spodok je dosť mŕtvy.
Môžu to robiť aj upchaté katalyzátory kedže predošlé turbo sa rozpadlo a tým pádom začalo spalovať olej a tým ich moholo upchať ?
Ako to zistiť? Zhodiť celý výfuk a povoziť sa :D?

Auto ma nabehané cca 360000.
Napadá vám ešte niečo čo by som mohol skúsiť ?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: M47N - nábeh turba odspodu - 110kw (upchatý katalyzátor ?)

Sobota, 20. Augusta 2022, 00:00

Ale hlavne, že máš čip, či R.I.P.
Vyhoď to ojebávatko a vymeň filter vzduchu !
A to s tým podsátym olejom od turba, to ťa Boh varoval. Nabudúce sa to rozreve na plné gule a budeš iba kukať jak sova na ten dym a potom sa to zadrie. Toto totiž nevypneš len tak, ani tým, že dáš kľúčik v zapaľovaní na OFF.
Pokiaľ chceš vedieť či ja kat upchatý choď za niekým kto má rovnaké auto a prilož ruku na výfuk (upchaj ho) na 3-4 sec. a uvidíš aj pocítiš ako si potom odfúkne. A čekni si to na svojom. Stačí aj voľnobeh, nie je nutné zvyšovať výkon.
Lebo to, že dymí nemusí byť len málo vzduchu ale aj veľa paliva. Priechodnosť katalyzátora sa meria tak, že sa miesto prvej lambda sondy ( pred katal.) namontuje manometer.
Princíp katalyzátora je ten, že riadiaca jednotka musí namiešať takú zmes aby nezhorelo všetko vo válci ale ostalo cca plus 5% paliva na spálenie v katalyzátore. No a to reguluje tá lambda pred katom. No a teda keď odmontuješ výfuk s katalyzátorom bude to celé zase o inom a nezistíš nič. Lebo konštrukcia motora a zapaľovania či horenia zmesi počíta s protitlakom katalyzátora. Samozrejme auto bez katu ťahá lepšie - aj zdravé bez chyby ale správne upravené akurát má horšie emisie !

Tento príspevok by nemal konca takže záverom:
Zo starého auta čínskym čipom za 10 euro nové neurobíš ! Iba mu viac skrátiš už aj tak jeho krátku životnosť.

Šašo tuner ti ukáže koniec grafu o koľko má vyšší výkon po načipovaní ale na prevádzkových otáčkach kde sa pohybuješ máš zisk nula nula nič. On má tvoje peniaze, ty svoju mylnú predstavu a my aby sme vyleštili veštecké gule. Keď sa neurazíš tak je to dobre, keď hej aj tak je to dobre lebo toto patrí na fórum tuningu DDCpowerUp ako sa s tým popasovali týpci s podobným problémom po načipovaní.
 
Užívateľov profilový obrázok
Lewelboss
Príspevky: 325
Registrovaný: 17.7.2012
Auto: M550d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Dudince

Re: M47N - nábeh turba odspodu - 110kw (upchatý katalyzátor ?)

Utorok, 20. Septembra 2022, 07:30

Janest prosim Vas tato vasa teoria o 10€ tuningu a nulovom zisku v pracovnych otackach je 100% spravna? Pretoze pred tym ako niekoho pracu urazate by bolo fajn o tom vediet viac.

Co sa tyka problemu, bol aj pred vymenou turba? S motorom bolo v minulosti nieco robene, napr casovanie..? Dalej vstreky su origo, spravne pre to auto, v poriadku? Kompresia motora je v predpisanych hodnotach?
V podstate zvysne otazky su zbytocne pokial na prvu je kladna odpoved - a teda pred vymenou auto slo dobre.
Pri e46 20d je pravda ze niektore kusy idu s kazdym regulacnym ventilom inak..

Dalej pokracovat ma asi zmysel az po zodpovedani otazok nech sa je coho chytit..
F10 M5
E46 330CD
E82 120D
F10 M550D
ex E60 535d Manual

Ride or DIE !

DDCpowerUP CHIPTUNING, Meranie vykonu...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 26 neregistrovaných