... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Piatok, 31. Decembra 2021, 23:49

Nazdar, takže skúsim tu rozpísať môj problém ktorý riešim už pomerne dlhú dobu a stále bezúspešne. Jedná sa e53 3.0d 160kw teda xDrive. Auto začalo z ničoho nič vykazovať nasledovný problém - pri zabáčaní vľavo sa navzájom blokujú/priečia nápravy akoby bola ,,zamknutá uzávierka,,. Vydáva to zvláštny zvuk kt. ťažko opísať, je to vŕzganie/praskanie z prednej nápravy (možno diferenciálu) vzdialene sa podobajúc praskaniu homokinetického kĺbu. Deje sa to iba pri točení vľavo a nespraví to vždy. Po vytiahnutí poistky od xDrive žiadny problém.

Skúšal som najprv jednoduché veci ako:
- kontrola + vyčistenie všetkých ABS senzorov (žiadne mechanické poškodenie)
- zmena tlaku pneu, pôvodne som jazdil na 2.2bar na všetkých kolesách (skúšal som zadné dofúknuť na 3.0bar), pneu sú Pirelli Scorpion RFT 275/40 & 315/35 s dezénom 4mm vpredu, 5mm vzadu, obuté na diskoch Styling 214
Potom po prečítaní všakovakých fór a poradách s majiteľmi e53 a ,,odborníkmi,, som skúšal meniť spôsobom pokus-omyl:
- LP poloos (SKF) ktorá mala malú vôlu
- steering angle senzor (AIC) + kalibrácia
- repas rozvodovky ATC500
- nový aktuátor rozvodovky (BOSCH) + kablibrácia
- predný diferenciál z iného auta (pred montážou rozobraný a skontrolovaný)
Obe nápravy sú pevné, bez vôlí, takisto silentbloky motora/prevodovky. Zadná náprava má väčší ako predpísaný odklon.

Vymenený takmer celý pohon 4x4 a stále problém pretrváva. Na diag (ISTA) je auto úplne bez chýb. Viac krát som robil kalibráciu rozvodovky.

Napadajú ma posledné tri možnosti:
- zlá geometria zadnej nápravy
- nevhodné disky styling 214
- softwareová chyba

Ak vie niekto pomôcť, prípadne riešil podobný problém budem veľmi rád za prípadné postrehy
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Sobota, 1. Januára 2022, 20:18

skusal si vymenit gumy? popripade inu sadu? hlavne novu
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4184
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Sobota, 1. Januára 2022, 20:59

Skus este nejake kolesa ktore su original z e53 tzn. sedi et a vsetko,plus gumy ako maju byt. Neverim ze tam nemas najebane podlozky pecentimetrove
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Sobota, 1. Januára 2022, 23:36

jararak napísal:
skusal si vymenit gumy? popripade inu sadu? hlavne novu

To som neskúšal, resp. mal som predtým predné pneu s dezénom vyšším ako vzadu tak som prezul na také s dezénom ako píšem v pôvodnom príspevku.

Abyssko napísal:
Skus este nejake kolesa ktore su original z e53 tzn. sedi et a vsetko,plus gumy ako maju byt. Neverim ze tam nemas najebane podlozky pecentimetrove
Práveže podložky nemám žiadne. Vyskúšam styling 132 ktoré tam boli z výroby. Len mi to bolo divné lebo styling 214 ktorý je na aute má síce siršie disky a iné ET ale rozdiel je rovnaký teda 48 & 45ET vs 40 & 37ET, šírka 9 & 10J vs 10 & 11J. Pneu sú predpísaného rozmeru a Pirelli sa montovali aj na prvovýrobu
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Sobota, 1. Januára 2022, 23:58

Rozdiel je relativne rovnaky co sa tyka rozdielu 19" diskov urcenych pre e53 vs 20" diskov urcenych pre E70.
Ked uz tak porovanvaj ET 20" diskov urcenych pre e53 a e70.
Rozmer pneu na 20" diskoch je sice pre obe auta rovanky ale ET a sirku disku maju obe auta ine, vid obrazok.
Z toho vypliva ze predne kolesa mas viac von, a zadne viac dnu, ako maju byt.

20 inch rims.jpg
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Nedeľa, 2. Januára 2022, 00:33

ALAS napísal:
Rozdiel je relativne rovnaky co sa tyka rozdielu 19" diskov urcenych pre e53 vs 20" diskov urcenych pre E70.
Ked uz tak porovanvaj ET 20" diskov urcenych pre e53 a e70.
Rozmer pneu na 20" diskoch je sice pre obe auta rovanky ale ET a sirku disku maju obe auta ine, vid obrazok.
Z toho vypliva ze predne kolesa mas viac von, a zadne viac dnu, ako maju byt.

20 inch rims.jpg

Ďakujem, takto ma to nenapadlo pozrieť. Je zaujímavé že zadné R20 pre e53 majú o toľko nižšie ET. Neprikladal som tomu význam, pretože poznám jednu e53 ktorá dlhodobo jazdí na styling 132 s podložkami 15mm vpredu a 25mm vzadu bez problémov. Niekde v garáži sa mi válajú 20mm podložky, skúsim teda na skúšku prehodiť sériové styling 132 a ak pomôže nahodím dozadu tie podložky a uvidím. Každopádne určite napíšem na čo som prišiel
Naposledy upravil/-a Patres535 v Utorok, 4. Januára 2022, 00:54, upravené celkom 1 krát.
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Nedeľa, 2. Januára 2022, 01:03

ET je urcite dobre sledovat, obzvlast ked niekto chce experimentovat s roznymi diskami ci podlozkami. Dobra pomocka je napr. na pripojenej linke, kde si vies nahodit rozne kombinacie diskov (sirka a ET), vysledne vies o kolko sa ti realne posunie scrub radius. 3-5 mm rozdiel by nemal robit problem. Pouzivanie velkych podloziek a “vysuvanie” kolies sice moze vyzerat zaujimavo, ale zasadne meni jazdne vlastnosti a nadmerne zatazuje podvozkove komponenty. Ak sa ide osadzat podlozka, hrubku podlozky treba samozrejme odpocitat od ET pouziteho disku.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=275-40-20X9.5ET45&wheel2=275-40-20X10ET40&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Utorok, 4. Januára 2022, 00:50

Prečítal som si o tom niečo, doteraz som to neriešil pretože som videl viacero e53 behať so styling 214 a neviem či každý poctivo vypodložkoval alebo má podobný problém s xdrive.

Ja som zatiaľ skúsil zrepasovať zadnú nápravu v podobe výmeny ball jointov + hokejok a prelisovania silentblokov horných priečnych ramien. Na geometri som zatiaľ nebol, iba som spodné excentre nastavil na minimálny odklon. Problém to nevyriešilo.

Majiteľ auta z ktorého si chcem požičať disky je v karanténe, takže to najskôr budúci týždeň. To samozrejme nevydržím, tak zajtra zbehnem kúpiť 15mm podložky na zadnú nápravu, ktoré by mali vykompenzovať rozdiel v ET (tie ktoré mám doma sú z e39 takže nepasne stredová diera 🙁).
Prílohy
20220102_162619.jpg
20220102_162612.jpg
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Utorok, 4. Januára 2022, 19:28

Dnes som na skúšku nahodil 15mm podložky dozadu, výsledné ET je teraz 40 vpredu, 22 vzadu. Stále žiadne zlepšenie. Budúci týždeň skúsim druhé kolesá. Pomaly dochádzajú nápady
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Utorok, 4. Januára 2022, 20:38

Pozri snimanie kolies vez diag ci idu rovnako..
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Streda, 5. Januára 2022, 00:22

Díky, skúsim aj to pozrieť
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Streda, 5. Januára 2022, 21:29

Sledoval som rýchlosť cez ABS snímače, vyzerá to v poriadku, žiadne prudké skoky v rýchlosti jednotlivých senzorov
Prílohy
20220105_183819.jpg
20220105_183822.jpg
20220105_183826.jpg
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Viktor e53
Príspevky: 7
Registrovaný: 11.6.2020
Auto: E53 2005
Kraj: Žilinský

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Utorok, 1. Februára 2022, 20:33

Moj pripad vymen gumy za nove...Mne auto triaslo .vybrovalo pri plynulich zakrutach pod plynom.vymenil pneu za nove.Stare mali 5r.
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Nedeľa, 20. Februára 2022, 19:54

Nahodil som originálne styling 132 na takmer nových pneu Michelin (nájazd do 2000km), problém pretrváva. Na týchto kolesách som šiel na geometriu, kde ani po výmene spodných čapov a hokejok nevychádzajú predpísané odklony + zistili sme že na ľavej strane spodný excenter pre nastavenie odklonu koriguje koleso veľmi málo, takže to vyzerá na poškodené silentbloky spodných veľkých ramien.
Objednal som teda repasnú sadu silentblokov, po prelisovaní pôjdem opäť na geometriu, dám vedieť ako to dopadlo
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
djrjay
Príspevky: 91
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW X5 F15 40D
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: e53 xDrive - nevyriešiteľný problém

Streda, 29. Júna 2022, 07:23

ako si to teda vyriesil?
POWERDIESEL PRIEVIDZA

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných