... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
pajdos1
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 26.6.2018
Auto: BMW 318i LCI 2009
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Uherské Hradiště, CZ

E90/E91 318i N43 padání otáček při dobržďování

Pondelok, 16. Novembra 2020, 17:01

Ahoj,
mám 318i motor n43b20a, rok 2009. Poslední dobou při dobržďování na křižovatce příliš spadnou otáčky, motor se otřepe a vrátí se na běžnou hodnotu. Není to pokaždé. Hlavně, když vyšlápnu spojku, vyřadím a brzdím třeba z 50km/h na červenou nebo když dávám přednost. Nestane se, že by to zdechlo. Během jízdy žádné symptomy nepoctuji, na volnoběh vrní pravidelně. Nepotkal se s timto problémem někdo? Vstřikovače jsou všechny index 11, lambda sondy + kat mají najeto od servisu 40 000km (originál díly), cca 20 000km zpět mnou měměné nové svíčky, zapalovací cívky, vyčištěné solenoidy, vyměněné rozvody, snímače otáček na vačkách (VDO), baterka, NOXEM 130 (bimmerprofs). HPFP pumpa je původní, ale tlak jí, jak se zdá, nepadá. Ani na LPFP. Stávalo se, že pro nastartování nereagovalo tlačítko START motoru, po výměně senzoru polohy spojky i toto je eliminováno. Všiml jsem si i, že při sešlápnutí plynu sykne škrtící klapka, ale ta je pevná a žádné netěsnosti tam nejsou, že by to sálo falešný vzduch z filtrboxu. Poradí někdo? Tankuji N95 u Benziny, dávám do něj VIF. na N98 nebo Vervu/Carreru 100 to dělá taky. Díky za reakce.
 
pajdos1
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 26.6.2018
Auto: BMW 318i LCI 2009
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Uherské Hradiště, CZ

Re: E90/E91 318i N43 padání otáček při dobržďování

Sobota, 5. Decembra 2020, 22:28

Čaute, by't jsem se nedočkal odpovědi, začal jsem laborovat sám.

Myslím, že mám velmi zajímavé zjištění ohledně zapalovacích cívek na N43/N53. Po dlouhém laborování s PCV ventilem, škrtící klapkou, snímačema, vanos kolama, adaptacema, korekcema injektorů, které nikam nevedly, jsem si v analogických hodnotách v INPĚ všiml, že na volnoběh při homogenním-chudém režimu, a pouze při ohřátém motoru nad 80°C, začne lítat předstih zápalu svíček od -1,5 do +17°CRK celkem rapidně nahoru a dolů, jakoby DME neuměla najít správný bod zápalu pro rovnoměrný běh. Souměrně s tímto DME přepíná neustále dokola volnoběžné otáčky 640/700 640/700 a motor se škube, pocitově typický příznak, jako by to blbě vstřikovalo. Ale korekce vstřikovačů běžely rovnoměrně a v tisícinách, dávky kolem 0,200mg/stk. /podotýkám index 11 všechny, najeto 40 000km/. Navíc při přepnutí do vrstveného režimu vstřikování se hodnota předstihu ustálila společně s otáčkami a motor se zklidnil. To mně navedlo na stopu špatného zapalování. Vytáhl jsem dneska svíčky a cívky. Svíčky byly celkem špinavé zakarbonované, ale stejnoměrně všechny 4 (jsou v motoru od loňska, nájezd na nich 15 000km) - viz obrázek. Odpory svíček měly 4,85..4.95kOhm, až na jednu, ta měla 4,65kOhm, což není úplně dobře, ale ne tak špatně, aby špatně pálila. Referenční hodnota svíček je 5kOhm. Svíčky tedy v pořádku. Měřil jsem cívky. Primární vinutí by mělo mít 0,9 Ohm, což měly všechny 4. Ale při měření sekundární vinutí jsem po delším laborování zjistil, že tři cívky mají odpor až 16-17 MEGA Ohmů a jedna má 14,5M Ohm. Přičemž dle technických údajů výrobců cívek Hella a Delphi by měla být referenční hodnota odporu sekundárního vinutí kolem 100 KILO Ohm. Nevěřil jsem v tento moment multimetru, proto jsem si půjčil od strýce, co dělá elektroniku, profi multimetr, který ukázal ty samé hodnoty. Z toho jsem pochopil, že všechny čtyři cívky jsou zřejmě vadné. Pokud tedy dobře rozumím teorii zapalovacích cívek - jestliže je v sekundárním vinutí odpor vyšší, než normálně, tak se snižuje přenos energie do svíčky a je slabší jiskra nebo jiskra vůbec nepřeskočí. Pro 3-elektrodovou svíčku musí být zákonitě energie pro silnou jiskru více, než dobrá. Z toho plyne i teoretické vysvětlení špatného volnoběhu na homogenní směs – pokud vstřikovač stříkne plnou dávku benzínu a je slabá jiskra nebo mezi jedním jiskřištěm (ze tří), tak palivo neprohoří dobře, pokud každá prská jinak, DME neustále hledá správný předstih pro rovnoměrný volnoběh. Jestliže se ustálí ve vrstveném režimu, kde vstřikovač stříká až 5x na jeden cyklus, tak tato slabá jiskra je schopná malou dávku benzínu zapálit dobře a předstih se nastaví bez problému. Špatné prohořívání paliva by znamenalo teoreticky i sporadické padání volnoběhu při vyřazení. Na tom všem je zajímavý fakt, že v paměti závad není uložená žádná chyba ohledně missfire, missfire countering jsem zatím nedělal. Pravděpodobně jednotka MSD80 je naprogramována tak, že detekuje pouze interrupci jiskry při probitém vinutí – short cicruit, ale pokud jiskra proběhne, byť s velkými ztrátami v sekundárním vinutí, které má za následek slabou jiskru, v tomto případě nemá co detekovat a myslí si, že je vše v pořádku. PS: Zapalovací cívky (Delphi mají od výměny v r. 2016 najeto necelých 70 000km.
Prílohy
130228111_747558189181654_9138578902598276381_n.jpg
130228111_747558189181654_9138578902598276381_n.jpg (67.55 KiB) 240 zobrazení
129629214_410542520088764_5644005660011880106_n.jpg
129629214_410542520088764_5644005660011880106_n.jpg (68.13 KiB) 240 zobrazení

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných