... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666
Toto platilo ako tak pri E46, nie pri E90. Pred facelift má motor N52 naštuduj si niečo o ňom, ešte ako tak v pohode motor ale 325i zvyknú žrať olej, 330i nie. Po fcl má už motor N53 priamovstrek, tam je to už dosť horšie, problémy so vstrekovačmi, NOX systém, zanášanie karbónom, atď...na nete je toho plno. Ja som chcel ísť do N53 ešte na jar ale po tom čo som si o tom motore naštudoval no ďakujem pekne, neprosím!Na atmosférickom šesťvalci sa ti nemá čo pokaziť... ozaj opodstatnená ?
mynko napísal:pri obhliadke staci hodit VIN tu: https://www.mdecoder.com/Áno to som si naštudoval, že určite skôr N52 ako n53. Rozlíšiť sa to dá vraj kubatúrou motoru n53 má objem 3.0l a bol montovaný od roku 2007 ale dá sa nájsť na motore nejaké kódové označenie? Pri samotnej obhliadke nejakého inzerátu by som si to rád overil len nwm zistiť kde sa takéto označenie nachádza.
Zároveň je možné priamo povedať že napr. motor n52 je v priemere spoľahlivejší ako ostatne naftové motory? Aj keď samozrejme závisí to od starostlivosti o motor.
mynko napísal:osobne mam e91 120kw M47 (nafta).. a k tomu len mudre porekadlo.. ked chces mat opicu, musis mat aj na banany..Ďakujem za odpoveď no po pravďe asi oproti mnohým faktorom ta radosť z jazdy u mňa je trochu prioritnejšia a rovnako beriem na vedomosť aj spotrebu a rátam že sa bude pohybovať okolo 9-10litrov na sto kombin. ale mnoho článkov a recenzií tento faktor odľahčila naopak o dosť spoľahlivejším a úspornejším motor na servis oproti naftovým motor. u ktorý vraj peňaženka trpí na veci ako rozvody, egr, pdf, turbo, vstreky. Tak by ma zaujímala vaša skúsenosť či je fráza ... Na atmosférickom šesťvalci sa ti nemá čo pokaziť... ozaj opodstatnená ?
Stanislav napísal:osobne mam e91 120kw M47 (nafta).. a k tomu len mudre porekadlo.. ked chces mat opicu, musis mat aj na banany..
a ked chces mat vsetko ok, a original aby to slo ako ma a zbytocne sa nehaluzil ze zas nieco nejde alebo sa sprava inak akoby malo, tak tych bananov 5x viac 🤣
naftu kupis s magickym najazdom 200k plus minus a pri 250 to zacne (ako ktore auto a predchadzajuci majitel).. turbo 1000+.. dpf 2000+ ak vstreky 500+/ kus atd (rozumej original diely nie vtakoviny) a potom kopec drobnosti za vela penazi.
nafta je na radost, ale mensiu.. skor na fakt dlhe trate, pianko sem tam tomu vykurit ked treba niekoho supnut(turbo potlaci slusne).. tam je radost jedine zo spotreby ..
mam vsetko nove origo, momentalne nabehane 305k a dialnicna spotreba 4.9 (s novym dpf).. so starym 5.6..
a ak behas casto trate pod 15km tak nafta s dpf urcite nie.
tak kupuj benzin 😊👌👌
Dinnamo13 napísal:NIeje problém pri tempomat 110km/h ísť diaľnicu do 5l.ahoj, to mas 15'tky kolesa, ze jazdis za 4.9 na dialnici ?