... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
janest napísal:Mal som na mysli skor snimač hladiny oleja. V prípade nizkeho tlaku by nesvietila kontrolka vždy ked by bol tlak nizky ? Pretože mne svieti 15s po štarte potom už vobec. K 5w40 bol mi doporučený technikom nakolko sme nevedeli čo tam lial predchadzajuci majitel. Co sa týka testu s plynovým pedálom určite vyskúšam a dám vedieť rovnako dám zmerať tlak oleja.To je dosť krátkozraké povedať že snímač je vadný. Pokiaľ to tak nie je, je tam malý tlak, čo je skôr uveriteľné lebo nato tam ten snímač je ! Vo vetve za olejovým čerpadlom je rovnotlaký ventil ktorý udržuje konštantný tlak. diel č.12 A ten môže byť otvorený a prepúšťa olej do spätnej vetvy. Príčinou môžu byť usadeniny alebo mechanická vada. Avšak najskôr čerpadlo nemá požadované tlakové hodnoty na výstupe. Olej 5W je na zváženie u starých motorov, naviac je ešte teplo takže viskozita minimálna a v kombinácií s prepúšťaním paliva do olejovej sústavy .... , no asi budeš mať problém. Toto môže viesť k spáleniu katalyzátora alebo aj zadretiu motora na piestných krúžkoch, no a v prípade malého tlaku aj na kľuke. Mimochodom ten spínač zopne ak je tlak nižší ako 0,2 kp/cm² a pokiaľ je správny tak ho dreš na sucho !
Snímač tlaku stojí cca 5-10 € napr: tu
Vrátim sa k jednej poznámke " Niekedy auto až skape a následný štart po skapani je problemový - točí a nechce chytit vypnem kluč zapnem znovu naštartujem a potom naskočí " Pokiaľ sa to stane opäť, alebo to umelo vyvoláš skús pri následnom štartovaní pred otočením kľúča zošliapnúť plynový pedál tak o cca 2 cm jeho chodu ( ako pri rovnomernej ustálenej jazde po meste 50-kou ) Malo by to chytnúť na prvý krát a pokiaľ to tak je choď objednať lambdy. To ale nevylučuje diagnostiku a v tvojom prípade by som radšej premeral aj tlak oleja na voľnobehu a pri otáčkach (stačí do 2-3.000) Olej na voľnobehu by mal mať tlak 1 kp/cm² +/- 0,5 a pri zvýšenom režime 3-4 kp/cm² nad 5 kp/cm² by v žiadnom prípade nemal mať ! Tlak na voľnobehu by sa mal s otáčkami zvyšovať od (1 +/- 0,5 kp/cm²)až do jeho prevádzkovej hodnoty ( 3,5 +/- 0,5 kp/cm² )a nad 1500-2000 ot/min by sa mal už ustáliť na jednej hodnote a tá sa nesmie meniť so zvyšujúcimi sa otáčkami - vtedy je funkcia rovnotlakého ventilu správna.
Mohlo by to mať súvis s tými lambdami ?Ešte dodám potom ako mi auto skape niekde na STOPke a na druhy krat ho naštartujem je cítiť razantný upadok výkonu až je skoro problem sa na jednotke svižnejšie rozbehnuť
Ludo2111 napísal:To s tým zhasnúťim pri otočení kolies sa mi už tiez stalo keď stojím a točím volantom otáčky idú strašne dolu pár krát až zhaslo. Tu váhu bohužiaľ nemám s kým vymeniť.Podobný problém som mal,a bola to váha vzduchu. Zohriaty motor niekedy nechcel naštartovať na 1.krát na 2. vždy na brnk.Za studena nebol problém akurát keď si dal na podlahu tak auto začalo trhať za jazdy .otáčky kolisali a bez zapnutej klímy motor zhasol keď som napríklad v križovatke otočil kolesami. A ak si teraz povieš ,že prehodíš "váhu" a frčíš tak znova problém. Musíš resetovať adaptívne nastavenia cez diagnostiku .
A ten najlepší a hlavne môj prípad kúpil som značku Delphi 100€ a samozrejme nedokázala na 100% spolupracovať. Tie teplé štarty ostali. Keď som dal Bosch 120€ odvtedy sa to javí celkom v poriadku. Čiže ušetril som veľké hovno a nie 20€. To len taká menšia rada do života