... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pista170
Autor témy
Príspevky: 239
Registrovaný: 27.5.2008
Auto: e60 530d
Kraj: Žilinský

e60 530d LCI strata výkonu

Streda, 23. Mája 2018, 23:24

Ahojte, prosím o pomoc/radu. Pri kľudnej jazde som pocítil mierne zašklbanie motorom. Mal som málo nafty, tak som to pripisoval tomu a palivovému filtru. Filter som vymenil a problém pretrvával a postupne sa to zhoršilo. Teraz pri preradení hlavne z dvojky do trojky motor prestane ťahať a auto začne dusiť. Po chvíli všetko nabehne, výkonovo tak ako ma. Diagnostika vypísala tieto chyby:
3FF0- Air-mass flow sensor - Ratio of calculated to measured air mass too high
4BD7 - Engine mount, activation - open circuit

Live hodnoty na voľnobehu sa správali presne ako na videu v linku s tým, že live data viac stúpnu a následne klesnú, rozptyl od 250 do 500mg/HUB:
https://www.youtube.com/watch?v=qlpb0xUkbJI

Váhu vzduchu som prehodil z mojej trojky, urobil adaptaciu/reset a chyba 3FF0 zmizla. Zaujímavé je, že akože chybná váha v trojke funguje.
Čiže mi tam ostala už iba jedna chyba 4BD7, auto ide stále zle. Dopátral som sa, že engine mount sú silenbloky motora do ktorých vedú hadičky s vákuom? Skúsim to pozrieť, či nejaká hadička nie je deravá alebo silenblok poškodený.
Ešte som pozeral EGR či funguje. Pri zhodenej hadici z intercoolera ventil otvorilo ale motor zdochol.

Ak máte ešte nejaké tipy alebo skúsenosti, na čo sa zamerať a čo by pomohlo, tak mi prosím napíšte.
Ešte postreh z dneska pred výmenou váh vzduch, mi cestou do práce vyskočila hláška: emisie príliš vysoké a zasvietila kontrolka motora. Cestou z práce som skúsil odpojiť váhu a auto išlo poznateľne lepšie.
Za každý nápad vďaka
PS: jedná sa o BMW 530d LCI 173 KW motor M57
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12239
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e60 530d LCI strata výkonu

Štvrtok, 24. Mája 2018, 07:43

Ta vaha nebola zla,stacilo adaptacie urobit....Engine mount je ventil ktory reguluje tuhost silentov motora....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pista170
Autor témy
Príspevky: 239
Registrovaný: 27.5.2008
Auto: e60 530d
Kraj: Žilinský

Re: e60 530d LCI strata výkonu

Štvrtok, 24. Mája 2018, 08:55

to som už zistil Simik, ale neviem prečo ju diagnostika vyhodila. Aj keď som ich vymenil medzi autami, tak som znovu urobil adaptáciu a chyba záhadne zmizla. Idem ešte popozerať vákuové hadičky do tých siletblokov a ten ventil. že by to až tak vplývalo na chod motora?
 
Užívateľov profilový obrázok
pista170
Autor témy
Príspevky: 239
Registrovaný: 27.5.2008
Auto: e60 530d
Kraj: Žilinský

Re: e60 530d LCI strata výkonu

Sobota, 26. Mája 2018, 21:48

Tak problém je vyriešený.
Tá druhá chyba 4BD7 bola spôsobená odpojeným štekrom z elektromagnetické ventila na riadenie vákua do slintblokov motora. Zabudol som ho pripojiť, ked som zaslepoval klapky v saní. Po pripojení chyba zmizla, no chod motora sa nezlepšil.
Stratu výkonu spôsoboval elektromagnetický ventil. ktorý riadi otváranie a zatváranie EGR ventila. Dnes som ho prehodil z trojky a motor ide tak ako ma.
Takáto somarina za 25€ a koľko starostí narobí.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných