Utorok, 20. Februára 2018, 10:02
Čítal som na túto tému nedávno zopár článkov na nete a záver z nich je taký, že to lepidlo skutočne môže snímače tlaku poškodiť. Ale tie závery boli trochu nejednoznačné nakoľko poukazovali na to, že tie snímače tlaku existujú v rôznych vyhotoveniach - niektoré vo ventilku, iné mimo neho.
Ale za seba môžem povedať to, že ak ti snímač tlaku vyhodí chybu, tak ešte netreba robiť paniku.
Veľa razy je defekt tak malý že stačí pneu dofúkať a v pohode jazdíš ďalej resp. stačí to na dojazd do pneuservisu.
Potom sa ešte stáva, že na jeseň pri poklese vonkajšej teploty klesne tlak v pneu a snímače hlásia nízky tlak.
Na dvoch autách čo som jazdil (nemali snímače tlaku, ale vyhodnocovali zmeny na základe ABS senzorov) som mal dokopy problém 3 razy.
- Na BMW som mal zapichnutý klinec, ktorý spôsoboval únik odhadom 0,1 atm za týždeň. Po zahlásení chyby som akurát príslušné koleso dofúkal a priebežne sledoval jeho tlak. Bol som akurát mimo SK, tak som na tom jazdil ešte 2 týždne kým som sa vrátil domov a defekt dal opraviť.
- Na audi mi to zahlásilo dva razy z toho raz pri nízkej teplote - po kontrole tlaku manometrom som nejakú výraznú odchýlku od nominálneho tlaku nespozoroval. Druhý raz to bol tiež iba falošný poplach.
Ešte si štatisticky zrátaj ako často mávaš defekty pri ktorých máš tak veľkú dieru, že ju treba lepiť.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11
Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
