... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Koki28
Autor témy
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.12.2010
Auto: E60 550i, E36 328i
Kraj: Zahraničie

e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Nedeľa, 24. Septembra 2017, 13:37

Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky

 
Paloris
Príspevky: 2
Registrovaný: 5.6.2016
Auto: 525d
Kraj: Žilinský

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Nedeľa, 5. Novembra 2017, 00:39

Ahoj, problem bude jednoznačne v regulatore na altiku. Zaleži ako bol robeny "repas" pokial niekto menil len uhliky regulatora tak buď dal zly typ alebo zle doliehaju na zberaci kružok budiaceho vinutia. Origo valeo dáva stále cca 14,3V pri naštartovanom motore
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 6. Novembra 2017, 10:10

Nechapem preco davat neorigo regulator... ved origo nestoji majland. Tak isto ten regulator musi komunikovat s bsd zbernicou. Na diag nesmu byt ziadne chyby suvisiace s bsd, inak sa priprav na problemy....
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 6. Novembra 2017, 10:16

Presne tak. Nabijacie napätie nie je pevne nastavene, reguluje ho IBS, ktore prave po tej BSD zbernici komunikuje o.i. aj s alternátorom. Pokial je tam AGM bateria, nabijacie napätie stupa az skoro k 16V vo velkych mrazoch.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1381
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 11. Decembra 2017, 15:06

Neviem ako u benzinu ale u mna diesel bateria 110Ah, (Regulator som robil pre pol rokom menil som uhliky) tiez mam podozrenie ze nefunguje dobre v stvrtok za jazdy odpajalo riadiacky (prvi krat), az som zastal na parkovisku a uz nenastartoval - nasledne po starte z druheho auta fungovalo ako nic...Dobija na 14.7-14.9V ale pri brzdeni padne na cca 12.3-12.8V asi na sekundu, a ihned stupne zas na 14.7-14.9V, momentalne sledujem cez DIS stav baterie ako ju dobija ak sa chyba zopakuje a bateria klesne dobitim pod 60% skusim este druhu bateriu a zas odsledujem cca 5dni... bateria je dvoj rocna, cize mam podozrenie na regulator....Originial vychadza cca 90 - 120 EUR ako kde cize urcite treba riesit original regulator a nespekulovat
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Servis, diagnostika, kódovanie,...ISTA, DIS, INPA, NCS, TOOL32, WinKFP...
Čistenie klimatizácie interiéru ozónom
 
smeyko
Príspevky: 25
Registrovaný: 20.6.2014
Auto: E61 530d A/T 160kW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: TS

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Nedeľa, 14. Januára 2018, 22:35

https://youtu.be/XK0JKxMOOzA
A toto je normálne? Lebo po cca pol hodine mi začne vyhadzovať všetky možné chyby od ABS cez prevodovku a nakoniec sa rozbliká CID. Po vypnutí motora už nenaštartuje, akumulátor nemá potrebný prúd. Nabijem a zasa.
Baterka menená cca pol roka dozadu aj s nakódovaním cez DIS
15,9V sa mi zdá priveľa... Je pravda že pri -7*C
Ale prečo potom baterku vlastne vybije keď ju v podstate prebíja?
BMW e61 530d 160kW 2005
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 15. Januára 2018, 08:39

Pretoze ju nabija vysokym prudom a jednoducho ju odjebe. Treba origo diagnostiku a mat v poriadku IBS a komplet BSD zbernicu bez chyb. Uz som videl aj to ze baterku prebijalo ako hovado a bola horuca ako svina, necudoval by som sa keby to zacalo horiet..... Ak nie su ziadne chyby, resp. len chyby na jednotkach o podpati alebo prepati (z dovodu coho ich vypina ako popisujes), treba vymenit ten regulator, ovsem treba ho kupit original v bmw a zbytocne nematurovat. Ja som tiez raz menil na 545i, robilo mi to to iste, teda vypinalo to systemy za jazdy obcas. Po vymene regulatora bol svaty pokoj a co sa pamatam, tak stal nejak okolo 80-90eur, ale bolo to uz par rokov dozadu.
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 15. Januára 2018, 09:27

Problém je že tu niektorým ľuďom škoda vobec písať,aby kúpili originálny kvalitný diel,aj tak kúpia nejaky shit a potom sa čudujú že to nejde ako má...
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 15. Januára 2018, 16:03

Ano kazdy to meria multimetrom a ked vidi volty, uz je spokojny a mysli si ze vsetko je v poriadku..... Akurat ze ak je chybny regulator, moze to byt len velmi rychly sporadicky pokles, ktory ziadny multimeter a ani zobrazenie napatia na budikoch nezaznamena. To by si musel jazdit hodinu a mat pripojeny osciloskop......
 
smeyko
Príspevky: 25
Registrovaný: 20.6.2014
Auto: E61 530d A/T 160kW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: TS

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 15. Januára 2018, 21:06

PetoK napísal:
Problém je že tu niektorým ľuďom škoda vobec písať,aby kúpili originálny kvalitný diel,aj tak kúpia nejaky shit a potom sa čudujú že to nejde ako má...
A prečo si myslíš že si nekúpim originál diel? To pre mňa nieje problém, len sa snažím diagnostikovať poruchu. Veď na to toto fórum slúži či nie? Mám už dosť "automechanikov - youtuberov" tak som si zadovážil kábel z Číny a snažím sa diagnostikovať chybu sám. Človek sa predsa učí celý život.
BMW e61 530d 160kW 2005
 
smeyko
Príspevky: 25
Registrovaný: 20.6.2014
Auto: E61 530d A/T 160kW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: TS

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Pondelok, 15. Januára 2018, 21:14

airbone napísal:
Pretoze ju nabija vysokym prudom a jednoducho ju odjebe. Treba origo diagnostiku a mat v poriadku IBS a komplet BSD zbernicu bez chyb. Uz som videl aj to ze baterku prebijalo ako hovado a bola horuca ako svina, necudoval by som sa keby to zacalo horiet..... Ak nie su ziadne chyby, resp. len chyby na jednotkach o podpati alebo prepati (z dovodu coho ich vypina ako popisujes), treba vymenit ten regulator, ovsem treba ho kupit original v bmw a zbytocne nematurovat. Ja som tiez raz menil na 545i, robilo mi to to iste, teda vypinalo to systemy za jazdy obcas. Po vymene regulatora bol svaty pokoj a co sa pamatam, tak stal nejak okolo 80-90eur, ale bolo to uz par rokov dozadu.
Ďakujem za radu. Určite vyberiem alternátor vonku a objednám regulátor.
Ešte otázka, vidím že sa vyznáš : ako potom IBS vybije teda akumulátor? Je tam nejaká umelá záťaž alebo to jednoducho skratne? Lebo rok dozadu sa mi stalo, pri použití home-made nabíjačky u známeho, že po chvíli skoro zhorela, jednoducho ako keby na svorkách auto spôsobilo nejakým ochranným mechanizmom skrat. Moja CTEK to ale potom nabila v pohode.
BMW e61 530d 160kW 2005

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných