... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

[E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Utorok, 16. Februára 2016, 11:03

No tak kde by som začal. Nie som nejaký veľký rečník s bohatou slovnou zásobou a básnickým črevom, ale chcel by som vám predstaviť môj nekonečný projekt.
Volám sa Vlado(21) a toto je moje škaredé káča(Ugly duckling).
--prečo škaredé káča? Lebo každý vedel že s tým autom boli postvárané veci, že je hnoj, no pre mňa to bola Labuť.

Obrázok

Ako to začalo:
Ako každý chalan ktorý ešte nemá vodičský preukaz skúša všeliaké adrenalínové športy. U mňa to bol streetovy bicykel(ako u väčšiny). Downhill, street, to je jedno, hlavne že to malo kolesá a bol tam adrenalín. Bicykel ma stále viedol ku motorke, tak môj vtedajší sen bol crosska. Avšak jedného dňa som mal zranenie pri ktorom som bol odpísaný na pol roka. Bicykel som predal a rodičia o motorke nechceli ani počuť. Ako išiel čas, blížila sa 18-stka. Tak šup čím skôr do autoškoly a jasné že to bolo A+B. Prvé jazdy na aute som mal ešte stehy na ramene a nevedel som dvihnúť ruku nad rovinu.
Auto ma v tedy nejak veľmi neuchvátilo. Koho by hej keď to bola len autoškola.

Pamätám si že bola jeseň. Starší brat si kúpil svoje prvé auto. Honda Civic 1.4iS hatchback. Kedže rodičia mu nechceli dovoliť vlastné auto tak to spravil napriek. Šli sme ho na Súdky(dlhá rovná plocha pri Hornáde) odskúšať. V tedy som prvýkrát dostal taký impulz, že toto je niečo čo by sa mi páčilo. To auto aj keď malo malý výkon bolo pre mňa brutálne. Išlo ako utrhnuté z reťaze. Jednotka, dvojka, trojka po 7000ot s ľahkosťou. A ten zvuk bola symfónia pre uši.
Ako čas plynul, konečne som dostal vodičák avšak Civic sa predal, a mali sme len rodinné Mondeo kombi 2.0tdi. Tam som rok jazdil len slušne s ocom. Bol to rozdiel oproti Civicu vďaka väčšiemu výkonu a hlavne krúťaku ale ostro jazdiť som s tým nemohol. Čas plynul a plynul. Škola, stužková, maturita, prihláška na výšku, hľadanie nejakej brigády na leto.

Bol koniec Apríla. Písal som hore dole, chodil po pohovoroch. Nikde nič, keď tu nakoniec som šiel okolo malej buďky-predajne, kde sa predával Kebab a na dverách vyvesené:"Hľadáme kuchára, donáškara". Hneď som to využil a šiel sa opýtať. Predo mnou sa bol zaúčať jeden chalan ktorého neprijali a potom som prišiel ja. Po skúšobnom dni roboty ma prijali. Celý happy som začal brázdiť ulice na výbornom aute Opel Corsa 1.2 ... Výkon to malo ako môj starý bicykel. Ale šlo to, naučil som sa jazdiť rýchlo, kedže každý bol hladný, nikto nechcel studené jedlo a cez obed to bolo o držku.

Obrázok

Avšak vždy sa niečo prihodí. Bol už večer a dostal som ulicu ktorá bola na mojom sídlisku a k tomu tesne nado mnou. Ale úplne mi to vypadlo z hlavy. Tak rýchlo vytiahnúť mobil z vrecka a zadať cestu do GPS. Ako som tak písal správu, prešiel som retardér a nabral stojacú fábiu. To bola moja prvá nehoda. Odnieslo si to jeho svetlo, kapota, nárazník a na Oply len svetlo a blatník. Jeho to išlo cez poistku a moje sme sa dohodli že šéf kúpi diely a ja vymením. Opravil som to ale už som jazdil pozornejšie-Avšak stále rýchlo :) Euro k euru a v Júly sme mali nejakých tých 1300€. Takže čo chceme? AUTO!!!

Kamarát Ľuboš ktorého väčšína E30-tkárov pozná si kúpil na leto E30 318i coupe Bronzitbeige Metallic. Raz som v tom sedel len na ceste do posilky. Vyzeralo to dobre, sedelo sa v tom dobre a malo to výnimočný nádych bohatej zmesi nespáleného benzínu. Tak som si povedal či sa nenájde taká E30 v mojom rozpočte. Našiel som veľa pekných E30 s dobrými motormi na Slovensku či v Česku. Avšak všetky 2000€+. No našla sa jedna lacnejšia. --> 1650€
Motor m10b18 po GO + náhradný motor k tomu a na novo nastriekané. V tedy som o E30 a všeobecne BMW nevedel poriadne nič. Proste BMW(nemecke auto na ktore budu letieť ženy :D a 1.8smička bude určite stačiť).
Prehováral som rodičov každý deň, nech mi dovolia kúpiť si E30. Avšak na tie drahšie mi nechceli prispieť a za 1650 sa im moja budúca tricka zdála farbou ako smetiarske auto. Mesiac prehovárania nepomohol. Pre nich poriadne auto bola Fábia v dobrom stave. Tak raz jedného dňa mi oznámili že pôjdu na dovolenku ale kedže ja som brigádoval tak som ostal doma. A tak jedného dňa počas toho ako som mal voľno a rodičia boli na dovolenke, som si zobral svoje nasporené peniaze a hor sa kúpiť auto. Vlaky mám zadarmo tak prečo neísť.

Deň D-kúpy auta
Písal sa dátum 18.08.2014. Nikto doma, voľno v práci.
Budíček o 6:00 ráno. Obliesť sa, zobrať niečo na jedenie(voda, oriešky, 2x pľundra), peniaze schovať do ponožky(keby ma niekto chcel okradnúť :D ) A ide sa!
Nevedel som čo očakávať. Či starého predajcu či mladého, čo pozerať na aute kedže žiadneho mechanika som nepoznal. Proste cesta do neznáma. Stretli sme sa v Ružomberku na benzínke. Vystúpili 2 chlapci výzorovo na 16. Že wtf? :D Ale aspoň ma nemal kto okradnúť :)
Porozprávali sme sa, poobzeral som auto ako som vedel-čiže nič moc extra no strašne sa mi páčilo. Išli sme na skúšobnú jazdu no a dalo sa na tom jazdiť. To že v chladiči bola olejová emulzia, smerovky nevypínali, výfuk trepal lebo nebol uchytený, auto nevoňalo po fialkách a hlavne že plynový pedál nebol to mi až tak nevadilo. Za tú cenu nemôžem chcieť dokonalé auto aj keď bolo staré. Mne sa páčilo tak som ho zobral.
Dohodli sme sa na cene 1550€ aj s tým, že mi potom dovezie ten náhradný motor kedže sa vyhováral, že motor ma v servise a od neho ma kľúče má otec, ktorý je preč.
Áno táto cena bola veľa v tedy a ešte aj dnes by bola. No smädný sa aj slamky chytá a ja som nemal už nervy čakať na rodičov kedy by mi dovolili kúpiť Fábiu.

Cesta domov
Potriasli sme si ruky a hor sa domov. Zastávka na benzínke natankovať, kúpiť diaľničnú známku a ide sa. Nejak som ho nepreháňal aby som došiel aspoň domov avšak v ten deň robili niečo na diaľnici. Tretí úsek keď som videl znovu 90-60 tak som už ani nespomaľoval, kedže peňazí som nemal poriadne ani na benzín. Zrazu páni pištoľníci ma namerali. 87 na 60tke. Bum hneď ma zastavili a pokuta. Kedže videli, že len teraz som kúpil auto a som ešte mladý tak mi to dali za dvacku. Od vtedy cesta domov už len podľa predpisov. Avšak zrazu sa predo mnou objavil tunel Branisko. Tak tam som si vyskúšal poriadne zvuk môjho nového auta s plnopriechodným zadným tlmičom. Čo na to povedať. Páčilo sa mi to stále viac a viac. :)

Nasledujúce dni som s autom ani veľmi nehýbal kedže ešte nebolo prihlásené a vkuse som bol v robote. Potom prišli rodičia z dovolenky :)
Dostal som riadny pucung ale čo už majú robiť? :D Všetko bolo fajn, vybavil som poistku a ideme s ocom na obhliadku.
Avšak kde sa vzalo, tu sa vzalo PORUCHA. V najfrekventovanejšom kruhovom objazde na moldavskej mi vypadlo auto. Ešte dobre že bol otec so mnou a ma roztlačil. Nejak som prihlásil auto a bol rád že ho mám. Aj keď na účte 0€.

Obrázok

Pokračovanie nabudúce.
Naposledy upravil/-a passarinho v Utorok, 26. Júla 2016, 08:33, upravené celkom 2 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
K3ksik
Príspevky: 270
Registrovaný: 25.6.2013
Auto: BMW 318i E30
Kraj: Košický
Bydlisko: Trebišov

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Utorok, 16. Februára 2016, 13:28

To z čoho su tie budiky na strednej fotke ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Utorok, 16. Februára 2016, 14:10

Zo sOpla....asi si nejazdil na nemeckom blesku
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 17. Februára 2016, 09:00

K3ksik napísal:
To z čoho su tie budiky na strednej fotke ?

Ako píše Hugino. Z Opel Corsa 1.2 v ktorom som presedel cele leto.
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 17. Februára 2016, 11:09

PS. Som rád že mnohým ľuďom sa tento príbeh zapáčil, budem sa ho snažiť písať čo najdetailnejšie. Avšak musíme najprv upresniť nejaké info o mne. Bývam v paneláku čiže garáž nemám, opravoval som maximálne bicykle, a mechanika žiadného nepoznám. :)
No kde som to skončil? Och jasne Porucha :D
Auto si sem tam 1-2x za mesiac povedalo že:"Nie tu si zastavím a ďalej sa nehnem ani za nič." Po rýchlom bádaní som dospel že baterka odišla do večných lovíšť. Dal som ju doma nabiť no stalo sa to znovu. Bol už september, brigáda mi skončila a bol čas začať chodiť na výšku. Stav konta 400€.
Takže kúpime novú batériu nech sa na tom dá behať. CINK CINK 70€ odišlo. Avšak problém nevyriešila baterka. Problém nastával v skrate pri rádiu, elektrikárska robota bola spravená nejakým expertom. Kedže kamarát Michal mal na predaj zimné pneu s elektrónmi R15 tak som ich zobral. Cena bola 50€ a za predĺžené šrúby som platil okolo 26€. A to som ešte nikde poriadne nebol. Plnka nádrž, zase peniaze uleteli. Pojazdil som sem tam kde mi bolo treba a tak nejak necítil som sa v tom aute nejak dobre. Vadil mi napríklad ten veľký trojramenný volant. Preto som si doprial akože budúci vianočný darček napodobeninu OMP volantu a adaptér. Hneď sa lepšie jazdilo, avšak pri inštalácii trúba trúbila čiže jednoduché riešenie-štiknúť ju.

Ešte v septembri som sa dostal na môj prvý zraz. Už si nepamätám kde ale niekde na východe. Prišiel aj Michal a Richard. Peter na fotke nieje lebo si leštil...... tricku :D Spolu s nami išlo viacero ľudí ktorých mená ani nepoznám ale nazbieralo sa nás dosť.

Obrázok

Po zraze ktorý dopadol dobre, v ktorom ma roztrela e30 M40 na sprinte, a Michal šiel domov vďaka sile vôle(tý ktorý tam boli pamätajú :D ) kamarát potreboval kopať základy a ja robiť auto. Čiže cez týždeň škola, výkend chata. Od rána v pohybe až do večera ale porobili sme nejaké veci. Napríklad toto bol do vtedy moj plynový pedál.
Obrázok
Strieborné dekorácie auta sa mi taktiež nepáčili tak šup kúpiť brúsne papiere, farby a pre mna uplnú zbytočnosť Galvinol(základ pre plasty a iné kovové a nekovové materiály). Myslel som že to bude niečo ako základ ale je to len nejaká lepkavá tekutina vďaka ktorej mi za pol roka znovu odpadla farba z líšt.
Obrázok
Obrázok
Kufor v okolí rezervy bol v dezolátnom stave natretý nejakou červenou farbou. Takže taktiež brúsne papiere a brúsiť, strieknuť základ, farbu.
Obrázok
Keď už bol hoci ten kufor. potreboval som aj nejakú dosku nech tam nieje len nejaký polkruh alebo ako to nazvať. Čiže ďalšie peniaze pánty, koberec, lepidlo a robilo sa ďalej. Ďalšia vec čo ma hnevala bola že, kufor síce vyzeral dobre, no v tme tam nič nebolo vidieť. Vyriešil som to LED pásikom a spínačom z elektroobchodu. Spínač bol zabudovaný zadnej kapoty, čiže pri zavretí kufra sa sám zhasol. Jednoduchá robota len som to tam musel napchať.
Obrázok
Kufor máme vybavený.
Medzitým som stihol zlomiť nalomený rámik dverí aj s páčkou. Kedže chýbala aj páčka spolujazdcového kastlíku tak som zháňal súčiastky kde sa dalo.

Bol už november a mne sa zdalo že to auto nejak nebrzdí. Povedal som si, že skúsime odvzdušniť brzdy.
HA! Najväčšia chyba aká ma mohla napadnúť. :D
Povoľujem odvzdušnováky na zadných bubnových brzdách. Jeden si povedal že sa mu von nebude chcieť a tak som ho ztrhol.  Čo teraz? Predsa ho vyvrtáme von a dáme nový. --Ďalšia veľká chyba. Pri tom malom priestore sme vŕtali pod uhlom a tak aj vrták sa nám zlomil a to tak, že už bol vo vnútri. Čiže začala tiecť kvapalina. Čo teraz? Ako dôjdem domov?
Napadol nás ďalší "výborný" plán. Zazvárať odvzdušňovák. No ako to mohlo dopadnúť keď kvapalina v kuse vytekala? Dieru sa nám nepodarilo zavariť a pri tej teplote sa nám chytila aj brzdová trubka, čiže pre zmenu začalo kvapkať tam. Bolo 11 hodín večer a ja som bol už v koncoch, zajtra ráno do školy. Dali sme na to gumu a stiahli elektrikárskou páskou. Domov sme došli len na ručnej brzde.

Obrázok

Objednali sme napokon nový válček a ten jednoducho vymenili. A taktiež brzdovú trubku.
Namiesto piestu ako hlavica rýchlostnej páky, ktorý mi dotrhal manžetu sme tam dali akési Dildo. Lepšie sa to držalo tak prečo nie.
Obrázok

Pri prataní zadných sedačiek som našiel takúto vec.

Obrázok

Tý ktorý to mali vedia čo to je, pre tých druhých to pripomeniem. Palec rozdelovača na ktorom je pohyblivý kontakt na pružínke, ktorý sa odstredivou silou spojí s vodivou plôškou a tým vynechá jednu alebo viac iskier pri zapaľovaní zmesi. Hneď som to nahodil a o zábavu bolo postarané :)

https://youtu.be/t-eXkgIVrXA

Ako čas plynul, začalo pršať, začal mi moknúť koberec. Ale nie len tak trochu. Mohol som tam plávať. Čiže ešte pred tuhou zimou v chladnom počasí som vybral koberec, nechal ho vyschnúť a prišiel som na to že do auta mi zateká z oboch strán a že preteká mi radiátor kúrenia.

Obrázok

No čo teraz keď veľa peňazí nebolo? Takže pred zimou som ešte vypláchol vodný okruh v ktorom bol ešte starý olej, a dal nemrznúcu na zimu. Celá zima sa niesla v zmysle "Mokro, Nič nevidím, Zima a stiahnuté okná počas jazdy".
Nejak sme to zvládli, trošku sa pošmýkali, kedže na suchu to nešlo a na mokre otvorený diff reagoval ako chcel.

Obrázok

Bolo to niekedy v januári keď s dvoma ľuďmi v aute som si šiel trochu šmyknúť peknú zákrutu na sídlisku. Bolo mokro tak po zime som to chcel vyskúšať aj na mokru. Avšak nebolo len "mokro". Pri starých zimných pneumatikách a nízkej teplote sa na vozovke vytvorila neviditeľná vrstva ľadu. Idem normálnou rýchlosťou, otočím volantom a zatiahnem ručnú brzdu. Brzda brzdila avšak auto nezatočilo. Začínam trhať volantom, stláčať brzdu ale stále nič. Auto sa rúti nekontrolovateľne kolmo na obrubník a dole kopcom. Rýchlo som stihol vyrovnať kolesá a preskočil obrubník. Na snehu to taktiež nebŕzdilo ale aspoň jemne to zatočilo. Rýchlosť bola ešte vysoká a mam na výber. Dole kopcom s autom alebo do stromu? Vybral som si cestu do stromu. Strom bol asi taký hrubý ako moje zápästie. Zrazu náraz. Nikomu sa nič nestalo, vyjdeme vonku, strom je celý, predný nárazník je celý. Fuuu veľké šťastie to bolo. Od vtedy už vždy na mokre s rešpektom bez predvádzania sa. Okoloidúci mladíci mi pomohli dostať auto znovu na cestu.

Školu som skončil už v Novembri a tak som sedel len doma a jazdil za posledné drobné čo mi ostali. V marci som si našiel prácu. Začalo byť teplejšie tak som si začal pomaličky jazdiť a dávať dokopy auto. Okolo budíkov bola hnusná oranžová páska tak rýchlo s ňou dole a ručičky nastriekať na červeno. Pri osadzovaní ručičiek som na rýchlomer silno zatlačil a dobabral ho. Takže hľadali sme diely. Kúpil som komplet kúrenie a budíky z e30 avšak z diesla. Myslel som si že rýchlomer bude ukazovať rovnako ale mýlil som sa. Rýchlosť nesedela. 220km/h vs 240km/h. Zle to ukazovalo. Tak som to nejak vydúmal, dal tam nejaký odpor a do 100vky nastavil aby to ukazovalo správne +-5km/h. Nad 100 to už ukazovalo bludy.
Vymenili sme kúrenie a potopa sa zmenšila, avšak do auta znovu zatekalo aj po zatmelení pár dier. Prišlo suchšie obdobie a tak som to nechal tak. Trochu sme pojazdili, pošetrili peniaze a rozmýšľali čo ďalej.

Výkon už nestačil takže šetríme na nový motor. Aký motor som plánoval Vám napovie začiatočný názov, avšak nebolo to len také jednoduché, ako ísť do obchodu a kúpiť. O ďalších problémoch a motore + swape bude ďalší článok.
Naposledy upravil/-a passarinho v Nedeľa, 5. Júna 2016, 22:50, upravené celkom 1 krát.
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Piatok, 19. Februára 2016, 10:09

Aby to tu len tak nezývalo prázdnotou tak tu je ukážka toho, ako auto vyzeralo za dávnych čias minulých.
PS. Ak by niekto vedel o tomto čele/nárazníku, kde ho kúpiť alebo podobnom tak bol by som vďačný.

Obrázok
Obrázok
Naposledy upravil/-a passarinho v Nedeľa, 5. Júna 2016, 22:51, upravené celkom 1 krát.
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Utorok, 23. Februára 2016, 21:04

Peniaze sa šetrili(1200e), prišla STK+EK. Tam všetko v pohodke avšak dosť na válcoch šľapal na brzdu. No nič po STK ideme domov. Všetko v poriadku. O pár dni na to sme mali stretko s kamarátmi. Ako si len tak idem po výpadovke 90, prichádza zákruta na benzínku kde bolo stretko, stlačím brzdový pedál a ten sa prepadne. Stlačím znovu a zase nič, nebrzdí to. Rýchlo podradím do dvojky a takmer vytrhnem ručnú brzdu. Nejak som to ubrzdil. Dvíhneme auto na benzínke a zistenie: Prasknutá brzdová trubka od motora pri zadnom T-cku. No čo teraz? Viem, že by sa to mohlo jednoducho vymeniť no zase by odišla ďalšia a ďalšia + chcel som už aj hydraulickú ručnú brzdu a zadnú kotúčovú nápravu. Takže začal som zháňať nejaký motor a rozmýšľať čo všetko naraz vymeniť.

Bolo zopár M50tiek na predaj, väčšinou mali najazdené 300+ a boli vanosové a z e36 no boli lacnejšie ako jeden ktorý som našiel. Teda on si našiel mňa. 3.Mája mi napísal baagoo že má motor z e34 190 000km najazdené, je v aute, dá sa vyskúšať. Cena 500e bez prevodovky. Trochu veľa podľa mňa ale nejak mi padol do oka.

Obrázok
Obrázok
Obrázok

https://youtu.be/uAtZryZWAaY

Trochu ťahalo niekde vzduch ale voľnobeh držal dobre. Napísal som mu diely, ktoré by som potreboval pre zástavbu a on niečo vyhrabal, všetko čo som potreboval čo sa týka motoru. Po takmer 2 mesiacoch zháňania dodávky alebo prívesu+auta (Jasne že nikto nebol ochotný) som sa naštval a dohodol prepravu dopravnou spoločnosťou. Bol Piatok 26.06.2015. Cez deň som bol ako zvyčajne v robote. Ráno som napísal nech mi pošle adresu. Poobede keď som bol vonku mi prišla správa s adresou. Čiže môžme vyraziť. Ale počkať, o 20:00 mám ešte brigádu v McDonalde. Vyzeralo to všeliako, no vlaky šli aj večer. Tak hor sa makať do skladu mekáča pre pár eúr a behať na vlak. Skončil som o 22:00 a vlak šiel 22:45. Žiaľ autobus mi ušiel a s ďalším busom som vlak už nestihol. Čo teraz? Idem domov a nechám to tak? NIE! Posledná šanca, posledný vlak o 23:37(alebo tak nejak). Počkal som 3/4 hodiny na vlakovej stanici a konečne cesta smer BA. V živote som v Bratislave nebol, príchod ráno okolo 6:00. Vyhladovaný som si šiel kúpiť niečo pod zub, avšak všetky obchody ešte zavreté, tak som sa bol pozrieť na Bratislavký hrad, nejaký modrý kostolík, hlavná ulica, proste kam ma nohy zaviedli a kam mi oči dovideli. 7:10 nakupujem nejaké potraviny, 7:30 mi odchádza vlak do Brna. Pricestujem do Brna, chcem si aktivovať internet nech si viem aspoň vlaky pozrieť, no České O2 nepodporuje slovenské. No dzivo. Takže sám v Brne bez netu. Nejak som sa dostal k FreeWifi kde som našiel ďalšieho cestujúceho na sociálnej sieti. Počkal som hodinku na neho, zatiaľ som popozeral Brno. Dal by som si aj niečo jesť, ale šetríme kde sa dá, takže obed len tak skromne.

Obrázok

Kedže chlapík tu už bol tak mi prezradil že autobusy sú niekedy lacnejšie ako vlaky a ukázal mi kde sa nachádza autobusová stanica. Fakt to bolo lacnejšie, kúpený lístok, je 13:00 cestujeme o hodinu. Pri kávičke sme si oddychli v star-suckse a hor sa na takmer 4 hodinovú cestu v buse. 18:45 sme konečne na mieste, ešte nájdeme podľa GPS ulicu a voláme Baagoovy. Za 10minút prišiel a zaviezol ma na jeho Vrakovisko/dieľnu. Všade samé BMW, E30, e36, e34, e38, e39, e60, 6-tkový bavor a mnoho ďalších. Náhradné diely od výmyslu sveta. Vybral kľúče z e34, tá bola vo veľmi dobrom stave, dovezená z Rakúska, naštartoval som, popočúval motor, všetko tak ako vo videu, nechali sme ho 5 minút zahriať a ideme na testovaciu jazdu. Spýtam sa či ide? On že nie, on už v tom jazdil. Nech sa idem previezť sám. No fajne neviem kde ani poriadne som, a nie to ešte ísť niekde. No nestratil som sa, dal som si pár kôl okolo Budejovíc na aute bez značiek(našťastie žiaden zelený) a všetko išlo ako malo. Ale čakal som od toho niečo viac, že ma zatlačí do sedačiek, no to sa veľmi nestalo kôli automate a ťažkej kasni. No šlo to lepšie ako m10. Tak ho beriem. Tá e34 bola automat čiže ukázal mi ešte prevodovku ktorú tam mal a dohodli sme ostatné veci čo sa týka pohonu. Nakoniec ma vyšlo 750e: Motor m50 s 190tkm, prevodovka ZF310Z-čo som sa strašne tešil, jednohmotný zotrvák, spojka a štartér z m20, zvody, prvý diel výfuku, lambda, váha vzduchu, všetko čo som potreboval + dovoz rovno na adresu akú si poviem.

Nakoniec ma ešte hodil na stanicu odkiaľ mi šiel posledný vlak do Prahy a z tamaď do BA a naspäť domov. Piatok o polnoci som odchádzal, v nedeľu ráno som prišiel. Pomerne dobre to vyšlo. Kedže vlastnú garáž nemám, tak motor prišiel o 2 týždne rovno ku (ako ho len nazvať) mechanikovy? jazdcovi? alebo priekopníkovi ktorý začal a rozšíril scénu driftu a e30 na východe?
Áno presne ten.
Zástavbu realizoval Kuchárik Motoršport
Naposledy upravil/-a passarinho v Utorok, 26. Júla 2016, 08:46, upravené celkom 2 krát.
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 24. Februára 2016, 00:01

Pfuuu...chlape ...ty si extremista... :mrgreen: .ja by som takto vlakom a busom ...a vlastne takto by som necestoval nikde...ani na dovolenku nejaku...nie to este pre motor...a saam......no ja skladam klobuuk z hlavy :-) drzim palce..s autom ... :wink: nech ti to slape ako si predstavujes......a nezabudni pridavat dalsie info.....tvoj pribeh je fajn citanie
 
Užívateľov profilový obrázok
TheCarista
Príspevky: 949
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: 328i e36,Prius,Lance
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 24. Februára 2016, 00:14

Super citanie, si cisty kamikadze :thumbup: Inak nie si jediny, kto zatajil kupu auta rodicom :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
real
Príspevky: 69
Registrovaný: 1.4.2010
Auto: BMW 318iS E36
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 24. Februára 2016, 05:52

no ja som auto tiez zatajil som posiel po neho prisiel na nom domov a len kukali co som zase donesol :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
2RBA
Príspevky: 1327
Registrovaný: 19.3.2012
Auto: e91/e46
Kraj: Košický
Bydlisko: košice

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Streda, 24. Februára 2016, 15:22

passarinho napísal:
tak motor prišiel o 2 týždne rovno ku (ako ho len nazvať) mechanikovy? jazdcovi? alebo priekopníkovi ktorý začal a rozšíril scénu driftu a e30 na východe?
Áno presne ten.
Zástavbu realizoval Kuchárik Motoršport


len aby bolo jasne roman ešte ani nemal vodičak a chlapci z ACRT už jazdili drifty rozne preteky na e30 takže roman ani z daleka neni priekopnik čo to zviditelnil na východe :wink:
IG/YT/FB : #WRBAFILMS
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Štvrtok, 25. Februára 2016, 09:14

Wincik napísal:
Pfuuu...chlape ...ty si extremista... :mrgreen: .ja by som takto vlakom a busom ...a vlastne takto by som necestoval nikde...ani na dovolenku nejaku...nie to este pre motor...a saam......no ja skladam klobuuk z hlavy :-) drzim palce..s autom ... :wink: nech ti to slape ako si predstavujes......a nezabudni pridavat dalsie info.....tvoj pribeh je fajn citanie

Keď niečo chceš, treba si za tým ísť. Jasne budem pridávať ďalšie info, len teraz som chorý, popritom chodím do roboty a dávam dokopy tricku lebo Shit Happens.

TheCarista

Takých je určite viacej, keď nie väčšina :D

2RBA

Veď ako jasne hádať sa nebudem lebo celú históriu rally a driftu nepoznám. Ale najväčší záujem ľudí o show patrí jemu. Kedysi ešte aj môj otec sa šmýkal na Lade s motorom od Béreša st.
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Pondelok, 7. Marca 2016, 15:22

Tak no môžme začať. Niekedy ešte v lete som stihol kúpiť zadnú kotúčovú nápravu z e30 v dobrom stave. No pre zdokonalenie som ju ešte obrúsil, vypálil staré silenty a na novo natrel. Najprv základ, potom Alkyton a nakoniec lak. Do nápravy sa "natlačili" žlté(tvrdšie) polyuretany od firmy StrongFlex. Náprava zatiaľ oddychuje a čaká na príležitosť, kedže sa bojím, že by som ju niekde zlomil o obrubník, tak zatiaľ sa naučím na starej pokiaľ nebúcha.
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Zatiaľ pred swapom som pozisťoval nejaké veci o osádzaní jednohmoty a káblovačke. Kedže auto nemalo imobilizer a ďalšie vymoženosti tak stačilo zapojiť 7 káblikov. Pri osádzaní m20 zotrváku(samozrejme aj štartéru z m20) na m50 je potreba zbrúsiť zo zadnej strany olejovej vane dve vyčnievajúce šrúby.
Obrázok

Takže deň D nastal. Michal K. si dal so mnou ešte poslednú jazdu na jeho už bývalej bielej E30 a pritom mi cvakol poslednú m10 fotku. BYE BYE
Obrázok

Kedže miesta okolo m10 bolo habadej, tak šiel pomerne ľahko von.
Obrázok

Celý swap z môjho pohľadu prebiehal takto: Cez deň robota, cez obedňajšiu prestávku narýchlo behať na južnú triedu nakupovať a riešiť drobnosti a poobede robiť drobnosti na aute. No najťažšiu prácu odvádzal Roman.
Našiel som, že m50 je náchylná na prehriatie hlavy, tak počas toho ako bola ešte vonku, vymenila sa vodná pumpa a remeň. Istota je istota. Motor by šiel dnu aj rýchlejšie ale nastali komplikácie. Riadenie na m10 bolo bez serva a servopumpa by bežala na prázdno. Kedže som už vymenil remeň tak sa mi ďalší zháňať nechcelo. Riešením bolo servo-riadenie z e36. Kedže auto som už nemal tak všetko som nosil v rukách po MHD(Radosť autobusárov utierať olej zo servoriadenia :D ). Objednali sa tyčky riadenia z e30, 4mm sa vypodložilo pre zväčšenie "rejdu" a riadenie sa upevnilo cez podložky. Nastal ďalší problém volantová tyč bola príliš dlhá. Tak davaj zháňať volantovú tyč.
Obrázok

Počas toho mi chýbali aj torxové šrúby na prevodovku a kulisa riadenia kedže pri m10 bola iná. Niekto si povie čo to páru šrúb alebo volantová tyč. Ale tu 20eur, tam 20eur a nakopilo sa to poriadne.

Chladič som chcel už rovno hliníkový ale pri mojom šťastí ho jasne že nemali a keby som ho objednal tak prišiel by za 2-3 mesiace. Takže znovu nakupujeme predražený hliníkový chladič z e36 M3. Bol väčší ako ten univerzálny o ktorý som mal záujem ale z M3 pasol presne ako ric na šerbeľ. Žiadne rezanie nosníkov. Roman mi poradil nech kúpim aj original horný držiak nech to vyzerá normálne. Takže zháňame ho. Experti ho predávali používaný za 12e s jednou gumou alebo 15e s oboma +poštovné. Skúsime pozrieť na realOEM. 12eur s oboma gumičkami nové zabalené. Takže vždy si už odteraz preverím cenu ND.

Počas toho ako motor ešte nebol dnu a auto bolo na parkovisku rozobraté tak som sa povenoval motorovému priestoru. Obrúsil, základ, alkyton, lak.
Obrázok

Dal som aj menšiu novú vrstvu gumoasfaltu na cely podvozok okrem zadnej nápravy.(Zo skúsenosti neodporúčam robiť pod autom kôli prichyteniu na vlasoch).
Pri povoľovaní niektorých matíc si to odniesla aj moja stará gola. Takže už veľa som robiť nemohol.
Obrázok

Po dlhom čase sa konečne napratal motor do vnútra.
Obrázok

Budeme kupovať drahé M5 silenty a e36 hliníkove držiaky? Nie nie, radšej zainvestujeme. Silenty sú teraz hliníkove na motore aj prevodovke a držiaky pozváral na mieru Roman. Káblovačka ako som spomínal 7 káblikov. Síce nemám otáčkomer ale m10 mala vyvedený kábel na RPM signál mimo hlavného zväzku tesne pri RJ, takže otáčkomer funguje tiež, stačia mi budíky.
Týmto vás chcem poprosiť ak by niekto mal funkčný budík otáčkomeru na e30 tak odkúpil by som za dobrú cenu.(stačí otáčkomer)
Takže motor je vo vnútri, všetko zapojené, všetko vymenené filtre, olej všade kde sa dal. Ideme skúsiť či štartuje.
Tuuuu a nič. Hm sakra nechce to chytnuť. Pravdepodobne štartér vyberiem ho, vysúva, točí sa. Skúsime znovu ho dať do vnútra. Zase ho točí a motorom nepohne. Aký tam bude problém? Po 2 hodinovom laborovaní či je zotrvačník z iného motora alebo je ďaleko či blízko. Skúsil som ho len tak chytiť na pár závitov a namazať vazelínou. Skúsime teraz. Zázrak motor točilo. Dotiahneme šrúby, celý happy že vazelina pomohla, všetko namontujeme. Ideme skúsiť a zase nič. No čo do ri... Vyskúšame dať pod štartér podložky. Pri tom prístupe a mojom šťastí sa mi podarilo zhodiť podložku do prevodovky. No výborne. Nechal som to už ten večer tak. Na ďalší deň pomocou magnetu na šnúrke sa mi podarilo vybrať podložku, vypodložiť štartér a konečne to točilo. Yeah víťazstvo a prvý štart.
https://youtu.be/D5ZrXM3A9ME

Olej na zvodoch začal dymiť. Olej tiekol od veka ventilov a taktiež bol aj pri sviečkach.
https://youtu.be/2Md8M13uXH4

Takže objednať tesnenie, dať dole veko a čo s ním kým dojde tesnenie? Tak skúsime ho vyčistiť, vyšmirglovať a strieknuť. Vyskúšal som aj odstraňovač starých náterov ale ten veľmi nepomohol. Tak davaj všetko s vŕtačkou a zvyšok ručne. Robil som to cca 3 dni po robote pár hodín. Takto to vyzerá ošmirglované.
Obrázok

A nakoniec po strieknutí tu je výsledok.
Obrázok

Takže motor beží, voľnobeh drží, Roman upravil kardaň na správnu dĹžku a pozváral mi nerezový výfuk. Objednal som si ešte hydraulickú ručnú brzdu ktorú Roman upevnil a poťahal som nové potrubie a nové pancierové hadice. No tu sa priplietli dobre známe odvzdušňováky. Tentoraz nechcel povoliť jeden na prednej brzde a strhol som ho, takže odvzdušnenie nebolo ideálne. No kedže sme už boli dávno za finančnou rezervou tak koncový tlmič bol len čínsky Flowtech Raptor. Mal to byť 3 komorový s prepážkami a nakoniec to je jednokomorový bez prepážok len perforovaný vstup 10cm a výstup vedľa seba, bez vaty. Čiže obrázkom neverte a vôbec ten hluk neprestal. Ak by niekto chcel, predám pionier rádio. ps. cez výfuk ho nepočujem :)

Takže skúsenosti po swape? Dvojka sa blbo zaradzovala, auto išlo no šmýkala spojka. Najprv šmýkala na 3-jke potom už aj na 2jke pri plnom plyne. Takže teraz rozmýšľať čo s tým. Novú spojku či preobložiť?
Dozvieme sa nabudúce.
Naposledy upravil/-a passarinho v Utorok, 26. Júla 2016, 08:59, upravené celkom 2 krát.
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Pondelok, 7. Marca 2016, 22:53

Kup novy pritlacak...a lozisko....lamelu by som dal preoblozit...ale nie seriovou hmotou
 
passarinho
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 13.6.2014
Kraj: Košický

Re: [E30 318i -->M50b25nv] Ugly duckling

Utorok, 22. Marca 2016, 13:09

Ano chcel som ísť tou cestou ako Wincik. Vychádzalo to okolo 70 eur HDS a 150 keramika ak sa dobre pamätám. Plus keď si zoberieme aj prítlačak tak vychádzalo to dosť a aj to neviem či by ten prítlačak dokázal vyvinúť taký prítlak aby to držalo. Po pár dňoch na nete som narazil na cca 400km jazdený spojkový set Sachs Performance 618 za polovičnú cenu oproti novej. No nezober ju. Potencionálne zvládne 450nm na organike +20% na keramike.
Obrázok

Cez zimu som taktiež chcel auto zagarážovať, tak som zobral do prenájmu garáž na 3 mesiace. Kedže výmena spojky by ma vyšla okolo 100e, a chcel som niečo už porobiť aj sám tak som si zakúpil veľkú golu sadu za tu "ušetrenú" 100vku.
Auto stálo v garáži keď tu zrazu sneh. No nevyuži to!
Cez zimu som mal asi 6x auto na ceste a 2 týždne na parkovisku. Za ten čas všetko nové železo čo bolo na aute povrchovo pohrdzavelo. :( Čiže ďalšiu zimu už fakt musí byť bez snehu.
Ale boli sme aspoň trošku získať zručnosti na cassosporte, po meste, na hladkých pneumatikách na Banskom a taktiež na Jahodnej. Túto zimu žiadné škody.
Tak končí sa zima a taktiež aj garáž tak šup vymeniť spojku. Keď som menil motor tak spojkové ložisko bolo menené no hneď začalo pískať. Tiež som nevedel či to je kvôli jednohmote alebo prečo, kedže ložisko bolo nové. Po rozobratí všetko vyzeralo fajn. Na ložisku bola mala špina tak som ho celé utrel a premazal vazelinou. 2 dni po robote v garáži a celá spojka bola vymenená. Otázka pravdy, pôjde to už konečne normálne?

Prvý štart, štartlo!- celý happy.
Pedál šiel stláčať no vďaka silnejšiemu prítlaku omnoho ťažšie ale nič na čo by sa nedalo zvyknúť.
Ložisko nepíska.
Skúšobná jazda potvrdila, že konečne všetko ide ako má.(mimo radenia rýchlosti, s tým mám problém do teraz).

Obrázok

Týždeň spoznávania auta a týždeň na to hneď zelený dvor, prvé "drifty" na suchu.
Komenty kamaráta vo videu hovoria za všetko :D
https://youtu.be/rmigkTyYVUY
https://youtu.be/4xntMEDhZ6g

Nemám foto ale moje predné pohnité McPhersony(tlmiče) držali pružinu asi len silou vôle. Selé zle. A driftovanie s M50 a 4 valcovom sériovom podvozku so zrezanými pružínami nebolo o nič lepšie. Auto sa viac nakláňalo ako šmýkalo.
Takže hľadajme nejaký podvozok. Za predné mcPhersony pýtajú 100-150eur. Aj to nevieme stav ložísk. A či obal tlmiču nebude spučený. Chcel som Ta-technik ale veľa názorov bolo takých že je to podvozok na 2 roky a nevedel som sa rozhodnúť na znížení. Takže štelovak? Ten tiež vychádzal okolo 350e+150 za mcPhersny. Tak teraz čo?
Ako sa hovorí. Treba staviať na dobrom základe. Prišporili sme a objednal sa BC Racing BR series.

Prečo BC? Jediný stal pod 1000eur s tým, že si viem navoliť tuhosť pružín. Ostatné značky boli limitované sériou (Street, Drift, Rally...)pričom bola iná aj cena.
BC racing ponúka pre 4valec 6/6kg 6válec 8/8kg a potom iné tuhosti bez príplatku. Vyberal som si podľa parametrov z iných značiek. Pre drift odporúčali 10/12kg. Tak voľba je jasná.
Po mesiaci aj niečo bol podvozok doma.
Obrázok
Obrázok

Jeden víkend sme boli skúsiť znovu zelený dvor, no za mokra.
Moje 10 ročné, staré, zimné pneumatiky nezvládli držať stopu a hneď v druhom kole som to nabral kolmo na obrubník.
Odniesla si to olejová vaňa. :(
Auto sme odtiahli do garáže no garáž nám za týždeň končila.
Obrázok

Zvárať ju nemalo zmysel tak sme kúpili druhú. Bez zdvihnutia motora a povolenie nápravnice sa to nedalo tak znovu mi pomohol Roman. Za doobedie bola nová vaňa na svojom mieste a znovu nový olej + filter.
Takže auto je znovu pojazdné no stále na starom podvozku.

2 dni pred vrátením garáže som ho ešte skúšal rozobrať aby sa dal navariť nový, no bezvýznamne. Bol som slabý na odpojenie otoče od ramena. Tak som to znovu poskladal a nahodil zatiaľ len zadok ktorý netreba zvárať a o týždeň odniesol Romanovi.
Takže podvozok nahodený, auto pojazdné. Uvidíme čo nám prinesie budúcnosť.
Naposledy upravil/-a passarinho v Utorok, 26. Júla 2016, 09:03, upravené celkom 1 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných