... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

N47D20 - piskanie turba za studena

Nedeľa, 15. Novembra 2015, 17:36

Motor N47D20C 135kW - ked je vonku chladno, pri studenom starte je pocut piskat turbo - aj na volnobehu, samozrejme aj pri jazde prvych par minut. Akonahle sa motor trosku ohreje, zvuk zmizne, ci uz po kratkej jazde alebo ked poklepka na volnobehu 3-4 minutky. Inac jazdi ok, nie je ziadny problem pocas jazdy. Pred par dnami bol v bmw este len na druhu inspekciu, takze olej je vymeneny. Tyka sa to X3, ale davam to sem lebo tieto motory su rozsirene aj v 1/3er a 5er, ci niekto mal taky problem a co nasledovalo dalej.
To piskanie nie je az take extra silne, ale je to zretelne pocut.
Kupil som vozidlo co ma najazdene len 47tkm dufajuc, ze aspon nejaky cas zo zaciatku nebudem musiet nic drahe riesit... Vyzera to ze asi hej....
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Štvrtok, 19. Novembra 2015, 18:54

Tak si tentokrat odpoviem sam - po fyzickej kontrole sa obavy naplnili. Turbo je totalne v <>. - na okamzitu vymenu. Axialna a radialna vola a nie mala. Pri 47tkm...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12256
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Štvrtok, 19. Novembra 2015, 18:58

Tak ho niekto par krat vypol po dialnici na pumpe bez dochladenia asi.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Štvrtok, 19. Novembra 2015, 18:59

tie nove auta stoja vsetky za kkt.....posledne poctive baworaky sa robili do roku 2003....inak sledujem kamosov s novymi autami a im co uz pomenili v ramci garancie, to by sa dal román napisať :mrgreen:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Štvrtok, 19. Novembra 2015, 21:02

je to tak ako hovoris. Poctive auta su uz za nami, smola vsak ze s tym uz nic nenarobime, kedze taketo modely sa uz kupit zanovne a ani nove nedaju.... Dedo co mal auto, turbo odjebal ale vseobence tieto turba toho velmi vraj nevydrzia, uz sa menili aj pri 25tkm..... Neostava nic ine len ho vymenit... Uvidime ci sa to podari vybavyt aspon na ciastocnu kulanciu, uz sa to nejako vybavuje... Co citam DE fora, tak vo vacsine pripadov pri takomto najazde to vyslo ak malo auto servis v bmw. Je zaujimave ze tam bolo na prehliadku pred 500km....
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Sobota, 28. Novembra 2015, 01:03

tak turbo vymenene a vyzera to ze uz by mohol byt pokoj.... 550eur z DE +100e kaucia za stary diel. Zaruka 2r. Na SK to je do dvoch pracovnych dni.
http://www.artmaxturbo.de/
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Sobota, 28. Novembra 2015, 10:09

to si akoze cvakal zo svojho?
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
pejo
Príspevky: 126
Registrovaný: 21.4.2010
Auto: BMW E91 320d LCI
Kraj: Banskobystrický

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Sobota, 28. Novembra 2015, 11:04

Prislo uz aj nastavene tak ako bolo treba, ze si iba vymenil za stare, ci je tam potrebne nieco este viac riesit?
BMW E91 320d LCI
r.v. 04/2011, Bi-Xenon, automat, CIC iDrive Professional, N47D20O1 - 120kw Fleet edition
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Sobota, 28. Novembra 2015, 13:57

Turbo mi preplati predajca. Bolo to najrychlejsie riesenie, pretoze robit to cez bmw na kulanciu bolo na dlho... auto chceli na nejake testy, najskor 8 decembra atd atd, potom musi nejaky ujo v nemecku cosi podpisat atd.. Mozno schvali len polovicu atd atd.... nemam chut riesit take pripady, potreboval som to poriesit co najrychlejsie a cena za turbo co som predajcovi oznamil ako navrh riesenia sa im zdala velmi dobra. (kedze v bmw by stalo 1500eur).

JJ prislo uz nastavene, jedine co som musel spravit je pozriet na povodny steuergerat na starom lebo chceli vediet koncove cislo bud je 400 alebo 410. Takze turbo je plug and play.
Sam na nom nenastavujes nic a myslim ze sa ani cez diagnostiku sa nic neda riesit alebo nastavovat - teda tuto vec musi nastavit vyrobca turba, resp. ten co ho repasuje, ta jednotka je samostatne neodnimatelna/nevymenitelna. Neni tam nejake stelovacie tiahlo apd, takze sa nastavuje plne elektronickou cestou na stolici.

apropo, pred predajom bolo auto v bmw na servis a povedali ze je vsetko tip-top, okrem riadenia ktore malo vraj volu, tak sa komplet menilo za nove. To platil samozrejme predajca MOTORCAR KE.
Za tepla turbo znelo ok aj vsetko vyzeralo ok, piskalo len za studena. Bola tam uz velka vola a studeny olej samozrejme nezvladal uz tu volu vystredit. Okrem radialnej malo aj dost velku axialnu volu.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Sobota, 28. Novembra 2015, 14:14

[quote="airbone"apropo, pred predajom bolo auto v bmw na servis a povedali ze je vsetko tip-top[/quote]
ved jasne, len aby nemuseli nic menit za svoje :mrgreen:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Piatok, 10. Februára 2017, 00:24

Tak uz som tu zasa.... Turbo je po 25tkm zasa na odchode. Za studena znovu zvuk ambulancie. Axialna vola (axialna znamena v pozdlznom smere s hriadelou, nie kymacanie turbiny do stran).... Turbo este v zaruke - po roku a dvoch mesiacoch....
BMW mi zacina nejako liezt na nervy, vyzera to ze vsetko co spravili za poslednych par rokov, je totalne na picu. Netusite jak su na tom embecky? Asi presedlam na z "premiovej" znacky na nejaku ktora je pre ludi, aby som sa mohol aspon par mesiacov vozit. Auto ma 75tkm a uz je po vymene rozvodov (po tom co sramotili) vymene turba (teraz to bude druhykrat) a ked vidim co vsetko sa tu deje, neviem ci nedat vymenit aj tie plastelinove VT cerpadlo, aby som zasa nemusel niekde zostat stat.
Predajca turba v DE mi po telefone oznamil, ze neexistuje aby ich turbo odislo po 25tkm, ze im ho mam poslat na rozbor. Vraj musim mat nieco vadne s motorom. S motorom nie je nic, je bez chyby. Akurat jedina vada je ze ho vyrobilo BMW. Tak nakoniec som teda nasiel pricinu.
Inac velmi dobra sprava je, ze pokial u bmw to turbo kostovalo pred rokom okolo 1500eur (vymenny kus), zrazu bmw znizilo jeho cenu na nejakych trapnych 640eur (urcite aj do citroena c1 stoji turbo viac). Teda tak povediac pri cenach tychto aut a ich dielov - skoro zadarmo. Neviem ci nekupit viac kusov do zalohy.... Lebo ked mam pri kazdej druhej vymene oleja menit aj turbo, mozno by sa to oplatilo.
Ale neviem co vlastne picujem..... mal by som byt rad. Su aj beemwecka ktore stoja dvakrat viac ako x3, a tam sa pri kazdej druhej vymene oleja musi menit aj cely motor.... (mam na mysli motor N63). T
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Piatok, 10. Februára 2017, 10:06

presne tak ako píšeš tie auta u niesu ako kedysi boli a 47tisic km je to dosť divne že tak odchádza hlavne turbo , asi si znás BMW robí srandu že meniť pri druhej výmene oleja aj turbo. ja si pamätám jak pri aute dávali príručky ako dochladzovať turbo ako sa k nemu staral ,nevytáčať do vysokých otáčok hlavne za studena a meniť olej a filtre pri 10 000 km niektoré mali aj 7.500 km. A dneska to už není . dosť to BMW dosralo hlavne stými motormy N47 ,N57 , M57N2 , N63 . a to iste už aj Mercedes opakuje za BMW . N63 BMW a rovnaky motor ma tiež Mercedes nazivany V-hot design + GPF (Gasoline Particle filter) benzínový filter častíc ma to S trieda w222 s500 od 2014 4.0 M178 twin turbo . ach kde ta to doba speje :( Auta ako spotrebný materiál.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Nedeľa, 12. Februára 2017, 03:31

moje auto mal predomnou jeden dedo. Najazdil na nom za takmer 5 rokov 47tkm. Ked som ho kupil, cele auto bolo ako nove z tovarne, akurat turbo bolo na odchode a vymenil som ho (piskalo za studena vid prvy prispevok). Okrem toho, menilo sa na nom riadenie komplet - servotronic. To riesil predajca, nie ja. Teraz je turbo v peecku zasa, po roku a najazdeni cca 27tkm. Chodim na tom aute normalne, nikdy ho nevytacam za studena a ked jazdim po dialnici rychlejsie, tak ho necham trochu poklepat a vychladit. Niesom vsak dement, aby som kazde rano cakal 5 minut na volnobehu kym sa nieco trochu nahreje a potom hladkal pol hodiny plyn aby nahodou otacky nevybehli nad 2000 a po kazdom zastaveni po normalnej jazde chladil desat minut turbo. Jedoducho to auto je pre ludi a ma fungovat. Ked nevedia spravit suciastku ktora vydrzi normalne bezne pouzivanie, nech nerobia nic. Dnes vyvalis obrovske prachy za "premiove" vozidlo, a tito kokoti v BMW ti predaju kopu srotu, ktory sa furt jebe a jebe. Mozem jebat! Za tie prachy co som vyvalil za pouzivanu X3 som si mal radsej kupit full nabity fungel novy hnujdaj tucson a mal by som pokoj. Nemal by som pojebane bmw, len obycajne auto, ale nemusel by som zabijat svoj drahy cas porad riesenim nejakych poruch. Tak ako sa mi bmw cely zivot pacilo, tak sa mi zacina pomaly hnusit! Uz ho dobehli a mozno aj predbehli pojebani sikmooki korejci ktori donedavna vyrabali magnetofony a chladnicky. Mozno vydobytkami techniky su o nieco trosku pozadu, ale napicu su mi vydobytky technicky bmw ktore sa furt len jebu.
Objednal som nove turbo z bmw a toto poslem na reklamaciu do nemecka. Jebnem ho doma do skrine, nech je potom poruke ked to zasa pride.....
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6552
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Nedeľa, 12. Februára 2017, 03:33

Inac ked citujes tie motory ktore bmw posralo, tak mi napis ktory motor je vlastne dobry a nema milion skurvenych bmw problemov :)
Vyzerra to tak, ze moje dalsie presuvadlo ak k tomu dojde, bude ina znacka, nez bmw. Radsej dam menej penazi za viac kvality, ako vela penazi za nieco skurvene nespolahlive a jebajuce sa....
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: N47D20 - piskanie turba za studena

Nedeľa, 12. Februára 2017, 08:11

pfu to veru máš pravdu račej do korejca alebo japonca , Lexus, Kia ,aj značku ktoru si menoval tiež. moj father má teraz kia sorento 2.5 2005 ročnik automat .jednine čo sa menilo na ňom bolo ložisko kolesa a hlavne auto servisovane mnou a intervali do bodky plnené oleje,filtre, motore v prevodovke.rozvodovke,a diferrak. nabehane 325 000 km a ešte k tomu piše ako dochladzzovať a nevytačať motor . :D ale to je ironia že KIA, LEXUS ma to napisane na knižke . ale vratim sa k BMW motorom tak najlepši zos bmw motorov je teraz N54 a N55 sice aj tie maju par chybyčiek krasi :D ako sivečky zos cievkami , čerpadlo vyskotlakove priamy vstrek HPFP+ vstreky-tykaju sa najme tie ktore maju CHIP-tuning odvetravanie klukovej skrine PCV a šte jeden a to su zakarbonizovane ventili sacie to ziztiš tak že motor riadne vybruje vynechavanie valcou. ale to sa da predisť tomu ked použivaš 5w40 alebo 5w50 a nie dlhe servisne intervali max 15K .TAK ten N54/55 vychadza z novodobych motorov najspolahlivejši. JE TO STRASNE MOC TOHO PISANIA :D ked ccheš isť do lexusu tak jedine benzinovy v6 2.5 maju ho IS, GS ,RX. hlavne tie ich automati aisin su fakt suprove. A tie dizlove u LEXUSU su tiež odpad :( odchaduaju po 10K turba, ložiska na motore , dvojhmotný zotrvačnik je to ho kopu. ked budeš chcet tak to tu poriadne rozpišem.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných