... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 21:22

Zdravím páni, nechcel som zakladať novú tému, ale konkrétnu odpoved na moje problémy som nenašiel a kedže je ich viac :mrgreen: tak som ju založil a hádam mi pomôžete s odstránením závad.
No takže prvý a hlavný problém je slabý vykon motora, ten motor mi pride strašne lenivý dá sa povedať v celom spektre otáčok, čo by to mohlo sposobovať a čo mi radíte pozrieť? Mám v plane pozrieť sviečky, vzduch filter, pripadne palivový filter, čo mám ešte pozrieť alebo vymeniť? :D Dalším problémom je nefunkčný tachometer, neukazuje rýchlosť a ani nepripisuje km, kde hladať problém v budíkoch, čidle, prípadne vo vedení? A kde ma vlastne toto auto čidlo, v prevodovke alebo diferáku? Taktiež neukazuje správne palivomer, asi plavák, plavak mam aj druhy takže ho skúsim prehodiť len by som chcel vedieť či to netrpí na neajakú známu chybu ze to ukazuje blbosti :D Je tych chý ešte dosť, no toto je taký základ čo by som chcel oodstrániť. Za každu radu budem povdačný ;) .
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:13

Neviem, čo od 523i čakáš. Ja som 523i jazdil, na normálne vozenie to bolo vhodné, žiaden trhač asfaltu to nebol a dala sa s tým urobiť pekná spotreba, ale inak nič.
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
rasto524
Príspevky: 595
Registrovaný: 7.3.2008
Auto: bmw e39 530i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Spojene VAŽECké emiráty

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:19

tachometer dostava udaje cez snimace abs...teraz si nespomeniem z ktoreho kolesa konkretne.
k palivu: auto zdochne pri 15 litroch??? plavaky su dva kedze nadrz je delena...a v nadrzi je precerpavanie z lavej do pravej strany ktore funguje na baze ejectora...cize palivo ktore sa ti vracia cez pretlakovy ventil spet do nadrze pricerpava cez ejektor palivo z lavej strany a to potom putuje do pravej casti nadrze kde sa nachadza cerpadlo..dost komplikovane
bmw e39 530i "01
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:39

Hugino napísal:
Neviem, čo od 523i čakáš. Ja som 523i jazdil, na normálne vozenie to bolo vhodné, žiaden trhač asfaltu to nebol a dala sa s tým urobiť pekná spotreba, ale inak nič.


No vlastne ani neviem čo mam čakať, benzinovu e39ku som jazdil len 3.5ku v automate a to bolo o inom, inak som jazdil len diesle a pride mi že aj tdsko islo lepšie :D , mne to pride akoby to malo nejakých 90-100koni nie 170, proste slabota, cakal som viac neverím že ten motor ma takto jazdiť :D Kuknem tie sviece, filtre a asi by to chceli diag. co?
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:44

rasto524 napísal:
tachometer dostava udaje cez snimace abs...teraz si nespomeniem z ktoreho kolesa konkretne.
k palivu: auto zdochne pri 15 litroch??? plavaky su dva kedze nadrz je delena...a v nadrzi je precerpavanie z lavej do pravej strany ktore funguje na baze ejectora...cize palivo ktore sa ti vracia cez pretlakovy ventil spet do nadrze pricerpava cez ejektor palivo z lavej strany a to potom putuje do pravej casti nadrze kde sa nachadza cerpadlo..dost komplikovane


Fu no pekne zložite, kuknem zajtra tie snimače či su ok, ak by si spomenul z ktoreho bolo by dobre :). Nezdochne, aj ked s určitostou ti to nepoviem lebo len dnes som to doniesol a tankoval som za 25€, ale predtým tam nebolo vraj skoro nič max. vraj okolo 5l a auto nezdochlo, no palivomer ukazoval stale okolo stvrt nadrže co je tych cca 15l. Takže čo radite pozrieť?
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:45

Tak keď si jazdil predtým 535i, tak sa nediv :mrgreen: Nezabúdaj, to auto má svoju váhu a ten motor to ako tak zvláda, ale trhač to nebude...
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 22:53

marek171 napísal:
Zdravím páni, nechcel som zakladať novú tému, ale konkrétnu odpoved na moje problémy som nenašiel a kedže je ich viac :mrgreen: tak som ju založil a hádam mi pomôžete s odstránením závad.
No takže prvý a hlavný problém je slabý vykon motora, ten motor mi pride strašne lenivý dá sa povedať v celom spektre otáčok, čo by to mohlo sposobovať a čo mi radíte pozrieť? Mám v plane pozrieť sviečky, vzduch filter, pripadne palivový filter, čo mám ešte pozrieť alebo vymeniť? :D Dalším problémom je nefunkčný tachometer, neukazuje rýchlosť a ani nepripisuje km, kde hladať problém v budíkoch, čidle, prípadne vo vedení? A kde ma vlastne toto auto čidlo, v prevodovke alebo diferáku? Taktiež neukazuje správne palivomer, asi plavák, plavak mam aj druhy takže ho skúsim prehodiť len by som chcel vedieť či to netrpí na neajakú známu chybu ze to ukazuje blbosti :D Je tych chý ešte dosť, no toto je taký základ čo by som chcel oodstrániť. Za každu radu budem povdačný ;) .


pretesniť vanosy,vymeniť váhu vzduchu a palivové čerpadlo,ak už netlačí aspon3až4bary, tak tiež ho treba vymeniť aby išlo dobre do otáčok a pôjde to celkom slušne. Inak sú tu chalani čo vedia tento motor bezproblémov spraviť zo 170PS na cca 190-195, tak isto ako 525i,teoreticky by tomalo ísť tak podobne ,lebo 523i je necelých 2500cm iba má nejaký uškrtený soft,tuším strekovače a sanie a ešte niečo iné ako 525i.... žebraj ked sa tieto veci prehádžu z 325i alebo 525i,tak to ide od dosť citelnejšie lepšie. Inak ked je 523i v zachovalom stave a dobrej kondícii tak dá sa aj na tom dobre povoziť a ponahánať nejaké tie TDička :)
Naposledy upravil/-a BrunoSoprano v Nedeľa, 24. Mája 2015, 23:04, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 23:01

Hugino napísal:
Tak keď si jazdil predtým 535i, tak sa nediv :mrgreen: Nezabúdaj, to auto má svoju váhu a ten motor to ako tak zvláda, ale trhač to nebude...


:mrgreen: Ja viem že 5ka nieje najlahšia, ale od tých parametrov som čakal a aj čakám viac. Nechci mi nahovoriť že ked ma v kopcoch po ceste domov strihlo aj plne obsadené punto že je všetko ok :mrgreen: Proste mi príde že to nič nejde, najlepšie keby to skúsi niekto kto ten motor mal a vie ako má isť.
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Nedeľa, 24. Mája 2015, 23:08

BrunoSoprano napísal:
pretesniť vanosy,vymeniť váhu vzduchu a palivové čerpadlo,ak už netlačí aspon3až4bary, tak tiež ho treba vymeniť aby išlo dobre do otáčok a pôjde to celkom slušne. Inak sú tu chalani čo vedia tento motor bezproblémov spraviť zo 170PS na cca 190-195, tak isto ako 525i,teoreticky by tomalo ísť tak podobne ,lebo 523i je necelých 2500cm iba má nejaký uškrtený soft a ešte niečo iné ako 525i....


Dík za radu na vanosy sa zatial nevrhám skúsim prv tie základnejšie veci, aj tak si ber rád s vanosom rady nedám :D Co sa váhy vzduchu týka vyzerá byť menená, ak je to váhou mala by byť aj v chybách či? Dá sa na diag. zistiť aké dáva hodnoty (live data), prípadne to nefunguje u bmw ako u iných aut, ze s odpojenou vahou auto pojde lepšie ako so zapojenou ak je vaha zlá? No ved pravé to čerpadlo a váha ma tiež napadli, vieš mi aj poradiť ako (teda kde napojiť) manometer aby som spravne zmeral tlak paliva na tomto aute? Manometer nejaký najdem, tak by som to pozrel. ;) Inak viem že "2,3ka" je vlastne slabšia verzia 2.5ky. Ten motor čo tam vlastne mám je značený tiež M52B25, len je škrtený či? Takže keby sa prehodily veci okolo prípravy zmesi z M52B25 tak by to malo ist lepšie?
Naposledy upravil/-a marek171 v Pondelok, 25. Mája 2015, 11:01, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 08:30

ako prve by sa hodila diagnostika, ta ti mozno da odpoved, btw aky mas motor? singel alebo double vanos?

mozes mat odijdene cidlo vacky-vaciek/kluky preto mas ten slaby vykon, ako dlho ti to startuje?
vanos, moze byt chytnuty, alebo mas v prdeli solenoid, preto to nic nerobi


ze ti neukazuje rychlost, mozes mat odijdene budiky, popripade pokazeny steker na budikoch, skus buchnut po palubovke, popripade si vyber budiky von a pohladkaj kontakty ci sa to nezlepsi

predtym nez zacnes menit plavaky, zmeraj aky mas odpor na nich, ak bude menej ako1, tak by bolo fajn.
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
marek171
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 24.6.2012
Auto: E70, F10
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoča

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 10:53

jararak napísal:
ako prve by sa hodila diagnostika, ta ti mozno da odpoved, btw aky mas motor? singel alebo double vanos?

mozes mat odijdene cidlo vacky-vaciek/kluky preto mas ten slaby vykon, ako dlho ti to startuje?
vanos, moze byt chytnuty, alebo mas v prdeli solenoid, preto to nic nerobi


ze ti neukazuje rychlost, mozes mat odijdene budiky, popripade pokazeny steker na budikoch, skus buchnut po palubovke, popripade si vyber budiky von a pohladkaj kontakty ci sa to nezlepsi

predtym nez zacnes menit plavaky, zmeraj aky mas odpor na nich, ak bude menej ako1, tak by bolo fajn.


Dík za rady ;) . No podla veka ventilov len s jedným "vykrojom" pri sacej vačke si myslím že je to single vanos, ak sa mýlim opravte ma. O tých čidlách som čítal, práve že mi nepríde ze dlho startuje, možno 1s, nestopoval som :D Nedajú sa tie čidlá nejak premerať? Prípadne ak sú KO vypíše ich na diag.? Vanos sa da riešiť ako? Ten selenoid nájdem kde a čo ovláda, da sa pripadne nejako overit jeho funkčnosť?

Ok skusim buchnuť či ožijú, lebo aj byvali majitel hovoril ze ked občas prešiel po jame tak ukazoval. Steker viem nejako skontrolovať? Ok, mrknem aj na kontakty ale najradšej by som vymenil celé budíky, lebo aktuálne su tam aj tak z anglickej a navyše neukazuje ani ekonomer.

No meral som ten odpor, a na pravom plaváku som nameral cca 0.9-0.8ohmu, proste do jedneho. A na lavom som nameral 30 :D Mam doma ešte jeden plavak ktorý mi dal k autu a tam som tiež nameral rovnako ako na lavom 30ohmov. Co s tým teda a kde je chyba? V tom lavom plavaku?
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 13:14

tak sa musis sustredit na jamy... v SR no problem....
inak nad filtrami nespiritizuj, vymen vsetko cakomprask a je... aj tak to bude treba
no myslim ze hoci auto je tazke tak 170 benzinovych koni a 6valec skratka musi byt zive auto tak ci onak.
Ak pises ze je to vyslovene slimak tak treba diag, a jasne ze pomenit tie zakladne veci
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 13:51

zažil som aj 520i touring a ani to nebolo zlé, 523ka by mala ísť tak normálne, nie ako závoďák ale ani nesmie byť brzdou premávky . . .
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 14:19

presne tak.. hoci dnes je to s tymi konmi uplne inde a kazdy nahana kone turbom a 170k dnes ma aj kosacka na travu......
ale to auto musi ist takze samsyng wrong tam bude

https://www.youtube.com/watch?v=GkxygPMNfjU

ved toto ide krasne a dokonca automat co ho spomaluje
 
Užívateľov profilový obrázok
Bengalll
Príspevky: 588
Registrovaný: 8.10.2010
Auto: zobrala leasingovka
Kraj: Žilinský

Re: Problémy BMW e39 523i, pomoc a rady

Pondelok, 25. Mája 2015, 15:23

Ja som 523i v e39 v manuali a potom e60 530i 170kW s automatom a mne prišlo že ta 2,3-ka išla velmi slušne....
aktualne audi a6 4G
ex:audi a6 c6 avant 3,2 FSI
ex: audi a6 c6 3,2 FSI
ex: volvo S80II D5
ex: octavia2 RS 2,0TDI
ex: e39 touring 530d
ex: e60 530i
ex: e39 523i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných