V zime som menil komplet brzdy na mojej e60, kotúče aj platne ATE. Zabehával som takto... Prvé brzdenie po montáži. Z 0 na 60kmh a úplne jemná brzda a to doslova. Toto som opakoval asi 5x, potom zase zo 100 na 50kmh a zase úplne jemne niekoľko krát. Potom nasledoval zábeh cca 900km, každé brzdenie bolo tak jemné ako sa len dalo... Potom cesta do Nemecka a naspäť, žiadne extra brzdenie na diaľnici, nebol dôvod.. Následne, čuduj sa svetu, cestou domov už začali triasť a odvtedy akonáhle sa zohriali riadne triasli.. Montáž prebehla ok, hlavný náboj vyčistený, náprava ok, zábeh ako má byť.. Tak potom sa pýtam kde je problém ? Každý píše, zlá montáž, nevyčistený náboj, vôľa ložiska atď atď.. Ale skutočnosť je inde. Ak proste nezaplatíš viac a nedáš origo BMW kotúč, ktorý mám mimochodom už nahodený, tak môžeš kupovať dookola ATE, TEXTAR, Brembo atď.. Väčšina sa rozrtasie, pretože kvalita náhradných bŕzd ostala zabudnutá niekde v 90.rokoch..
Momentálne mám origo BMW kotúče a Textar polokeramiku platne, zatial skoro 1000m a pohoda, uvidíme neskôr, ale všetci koho poznám ich chvália, pretým tiež dali na ATE a skončili rovnako ako ja...
Ešte možno EBC ,ale s tým skúsenosti ja nemám, no viem, že ešte dávno keď som jazdil TDC kopce, tak väčšina chalanov dávali EBC tak niečo na tom asi bude..
Mimochodom origo BMW kotúče za veľmi prijateľné ceny odporúčam zháňať od
www.autotechnik.sk . Moje skúsenosti s touto firmou sú veľmi dobré
