Chlapi vy tu všetci riešite teoriu.....ale ja riešim prax.......
Alfi.....ja som dával EU 4, ale motor je prestavaný na EU3...nebudem vypisovať čo maju EU 3 a EU 4 rovnaké a iné...toho som tu už dáno napísal plno.. a žiadnu lambdu tam nemám...viem...výfuk som mal dole asi 10x.....a čo sa týka tej diagnostiky...neviem ako to je na iných ale ja mám DDE.5 a ak každá od roku 2001/9 dávala túto jednotku tak to zistí......alebo to čo som videl na troch diagnostikách boli fantooooomi.......
Ak to je tak ako vravi donuzo tak potom prečo je vo wds tak isto vypísane chybové hlásenia egr???????hmmmmmmmm
Chlapi ja si tu nevymýšlam a nebudem tu púštať bludy ak neviem....nie......
Exhaust-gas recirculation (EGR) DDE 5.0/5.1Depending on the operating status, a certain quantity of exhaust gas is returned via the EGR valve into the exhaust tract in order to reduce pollutant emission.
Components
EGR valve with vacuum unit
Pressure converter
Exhaust line
Function
The vacuum unit is connected to the vacuum supply via the pressure converter. The applies a variable vacuum to the vacuum unit according to the commands received from the DDE control unit. The DDE control unit controls the pressure converter by means of a square-wave signal with a duty factor (= variable pulse width) between 50% and 75%.
Control
The quantity of recirculated exhaust gas influences the mass of the fresh air drawn in: The more exhaust gas is recirculated, the less fresh air is drawn in. The mass of fresh air that passes through the engine at any point on the performance curve when the EGR is switched off is a known quantity. Thus the reduction in the mass of fresh air drawn in due to exhaust gas recirculation is a measure of the quantity of exhaust gas recirculated. During operation, the duty factor on the pressure converter is controlled in such a way that the specified fresh air mass for the operating point concerned is drawn in.
The DDE control unit calculates a specified fresh air mass figure for every operating point from the following variables:
Engine speed
Injection volume
Coolant temperature
Atmospheric pressure
Intake air temperature
Reduction in exhaust gas recirculation by idling for longer than 5 min
Exhaust gas recirculation calibration (service function) also affects the specified figure for exhaust gas recirculation.
The causes of cutoff of the exhaust gas recirculation in operation can be read out of the control unit. The causes of the cutoff indicate whether EGR control is active or whether it has been deactivated due to one of the conditions listed below.
Exhaust gas recirculation is switched off when:
Coolant temperature ≤ 15°C or ≥ 105°C
Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm
Injection volume too high (dependent on engine speed)
Atmospheric pressure ≤ 880 mbar
Battery voltage ≤ 9 V
Intake-air temperature ≤ -25°C or ≥ 105°C
When starting the engine
Coasting
Engine idling for too long
and if following faults occur:
Fault codes 4500, 4506: exhaust gas recirculation, control deviation
Fault codes 41B0, 41D0, 41E0: Exhaust gas recirculation
Fault codes 3FB0, 3FC0, 3FD0: Air-mass flow sensor
Fault code 4060: Atmospheric pressure sensor
Fault codes 4180, 4190, 41A0: Turbocharger pressure adjuster
Fault code 4680: Supply voltage 2
Fault code 4140: Air-mass flow sensor
Fault code 3F00: Turbo pressure sensor
Fault codes 4520, 4530: charge-air-pressure control, control deviation
Monitoring
During controlled operation of the EGR, the control unit monitors the mass of the intake air drawn in. If the control unit detects a discrepancy between the specified and actual intake air mass that is outside the permissible limits, the following faults may be stored:
Fault codes 4500, 4506: exhaust gas recirculation, control deviation
If the control unit detects a fault in the control of the pressure converter, the following faults may be stored:
Fault codes 41B0, 41D0, 41E0: Exhaust gas recirculation, activation
preklad:
V závislosti na prevádzkovom stave, určité množstvo výfukových plynov sa vráti cez ventil recirkulácie výfukových plynov do výfukového traktu na zníženie emisií znečisťujúcich látok.
Komponenty
EGR ventil s vákuovou jednotkou
Tlak prevodník
Výfukové potrubie
Funkcia
Vákuová jednotka je pripojená na vákuum napájanie cez prevodník tlaku. Platí variabilný vákuum do vákuovej jednotky podľa povelov prijatých od útvaru riadenia DDE. DDE kontrolná jednotka ovláda tlak prevodníka pomocou štvorcovej-vlny signálu s povinnosťou faktor (= variabilné šírkou pulzu) medzi 50% a 75%.
Ovládanie
Množstvo recirkulácia výfukových plynov ovplyvňuje množstvo čerstvého vzduch nasávaný: Čím viac je recirkulácia výfukových plynov, menej čerstvého vzduchu je vyhotovená palcov množstvo čerstvého vzduchu, ktorý prechádza motorom v každom bode krivky pri výkone EGR je vypnutý, je známe množstvo. Tak zníženie hmotnosti čerstvého vzduchu nasávaného vďaka recirkuláciu výfukových plynov, je miera množstva recirkulácia výfukových plynov. Počas prevádzky je povinnosťou faktor na prevodník tlak kontrolovaný tak, že daná čerstvý vzduch hmoty pre prevádzku príslušný bod je vypracovaný palcov
DDE kontrolná jednotka vypočíta stanovené množstvo čerstvého vzduchu, údaj za každú pracovnú časť z týchto premenných:
Otáčky motora
Vstrekovací objem
Teplota chladiacej kvapaliny
Atmosférický tlak
Teplota nasávaného vzduchu
Zníženie recirkulácia výfukových plynov od voľnobehu po dobu dlhšiu ako 5 minút
Recirkulácia výfukových plynov kalibračnej (servisné funkciu) tiež ovplyvňuje uvedené číslo pre recirkuláciu výfukových plynov.
Príčiny odrezaní recirkuláciu výfukových plynov v prevádzke možno vyčítať z riadiacej jednotky. Príčiny prerušenia dodávok uviesť, či je aktívna kontrola systému recirkulácie výfukových plynov, alebo či to bol vypnutý kvôli jednej z podmienok uvedených nižšie.
Recirkulácia výfukových plynov sa vypne, ak:
Teploty chladiacej kvapaliny ≤ 15 ° C alebo ≥ 105 ° C
Otáčky 750 ot. / Min ≤ alebo ≥ 2800 ot. / Min
Objem injekcie príliš vysoká (v závislosti na otáčkach motora)
Atmosférického tlaku ≤ 880 mbar
Napätie batérie ≤ 9 V
Nasávaného vzduchu-teplota ≤ -25 ° C alebo ≥ 105 ° C
Pri štartovaní motora
Pobrežných
Voľnobežné príliš dlho
a pokiaľ tieto chyby vyskytujú:
Poruchové kódy 4500, 4506: recirkuláciu výfukových plynov, regulačné odchýlka
Chybových kódov 41B0, 41D0, 41E0: Recirkulácia výfukových plynov
Chybových kódov 3FB0, 3FC0, 3FD0: Air-Snímač prúdenia
Chybový kód 4060: Atmosférický tlak senzora
Poruchové kódy 4180, 4190, 41A0: turbodúchadlo, tlak nastavovač
Chybový kód 4680: Napätie 2
Chybový kód 4140: Air-Snímač prúdenia
Chybového kódu, 3F00: Turbo tlakový senzor
Poruchové kódy 4520, 4530: poplatok-vzduch-kontrola tlaku, regulačné odchýlka
Monitoring
V kontrolovaných prevádzky recirkulácie výfukových plynov, riadiaca jednotka sleduje hmotnosti nasávaného vzduchu nasávaného palcov Ak riadiaca jednotka zistí nesúlad medzi skutočným a uvedené hmotnosti nasávaného vzduchu, ktorý je mimo prípustné medze, môžu byť uložené nasledovné chyby:
Poruchové kódy 4500, 4506: recirkuláciu výfukových plynov, regulačné odchýlka
Ak je riadiaca jednotka zistí chybu pri kontrole tlaku prevodníka, môžu byť uložené nasledovné chyby:
Chybových kódov 41B0, 41D0, 41E0: Recirkulácia výfukových plynov, aktivácia
Ak už toto niekto vyvráti tak ja už končím.......dovi dopo......