... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18
mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: zaslepenie EGR

Utorok, 1. Decembra 2009, 11:49

Ak zapcháš len hadičku tak ti bude vyhadzovať na diagnostike chybu ovládania egr....treba to zaslepiť od trubky z výfuku.....aby píst mohol volne behať a rj nezistí chybu...
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Príspevky: 1583
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Re: zaslepenie EGR

Utorok, 1. Decembra 2009, 20:56

TT-SIMIK napísal:
Ak zapcháš len hadičku tak ti bude vyhadzovať na diagnostike chybu ovládania egr....treba to zaslepiť od trubky z výfuku.....aby píst mohol volne behať a rj nezistí chybu...


Ja neviem chlapci v CZ to robia len takto. Chyba sa asi zobrazi len po napojeni na diagnostiku. BC mi nijaku zavadu neukazuje. Ale uz ked sme pri tom podla coho RJ elektronika zisti ze je pokazene ovladanie EGR ked do neho nevstupuje ziadny snimac a tym padom nevie zistit ci je EGR otvoreny alebo zatvoreny. Moze sa nieco poskodit ked bude vyhadzovat chybu EGR na diagnostike.
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: zaslepenie EGR

Utorok, 1. Decembra 2009, 22:48

:)
Naposledy upravil/-a donuzo v Piatok, 9. Novembra 2012, 23:58, upravené celkom 1 krát.
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: zaslepenie EGR

Streda, 2. Decembra 2009, 13:24

Neviem či vieš,ale ja viem!!!!!!!!!!......riadiaca to zistí....ja som živý príklad...nehovorím, že to ovplivní chod motora, ale riadiaca to zistí.....a bude to zapísane ako chyba......a ako to zistí???? tak od odpora toho pressure convertera(elekromagnetického ventilu), kedže pri zatažení napojení toho egr je prechod podtlaku iný ako keď máš iba zapchatu hadičku...tam ten podtlak potom neprechádza........ Chlapci je to čierne na bielom a to logika nepustí......ta moja diagnostika inpa aj TEXA to odhalila, že mám zapchatu hadičku......teda lepšie povedane,že nefunguje ovladanie egr, pretože nieje napojené....BMW nieje blbé....))))
Prílohy
Bez názvu 2.jpg
Bez názvu 2.jpg (32.82 KiB) 6066 zobrazení
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: zaslepenie EGR

Streda, 2. Decembra 2009, 15:17

:mrgreen:
Naposledy upravil/-a donuzo v Piatok, 9. Novembra 2012, 23:58, upravené celkom 1 krát.
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Príspevky: 1583
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Re: zaslepenie EGR

Streda, 2. Decembra 2009, 17:47

donuzo napísal:

a co som napisal??? :)

aku mas riadacku v aute DDE???,,,,lebo u strarych to podtlakom urcite nezisti nema ako,,,z riadacky mas iba dva droty co ti ovladaju el.magnet...a urcite nic nediagnostikuje,,,robil som zopar 330tok bez lambdy ani jedna po zapchati podlatovej hadicky nehlasi v riadacke chybu...ze by nahoda???

potom sa vyrabalo par verzii s lambdou (som robil len posledne) tak tu chybu bude hlasit nonstop,ale nie na zaklade podtlaku,,ale na zaklade lambdy,,,(je uplne jedno ci tu hadicku nechas pripojenu alebo odpojenu a mas odstaveny egr napr.pri vyfuku),,pokial lambda zisti ze riadacka dala povel na EGR,,a splodiny su stale rovnake,,tak zapise chybu EGR,,,

da sa to odstavit len upravou map v riadacke,,,ja mam tiez poslednu verziu,takze krasne zlte svetielko mi vysvecuje,,xi

pri najblizsich upravach dufam ze sa podari dokopat mapy lambdy alebo pojde von aj ta...
Ked nam uz nejde o emisie,tak ja som z auta uz vyhadzal vsetko co sa dalo:EGR odpojeny(ochladzovac splodin vyhodeny),katy dolu vsetky,,aj klapky v sani vyhode(aspon sa nema co prasknu a rozbit motor)

lubos


Ako si vyhodil tie klapky co su v sani. Rozmyslal som ze by som ich dal prec aj ja.
Cize tym ze mi nesvieti kontrolka na palubke nemalo by zistit chybu ani na diagnostike?
Tak potom parada pre mna.

TT-simik
Ja neviem ale ked sa nad tym zamyslis. Ked zaslepis vyfukove zvody tiez ti nevznika podtlak aj napriek tomu ze sa EGR otvori lebo to nema co nasat predsa. Tak je som podla toho usudil ze saslepenie tej hadicky je v podstate to iste ako zaslepit vyfukove zvody a je to hlavne menej roboty.
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: zaslepenie EGR

Streda, 2. Decembra 2009, 20:41

Majo320 napísal:

Ako si vyhodil tie klapky co su v sani. Rozmyslal som ze by som ich dal prec aj ja.
Cize tym ze mi nesvieti kontrolka na palubke nemalo by zistit chybu ani na diagnostike?
Tak potom parada pre mna.

TT-simik
Ja neviem ale ked sa nad tym zamyslis. Ked zaslepis vyfukove zvody tiez ti nevznika podtlak aj napriek tomu ze sa EGR otvori lebo to nema co nasat predsa. Tak je som podla toho usudil ze saslepenie tej hadicky je v podstate to iste ako zaslepit vyfukove zvody a je to hlavne menej roboty.


vymontujes klapky von,odlerias vnutorny priemer a das si vysrtruzit zaslepky,,(dva priemery jeden do diery vacsi presne medzi sroby)natret silikonom a zatiahnut,,,

pokial mas starsi model,tak po odpojeni podtlakovej hadicky by kontrolka nemala svietit a ani chyba nebud zapisana v riadacke..
Prílohy
Snímka000.jpg
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
Užívateľov profilový obrázok
darty
Príspevky: 226
Registrovaný: 14.12.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Záhorie

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 07:21

Vôbec nie je jedno čo sa zaslepí, pretože ak EGR nepracuje správne-prepúšťa výfukové plyny pri zatvorenom stave, tak pri odpojenom podtlaku prepúšťa stále! Naopak ak sa zaslepí potrubie,
tak EGR chodí, ale vôbec nič neprepúšťa a tým pádom nerobí problém.
Ja neviem...
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 09:13

DONUZO ma v kazdom pripade pravdu, lebo ak sa zapcha podtlakova hadicka co ovlada EGR, tak to riadiaca jednotka nema ako zistit... a uz vobec nie cez nejaky odpor pressure konvertora ;)

DARTY- pri odpojeni hadicky strunka stale drzi ventil zatvoreny... podlak ho otvara a prekonava odpor ten strunky... takze ak sa odpoji len hadicka, tak ventil zostane zatvoreny stale... ovsem je lepsie zapchat privodne vyfukove potrubie... ja to mam tiez tak.

SIMIK - ty si tam daval EU4 motor ak sa dobre pamatam, vsak? Ten uz myslim ma lambdu tak ti to hlasi preto...
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 12:41

Chlapi vy tu všetci riešite teoriu.....ale ja riešim prax.......
Alfi.....ja som dával EU 4, ale motor je prestavaný na EU3...nebudem vypisovať čo maju EU 3 a EU 4 rovnaké a iné...toho som tu už dáno napísal plno.. a žiadnu lambdu tam nemám...viem...výfuk som mal dole asi 10x.....a čo sa týka tej diagnostiky...neviem ako to je na iných ale ja mám DDE.5 a ak každá od roku 2001/9 dávala túto jednotku tak to zistí......alebo to čo som videl na troch diagnostikách boli fantooooomi....... :shock: :shock: :shock: :shock:

Ak to je tak ako vravi donuzo tak potom prečo je vo wds tak isto vypísane chybové hlásenia egr???????hmmmmmmmm
Chlapi ja si tu nevymýšlam a nebudem tu púštať bludy ak neviem....nie......


Exhaust-gas recirculation (EGR) DDE 5.0/5.1

Depending on the operating status, a certain quantity of exhaust gas is returned via the EGR valve into the exhaust tract in order to reduce pollutant emission.


Components
EGR valve with vacuum unit

Pressure converter

Exhaust line

Function
The vacuum unit is connected to the vacuum supply via the pressure converter. The applies a variable vacuum to the vacuum unit according to the commands received from the DDE control unit. The DDE control unit controls the pressure converter by means of a square-wave signal with a duty factor (= variable pulse width) between 50% and 75%.

Control
The quantity of recirculated exhaust gas influences the mass of the fresh air drawn in: The more exhaust gas is recirculated, the less fresh air is drawn in. The mass of fresh air that passes through the engine at any point on the performance curve when the EGR is switched off is a known quantity. Thus the reduction in the mass of fresh air drawn in due to exhaust gas recirculation is a measure of the quantity of exhaust gas recirculated. During operation, the duty factor on the pressure converter is controlled in such a way that the specified fresh air mass for the operating point concerned is drawn in.

The DDE control unit calculates a specified fresh air mass figure for every operating point from the following variables:

Engine speed

Injection volume

Coolant temperature

Atmospheric pressure

Intake air temperature

Reduction in exhaust gas recirculation by idling for longer than 5 min

Exhaust gas recirculation calibration (service function) also affects the specified figure for exhaust gas recirculation.

The causes of cutoff of the exhaust gas recirculation in operation can be read out of the control unit. The causes of the cutoff indicate whether EGR control is active or whether it has been deactivated due to one of the conditions listed below.

Exhaust gas recirculation is switched off when:
Coolant temperature ≤ 15°C or ≥ 105°C

Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm

Injection volume too high (dependent on engine speed)

Atmospheric pressure ≤ 880 mbar

Battery voltage ≤ 9 V

Intake-air temperature ≤ -25°C or ≥ 105°C

When starting the engine

Coasting

Engine idling for too long

and if following faults occur:

Fault codes 4500, 4506: exhaust gas recirculation, control deviation

Fault codes 41B0, 41D0, 41E0: Exhaust gas recirculation

Fault codes 3FB0, 3FC0, 3FD0: Air-mass flow sensor

Fault code 4060: Atmospheric pressure sensor

Fault codes 4180, 4190, 41A0: Turbocharger pressure adjuster

Fault code 4680: Supply voltage 2

Fault code 4140: Air-mass flow sensor

Fault code 3F00: Turbo pressure sensor

Fault codes 4520, 4530: charge-air-pressure control, control deviation

Monitoring
During controlled operation of the EGR, the control unit monitors the mass of the intake air drawn in. If the control unit detects a discrepancy between the specified and actual intake air mass that is outside the permissible limits, the following faults may be stored:

Fault codes 4500, 4506: exhaust gas recirculation, control deviation

If the control unit detects a fault in the control of the pressure converter, the following faults may be stored:

Fault codes 41B0, 41D0, 41E0: Exhaust gas recirculation, activation

preklad:

V závislosti na prevádzkovom stave, určité množstvo výfukových plynov sa vráti cez ventil recirkulácie výfukových plynov do výfukového traktu na zníženie emisií znečisťujúcich látok.


Komponenty
EGR ventil s vákuovou jednotkou

Tlak prevodník

Výfukové potrubie

Funkcia
Vákuová jednotka je pripojená na vákuum napájanie cez prevodník tlaku. Platí variabilný vákuum do vákuovej jednotky podľa povelov prijatých od útvaru riadenia DDE. DDE kontrolná jednotka ovláda tlak prevodníka pomocou štvorcovej-vlny signálu s povinnosťou faktor (= variabilné šírkou pulzu) medzi 50% a 75%.

Ovládanie
Množstvo recirkulácia výfukových plynov ovplyvňuje množstvo čerstvého vzduch nasávaný: Čím viac je recirkulácia výfukových plynov, menej čerstvého vzduchu je vyhotovená palcov množstvo čerstvého vzduchu, ktorý prechádza motorom v každom bode krivky pri výkone EGR je vypnutý, je známe množstvo. Tak zníženie hmotnosti čerstvého vzduchu nasávaného vďaka recirkuláciu výfukových plynov, je miera množstva recirkulácia výfukových plynov. Počas prevádzky je povinnosťou faktor na prevodník tlak kontrolovaný tak, že daná čerstvý vzduch hmoty pre prevádzku príslušný bod je vypracovaný palcov

DDE kontrolná jednotka vypočíta stanovené množstvo čerstvého vzduchu, údaj za každú pracovnú časť z týchto premenných:

Otáčky motora

Vstrekovací objem

Teplota chladiacej kvapaliny

Atmosférický tlak

Teplota nasávaného vzduchu

Zníženie recirkulácia výfukových plynov od voľnobehu po dobu dlhšiu ako 5 minút

Recirkulácia výfukových plynov kalibračnej (servisné funkciu) tiež ovplyvňuje uvedené číslo pre recirkuláciu výfukových plynov.

Príčiny odrezaní recirkuláciu výfukových plynov v prevádzke možno vyčítať z riadiacej jednotky. Príčiny prerušenia dodávok uviesť, či je aktívna kontrola systému recirkulácie výfukových plynov, alebo či to bol vypnutý kvôli jednej z podmienok uvedených nižšie.

Recirkulácia výfukových plynov sa vypne, ak:
Teploty chladiacej kvapaliny ≤ 15 ° C alebo ≥ 105 ° C

Otáčky 750 ot. / Min ≤ alebo ≥ 2800 ot. / Min

Objem injekcie príliš vysoká (v závislosti na otáčkach motora)

Atmosférického tlaku ≤ 880 mbar

Napätie batérie ≤ 9 V

Nasávaného vzduchu-teplota ≤ -25 ° C alebo ≥ 105 ° C

Pri štartovaní motora

Pobrežných

Voľnobežné príliš dlho

a pokiaľ tieto chyby vyskytujú:

Poruchové kódy 4500, 4506: recirkuláciu výfukových plynov, regulačné odchýlka

Chybových kódov 41B0, 41D0, 41E0: Recirkulácia výfukových plynov

Chybových kódov 3FB0, 3FC0, 3FD0: Air-Snímač prúdenia

Chybový kód 4060: Atmosférický tlak senzora

Poruchové kódy 4180, 4190, 41A0: turbodúchadlo, tlak nastavovač

Chybový kód 4680: Napätie 2

Chybový kód 4140: Air-Snímač prúdenia

Chybového kódu, 3F00: Turbo tlakový senzor

Poruchové kódy 4520, 4530: poplatok-vzduch-kontrola tlaku, regulačné odchýlka

Monitoring
V kontrolovaných prevádzky recirkulácie výfukových plynov, riadiaca jednotka sleduje hmotnosti nasávaného vzduchu nasávaného palcov Ak riadiaca jednotka zistí nesúlad medzi skutočným a uvedené hmotnosti nasávaného vzduchu, ktorý je mimo prípustné medze, môžu byť uložené nasledovné chyby:

Poruchové kódy 4500, 4506: recirkuláciu výfukových plynov, regulačné odchýlka

Ak je riadiaca jednotka zistí chybu pri kontrole tlaku prevodníka, môžu byť uložené nasledovné chyby:

Chybových kódov 41B0, 41D0, 41E0: Recirkulácia výfukových plynov, aktiváciaAk už toto niekto vyvráti tak ja už končím.......dovi dopo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 13:32

TT-SIMIK napísal:

Monitoring
During controlled operation of the EGR, the control unit monitors the mass of the intake air drawn in. If the control unit detects a discrepancy between the specified and actual intake air mass that is outside the permissible limits, the following faults may be stored:



Ja sa nic nechystam vyvratit...

Riadiaca jednotka vie otacky motora, cize vie kolko vzduchu motor nasava (nazvyme to Vengine).. takisto ma vahu vzduchu cez ktoru vie kolko cerstveho vzduchu ten motor nasal (nazvyme to Vfresh)....

Mnozstvo recirkulovaneho vzduchu potom vyrata jednoducho:

Ve - Vf = Vrecirculated

Cize, DDE z tohto vie vyratat kolko plynov voslo do motora z vyfuku... - okej... ale vtom pripade by sa tato chyba mala ulozit aj v pripade zapchatia privodu do EGR - kedze po zapchani EGR sa Ve=Vf ... cize DDE vie, ze sa jej nic nepodarilo zrecirkulovat...


To co ja tvrdim je len tolko, ze motor nevidi rozdiel medzi zapchatym privodom do EGR alebo odstavenim ovladacej hadicky.... tot moj osobny nazor...
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 17:05

alfi666 napísal:


Ja sa nic nechystam vyvratit...

Riadiaca jednotka vie otacky motora, cize vie kolko vzduchu motor nasava (nazvyme to Vengine).. takisto ma vahu vzduchu cez ktoru vie kolko cerstveho vzduchu ten motor nasal (nazvyme to Vfresh)....

Mnozstvo recirkulovaneho vzduchu potom vyrata jednoducho:

Ve - Vf = Vrecirculated

Cize, DDE z tohto vie vyratat kolko plynov voslo do motora z vyfuku... - okej... ale vtom pripade by sa tato chyba mala ulozit aj v pripade zapchatia privodu do EGR - kedze po zapchani EGR sa Ve=Vf ... cize DDE vie, ze sa jej nic nepodarilo zrecirkulovat...


To co ja tvrdim je len tolko, ze motor nevidi rozdiel medzi zapchatym privodom do EGR alebo odstavenim ovladacej hadicky.... tot moj osobny nazor...


nieco ako napisal alfi666...
myslis ze ja som teoretik??(po desiatkach odstranenych erg) ??
preto som sa pytal na sw riadacky,,,nove softy idu podla lambdy,,ak ju nemas ,,vie to zistit z prietoku,,lebo ak sa otvori egr,pri rovnakom plyne mas menej nasateho vzduchu cez prietokac.(taha z vyfuku)...

ale musim priznat ,,ze ak nemas lambdu a svieti ti to,,,tak mas prve auticko o ktorom pucujem ze ma stary hw a novy sw v riadacke....(mozno som len ja triafal ine :)

lubos
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 17:33

pri SIMIK ovom aute nic nieje iste :mrgreen: ked bol schopny prerobit EU4 na EU3 =D> =D>
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Príspevky: 1583
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Re: zaslepenie EGR

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 20:58

No dam to niekedy napichnut a uvidime ci diagnostika bude hlasit zly EGR.

JA som tiez toho nazoru co Alfii a donuzo :D :D :D :D :D
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: zaslepenie EGR

Piatok, 4. Decembra 2009, 12:07

Ale chalani....mne nič nesvieti.......)))) ja len hovorím,že pri diagnostike mi vypísalo chybu ovládanie recilkulacie egr.....toď vše....ja mám eu 3..
..inak donuzo ja som ta nechcel uraziť.....ja si len stojim za tým čo som videl...na diagnostike......

a alfi.....ak by si mal došrobika rozobraný motor 2.0D ako ja tak by si tiež vedel o čom hovorím...holý motor z EU 3 a EU4 má len pár odlišností a tie som vymenil.....môžem vymenovať ešte raz... iná váha vzduchu(eu 4 má 4pinovú,, eu3 5pinovú), nadstavovanie lopatiek turba(eu 4 elektomotorom, eu 3 podtlakom), ina elektrika, kôli váhe, koli turbu,+ eu 4 má ešte snímač teploty paliva, a iné vstreky.....to je všetko čo som vymenil.......takže mám motor eu 3.....)))))) no a samozrejme v celkovom aute Eu 4 je viacej odlišností(ako filter pevných častíc, iny RJ, vyfuk....), ale to už ma nezaujíma....to som nemenil, kedže som menil len motor a nie cele auto....))))

Ale hoši zakončíme to tak, že diagnostika zistí odpojený egr.....ako tak to je jedno......)))))ehee
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných