xener: na poistovnu som uz neposielal nic, zaujal som stanovisko, ze ked mi nedali moznost sa odvolat tak ich budem rovno riesit cez dalsie organy.
Prislo mi teraz vyjadrenie z NBS, ze zaregistrovali ziadost, a za ucelom ziskania objektivnych informacii pri posudzovani postupu si od nej vyziadali stanovisko a po jeho doruceni ma budu informovat, doba na vyjadrenie je do 60 dni od dorucenia podania, cize u mna do 3.1.2017.
Kooperativa je asi najhorsia poistovna, ked som hladal informacie o postupoch poistovni, tak sa vsetci stazovali prave na tuto poistovnu, chlapik sedel v aute na parkovisku, nacuval do neho druhy, vsetko spisali a nevedel sa domoct uhrady z pzp vinnika, myslim, ze uz generalny mu vypisoval, ze sa to neda, ze to je uzavreta vec a po dlhych dotahovaniach to nakoniec zaplatili.
Prepisem vam odvovodnenie v mojom pripade: ,,Vazeny klient, vzhladom na zdokumentovane poskodenia celneho skla Vasho motor. vozidla vam oznamujeme, ze vami uplatneni narok na nahradu skody vybavujeme bez poskytnutia nahrady skody. Vodic motoroveho vozidla, prevadzou ktoreho udajne malo dojst k vzniku skody nemohol ani pri vynalozeni maximalneho usilia zabranit vzniku skody. Zaroven v danej veci zastavame nazor, ze v Zasej strany nebolo jednoznacne a bez akychkolvek pochybnosti preukazane, ze k vzniku skody doslo prevadzou motoroveho vozidla xxxxxx. Zdoraznujeme, ze vodic motoroveho vozidla nemoze byt vedomy toho, ze prave spod kolies nim riadeneho motoroveho vozidla doslko k odskoceniu sklaky, ktora udajne poskodila celne sklo vasho motoroveho vozidla."
NBU hovori jednoznacne: ,,V prípade škody na čelnom skle zaujíma Národná banka Slovenska stanovisko, že vymrštenie kameňa spod kolies iného motorového vozidla je okolnosť, ktorá má pôvod v prevádzke. Prejavom prevádzky motorového vozidla je v tomto prípade otáčavý pohyb jeho kolies. Aj keď kameň nie je súčasťou motorového vozidla, bez pôsobenia otáčavého pohybu kolies idúceho motorového vozidla by kameň zostal na svojom mieste na ceste a k jeho vymršteniu a vzniku škody by nedošlo. Prevádzka motorového vozidla je teda príčinou vymrštenia kameňa, ktorý nárazom do čelného skla spôsobí škodu. Ak teda udalosť - škoda na čelnom skle - bola spôsobená okolnosťou majúcou pôvod v prevádzke, škoda vznikla a existuje príčinná súvislosť medzi udalosťou a vznikom škody, prevádzkovateľ zodpovedá za škodu na čelnom skle, a pokiaľ má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je poisťovateľ povinný takúto škodu zaňho nahradiť."
NBU nema pravo prinutit poistovnu uhradit skodu ale pri postupni na sud by mal sud rozhodnut v prospech poskodeneho.
Speedy1: puklina sa zvacsila v dosledku velkeho rozdielu teplot, koncom augusta bol den cez 30 a noc k 10 stupnom.
jeremmy: skusal som to odfotit, ale na fotke to nevidno, lebo je to cele rozmazane. Skumanim som prisiel na to, ze lave oko je v poriadku, rozmazane je iba prave, takze celkovy efekt z prava rozmazane. Nasiel som navod ako naklapat HUD jemne hore alebo dole, mal som ho uplne dole, ked ho mam teraz uplne hore, tak v tej casti skla do zdvojenie je zanedbatelne ale uz mi pri niektorych svetelnych podmienkach zacinaju blednut cislise rychlosti a km/h v dosledku zleho uhlu sedenia vodica a nastavenia vysky HUD.
Neviem ci to je tym, ze po vymene skla na to viac pozeram a sledujem kazdu chybicku ale uz by som sklo od toho vyrobcu urcite nedal.
Okrem toho ked prsi, mam na skle take divne flaky, ked to pretrie stierac, tak to tam ostava take nepriehladne casovo do 1 seknudy, ale ked husto prsi a stierace idu na max, tak to tam je v podstate stale. Snazil som sa to umyt technickym benzinom ale nepomohlo, asi sa este zastavim v Hornete. Inak je sklo krasne priehladne.
https://youtu.be/F8lbSF2afGc