... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
James
Autor témy
Príspevky: 94
Registrovaný: 13.6.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Vyhrev sedaciek e46/e60 - problem

Nedeľa, 18. Augusta 2013, 19:22

Zdravim,
riesime s kamaratom celkom zvlastny problem.

Do e46 sme retrofitli e60 comfort seats, elektriku na posun a lumbar support som rozchodil v pohode, avsak co sa tyka vyhrevu mame problem s oboma sedackami.

e46 mala z vyroby vyhrev a na povodnych sedackach normalne fungoval.

Na vyhrev e46 poskytuje 3 kable, GND, spinany plus a jeden ide na temperature sensor v decke, ktory ide do konzoly s tlacitkami standardne.

E60 comfort sitz ma na kazdy vyhrevny element temp. sensor, vsetky vsak davaju pri danej teplote rovnaky odpor, takze som pouzil random.

Problem vsak nastal po zapojeni, pri zapnuti vyhrevu zapne vsetky tri ledky na sekundu a potom vypne.

Pri citani live hodnot z tlacitkovej konzoly sme sa dostali k udaju cca 27-31 stupnov pri prazdnej/obsadenej sedacke pri momentalnych letnych teplach. To sa mi zda ako realny udaj a podla toho ako to ma fungovat podla WDS, kde je vyhrev odstupnovany na 35, 39 a 44 stupnov C by to ist malo.

Taktiez nevyhadzuje modul ziaden error ( boli tam dake open circuit, ale to len z casu ked boli sedacky odpojene a klucik zapnuty, po zmazani ziadne chyby nenabehli ).

Povodne sedacky uz su prec takze tam nemam moznost nic zmerat.

E46 mali tusim "karbonovy" vyhrev a e60 ma nacikcakovane odporove droty, ktore pri preruseni kdekolvek v ceste prestanu vyhrievat.

Je mozne ze tento rozdiel vo vyhrevovych deckach sposobuje vypinanie?

Pri prepipani + a - na strane sedacky e60 dava staly spoj cize menej nez 10ohm, moze si kvoli tomu ovladaci modul mysliet ze je v kabelazi skrat? -> vo wds sa pise ze ked zaznamena skrat tak prestane vyhrievat.

Pri zmerani odporu medzi + a - na standard e46 decke je aky odpor vedel by to niekto premerat?

Pri pripojeni vyhrevnych elementov e60 natvrdo na baterku normalne vyhrievaju a ziadny skrat v sedacke nie je.

Diky
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vyhrev sedaciek e46/e60 - problem

Piatok, 23. Augusta 2013, 00:07

James napísal:
Zdravim,
riesime s kamaratom celkom zvlastny problem.

Do e46 sme retrofitli e60 comfort seats, elektriku na posun a lumbar support som rozchodil v pohode, avsak co sa tyka vyhrevu mame problem s oboma sedackami.

e46 mala z vyroby vyhrev a na povodnych sedackach normalne fungoval.

Na vyhrev e46 poskytuje 3 kable, GND, spinany plus a jeden ide na temperature sensor v decke, ktory ide do konzoly s tlacitkami standardne.

E60 comfort sitz ma na kazdy vyhrevny element temp. sensor, vsetky vsak davaju pri danej teplote rovnaky odpor, takze som pouzil random.

Problem vsak nastal po zapojeni, pri zapnuti vyhrevu zapne vsetky tri ledky na sekundu a potom vypne.

Pri citani live hodnot z tlacitkovej konzoly sme sa dostali k udaju cca 27-31 stupnov pri prazdnej/obsadenej sedacke pri momentalnych letnych teplach. To sa mi zda ako realny udaj a podla toho ako to ma fungovat podla WDS, kde je vyhrev odstupnovany na 35, 39 a 44 stupnov C by to ist malo.

Taktiez nevyhadzuje modul ziaden error ( boli tam dake open circuit, ale to len z casu ked boli sedacky odpojene a klucik zapnuty, po zmazani ziadne chyby nenabehli ).

Povodne sedacky uz su prec takze tam nemam moznost nic zmerat.

E46 mali tusim "karbonovy" vyhrev a e60 ma nacikcakovane odporove droty, ktore pri preruseni kdekolvek v ceste prestanu vyhrievat.

Je mozne ze tento rozdiel vo vyhrevovych deckach sposobuje vypinanie?

Pri prepipani + a - na strane sedacky e60 dava staly spoj cize menej nez 10ohm, moze si kvoli tomu ovladaci modul mysliet ze je v kabelazi skrat? -> vo wds sa pise ze ked zaznamena skrat tak prestane vyhrievat.

Pri zmerani odporu medzi + a - na standard e46 decke je aky odpor vedel by to niekto premerat?

Pri pripojeni vyhrevnych elementov e60 natvrdo na baterku normalne vyhrievaju a ziadny skrat v sedacke nie je.

Diky


Chlapci, ste uplne mimo.. Nikdy vam to takto fungovat nebude. Bmw nie je skoda120 ze staci niekde nieco pripojit na napatie a ma to fungovat alebo vyhrievat.
Zhrniem vam to v troch bodoch:
1. Na vyhrev sedaciek E60 ktory ma byt ovladany od schaltzentra E46 zabudnite.....
2. Vyhrev sedaciek u E60 riadi SZH schaltzentrum cez SMFA modul (RJ sedadla). Medzi SZH (konzola so spinacmi) a SMFA je komunikacia cez CAN. To znamena ze SMFA dostane prislusny datovy signal cez CAN a zacne nieco vyhrievat......
3. Aj keby ste pouzili SZH z E60 nejakym sposobom, potrebujete rozbehat aj CAN zbernicu prostrednictovom dalsieho modulu "gateway" - SGM alebo u novsich E60 KGM. A ked tak pozeram na principialnu schemu, tak sa mi mari, ze aby SMFA spustil vyhrev, potrebuje este dalsi signal od CAS ohladne stavu v spinacke. Ten CAS zasa, aby taky signal vypotil, potrebuje mat detekovany kluc v spinacke, pripadne pretoceny do pozicie 1 alebo 2.

Zhrniem to takto - ak chcete aby vam tie sedacky hriali, tak jedina moznost je vyrvat z nich vyhrevne "decky"a strcit tam decky zo sedaciek E46. Alebo si dat navrhnut specialny CAN simulator pre tento ucel, no by bola asi ale hlupost :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 32 neregistrovaných