... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

spojka poriadne neodpaja.

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 16:36

Ahojte,
pozeral som na fore, dost sa tu riesilo ze spojka nedostatocne odpaja, ze po zaradeni sa ozve buchnutie aj ked auto stoji. ked je hasnuty motor je problem vyradit rychlost. a pod.

myslim si ze by to mohlo byt tym ze spojkovy valcek dostatocne nevytlaci spojku aby sa odpojila zo zotrvacnika.
mate niekto napad ako zistit ci je problem v hlavnom alebo pomocnom valceku? alebo ako vobec skontrolovat hydrauliku spojky ci su tie komponenty v poriadku ?

ak vyberiem valcek z prevodovky tak je nejaka moznost zistit ci sa dostatocne vytlaci? (bez zataze to urcite vyjde veselo na doraz. mozno v dvojici ze jeden stlaci pedal a druhy skusi zmerat kolko sa to vysunulo, skusit potlacit dnu ci to pusti a pojde zatlacit.

ale aj tak nezistim ci je to v hlavnom alebo pomocnom valceku.

(je to M43, 1.6)
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Pepe
Príspevky: 272
Registrovaný: 1.11.2007
Auto: bembo
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Puchov

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 19:08

Mal som to isté. Vymenil som obidva a OK. Hlavný 3 400,- , pomocný 700,- sk. Robota na 2 hod. , len musíte byť dvaja.
V skutočnosti prepúšťajú gumičky a uniká ti tlak z hydraulijy. Opravná sada /nové gumičky/ asi ani neexistuje. Vymeň obidva diely a máš pokoj. Keby si chcel zistiť, ktorý je zlý, musel by si "zablendovať" hadičku pred pom. sp. valčekom a tlakovať hlavný. Ak by pedál bol tvrdý a nepúšťal by, tak by bol zlý pomocný valček. Ak by púšťal, tak potom hlavný. Len to by si musel všetko robiť na dva krát. Prvý raz tlakovať a potom keď zoženieš diel robiť znova.
Naposledy upravil/-a Pepe v Štvrtok, 25. Decembra 2008, 19:21, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

z

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 19:19

hmm. myslel som si ze to bude tym.

jazdit sa s tym da, ale musia tym dost trpiet synchronne kruzky. takze radit treba opatrne, rychlosti moc nevytacat, aby nebol velky rozdiel medzi otackami na jednej a druhej rychlosti. ale to je take jazdenie nahouby.

nerozumel som tomu ako je mozne ze spojka dobre nerozpaja, skor ked je zodrata moze presmykovat, ale ak hydraulika povoli je to mozne. tak po sviatkoch idem objednavat a fusovat.
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 19:40

dvaja musite byt kvoli odvzdusneniu, co ?
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 19:46

bude to hlavny....ak by bol spatny pomocny tak kvapalina musi unikat...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Pepe
Príspevky: 272
Registrovaný: 1.11.2007
Auto: bembo
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Puchov

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:00

fioro napísal:
bude to hlavny....ak by bol spatny pomocny tak kvapalina musi unikat...

Nemusí!
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:06

Jednoducho pod afto vliezt vybrať valček z prevodovky na 2 skrutkach je a vybrat ho von na hadici. Druhy stlači spojku a uvidiš kolko leze von :wink: Može to byť aj spojka pritlačak :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:25

ahoj vladky,

on sa vysunie. ale nezistim ci dost. ci to niekde neprepusta a tym padom nevyleze kolko ma. ale vyskusam to najprv kuknut a skusit zdiagnostikovat.

prevodovku by som tiez rad vybral a kukol ako to tam vyzera s lamelou. ale zatial nie su podmienky.
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:30

pgrno napísal:
ahoj vladky,

on sa vysunie. ale nezistim ci dost. ci to niekde neprepusta a tym padom nevyleze kolko ma. ale vyskusam to najprv kuknut a skusit zdiagnostikovat.

prevodovku by som tiez rad vybral a kukol ako to tam vyzera s lamelou. ale zatial nie su podmienky.
Keby puštal valček tak by sa stracala kapalina . No skus vybrať stlačis ho rukov a uvidiš kolko sa vysunie či len kusok ale dost vela :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:44

no nemyslel som ze pusta von. skor som myslel ze prepusta piestik co je vo vnutri. kvapalina sa mi nikde nestraca.

myslis ze to nebude tym? ono zas tie dva valceky ked stoja cca 4500,- dost by ma mrzelo, keby som ich kupil nove a vec nevyriesil.
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:47

pgrno napísal:
no nemyslel som ze pusta von. skor som myslel ze prepusta piestik co je vo vnutri. kvapalina sa mi nikde nestraca.

myslis ze to nebude tym? ono zas tie dva valceky ked stoja cca 4500,- dost by ma mrzelo, keby som ich kupil nove a vec nevyriesil.
Ty mysliš že nema silu vytlačit valček asi. no možnosť to je . Spojka kde zabera na vrchu pomaly :?:
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:52

ja mam zase taky syndrom, ze za studena mi spojka zabera o par centimetrov nizsie ako ked sa prevodovka zohreje...robi to niekomu tiez?
 
Užívateľov profilový obrázok
pgrno
Autor témy
Príspevky: 356
Registrovaný: 27.7.2007
Auto: Mercedes A
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 21:58

tak tak. skratka ze ked stlacim spojkovy pedal tak to sice valcek vytlaci, ale nie dost na to aby to oddelilo lamelu od zotrvacnika. rozumies tym padom aj pri zatlacenej spojke je lamela stale trochu unasana.

neviem povedat ci spojka zabera ako ma. nemam to s cim porovnat.

u mna so zvysujucou sa teplotou oleja v prevodovke ide lahsie radit, ale to asi nesuvisi s tvojou vecou ohladom zaberu spojky.
Naposledy upravil/-a pgrno v Štvrtok, 25. Decembra 2008, 22:04, upravené celkom 1 krát.
Mercedes A-Class
ex E36 Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 22:02

neviem povedat ci spojka zabera ako ma. nemam to s cim porovnat.[/quote]skus pozrieť na honu ked puštaš spojku. No takto tažko treba dať dole valček pomocny a pozrieť to :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Štvrtok, 25. Decembra 2008, 22:14

skus 4-5krát po sebe rychlo šlapnuť na spojku a až tak skus zaradiť neaku rychlosť.Ak pôjde zaradiť lepšie tak to bude hlavný spojkovy valec,a ak nie tak to môže byť aj prasknutý prytlačny tanier. :roll:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 23 neregistrovaných