Zdravím Vás. Mal by som jednu prosbu na Vás, či ste sa už s tým stretli. pred 30.000 km som preventívne menil separátor oleja na mojom BMW X3 E83 M47 2.0D 150HP, lebo pri preventívnej kontrole som okolo turba zo strany sania našiel takéto znečistenie. Samozrejme aj v hadici k turbu pre prívod vzduchu boli malé kvapky oleja. Po prečítaní tu na fóre som kúpil origo separátor oleja a vymenil ho. Preventívne som kúpil aj origo tesnenie, ktoré ide na turbo zo strany sania a na neho sa natlačí prívodné plastové potrubie od vzduchového filtra a váhy vzduchu. Na tom prívodnom plastovom potrubí je aj taká krátka hadička, ktorá spája sanie so separátorom oleja resp. s jeho častou kde má prúdiť iba vzduch s odvetrania po separácii. Dnes som menil olej a všetky filtre tak som sa opäť z preventívnych dôvodov pozrel na vstup do turba a opäť tam boli v potrubí malé kvapky oleja. Vedeli by ste mi poradiť či mám kúpiť už v poradí tretí separátor oleja a opäť počkať pár km a pozrieť stav alebo je v tom niečo iné. Auto olej od výmeny do výmeny mi nepapá, olej mením každý rok pravidelne a najazdím cca 11000 -14000 km. Lebo aj na detailnejšej foto vidieť taký nános na lopatkách turba zo strany, čo zrejme spôsobuje neodseparovaný olej. A potom tento olej špiní celé potrubie cez intercooler až po egr ventil. Toto všetko potom má za následok spaľovanie motora a zanesenie katalyzátora a DPF filtra ak ide do sania kúsok oleja.