... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Observer napísal:Zaujímavé, tiež vďaka za odpoveď. V hladačiku mám G31 530d a presne rozmýšľam či ísť radšej do 195KW bez elektromotora alebo 210KW tam je už ten "elektromotor" takže ako píšeš ten "elektromotor" ti pomohol znížiť spotrebu o 1,5 litra/100km? To je slušná hodnota, pri ročnom nájazde povedzme 20 tisíc km to už pocíti aj peňaženka...Ale podla mojich skusenosti to ani nie je potrebne, ak jazdis predvidavo, na automate sa da pekne brzdit motorom aj bez podradovania packami pod volantom. Ak vidimn pred sebou kolonu / semafor, proste pustim plyn / vypnem tempomat a auto plynule spomaluje. Neviem, ake auto mas "vo vyhlade", ale ak je to novsi model daj pozor na funkciu plachtenia u MHEV, auto akoby preradi "do neutralu" (jazda na volnobeh) a vypne zaroven motor (nie uplne vzdy - myslim, ze ked potrebuje chladit, necha motor bezat na volnobezne otacky) + pri nabitej "baterke" (ono je to podla mna skor velky kondenzator, nez baterka) pomaha maly elektromotor v prevodovke (8 kW) s predlzenim dojazdu na volnobeh - mne tento system znizil medzigeneracne (F10->G30) spotrebu u 530d o 1,5l (rovnake trasy, +/- rovnaky styl jazdy)