... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 11:38

Pozdravujem vsetkych vlastnikov BMW, od kedy som majitelom E60, neviem sa zbavit chveniu volantu/vibracii pri brzdeni. Auto je E60 LCI 2009, najazd. 170tis a k problemu, zacalo to vibrovanim pri klasickom brzdeni, miernom alebo prudsom, chvenie volantu aj predalu, kedze v predu boli rocne kotuce a dosky ATE, prebrusenie priamo na naprave, vymena zadnych kotucov a dosiek za ATE, vymena silentblokov prednych ramien + geometria, skontrolovana predna, zadna naprava vsetko v poriadku, ale pri prejazde nerovnostami su razy viac pocut do interieru a karoserie, pravdepodobne ulozenie hornych tlmicov. Po tejto vymene pokoj, ziadne vibracie, po par mesiacoch jemne chvenie pri brzdeni (vibrovanie volantu) nad 120km/h, ked brzdim z 130 na 120 alebo zo 140 na 120 citit jemne chvenie volantu pri 120 prestane.. to je nieco zase nove predtym to vibrovanie volantu bolo citit stale pri brzdeni, co to moze byt? krivy kotuc by bolo citi aj pri nizsich rychlostiach... moze to byt spominane ulozenie? alebo znova prevazit gumy? pride mi divne ze to vibruje len pri brzdeni z vyssej rychlosti? pod 120 to nerobi, na co sa tento raz zamerat? kde moze byt problem? neviem kde zacat priapdne mal niekto podobny problem?
po sustruzeni kotucov priamo na naprave pocut pri brzdeni hukot kov o kov, klasicky zvuk kym sa kotuc nezabrusi po sustruzeni (po sustruzeni tam ostanu asi mierne ryhy), hucanie vsak neprestalo ani po prejdenych 1000km, skor sa len stisilo ale stale po brzdeni je pocut mierny hukot, mam rozobrat a vycistit dosky? alebo odmastnit brzdy cisticom brzd?
dakujem za vsetky rady
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 12:30

Origo kotuce treba dopredu...
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 12:34

Ahoj, treba rozobrať a zistiť či sa trie kov o kov čo samozrejme môže postupne spôsobiť priehrievanie a zvlnenie kotúča . K tomu vibrovaniu, najjednoduchšie dať druhé kolesá a vyskúšať. Ak nepomôže treba skontolovať vôlu ložiska náboja ako aj hádzavosť samotného náboja a následne kotúča...
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 13:36

Aj to som rozmyslal dat origo kotuce aj brzdy ale ATE mi neprie ako smejd preto hladam problem inde, aj ked tam budu origo kotuce a ked sa to niekde prehrieva, zvlnia sa casom aj tie...
Co sa tyka toho kov a kov, co konkretne mam pozriet? Pretoze dosticky su tam zanovne, su dostatocne hrube, kde moze dochadzat k treniu kov o kov ked su este dosticky uplne v poriadku?
Volu loziska naboja myslim ze kontroluju aj pri samotnom bruseni kotuca kedy sa vyhodnocuje aj vola nie? Alebo da sa aj inak zmerat hadzavost naboja?
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 13:40

Patopojo napísal:
Ahoj, treba rozobrať a zistiť či sa trie kov o kov čo samozrejme môže postupne spôsobiť priehrievanie a zvlnenie kotúča . K tomu vibrovaniu, najjednoduchšie dať druhé kolesá a vyskúšať. Ak nepomôže treba skontolovať vôlu ložiska náboja ako aj hádzavosť samotného náboja a následne kotúča...

Pred mesiacom mi sustruzili predne kotuce priamo na aute systemom pro-cut, je tam potrebne aj zhodit brzdovy strmen, ak by tam nieco trelo kov o kov myslis ze by si to nevsimli? pripadne co mam skontrolovat, kde moze dochadzat k tomu treniu kov o kov?
Ma na to vplyv aj samotne vyvazenie kolies? to by triaslo aj normalne za jazdy nie?
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 13:43

Ak to vibruje len pri brzdeni nad 120km/h a citim to len na volante, zamerat sa skor na prednu napravu alebo skor na zadnu? moze to byt aj nejaky silentblok alebo prvky zadnej napravy?
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 16:30

Vibrácie volantu bude spôsobovať predná náprava, zdroj budú disky, gumy, krivé kotúče alebo náboje. Ja som dával tiež cez pro cut v NR stáčať kotúče. Vydržalo to cca 3000km a trasenie bolo napäť. Vymenil som kotúče, náboje, skontroloval/vyčistil vodiace čapy, vymenil prachové púzdra, vymenil gumičky v piestoch atď... a 40 000km neriešim problém s brzdami. Robil som to síce na inej značke auta ale princíp je rovnaký. Nedával som originál kotúče ale ak ti TT-SIMIK radí originál tak ti radí zo skúsenosti. V každom prípade ak s tým chceš doma špekulovať tak potrebuješ na to vybavenie a skúsenosti, prípadne vymeň všetko čo som ti písal daj OEM BMW kotúče a budeš mať pokoj,...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 16:47

Ate na bmw dopredu je iste riziko...Ver mi,viem o com pisem a hlavne ak jazdis na brzdy dost....Ak mas predne ramena ok tak to budu kotuce na 95%...
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 19:51

Dakujem za rady, tak v prvom rade prehodim kolesa, zistim ci to robi a vylucim tak disky/gumy, v druhom rade vymenit loziska s nabojmi? tie vodiace capy to ma ani nenapadlo, moze mat to nejaky vplyv? aku maju ulohu tie vodiace capy na brzdovom strmeni? je lepsie ich rovno vymenit alebo skontrolovat v akom su stave? ako zistim ci su zle? stoja par eur...
gumicky brzdove strmena vymenit aj s piestikom alebo piesitk nechat povodny? vymenim aj prachovku.. takze da sa povedat repas brzdoveho strmena.. da sa kupit aj taka opravna sada, ktora zahrna vsetky potrebne veci? podla vsetkeho, moze mat na to vibrovanie vplyv aj brzdovy strmen? ak uz hovorime o nom.. tak brzdovy valcek netreba skontrolovat? mam pocit ze stym problem nemam to by sa valcek nevracal spat a kotuc by stale pribrzdoval, je potrebne aj repas valceka pripadne prasiatka?
a co sa tyka toho zvuku, ked si to daval na pro-cut tak isto si mal zvuk kov a kov ktory by mal po case zmiznut.. mne to huci stale, tam to moze byt zasa aky problem?
TT-SIMIK praveze jazdim minimalne s brzdami malokedy nejako silnejsie slapem na brzdy skor len pribzdujem a aj tak sa kotuce vlnia, predne ramena su ok..
Patopojo napada ma este samotne riadenie.. co tak gulovy cap riadenia alebo to ulozenie tlmicov nemoze mat vplyv na to?
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Nedeľa, 9. Februára 2020, 21:09

1. vymeň disky s gumami
2. zmeraj úchylkomerom axiálnu hádzavosť náboja(max 0.01mm) aj kotúča(max 0,03mm) či sú v tolerancii ak sú ok tak neriešiť
3. vodiace čapy zabezpečujú rovnakú prítlačnú silu platničiek na obe strany kotúča, ak idú ťažko vo výsledku dochádza k nepravidelnej zmene hrúbky kotúča po obvode...
4. spraviť repas strmeňa podla stavu resp. piestik meniť iba ak je skorodovaný, gumičky meniť všetky aj s prachovkami, piest musí chodiť plynule a relatívne ľahko(vracia sa pôsobením spätnej sily deformácie gumičky)
5. Ja som po sústružení nepočul žiadny zvuk kov na kov, brzdili ticho od začiatku, platničky som nemenil
6. čapy zistíš relatívne jednoducho či majú vôlu, môže to byť čokoľvek ale treba sa zamerať na zdroje vibrácií....
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Streda, 12. Februára 2020, 20:32

Patopojo napísal:
1. vymeň disky s gumami
2. zmeraj úchylkomerom axiálnu hádzavosť náboja(max 0.01mm) aj kotúča(max 0,03mm) či sú v tolerancii ak sú ok tak neriešiť
3. vodiace čapy zabezpečujú rovnakú prítlačnú silu platničiek na obe strany kotúča, ak idú ťažko vo výsledku dochádza k nepravidelnej zmene hrúbky kotúča po obvode...
4. spraviť repas strmeňa podla stavu resp. piestik meniť iba ak je skorodovaný, gumičky meniť všetky aj s prachovkami, piest musí chodiť plynule a relatívne ľahko(vracia sa pôsobením spätnej sily deformácie gumičky)
5. Ja som po sústružení nepočul žiadny zvuk kov na kov, brzdili ticho od začiatku, platničky som nemenil
6. čapy zistíš relatívne jednoducho či majú vôlu, môže to byť čokoľvek ale treba sa zamerať na zdroje vibrácií....
Patopojo dakujem pekne za odpoved, otazkou je ci sa mi podari zohnat uchylkomerom, staci nasadit uchylkomer a rucne otacat kotucom? pripadne by to mali robit aj v samotnom servise....
Tie vodiace capy skontrolujem a samozrejme premastim olejom... avsak to musi ist dole cely strmen, treba potom uskrtit aj brzdovu hadicku aby nevytiekla?
Co sa tyka podvozku malo by to byt OK, nemalo by nic vybite avsak sa mi nezda, ked auto prechadza nerovnostami dost je ten podvzok hlucny tie razy pocut do interieru a dost to citit ako keby bolo auto "tvrde" , cakal by som ze to nebude tak v E60 nabijat ako v nejakej octavke alebo superbe, mozu to sposobovat prave ulozenie tlmicov? v predu ramena, capy, tycky su OK, ziadne vole v predu ani v zadnej naprave, samozrejme tvrdi to servisak, zalezi este ci vsetky ramena a diely podvozku su prave mozne skontrolovat ked je auto na zdvihaku, pocul som ze niektore podvozkove diely mozu vyzerat ok na zdvihaku no pri jazde vykazuju volu, co este je potrebne skontrolovat alebo vymenit? zda sa mi ze E60 by mala poskytovat viac komfortu, este doplnim ze niektore razy, sice malokedy ale niekedy citim ten naraz az do volantu, hlavne pri vacsej nerovnosti... kolesa mam momentalne 16ky, takze velkymi kolesami to nebude... vidim E60ky ktore jazdia na 20tkach kolesach tam to potom musi nabijat este viac....
Dakujem za odpoved.
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Štvrtok, 13. Februára 2020, 00:38

Uchylkomerom zmerať po oboch stranách cca 10mm od okraja ručným pootočením, axialny výkyv ako kotúča tak aj samotného náboja. Kedže máš stočené kotúče pro cut systémom označ si polohu kotúča voči náboju aby si ich vzájomnú polohu po nahodení nezmenil
Ak sa robí repas strmeňa teda menia sa prachovky, gumičky, treba zaslepiť hadičku aby ti brdovka nevytiekla resp. vypustiť a vymeniť brzdovú kvapalinu.
Vodiace čapy vyčistiť, vyleštit prípadne vymeniť ak sú opotrebované a premastiť mazivom určeným na daný učel resp. min. grafitova vazelína.
K tým rázom, tažko od klávesnice určiť čo ti to spôsobuje resp, po akej oprave sa ti to zdá byť hlučnejšie prípadne sa to zhoršuje postupne?Geometria nastavená ok?
V E60 som nejazdil, neviem porovnávať, ja mám f11 na 18 palcových gumach s adaptívnym podvozkom a je to pocitovo tichšie v nerovnostiach oproti F31 so 16 palcovými diskami.
 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Pondelok, 17. Februára 2020, 22:32

Patopojo napísal:
Uchylkomerom zmerať po oboch stranách cca 10mm od okraja ručným pootočením, axialny výkyv ako kotúča tak aj samotného náboja. Kedže máš stočené kotúče pro cut systémom označ si polohu kotúča voči náboju aby si ich vzájomnú polohu po nahodení nezmenil
Ak sa robí repas strmeňa teda menia sa prachovky, gumičky, treba zaslepiť hadičku aby ti brdovka nevytiekla resp. vypustiť a vymeniť brzdovú kvapalinu.
Vodiace čapy vyčistiť, vyleštit prípadne vymeniť ak sú opotrebované a premastiť mazivom určeným na daný učel resp. min. grafitova vazelína.
K tým rázom, tažko od klávesnice určiť čo ti to spôsobuje resp, po akej oprave sa ti to zdá byť hlučnejšie prípadne sa to zhoršuje postupne?Geometria nastavená ok?
V E60 som nejazdil, neviem porovnávať, ja mám f11 na 18 palcových gumach s adaptívnym podvozkom a je to pocitovo tichšie v nerovnostiach oproti F31 so 16 palcovými diskami.

Patopojo dakujem pekne za rady a za odpoved, urcite sa tym budem riadit a spravim komplet repas....
K tym razom som urobil aj kratke video od 20 sekundy je pocut ako sa razy prenasaju do karoserie a interieru a v interieri to dost "nabija" viem si to porovnat aj s inymi autami, tie razy su rovnake, je to predsa cesta plna nerovnosti ale je citit a pocut ze tie razy sa neprenasaju do karoserie a ostavaju v podvozku, tu to citim ako to ide az do karoserie a prenasa sa to na plasty a pri prejazde nerovnostami pocujem ako keby bubnovanie od napravy, najviac sa to prejavuje pri vacsich nerovnostiach ako tieto... ak by boli vybite capy, ramena alebo silentbloky tak sa tomu necudujem ale vsetko v prednej naprave bolo kontrolovane a okrem hornych ulozeni tlmicov je vsetko v poriadku, az na predne silentbloky ale tie su vymenene, mozu takto prenasat razy prave chybne ulozenia tlmicov? ak sa napr. preveziem po povrchu kde su male kocky (dlazba) v lavom prednom kolese pocujem take lopkanie-drkotanie, volu ako kov o kov, ide vraj tiez o horne ulozenie tlmicov, moze to byt prave to? alebo prejavuje sa takto aj vola v hrebeni riadenia? pretoze niektore razy pri vacsej nerovnosti zacitim az vo volante... ten ani neviem ako skontrolovat aby sa vylucil hreben, hybat kolsesami do stran ked je auto na zdvihaku? neviem ci mam sice aktivne riadenie a ci je to prave ono, ale v novsich autach pri otacani volantu je citit odpor a ten volant sa potom odporom vrati spat do rovnej polohy, na svojom aute ten odpor necitim a ked drzim volant rovno mam tendenciu s nim niekedy velmi jemne dorovnavat, kmitat aby auto islo rovno co mozu byt aj odpadnute zavazie ale tam by auto tahalo zretelne do stran......skusim vymenit ulozenia ci to pomoze.... a co sa tyka silentblokov motora, tie mozu buchat?
geometria je spravena nedavno, bola dost rozhadzana ale teraz je OK, ako zisitm volu na volante priapdne hreben riadenia?

a to ma celkom privadza k tomu, co sposobuje vibracie na volante pri brzdeni vo vyssej rychlosti, prave hreben riadenia to moze sposobovat, nasiel som na youtube ako sa sprava, ak je zly a mal by pri kmitani volantu takto klepotat? vyskusam ci nieco take sa objavuje aj u mna... ak nie tak potom to tipujem na horne ulozenie a vibracie ostavaju nadalej zahadou a pojdem postupom ako si pisal vyssie :)

 
Simonis
Autor témy
Príspevky: 106
Registrovaný: 27.10.2018
Kraj: Košický

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Utorok, 18. Februára 2020, 22:43

Patopojo napísal:
Uchylkomerom zmerať po oboch stranách cca 10mm od okraja ručným pootočením, axialny výkyv ako kotúča tak aj samotného náboja. Kedže máš stočené kotúče pro cut systémom označ si polohu kotúča voči náboju aby si ich vzájomnú polohu po nahodení nezmenil
Ak sa robí repas strmeňa teda menia sa prachovky, gumičky, treba zaslepiť hadičku aby ti brdovka nevytiekla resp. vypustiť a vymeniť brzdovú kvapalinu.
Vodiace čapy vyčistiť, vyleštit prípadne vymeniť ak sú opotrebované a premastiť mazivom určeným na daný učel resp. min. grafitova vazelína.
K tým rázom, tažko od klávesnice určiť čo ti to spôsobuje resp, po akej oprave sa ti to zdá byť hlučnejšie prípadne sa to zhoršuje postupne?Geometria nastavená ok?
V E60 som nejazdil, neviem porovnávať, ja mám f11 na 18 palcových gumach s adaptívnym podvozkom a je to pocitovo tichšie v nerovnostiach oproti F31 so 16 palcovými diskami.
Skontroloval som hreben riadenia tak, ze som len vlozil klucik do zaparkovaneho auta a silno kmital volantom striedavo do stran, od hrebena riadenia sa ozyva tento zvuk, snazil som sa ho blizsie lokalizovat, zvuk ide z casti kde hreben riadenia uz zasahuje do interieru, je tam taky kruhovy priestor kde hreben pokracuje dnu k volantu a zvuk pochadza z tamad, nie z dolnej casti kde zvykne byt casto vola prave na tom lozisku dole, ked ho chytim rukou a hybem snim dole nie je opat vola, ani sa nepohne, ale ako som spominal ked ho chytim v tej casti kde uz vchadza dnu k volantu tam snim trosicku hybem hore dole, velmi malicko mozno par mm, olej netecie nikde, volu vo volante som skusal taktiez, pri velmi malinkych kmitoch volantu nepocut ani tento zvuk ani kolesa sa este nehybu, pravdepodobne pri velmi malych kmitoch volantu by este zaber kolies do stran byt ani nemal alebo ano? uz ked nim kmitam viac, kolesa uz reaguju pekne do stran... co moze sposobovat tento zvuk, je potrebny repas hrebena?
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Pomoc s vibrovanim... neviem si rady

Streda, 19. Februára 2020, 20:40

Takto vybité riadenie môže spôsobovať resp. zosilňovať vibrácie volantu pri brzdení no nebude zdrojom vibracií...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných