Piatok, 29. Apríla 2016, 08:41
BmwNR:
Ak Ti nejaky mechnik povedal, ze to ma jemne vyfukovat von, tak uz k nemu viac nechod. Vyfukovat by to mohlo jedine ak by netesnili piestne kruzky (v konecnych stadiach to dokonca z toho nalievacieho hrdla aj dymi ako lokomotiva), pripadne ked je poskodeny separator oleja, konkretne membrana regulacneho ventilu. Podtlak v priestore olejovej vane by mal okrem ineho napomahat aj tesniacej funkcii kruzkov - ten podtlak je cieleny. Dalej sa v tomto vetracom potrubi pouziva separator oleja, aby to do sania nesalo olej z vane, byva zlozeny z 2 casti - membrana, ktora reguluje mieru podtlaku a slimak, v ktorom sa zrazaju olejove pary na olej a tento potom steka naspat do vane. Zvykne sa potrhat membrana a vtedy motor prisava tzv. "falosny vzduch" a ma nepravidelny chod, takisto vtedy strati podtlak.
Takto funguje v podstate kazdy motor, niektore motory maju dokonca len sprosto vyvedenu hadicu z vane do sania bez separatora. Niekde som cital, ze to vyzaduju aj ekoaktivisti, aby sa olejove pary nevetrali do atmosfery. Obcas si to ale ludia zvyknu upravovat tak, ze hadicu odpoja zo sania a na jej koniec daju maly filter, vtedy to vetra do atmosfery a neprisava sa to do motora. Takto to vidavam hlavne na upravenych motoroch na sprinty a podobne...
BMW -Bayerische Motoren Wergel
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex
pribehe36 316i Compact '97 -ex
pribeh