... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Juraj Tománek
Príspevky: 30
Registrovaný: 8.12.2008
Auto: BMW X3 3.5sd M
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

hudba

Pondelok, 12. Januára 2009, 09:04

Tak bud mas uz staru AKU a mas velku vlastnu spotrebu a AKU sa nestaci dobit, po dlhsej jazde nastartujes normalne? Startuj pomocou startovacich kablov z AKU z druheho auta alebo si kup este jednu AKU a z tejto startuj so start.kablami. V OD Kaufland boli v predaji startovacie zariadenia, ktore mali v sebe sietovu nabijacku, baterku a pripajaju sa na
auto svorkami na AKU/ako startovacie kable.JT

V predajniach FORSTINGER prebieha akcia od 12.do31.1.09 a v ponuke je aj Pomocny startovaci agregat s kompresorom 12V/ten isty ako som videl v OD Kaufl./ CRAFTER TOOLS, jeho cena je 29.90Eur.JT
BMW X3 3.0sd (xDrive35d) M aerodynamics package....
(BMW318i, BMW525tds, BMW 330xdA touring M-paket)
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Streda, 14. Januára 2009, 00:55

Baterku mám ročnu a stava sa mi to hlavne ked robim kratke trasy a nestuhne sa mi dobit vydaj, a ked su taketo mrazy tak aj dost casto preto by som chcel nieco že ked aj bude mat baterka slabuz chvilku a teplota klesne proklate nizko tak to napojim jak nabijacku a hop bude nastartovane.

Dik. Pozriem si to.
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: Nabijanie baterie

Nedeľa, 1. Februára 2009, 00:32

For Juraj Tománek:
Myslím, že máš, znáš a používáš dobrý způsob, jak udržet svoji AKB v provozuschopném stavu. Tento způsob byl už dávno využíván u vojenské techniky byvalé "ČSLA" a říkali jsme tomu konzervátory. Řidič přišel k autu, odpojil zásuvku "konzervátoru" - vypadá jako zásuvka do zapalovače cigaret a odjel. Po návratu a ošetření vozu zaparkoval a opět připojil auto na konzervátor. Vím, že tyto zařízení dokonce vyráběl a do provozu uváděl v ČSLA AOZ Trenčín. Bylo úplně jedno, jestli to byl Trabant, PV3S, Tatra nebo BVP (=24Voltů). Byl to zdroj trvalého proudu 0,3 - 0,6 ampéru s velmi nám to jako technikům pomohlo.

For Peped:
Mám ten "istý" problém, jezdím krátké vzdálenosti a tím pádem často startuji. Při vypnutí moje 530dA "dochladí motor" + "vyvětrá naftové topení" atd. + atd. a za dalších cca 15 min tzv. auto elektricky umře. To je naprosto nedostatečné pro dobití AKB do stavu, aby např. při dnešních -7 nastartovala. Další problém nastává u 7er s nezávislým topením, kde si majitelé myslí, že baterie je bezedná. Ale to už už jsem tady popisoval a dle manuálu k 7er by měli být majitelé poučeni.

Takže :
BMW je stroj - život je boj - a "My jsme Boží bojovníci". I já, jako (spolu)autor tohoto tématu mám dnes baterku na nabíječce a na nákup jsem prostě dnes neodjel ( ale nic neušetřil). Moje manželka totiž (šla pěšky) peníze utratila "rozumněji". :D
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
version2
Príspevky: 232
Registrovaný: 3.5.2007
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Nabijanie baterie

Nedeľa, 1. Februára 2009, 08:25

Peped: daj poriadne nabit baterku!!! aspon 24-48 hod!!! a potom ti uz bude stale dobre startovat!!!
BMW 318 ti compact 140 hp
 
Užívateľov profilový obrázok
Juraj Tománek
Príspevky: 30
Registrovaný: 8.12.2008
Auto: BMW X3 3.5sd M
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Nabijanie baterie

Nedeľa, 1. Februára 2009, 09:24

Prajem pekný deň, pri väčších odberoch, ako je napríklad nezávislé kúrenie a pod. asi bude treba sem-tam dobíjať AKU klasickým spôdsobom-nabíjačkou ak nie sú dľhšie cesty, aby sa AKU dostetočne dobil. Dobíjačka prúdom jednou tisícinou kapacity(napr.AKU95Ah-prúdom 95mA a menej) je hlavne na udržanie AKU pri dľhšom státí, aky AKU bol stále v činnosti a aj
na odsulfátovanie - zabraňuje usádzanie sulfátov na dosky pri ich dľhšej nečinnosti!
Moju 525tds ku som parkovaj vonku a dobíjal som AKu uvedenou dobíjačkou, a v zimách -17 až -20 stupňov štartovala na prvý krát. Ale nemal som žiadny iný spotrebič okrem alarmu.
BMW X3 3.0sd (xDrive35d) M aerodynamics package....
(BMW318i, BMW525tds, BMW 330xdA touring M-paket)
 
Užívateľov profilový obrázok
mosqo
Príspevky: 89
Registrovaný: 23.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Pondelok, 2. Februára 2009, 16:29

zdravim, mam otazku... po nehode som vybral baterku kym nedam auto dokopy a cca 2 mesiace som ju mal doma a ked som ju isiel dat spat do auta mala okolo 3V a baterka je takmer nova, mala vtedy asi 5 mesiacov je to normalne? stacilo ju dat na pol hodku na nabijacku a v pohode... a par tyzdnov na to som ochorel a asi 5 dni auto stalo bolo to teraz v zime a prisiel som a auto nic vobec ziadna reakcia zmeram ju a 7V tak teraz neviem... dik
 
Užívateľov profilový obrázok
Juraj Tománek
Príspevky: 30
Registrovaný: 8.12.2008
Auto: BMW X3 3.5sd M
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Nabijanie baterie

Pondelok, 2. Februára 2009, 19:06

Pre AKU batériu je najhoršie nečinnosť! Najlepšie je keď je stále v činnosti, teda že sa stále vybíja a nabíja, napr. keď je auto denne používané. Tvoja batéria zostala v nečinnosti a preto sa začal proces usádzania sulfátov na články, čím sa znižuje ich činná plocha a dochádza postupne k znižovaniu kapacity. Preto, ako som uviedol aj v predošlých správach alebo v návode na výrobu dobíjačky, ak musíme AKU odpojiť a neprevádzkovať, teda nejazdí začne jej chýbať činnosť a začína jej znehodnocovanie. Preto doporučujem, ak musíme AKU z nejakého dôvodu prestať používať, tak ju vybíjajme a nabíjajme napr. pripojením žiarovky zo svetlometu a po čiastočnom vybití normálnym dobíjaním desatinou kapacity napr 65Ah-6.5A a pod., alebo použijeme mnou uvedenú dobíjačku, ktorá tým že dobíja malým prúdom napr. 65Ah-min.39mA max.65mA
odsulfátováva-rozpúšťa usadené sulfáty a udržuje AKU v kondícii! Samozrejme, že už silne zanedbaným zasulfátovaným a už "mrtvym" článkom-častiam článkov mladosť nikto nenavráti! Preto je dôležitá prevencia, ja mám v garáži na aku cez zapaľovač auta keď nejazdím, stále pripojenú uvedenú dobíjačku! AKU aj vo veľkých mrazoch pôsobením dobíjačky je udržiavaná a pripravená štartovať!
Toľko moje skúsenosti.... Ahoj :D
BMW X3 3.0sd (xDrive35d) M aerodynamics package....
(BMW318i, BMW525tds, BMW 330xdA touring M-paket)
 
Užívateľov profilový obrázok
pepino
Príspevky: 214
Registrovaný: 20.1.2008
Bydlisko: Malacky

Re: Nabijanie baterie

Nedeľa, 15. Marca 2009, 20:22

Juraj Tománek napísal:
Pre AKU batériu je najhoršie nečinnosť! ... Preto je dôležitá prevencia, ja mám v garáži na aku cez zapaľovač auta keď nejazdím, stále pripojenú uvedenú dobíjačku! AKU aj vo veľkých mrazoch pôsobením dobíjačky je udržiavaná a pripravená štartovať!
Toľko moje skúsenosti.... Ahoj :D

Najpohodlnejsim riesenim by mohlo byt pripojenie solarnej nabijacky. Upevnit ju na zadne sklo aby nezavadzala na palubovke a nastalo ju pripojit na baterku(pripadne cez nejaky vypinac). Po odstaveni auta netreba nic pripajat co je vyhodne hlavne na parkovisku pred bytovkou.

Mate niekto skusenosti s tymto riesenim?
E39 530iA titansilber 170 kW
E90 LCI 320xd 130 kW
G30 530xd 195kW
F56 Mini Cooper S
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Nabijanie baterie

Piatok, 4. Decembra 2015, 16:52

S tou solarnou nabijackou zatial skusenost nemam, ale tiez som nad takym niecim rozmyslal, aby sa baterka aspon sustavne nevybijala spotrebicmi ako alarm a pod. pri dlhsom stati. Solarnym panelom by sa mohla pokryvat tato spotreba, takze baterka sa nevybije. Zaroven bude baterka v "pohybe" proti sulfatizacii atd., aj ked neviem ci pri takych AGM baterkach je toto az take kriticke.

Na ebay su taketo hotove panely, co by pri slnecnych dnoch mohlo stacit (ak tie parametre co pisu ovsem nie su len teoreticke ;-Q )

http://www.ebay.com/itm/12V-10W-PV-Powe ... SwiLdWA5q-

Dve veci:
- ak je zasuvka pocas vypnuteho zapalovania odpojena, nic sa nenabije a bolo by panel potrebne pripojit priamo na bateriu (cize uz to nie je celkom plug and play).
- treba dat pozor a pred nastartovanim odpojit, aby sa solarny panel neodpalil (cize bud zakazdym nezabudnut a manualne odpojit, alebo idealne ak by bol v ceste nejaky jednoduchy obvod, ktory by to automaticky zvladol a ochranil panel)
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Pondelok, 4. Januára 2016, 16:30

aby to bolo "plug and play" a este aj bezpecne, treba k tomu este regulator, napriklad takyto:
http://www.toprybar.sk/p/748/solarny-re ... 10a-12-24v
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Bruti
Príspevky: 495
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Nabijanie baterie

Utorok, 5. Januára 2016, 08:22

a ako to riesit, ked auto (e53) stojí pred panelákom...?

napadlo mi ze si pustim z okna predlžovací kábel, lebo som na 3. poschodí, takže teoreticky by to mohlo fungovať, je to však na sídlisku nezrealizovatelné kvôli vagabundom :(

naposledy som vybral baterku, nahodil spat staru ktoru som nabil pred tým, a novú som nabíjal...

je to však zdĺhavé a ked napojím novu, tak kym zasrobujem vsetky veci ktore treba a poskladam zadok auta, tak kufor svieti a zbytocne vybija uz nabitu baterku...

ostava však asi táto vymienacia metoda..staru za novu a naopak :(
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Utorok, 5. Januára 2016, 10:07

Bruti napísal:
a ako to riesit, ked auto (e53) stojí pred panelákom...?
........
ostava však asi táto vymienacia metoda..staru za novu a naopak :(


presne tento problem sa tu riesi, aby si nemusel tahat predlzovak, ani menit baterky.
solarny kolektor umiestnis za okno vo vnutri auta tak aby nan co najviac svietilo slnko, a kedze to potrebujes nechat pripojene dlhodobo, tak pripojenie k baterke treba riesit cez regulator.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Bruti
Príspevky: 495
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Nabijanie baterie

Utorok, 5. Januára 2016, 12:56

modriblesk napísal:

presne tento problem sa tu riesi, aby si nemusel tahat predlzovak, ani menit baterky.
solarny kolektor umiestnis za okno vo vnutri auta tak aby nan co najviac svietilo slnko, a kedze to potrebujes nechat pripojene dlhodobo, tak pripojenie k baterke treba riesit cez regulator.


hm...ja to potrebujem v noci riešiť...ked solárne panely nefungujú :(
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Streda, 6. Januára 2016, 23:20

Bruti napísal:
hm...ja to potrebujem v noci riešiť...ked solárne panely nefungujú :(

ak to potrebujes iba v noci a cez den na aute jazdis, tak si zbytocne robis starosti. taketo dobijanie ma zmysel ak na aute nejazdis aspom niekolko dni, povedzme tyzden a viac. ale ked nechas auto stat 12 hodin tak to nemoze byt problem.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 7. Januára 2016, 12:08

Ja som teraz kupoval http://nabijacky-a-startovacie-boxy.heu ... i-xs-5000/ a mozem len odporucit
Nabija auto, moto aj AGM baterie. 8 krokova automaticka, odsulfatizuje, ma aj impulzne nabijanie.

Nabijacka sa da zaviet pod kapotu, takze ti bude trcat len predlzovacka, cim by si vyriesil ciastocne problem na sidlisku (jedine predlzovacku ti mozu precviknut, ale bezne ludia nenosia pogumovane klieste :D a precviknut 220V, na to sa treba aj citit )
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných