... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Piatok, 8. Januára 2021, 23:07

motorista napísal:
To príspevok nado mnou bol o tej viskozite + čosi o fašistovi, som to nepochopil, preto som sa v podstate pýtal bez otáznika :)

Ale akože že niekto precitol ohľadom k*k*tlebu až vďaka korone ma udivuje - no na druhej strane lepšie ako nikdy a ešte k tomu toto je prvý dokázateľný pozitívny dôsledok korony ;) Len si to uchovaj preboha.

Inak zhoduješ sa tiež z tou 5w50 ako píšu chalani ?
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Piatok, 8. Januára 2021, 23:16

Nejdem v tomto radiť, nemám s tým skúsenosť. Zas tam ale nechceš liať taký, čo spôsobí problém s mazaním pri štarte v mraze. Od predpisu výrobcu by som sa extra neodkláňal - lepšie uvažovať o malej generálke motora, ten si to už zaslúži.
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Piatok, 8. Januára 2021, 23:24

motorista napísal:
Nejdem v tomto radiť, nemám s tým skúsenosť. Zas tam ale nechceš liať taký, čo spôsobí problém s mazaním pri štarte v mraze. Od predpisu výrobcu by som sa extra neodkláňal - lepšie uvažovať o malej generálke motora, ten si to už zaslúži.
áno to je pravda že e38 si niečo také časom zaslúži ,pretože poslúcha priam výborne . No prvé sa musia úplne ohlásiť vanosi až potom rozložím motor .
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 115
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 05:42

Nemyslím si že 2 litre na výmenu sú zlé za určitých podmienok :smile: Mne na 740i (M62TUB44, 340 tis km, Mobil 1 5w50) motor pri občasnom vytáčnaí zobral 2l na 11 000 km, no teraz keď jazdím skorej kludnejšie a dlhšie trasy na tempomat mi po 5 000 km neubudlo nič, pri kontrole je hladina stále presne na vrchu mierky.
Ale ak jazdíš stále len úsporne je to asi už moc.
Podla mňa s 5w50 neskazíš nič.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 11:12

Dendooo napísal:
Nemyslím si že 2 litre na výmenu sú zlé za určitých podmienok :smile: Mne na 740i (M62TUB44, 340 tis km, Mobil 1 5w50) motor pri občasnom vytáčnaí zobral 2l na 11 000 km, no teraz keď jazdím skorej kludnejšie a dlhšie trasy na tempomat mi po 5 000 km neubudlo nič, pri kontrole je hladina stále presne na vrchu mierky.
Ale ak jazdíš stále len úsporne je to asi už moc.
Podla mňa s 5w50 neskazíš nič.
áno to je pravda sem tam mávam chvíľku a dám si športovejšiu jazdu vtedy si ten motor potiahne to som si všimol pri športe . Mal som tri výmeny oleja kedy som dolieval na 10 000 1L . Mobil formula 5w50 8L objednaný . Dik
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 13:07

Dendooo napísal:
Nemyslím si že 2 litre na výmenu sú zlé za určitých podmienok :smile: Mne na 740i (M62TUB44, 340 tis km, Mobil 1 5w50) motor pri občasnom vytáčnaí zobral 2l na 11 000 km, no teraz keď jazdím skorej kludnejšie a dlhšie trasy na tempomat mi po 5 000 km neubudlo nič, pri kontrole je hladina stále presne na vrchu mierky.
Ale ak jazdíš stále len úsporne je to asi už moc.
Podla mňa s 5w50 neskazíš nič.
Mierka neni šecko pri hentakých zabehnutejších motoroch :wink: lebo keď by zožral také normálne 3 deci na 1000 km a po 5000 km máš stále hladinu na mierke, tak to môže znamenať že ti presiaklo 1,5 l chladiacej kvapaliny do oleja :? Nedolieval si medzitým vodu? :mrgreen:
Ale to by si iste odhalil. Len nulová spotreba oleja, to sa mi teda nezdá úplne obvyklé.
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 14:04

Vodu v oleji som ešte nezaregistroval , :mrgreen: to ta moja e38 má ešte daleko od takého katastrofálneho stavu .Voda si drží hladinu teraz už v celku dosť dlho na počet km ,ale zo začiatku tomu tak nebolo pri kúpe vozidla .ak si dobre pamätám ked som kúpil auto 0.7L vody na 10 000 km . Zatiaľ som daleko od hodnôt liter vody na tisíc a liter oleja na tisíc :mrgreen: , už dlhšie som nič na aute nerobil som z toho baf .
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 115
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 20:08

@motorista: Normálne 3 deci na 1000 ? :mrgreen: to už by som asi začal rozmýšlať nad opravou motora, mňa vydesili aj tie 2 deci :D Olej bol pekný, žiadna emulzia ani nič čo by naznačovalo tomu čo píšeš :D
Chladica síce trochu mizne - asi max. 0,5l na 10 000km, no to pripisujem netesnosti na rýchlospojke pri vodnom alternátore, ale po zime sa chystám na preventívnu výmenu háklivých častí systému tak hádam to ešte vydrží :-k Ale naposledy som myslím dolieval ešte pred poslednou výmenou oleja.


Napr. E34 TDS s pól miliónom km mi žrala tiež do 0,5l na 10 000km a občas som nedolieval nič \:D/ Ten motor bol ale tiež v dobrom stave, pri -14°C štartoval na prvé nažhavenie :smile: pri nižšej teplote som to ešte neštartoval.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Nedeľa, 10. Januára 2021, 20:55

To ma prekvapuje, lebo pri motoroch M52 z rovnakého obdobia nachádzam zmienky, že spotreba oleja až do 1 l na 1000 km sa má považovať za akceptovateľnú. Asi závisí dosť od režimu využívania + to boli názory majiteľov, tak to nemusí byť smerodajné. A časť toho oleja nejak šla na margo odlučovača - som to nejak nepochopil a neštudoval.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 11:53

Trochu hrusky s jablkáma nie? M52 ma ocelove vlozky, M60/62 je Alusil alebo Nikasil. Oboje nachylne na poskodenie ale kym to nieje poskrabane montovanim KN filtrov a pod. kokotin tak tesnost vybrusu je daleko lepsia nez u M52 s tymi kilometrami.
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 15:03

Tak či je rozdiel v tesnosti výbrusu, o tom netuším, ale M52 zrejme nemá len oceľové vložky ale rovno oceľový blok.

Doplnenie - Musel som si to pozrieť: v USA a Kanade mal M52 aj tie oceľové vložky resp. celý oceľový blok, v Európe však podľa tohto bol celohliníkový.

"In most markets, the M52 switched from the M50's cast iron engine block to a lightweight aluminium engine block. However, in the United States and Canada, some cars (not including the Z3) retained the M50's cast iron engine block,[3][4] while other cars used the new aluminum M52 block with iron sleeves." (Wikipedia)

Doplnenie č.2: tie oceľové vložky potom dostal M52TU.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 17:33

Ty tomu davas. Som si vsimol, ze mas za potreby sa sirokopasmovo napriec forom ku vsetkemu vyjadrovat aj ked o tom, ako sam hovoris, moc nevies, pripadne nic nevies.. Co tak byt ticho a pozerat.. pripadne aspon pouzit google, nez zase dakde prides obohacovat mudrami "moc o tom neviem ale myslim si/nemam s tym skusenosti ale pocul som". Dik
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 17:42

Momentálne som trochu vo fáze objavovania, takže som zablúdil všelikde. Ale na teba nemám, hoci si mi inšpiráciou ako si tu na plný uväzok a všetko ovládaš. Aj niektoré vyjadrenia ťa radia k prémii.

Vďačnejší než za pokyny ako sa mám zúčastňovať na priebehu diskusie budem tentokrát za nejaké objasnenie rozdielu v tých toleranciách (ak existuje)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 21:56

Trebars kvoli inej tepelnej roztaznosti, hlinikovy piest ma vacsiu roztaznost ako ocel okolo tak je vacsi gap, aby sa to nedrelo ked sa zahreje
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
motorista
Príspevky: 161
Registrovaný: 11.11.2020
Kraj: Trenčiansky

Re: M62TUB35 zmena vyskozity po 400 000

Pondelok, 11. Januára 2021, 22:47

Po zahriatí sú teda tie medzery zhodné. Čiže tým asi rozdiel v spotrebe oleja spôsobený nebude, jedine ak by auto s hliníkovými piestami malo veľa studených štartov.

Mimochodom na pieste takom alebo onakom sú ešte piestne krúžky... ale akože dobre.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných