Utorok, 20. Marca 2012, 21:07
Mám ešte jeden postreh - už niekoľko dní sa mi auto správalo čudne - keď som išiel po dialnici, začala lietať ručička ekonometra - od 4 do 10 litrov a späť. Myslel som, že je v háji hydromenič, no po niekoľkých dňoch na diagnostike vyhodilo, že je upchatý DPF filter, urobil som test - pri voľnobehu, kde je limit myslím 45 mbar - to ukazovalo 80, pri 2000 otáčkach 230 (max 150) a pri 4000 otáčkach 300 (max 220). Filter som mal čistený tak pred 2 mesiacmi. Tak som tam nalial Protec DPF super clean, pripojil diagnostiku a išiel sa voziť.
Hneď po naštartovaní sa objavila v DISe hláška - Regeneration in DDE requested, asi pri teplote 350 stupňov na senzore pred DPF sa začala regenerácia. Videl som to prvý krát, takže neviem, či to má takto prebiehať stále - spúšťala sa asi každých 15 sekúnd - na keď sa spustila - ručička ekonometra vybehla na 10 litrov a potom išla zase späť, bolo cítiť slabe zaškubanie v aute. Išiel som po dialnici asi 110 km/h, prevodovka v DS režime. Tá regenerácia prebiehala skoro stále - prešiel som asi 60 km. Teplota pred DPF filtrom dosahovala až 750 stupňov. Po skončení som si všimol ešte jednej veci - vyhodil mi chybu senzor pred katalizátorom, ževraj mal veľmi vysokú teplotu - 774 stupňov. Neviem, či to bolo spôsobené tým aditívom Protec alebo niečím iným.
Takisto som si všimol čudnú vec - keď bola hláška Regeneration in DDE requested, tak sa regenerácia nediala, a keď tam bola hláška Regeneration not requested, tak sa regenerácia spúšťala. Je mi to čudné, myslel som, že to má byť naopak.
Teraz tam mám Regeneration in DDE requested, no teplota sa pohybuje okolo 250 stupňov a nejde vyššie.
Nakoniec som si urobil ešte test na DPF filter - hodnoty: voľnobeh 29 - 2000 otáčok- 115, 4000 otáčok - 202.
Z čísel vyzerá, že sa regenerácia podarila a hodnoty sú pod minimom. Uvidím, dokedy to vydrží.