Utorok, 30. Októbra 2007, 23:23
1. Odmontuj vahu vzduchu, precisti od hocijakeho bordelu, nech ma hladky nezadrhavajuci chod, potom z nej srobovakom odlupni viecko a priatiahnu pruzinku tak o 2-3 zuby, lebo ta pruzinka byva uz po tolko rokoch natiahnutia viac ako by mala
2. Odmontuj volnobezny ventil, vycisti, vystriehaj brzdovkou, takisto musi chodit hladko
3. Skontroluj tesnost vsetkych podtlakovych hadic, teda z ventildeklu ku skrtiacej klapke, hadice k volnobeznaku, k brzdovemu posilovacu a k regulatoru paliva + samotne koleno od vahy vzduchu - dobra metoda na kontrolovanie je striekat pocas behu motora na podozrive miesta technicky lieh, pokial streknes a zvysi sa volnobeh, mas odhalene netesne miesto, pokial netesni len spoj, mozes si pomoct vazelinou a teflonovou tesniacou paskou + dotiahnut svorku, pokial je prasknuta alebo roztrhnuta hadica, tak provizorne vulkanizacna paska, ale inak samozrejme vymenit hadicu
4. Skontroluj spinac skrtiacej klapky a chod samotnej klapky, ci neostava pootvorena kvoli nejaku bordelu v nej
Toto by malo pomoct, ak to vsetko spravis dokladne, inak este pre kludnejsi volnobeh a trosku ostrejsi charakter motoru pomoze nastavit volu ventilov na 0,30-0,35mm namiesto 0,25mm ako predpisuje BMW (studeny motor), takto to robila aj alpina na svojich motoroch, mozno bude trosku viac pocut klepanie ventilov za studena, ale to je zanedbatelne, ja som tak spravil a nestazujem sa, hlavne zmizlo tak to monotonne kolisanie, ktore si na otackomeri skoro ani nezaznamenal ale ked si otvoril kapotu a zapocuval sa, tak si jasne pocul ze motor akokeby v pravidelnych intervaloch strieda dva rezimy otacok, ktore sa sice lisia minimalne, ale ajtak...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket