Utorok, 5. Decembra 2017, 19:06
Čaute.
Asi sa tu nedajú pridávať linky na iné fóra, tak som časť toho skopíroval. Týpek píše návod ako vyčistiť vstreky. Je toto podľa vás totálna blbosť alebo je možné takto prečistiť vstreky? Je to možné takto predávkovať aditívom naftu?
Tu je ten skopirovaný text:
1, Aditívum sa musí aplikovať pri minimálnej teplote nad 10 stupňov. Odporúča sa buď 2 krát do roka alebo každých 6000 km. Ja to budem dávať v marci a v septembri a vždy so zreteľom na stupne celzia. Ak by sa dávalo aditívum napr. pri 0 stupňoch, ono síce funguje, no časti motora sa tak nezahrejú a účinok čistenia častí motora sa vraj zmenšuje....
2, Aditívom nešetriť a predávkovať aj 3-4 násobne, preto som dal len jednu fľašku, len na cca 13 litrov nafty. Naliať 3 fľašky za 75 eur na plnú nádrž sa mi zdalo ako mrhanie peniazmi.
3, Auto nejazdiť tak, že porušovať zákon. Stačí ho len zahriať a po meste následne len vytočil 2 stupeň, prípadne tretí do u mňa cca 4000 otáčok. Ak by ste išli na cestu, opäť netreba ísť ako blázon, len podradiť a ísť napríklad na 4ke do cca 90 tky. Záleží na sprevodovaní auta, dakto by možno musel ísť na trojke. Proste nech do motora ide stále nafta, žiadna jemná jazda.
Tak do toho.
Keď začala blikať kontrolka nafty, urobil som cca ešte 40 km. Nádrž bola skoro prázdna. Nalial som tam jednu fľašku. Doplnil 8 litrov „obyčajnej“ nafty na Slovnaftke (čiže žiadnu už s aditívom). Typujem, že v nádrži mohlo byť tak max 13 litrov nafty. Urobili som cca 4 km, bez žiadneho túrovania, aby sa aditívum len zmixovalo s naftou a dostalo sa do motora a auto odstavil.
Na druhý deň poobede, cca 18 stupňov celzia vonku, keď som naštartoval ma čakal šok. Auto malo po cca 3 sekundách úplne iný zvuk na aký som bol zvyknutý a to som ešte ani nevytáčal motor, len naštartoval. Postál som na mieste cca 1 minútu, trošku šľapal na plynový pedál. Z vedľajšej cesty som vyšiel na hlavnú, jednotka, dvojka, trojka, štvorka. Auto som nevytáčal. Dal som si okružnú jazdu po meste. Samá rovinka a urobil som cca 8 km, nech sa motor zahreje.
Potom som zamieril na jeden kopček. Z hlavnej som odbočil na vedľajšiu cestu a predo mnou bol kopček. Zaradil dvojku, dal som plný kotol do cca 4000 otáčok. Auto ma normálne zatlačilo „jemne do sedačky“. Toto som nečakal. V ten deň som urobil ešte 5 km a domov.
Na tretí deň som na radu technika trošku išiel potúrovať. Z každej zákruty som na dvojke dával plný. To isté na 3 a aj 4 stupni na rovinkách mimo mesta. Už som občas išiel na 5 ke. Zákon som občas jemne prekročil ....
Na štvrtý deň konštatujem, že šoférujem úplne iné auto. Nie je to samozrejme žiadny závodník, no výkyvy výkonu zmizli, fakt zmizli pri tých 2800 a 3300 otáčkach.