... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
longfoot
Príspevky: 1
Registrovaný: 25.8.2011
Auto: 1,9TDI
Kraj: Bratislavský

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Štvrtok, 25. Augusta 2011, 11:22

Dobrý deň!
Viete niekto zavesiť niejake fotky, ako má tá prídavná pružina vyzerať?
Vďaka!
 
mp3turbo
Príspevky: 27
Registrovaný: 13.5.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Sobota, 31. Decembra 2011, 21:22

ozivim staru mrtvolu : unavenie pruziny je blbost, na desatrocnom turbe co ma za sebou 2/3miliona kilometrov a tolko tu nema dufam nikto z vas po vycisteni vsetko ide normalne ako ma. Je to sice iny vozik ako BMW ale princip je absolutne rovnaky:

http://www.youtube.com/watch?v=Iq9BVU7gQec
http://www.youtube.com/watch?v=2wJZimRzKyY
vysledok : http://www.youtube.com/watch?v=tB8mVYjTqlQ

Cistene uplne obycajnym benzinom. S tym smirglom je to pokus o lapovanie, ten pokec o vyssich podlozkach je o tom ze sa vyrobia o desatinu milimetra vyssie valceky na ktorych je cela ta variabilita postavena : lopatky sa teda posunu malinky kusok dalej od venca a potom sa uz NIKDY nezaderu. Nevadi to tlaku turba, nevadi to nicomu, je to dlhodobo odskusane riesenie. Hento turbo sa cistilo pred rokom aj stvrt a dodnes ho jazdim skoro kazdy den ; ini ludia reportuju ze vela rokov jazdia na "podvihnutej variabilite" bez najmensich problemov a diagnostiky ukazuju absolutne spravne a presne tlaky turba take ake maju byt.

Preco tuto vec neurobi sfleku vyrobca turba a/alebo preco ho do toho netlaci automobilka ? No pretoze by dosli o OBROVSKY kseft. Bez diskusie. Oni nie su sprosti, oni su len "sikovni". Zaruku to vydrzi vzdy a keby nahodou nie tak si to firma interne poriesi (ako vidite, ani trochu to nie je zlozite).

Pred cistenim toto konkretne turbo tlacilo minimalne 1.6 baru, viac neukaze diagnostika. Kedze tento tlak dosahovalo uz pri tretinovom [!!!!!] plyne kvoli zadretej regulacii, pri plnom plyne by udrelo rozhodne viac ako dva bary a to je absolutne nebezpecne. Tlacit by malo naplno 1.25 baru, konstrukcia toho turba je taka ze zhruba pri 1.6 baru sa neda ratat s absolutne ziadnou zivotnostou. Autak samozrejme padal do nudzoveho rezimu "vypinalo sa turbo". Toto je funkcia standartna pre vsetky autiaky, jedna sa o to aby turbo dlhodobo netlacilo taky tlak na ktory nie je skonstruovane.

Inak diagnostika je v praxi takto jednoducha:
http://www.youtube.com/watch?v=MJ_Knd-u3mI
[otacky motor ; tlak "mal by byt" ; tlak "namerany v sani"]

vsetky uvedene tlaky su udavane v milibaroch a vratane atmosferickeho tlaku takze od nich treba odratat zhruba 1000 aby sme dostali samotny "pretlak" z turba. Na minutazi 1:50 tomu pridrbem, tlak leti ako sialeny hore, mal by byt maximalne okolo 2200mbar (stredny stlpec, 2200 minus odratat radovo 1000 na atmosferu takze 1200mBar pretlak z turba = 1.2baru), avsak vidime ze skutocne namerany tlak je 2570.4 [stlpec vpravo] avsak to je maximum co dokaze snimac namerat a nikdy neukaze viac. Cize 2570 minus 1000 atmosfera = 1600mBar = 1.6 baru pretlak a to hovorim kludne mohlo tlacit dva bary. Sialene viac ako by malo byt. Vsimnite si ze pri vlaznej jazde sa to turbo ako-tak regulovalo a pozadovany tlak presahovalo len trochu. To je normalne a pripustne, avsak pri zatazi to letelo do nebies.

Len tak pre informaciu, Porsche 911 GT3 s vykonom 4x tolko ako ma tento vehykel tlaci 2.0 baru pretlak :)


Ked uz to nahodou niekto bude robit, rozhodne treba vypucovat EGR aj cele sanie:
http://www.youtube.com/watch?v=e6_InfHj_w0
http://www.youtube.com/watch?v=1BtOYqjDw0Y

kto chce kvalitny obraz a ma dobru masinu, prepnite si tie videa do 1080p alebo 720p...
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5328
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Nedeľa, 1. Januára 2012, 14:48

krasa =D>
vidno ze ta to bavi, hras sa s tym ako s vlastnym =P~
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Nedeľa, 1. Januára 2012, 16:14

akurat vcera som cital od mp3turbo diskusiu o olejoch na autobazar.eu

odporucam precitat :D
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
mp3turbo
Príspevky: 27
Registrovaný: 13.5.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Nedeľa, 1. Januára 2012, 18:56

diky, ked viem tak sa snazim ci tak nejak... hento cistenie prevadzal jeden sikovny clovek, ja som stal za kamerou. Najhorsi problem je dostat turbo von a rozpolit ho, zivotne najdolezitejsie je nechytat sa turbin inak musia ist na vyvazenie - ked sa rozoberie "len ten stred s variabilitou" tak je to v pohode. Tie turbiny som mal samozrejme tiez take zasrate ale proste to sa v domacich podmienkach nesmie.


Inak o tych olejoch to je dlhe zimne citanie :

http://forum.autobazar.eu/preco-pouziva ... 24987.html


predovsetkym do vehyklov lejte take oleje ktore splnaju specifikacie vyrobcu co je v pripade BMW najcastejsie BMW Longlife04 (=longlife norma z roku 2004). Taketo oleje su vyzadovane a extremne dolezite pre vsetky DPFkove dieslove motory aby vam co najdlhsie vydrzali.


edit : aha, turbiny som mal asi taketo nejake:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
dole je krasne vidno ako sa lopatky maju tocit co samozrejme nie je mozne ked su pridrate.
 
el_fuego333
Príspevky: 290
Registrovaný: 20.10.2008

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Piatok, 8. Júla 2022, 21:24

Ja mam tiez jednu 1.9 tdi vw, a problem s pressure charge control: positive deviation. Turbo sa repasovalo (dali mi iny kus), vymenene hadice, vymeneny n75, kontrola rj, vymenena podtlakova banka, pumpa robi dostatocny podtlak. Nikto mi to nevie opravit. Posledna moznost je uz asi len ta pruzina na aktuatore turba. Skusal niekto vymenit aktuator turba v podobnej situacii?
Pomohlo, nepomohlo?
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70
 
el_fuego333
Príspevky: 290
Registrovaný: 20.10.2008

Re: Čistenie turba doma......VÁŠ NÁZOR!!!!!!

Streda, 3. Augusta 2022, 13:44

Tlak turba zavisi od otacok a uhla rozvodovych lopatiek. Ak N75 zapne plny podtlak (napr. po nastartovani), tiahlo ide dnu do plechovky a lopatky idu na strmy uhol (najvyssi tlak). Ak po zvyseni otacok chce RJ znizit plniaci tlak, uvolni pomocou N75 podtlak v plechovke (zapina-vypina N75, pulzna sirkova modulacia). Vtedy pruzina posuva lopatky na plochy uhol (mensi tlak). Ak otacky vyletia rychlo a slaba pruzina + sadze nedovolia rychly presun lopatiek na plochy uhol, plniaci tlak turba rychlo vyleti nad normal a RJ prejde do nudzoveho rezimu, aby sa neposkodil motor. Do chybovych hlaseni RJ zapise pozitivnu odchylku v riadeni plniaceho tlaku (napr.: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation)


Toto sa deje aj vtedy, ked ste nechavali cistit/repasovat turbo niekomu inemu, a ten vam vratil ine turbo. Moze pochadzat s auta, ktore bolo ladene na vyssi vykon a dlzka tiahla na banke turba je zmensena. Vtedy sa lopatky regulacie viac otvaraju a turbo tlaci viac pri nizsich otackach. Ak je pretlak vyssi oproti ecu mape, hodi chybu 17965. Pri montazi turba preto treba nastavit dlzku tiahla na taku, aby sa to nestavalo. Mchanici na to casto zabudaju a potom auta padaju do nudzakov a nikto to nevie vyriesit.
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných