... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 01:50

Ahoj,
otvorim tuto 1 000 000 obohratu temu, no dnes som mal s mojim mechanikom debatu o aditivach a vacsinou som tu nasiel vlakna 5 a viac rokov stare. Odvtedy cas aj kvalita paliv pokrocila.
Je mi jasne, ze sa nezhodneme, pretoze pravdu o ucinnosti/skodlivosti asi nik nepozna. Zaujima ma len, ako ste na tom a aky mate na to nazor.
Rovnako je mi jasne, ze z 90% tu budu prispievat ludia co maju turbo-dehet.

Otazky su jednoduche:
1. Nafta/benzin ?
2. Aditivujete alebo ficite len na cistu naftu/benzin, alebo premiovu naftu/benzin? (pod cistou myslim cerpacky ako Benzina, OMV, Shell a nie no names)
3. Ak aditivum, tak len v zime alebo aj v lete?
4. Ak aditivum aka znacka?
5. Adtivum na kazdu nadrz alebo len obcas?
6. Myslite ze aditivum ma len pozitivne ucinky, alebo aj negativne ktore sa samozrejme tlakom marketingu zamlcia? Zaujima ma hlavne spojitost s Common rail.
7. Ak aditivum vobec nie, zaujima ma preco.

Mimo ine co hovorite na rozne cistice vstrekov a palivoveho systemu? Ako napriklad STP cistic vstrekov a pod. Myslite, ze to pomoze alebo prave naopak?

V mojom pripade pridavam v zime VIF do kazdej nadrze a najblizsiu dlhsiu cestu planujem na celu nadrz naliat STP cistic vstrekov (len tak preventivne). Docital som sa samozrejme samu chvalu jak na VIF, tak na ten pripravok od STP. Preto ma zaujimaju skusenosti autickarov :P .
Na konci leta som zacal pridavat do kazdej nadrze VIF letny, no uvazujem, ze to v lete obmedzim len na kazdu 2-3 nadrz. Predsa len, nemoze mat vsetko len klady a netreba to prehanat. Aspon mi to tak sedliackym rozumom pride.
Co sa tyka otazky uzitocnosti, prinosov, pride mi, ze namiesanim obycajnej nepremiovej nafty s aditivom vytvorite naftu premiovu. No kedze vlastne nik nevie, ako sa aditivuje original premiova nafta a ako moc blizko to ma k hand made premiovej nafte, som v tomto ohlade trochu skepticky. No ak aditivum splna vsetko, co vyrobca pise (ochrana, mazanie, skladovanie nafty), preco ho potom jednoducho nepridava kazdy vzdy na kazdu nadrz? Co je za tym, ze sa najdu aj odporcovia aditiv? Tot je hlavna otazka, ktoru si chcem nejak vyvodit z postrehov v tomto vlakne.

Koniec hlasenia, vykonu zdar.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
cuir
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 10:24

negativa:
1/ vzdy se od toho zajebes a musis si umyt ruce
2/ vzdy si tim zajebes auto a musis to utrit.
3/ pro nekoho jsou to neprekonatelne prachy navic, ktere do toho proste nechce a nebo nemuze dat (ale krabku cigaret si u obsluhy nezapomene koupit :) )
4/ je to vec, ktera ti zavazi v aute a hrozi jeji vyliti

takze podle me to ma negativ pomerne mnoho :)
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 10:32

občas ma chytí niečo také, že pomôžem motoru, ktorému nič nie je.../klop klop/. Vačšinou zimné VIF ko, ktoré sa mi raz v 300C vylialo do kufra /-:
Niekedy v lete pred Bulharskom som nalial niečo na prečistenie palivového systému od ProTec, výsledok neznámy...a od tej istej firmy som lial čistič DPF, Simik vie, ako to dopadlo. A niekedy nalejem asi v polovici cyklu oleja /tj po 5000 km/ takú tú hustú gebuzinu, ktorá "zlapšuje kompresiu, znižuje spotrebu oleja, dymenie atď", to skôr len pre pocit, že motor ide potom o 0,05 dB tichšie a hladšie. Okrem tohoto do oleja nič neprilievam a ani nemusím nič dolievať ani bez toho. Takže asi tak, ešte rozmýšľam o tom Atomium, rád sa nechávam oklamať :-) Nič z tohoto nerobím nejako pravidelne, asi najviac to VIF zimné.
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 10:34

Zacal si debatu, na ktoru dostanes tolko roznych a spravnych odpovedi, kolko bude diskutujucich :smile:
Moja skusenost je nasledovna. Tankoval som obycajne na Shell a OMV, klasicku aj aditivovanu v roznych intervaloch. Pri porovnatelnych trasach a jazdach sa menila hlucnost motora, ale tiez aj kilometrovy nabeh (co ma dost prekvapilo, podobne skusenosti mali aj ini). Cca 2,5 roka tankujem takmer vylucne aditivovanu naftu na Benzinolke. Mam ju takmer za domom a cena je este k tomu rovnaka ako obycajna nafta na inych standardnych cerpacich staniciach. Pumpa bola uplne nova, nafta by z principu horsia nemala byt, tak som vyskusal. Po niekolkych mesiacoch sa subjektivne chod motora zjemnil, stisil, akoby lahsie sa vytacal. Najvacsi rozdiel bol v zime, motor pri nizkych teplotach citelne lahsie startoval a beh do zohriatia nebol taky "tuhy". Merat presny obsah zloziek aditiv v nafte, ani konkretne ucinky na motor a spalovanie, samozrejme nemam ako. Urcite pridu nazory ze placebo a pod, ale nejaky rozdiel sa v tomto pripade urcite dostavil. Obcasne natankovanie s aditivami asi nejaky rozdiel neurobi, pri dlhodobejsom posobeni sa mozno v nejakej miere priebezne precistila palivova sustava, neviem. Ziadne ine zmeny ani upravy sa na aute nerobili, ktore by to mohli ovplyvnit. Pri priamom porovnani s rovnakym autom bez upozornenia rozdiel v prejave motora citili aj ludia, ktori beru auta ako spotrebnu vec a taketo veci vobec neriesia. Kedze nemam s tym spojene cenove navysenie, nemam preco sa stazovat, tankujem tuto aditivovanu naftu minimalne ako pripadnu prevenciu pred zanasanim. O par rokov uvidime.
Tuto zimu som v najvacsich mrazoch vyskusal pridat este zimny VIF (jednorazove ampulky, ruky zostali ciste :-). V tomto konkretnom pripade aj v najvacsich mrazoch motor startoval o kusok lahsie, zrejme sa posunula hranica tuhnutia nafty (lepsia filtrovatelnost).
V lete som skusil do jedneho tankovania pridat Protec Common Rail Diesel System Clean & Protect, ziaden postrehnutelny rozdiel.
Vyskusal som aj Protec DPF Super Clean, prejav motora bol akoby hrubsi. Kedze som vtedy nemal ziadnu diagnostiku, nemal som moznost odsledovat nejake stavy a hlasky.
Vyskusane tiez Protec Oxicat, spotreba mi klesla o 0.3L.

Pripajam nejake laboratorne merania aditiv, ak by niekoho zaujimalo.
Test aditiv - nafta.jpg
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 10:44

Ešte jeden poznatok, po natankovaní skoro plnej nádrže nafty v Taliansku aj do E70 aj do 300C išiel motor výrazne kultivovanejšie a tichšie, to výrazne= všimla si to vždy aj manželka.
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Utorok, 7. Februára 2017, 23:08

undy napísal:
...a od tej istej firmy som lial čistič DPF, Simik vie, ako to dopadlo
Predpokaldam, ze samu neplechu to narobilo :-& predpokladam spravne? Co to odpalilo?

Inak vdaka za prispevky, dobre a zaujimave citanie.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Streda, 8. Februára 2017, 07:05

no v podstate to neurobilo nič, preto som s tým DPF skončil u Simika
 
Užívateľov profilový obrázok
kuboslav
Príspevky: 22
Registrovaný: 6.12.2016
Auto: E91 325d
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Streda, 8. Februára 2017, 08:16

Dávam VIF aditíva do každej nádrže (zimné / letné). Nemyslím si, že tým môžem niečo pokaziť. Aditíva zvyšujú cetánové číslo, čím sa nafta rýchlejšie vznieti ( = lepšie štarty), zvyšujú mazivosť paliva (ochrana pre zadieraním vysokotlakového čerpadla), zabraňuje korózii vstrekov (voda kondenzovaná v nádrži), zabraňuje usadzovaniu kovov z biozložiek na vstrekoch. Všetko toto má zmysel pri dlhodobom používaní.

Pokiaľ si chcete prečítať niečo o kvalite nafty, tak v časopise „Svět motorů“ vyšiel v marci 2012 test náft. Za tých pár rokov sa to asi trochu zmenilo, ale pre vytvorenie si obrazu to postačí.
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Streda, 8. Februára 2017, 10:36

Výborne, konečne niečo pre mňa :mrgreen:

1. Aj nafta aj benzín. Aditíva pre benzínové motory fungujú na úplne inej báze ako pre naftové. Väčšie opodstatnenie majú aditíva v naftových motoroch (je tam viac vecí čo môžu odísť) ale samozrejme majú svoje opodstatnenie aj v benzíne
2. Aditivujem, niekedy aditivujem aj prémiovú naftu
3. Aditívum samozrejme aj v zime aj v lete, čo to je za otázku? Ak sa pýtaš na aditívum proti tuhnutiu nafty tak samozrejme len v zime, ale normálne aditíva ktoré fungujú, sa lejú z dlhodobého hľadiska a potom až možno vidieť výsledky. Teraz som riešil zákazníka ktorý má mierne prifúknutú Octaviu II RS a všetko vybrané, auto dymilo ale po naliatí aditív sa to zmiernilo a odvtedy lejeme už aditíva, to je ten prípad kedy zákazník vidí rozdiel hned.
4. Liqui moly, protec, millers oils, BG... to sú také overené, nehovorím že ostatné nefungujú
5. Dobré aditívum bude silnejšie a je hovadina ho dávať na každú nádrž, každé aditívum má predpisané svoje dávkovanie.
6. Pozitívne účinky samozrejme, ak sa to nepreháňa a dáva sa to v normálnej forme. Všetkého veľa škodí a platí to aj v tomto prípade. Niekto si myslí že nelial aditíva celý čas a akonáhle sa vyskytne problém, tak predávkuje a čaká, nuž nedočká sa lebo takto to veru nefunguje. Mali sme zopár "záchran" aj spomenutých DPF filtrov ako tu bolo vyššie spomenuté, takže čo sa týka tohto sú len dobré skúsenosti.
7. Jediná odpoved je že je rok 2000, Castrol je na špici a aditíva niesú zdaleka také dobré ako dnes. V dnešnej dobe ked je všetko také náchylné odporúčam :thumbup:

Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Ak máte v zime problém dobre štartovať, v prvom rade si skontrolujte základné veci potrebné pre štart v takýchto podmienkach a kvalitnú naftu. Až potom by som to riešil aditiváciou :thumbup:
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
Užívateľov profilový obrázok
kuboslav
Príspevky: 22
Registrovaný: 6.12.2016
Auto: E91 325d
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Streda, 8. Februára 2017, 12:20

runder napísal:
Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Aké používaš aditíva do nafty Ty? Nejaké zrovnanie máš k dispozícii? (bez cynizmu)
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Streda, 8. Februára 2017, 19:39

1. benzin N53
2. Slovnaft EVO99+, +VIF
3. celý rok (tento šporhelt mám 2r3m, aditivujem posledný rok a kúsok)
4. VIF
5. Kazdú nadrz
6. Myslím že štart je taký ostrejší, a motor je tichý, a aj bol to neviem posúdiť, pri kachliach sa to asi lepšie počúva, čo sa spotreby týka prvých 10tkm som bez aditív mal * 8,5l/100km, potom pri druhých 10tkm som aditivoval cca 6Tkm a bolo 8,3L/100km a poslednú 10ku som skončil 8,2L/km to všetko podľa PP. Berte to s rezervou až nemusím odpovedať na hlúposti že som jazdil úsporne. :mrgreen: Jazdím stále tie isté jazdy. Nemal som zatiaľ problém s kolísaním otáčok, prípadne trhaním motora, vynechávaním a pod. (tie kolísania po štarte cca 2s občas boli spôsobené poškodenými izoláciami cievok, ako som písal v príbehu, tie mi vymenili na záruku a bežím ďalej). Nemyslím si, že aditíva opravujú poruchy pal. systému príp. vstrekovače a pod., ale ako prevencia proti korózii a pri natankovaní sajrajtu by to mohlo pomôcť. Keď som bol v BMW na veľkom servise a chcel som vymeniť pal.filter, ktorý ide len s čerpadlom za cca 400-500€ tak mi technik odporučil, že ako prevenciu môžem použiť aditíva. A reklamné letáky boli v BMW na stole :-k
7. Prečo nie, niekto povie nie aj na to že načo tankovať 100oktán, keď to pobeží aj na N95.
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex
 
Užívateľov profilový obrázok
BMWlive
Príspevky: 292
Registrovaný: 24.4.2011
Auto: BMW E90
Kraj: Bratislavský

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Štvrtok, 9. Februára 2017, 09:02

runder napísal:
5. Dobré aditívum bude silnejšie a je hovadina ho dávať na každú nádrž, každé aditívum má predpisané svoje dávkovanie.
Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Co sa tyka aditiv pre zlepsenie nafty, tak nevidim dovod preco ho nedavat na kazdu nadrz, hlavne ked vidim stavat bavoraky na sracka pumpach :). Samozrejme vseljake zazracne precistovaky sa neleju na kazdu nadrz..
Ta veta s tym VIF ma pobavila :) mas nejake laboratorium s dlhodobym testovanim ze to vies porovnat? Taka vec sa prejavi ci malo vyznam aj po 100 000 km. Podla vela "vedeckych" porovnani prave VIFko je najlepsie a aj cenovo najprijatelnejsie.
 
Užívateľov profilový obrázok
kutto
Príspevky: 60
Registrovaný: 28.11.2014
Kraj: Košický

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:33

BMWlive to ohľadom VIF by som prirovnal k tomu že americkí vedci zistili, že... ;)
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:36

asi najlepšie aditívum je to, ktoré nezničí motor
 
Užívateľov profilový obrázok
kutto
Príspevky: 60
Registrovaný: 28.11.2014
Kraj: Košický

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:46

Undy povedal by som že lepšie aspoň nejaké aditívum ako žiadne ;) či?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných