... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
mmracing.sk
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 17:19

Troska zabava s baterkami kedze 2/3 vozoveho parku nebude do leta jazdit.
AGM v zazimovanej X1 asi uz konci, levituje tak nejak na 12,1V po tyzdni bez nabijacky (Oxford Oximiser 3X) ktora ju dokaze nabit na 12,4V (merane 3h po odpojeni nabijacky). Slusne dala OEM Gelovka tych 7 rokov, tak ju necham aspon drzat touto novou CTEK MXS5.0new nech na jar otvorim & nastartujem do servisu na vymenu bez startovacich kablov a nervov, popripade este zmeriam ci ju ten CTEK nedokaze lepsie nakrmit ako Oximiser3X ked ma teda vyslovene AGMvAUTE rezim. Napojil som to na svorky v motorovom priestore, zavrel kapotu, zamkol auto, hadam dobre. Baterka v moterke drzi stale dobre, hold japonci vedia. G20 zatial bez poruchy, Goodyear Ultragrip zimne ale stoja za hovno, smyka to za mokra priliz.
Staremu fanboiovi boschu odkazujem nech si C3/C7 napoji na vajca rano a na bradavky vecer.
Prílohy
50EF7D79-ECBB-45CD-BA69-0DEDB8B738AB.jpeg
6E660ED9-22DD-4848-AD94-EE948A8227F0.jpeg
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 18:05

Nevnucuj mi tie svoje cuckoldovske sexualne predstavy.. neodsuzujem, boze chran ale co ja s tym?

btw. "ktora ju dokaze nabit na 12,4V", dava asi taky zmysel ako LPG v nackovej 38cke.
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 18:31

myslene tak ze ta starsia Oxford nabijacka ma len daky zimno/agm rezim kedy nabija vyssim napatim bez zohladnenia teploty tak to nemusi nabijat na 100% zostatkovej kapacity baterie, ctek by mal zohladnovat aj teplotu v AGM rezime tak ju mozno nabije trosku lepsie, i ked baterka je nakokot ci uz sa nabije na 12,4 alebo 12,5V, ale co ja o tom viem, ja som len 3x zaockovany kkt.
Inak na dodatok ma G20 taky kokocky cim dalej castejsi neduh (prepacit teraz neterminologiu) kedy sa mi samotny pas prehne/prelozi na seba v skare bezca co sa zamyka do sedacky. Kua toto sa mi ani v e90 jakziv nestavalo.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 22:27

Kapacity.. Odkial by to ta nabíjacka vedela. Stale je to len C/10 nabijanie do koncoveho napatia, ktore je tupo rozlisene pre kvapalinove alebo AGM/VRLA. Do mixu pridany pulzny rezim na ozivovanie, pripadne desulfatacia. Ale princip je nezmeneny dekady. Pocitanie kapacity funguje logicky, počítaním naboja dnu a von, delta je zbytok. Nepouzitelne pre nabijacku, kde je vzdy ina bateria.
Napatie na prazdno sa meria ako znaci nazov, cize ak to merias v aute, 12.1V nieje zmysluplne cislo. Plne nabita AGM 12V bateria ma na prazdno po ustaleni 12.8V, s kapacitou/vekom to nesuvisi pokial nema samovybijanie ako... niecie... Ego.
Prílohy
SmartSelect_20211220-221118_Chrome.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 23:18

Obrázok
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Pondelok, 20. Decembra 2021, 23:37

Mne skor pride ze ked mas sulfatovanu/vybyvanu bateriu s dušou tak ti to z tych 12.8-13V velmi rychlo (par hodin) padne na 12.4 (alebo ine podla stavu a teploty) a potom o par dni aj na 12,1 bez toho ze by mas dojebany odber auta v klude. ono aj tie smart nabijacky presne takto testuju ci si dokaze udrzat bateria nabitie, ziadne pocitanie kalorii ako vomak.
Stary zvacsa pises k veci ale teraz mi pride ze trepkas kokotiny, rsp. pleties tu BMS ktore pracuje s bateriou v uplne inych podmienkach ako nabijacka a musi poznat a spoznat praveze jej krivku SoC/napatie pod zatazou aby vedel ako na ñu na hrbañu, BSM nemoze odhadovat state of charge cisto podla napatia ale musi zohladnit aktualnu zataz baterky. Nabijacka zavesena na bateriu v klude s minimalnym odberom naopak moze napatie na baterke povazovat za state of charge, rsp. urcite ju ten odber e84 v klude nezraza o 0,4V.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 00:10

Ja neviem preco, ked storazy preskumany princip elektro-chemického clanku tvrdi, ze napatie na prazdno sa meria na prazdno, min. po 12h od zmien tj. vybijanie/nabijanie. Ide pablo hovorit, ze je dobre tam dat zataz, aby si to rýchlejšie "sadlo". Weird flex but OK.
Ako vies akym cinom, ktora nabijacka co zistuje, to by ma zaujímalo, teraz hovoris z prdele proste.
Aby sme este ujasnili termity, sulfatacia sposobuje pokles kapacity nikoliv nadmerne samovybijanie, ktore spominas ako "napatie rychlo spadne".
S pocitanim naboja si to trafil ale to len opakujes co som povedal, pocitat preneseny naboj na nabíjačke, ktora nabija rozne baterie neznamych vychodzich kapacit, je ako sa s tebou dohadovat, uplne bez zmyslu.
Nech to tu neni len magicke mudre nabíjačky@ a stary trepe..
Ako by si inteligentne nabijal akumulator v aute, kde sa neda merat prud do aku ani jeho napatie, keďže je sucastou systemu, ktory zaroven dodáva prud aj berie a cele sa to jebe hore dole 500x za minutu. Jeb, zrodilo sa IBS a pocitanie kalorii v aute (a ine obchodne nazvy pre tu istu vec). Aneb preco treba registrovat zmenu kapacity a vymenu baterie. Viem ze ma 90Ah, odtieklo 40, dobili sme 40, je plná, alternator moze zist na floating 13,7V cim sa predlzuje zivot baterie, klesa spotreba paliva, vsetko popici raj v aute. A do postele.

*zase 7x edituje post pomedzi.. A rob s takym. :D
 
PetoK
Príspevky: 9691
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 00:15

Ser na to, chudaci kkti v mnichove, trapit sa s SoC/SoH, musia ist do pastekarne, ucit sa, ako sa mera bat :mrgreen:
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 00:55

Neviem na keru mariu ci ancu sem tahas BMS, ked raz nameriam na AGM baterke (v aute ktore mesiac stoji & den bolo na nabijacke) hodinu po odpojeni nabijacky 12.4V tak uz je to trochu napicu baterka, ked o tyzden nato nameriam 12.1V tak je to dost nakokot baterka ktoru proste vyhodim kym nezdochne niekde na krizovatke s elektrickou alebo na parkovisku pred závodnou predajnou paštiky.
Nizky odber par desiatok minut praveze pomoze rychlejsie zistit open circuit napatie baterky lebo odjebe/minie tzv. “surface charge”, co sa inak presne deje ked das tu baterku po nabijani odpocivat 24 hodin na policu, pomalicky ako sa vstrebe nabitie hlbsie do elektrod jej klesne napatie o 0,1-0,2V lenze nie linearne ale exponencialne, takze uz po hodine mas vacsinu poklesu za sebou a s presnostou 0,1V mozes merat. Kludne si to v dielni vyskusaj a natoc o tom videjko, dam ti lajk.
Ak je baterka podla majstrov nemotorovych priestorov dobra kludne vymenim za daku domacu šmakocinu.
edit: hlaska “Plne nabita AGM 12V bateria ma na prazdno po ustaleni 12.8V, s kapacitou/vekom to nesuvisi” je hodna zlateho fondu.
 
Užívateľov profilový obrázok
spekillant
Príspevky: 467
Registrovaný: 10.8.2021
Kraj: Trnavský

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 09:35

Obrázok
keby tak Xiaomi robilo aj bezdratovu nabijacku baterii, nech nemusis tie skarede kable tahat do pivnice, ked uz mas bezdratovy fukar na kolesa, zejo? :D

inak mi napadlo, ako si v inej teme radil, ze cim dlhsie dofukuje tym lepsie lebo sa zajebavas pred rodinou, takto ked tam mas predlzovacku si tam mozes aj ryzovar doniest a uvarit ryzu, do bytu uz vobec nemusis chodit, which is nice.

cafte
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 09:54

Ze tam mal vomak 2,1 namiesto 2,4 baru vzadu na xdrive kym na to nenasadil xiaomi to uz nikto neriesi :D Ja mam na AGM baterke 12,1V a som teda asi za kokota ze chcem vymenit po 7 rokoch preventivne, ci ako mam chapat tieto opustaky, pri 12,2V keby to meriam "exaktne" po odpojeni od auta na 24hodin, tak by asi ta baterka bola menej nakokot, alebo ta rozpravka jednej noci ze to ne bateria je nakokot ale asi nabijacka ked mas open-circuit napatie s pablovou chybou merania 12,4V, jedine zeby IBS v e84 nedovolil nabit cez kapotu viac ako na 70-80% SoC a nechaval tam volnu rezervu kapacity ked to tam bude pri brzdeni slahat, potom by tych 12.4 mozno este davalo zmysel.
Vomak tiez cusi jak vos, ze by aspon Merci s kyticou poslal za tip ked ma teda dietu. Za statiami mam zasuvku 230V/16A, na vysavac, tepovac, nabijanie a ine zabavky okolo vozoveho parku, kym pri dofuku raz za 2 mesiace je mobilita na ukor casu viac vyhodou ako nevyhodou tak udrziavanie auto-moto-baterii mimo sezony je predsa len dlhodobejsia zalezitost.
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 12:49

Objednaj rovno dve, henta moja kokotina akosi tazsie startuje
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 12:56

Ale prosimta, tieto tvoje argumentacie to je ako ucebnica toho, ako sa to nerobi.. strawman picoviny dokola. Vymyslis si argument, ktory sa nikdy nestal a hadas sa o nom sam so sebou. Nice.


Merat OPEN CIRCUIT VOLTAGE pod zatazou 3h po odpojeni z nabijacky to je co za kokotina proste? :D Ja som si to nevymyslel, vedecke fakty, dohladatelne. Som zvedavy kde mi dohladas zdroj k tymto dristom, ktore si samozrejme uz vymazal, nieco na tento styl : Ked tam je zataz, napatie na doskach klesa exponencialne, nie linearne a skor nabitie vsiakne do dosky hlbsie". Cozeee? :D Rovnako je vedecky fakt ake elektrochemicke napatie ma clanok z dvoch kovov v tom ktorom elektrolyte, dohladaj si, je uplne jedno, ci ten clanok tvori 15cm2 platna s kapacitou 1Ah alebo dva droty s kapacitou 0,1mAh. Rovnako tie kokotiny co aka nabijacka kedy robi a zistuje.. ty si dissassembnul kod z toho micra? Ci veris vsetkym picovinym na letaku? Too bad.
Ty si hladal ten vrchol DK krivky odchylkomerom s citlivostou na tisiciny, strawman picoviny, exponencialne krivky, nabjacka dobija DO KAPACITY, meria teplotu baterie.. asi ocami? Koniec hosi.. :D
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 14:28

starynovy napísal:
Ale prosimta, tieto tvoje argumentacie to je ako ucebnica toho, ako sa to nerobi.. strawman picoviny dokola. Vymyslis si argument, ktory sa nikdy nestal a hadas sa o nom sam so sebou. Nice.


Merat OPEN CIRCUIT VOLTAGE pod zatazou 3h po odpojeni z nabijacky to je co za kokotina proste? :D Ja som si to nevymyslel, vedecke fakty, dohladatelne. Som zvedavy kde mi dohladas zdroj k tymto dristom, ktore si samozrejme uz vymazal, nieco na tento styl : Ked tam je zataz, napatie na doskach klesa exponencialne, nie linearne a skor nabitie vsiakne do dosky hlbsie". Cozeee? :D Rovnako je vedecky fakt ake elektrochemicke napatie ma clanok z dvoch kovov v tom ktorom elektrolyte, dohladaj si, je uplne jedno, ci ten clanok tvori 15cm2 platna s kapacitou 1Ah alebo dva droty s kapacitou 0,1mAh. Rovnako tie kokotiny co aka nabijacka kedy robi a zistuje.. ty si dissassembnul kod z toho micra? Ci veris vsetkym picovinym na letaku? Too bad.
Ty si hladal ten vrchol DK krivky odchylkomerom s citlivostou na tisiciny, strawman picoviny, exponencialne krivky, nabjacka dobija DO KAPACITY, meria teplotu baterie.. asi ocami? Koniec hosi.. :D

Tu mas objasneny rucne strucne surface charge & surface discharge, v skratle tie chemicke procesy nie su instantne, ale ani 24-hodinove.
http://www.smartgauge.co.uk/surf_chg.html
https://batteryuniversity.com/article/b ... ace-charge
"It takes some time for this chemical reaction to start to penetrate deep into the plates. This is effectively the "surface charge"
"A battery with surface charge has a slightly elevated voltage and gives a false voltage-based SoC reading. To normalize the condition, switch on electrical loads to remove about 1 percent of the battery’s capacity or allow the battery to rest for a few hours. Turning on the headlights for a few minutes will do this. Surface charge is not a battery defect but a reversible condition."

Tu si dal niekto namahu a odmeral open circuit voltage vs napatie pod odberom 0,05C(pri 100Ah=5A) pri jednotlivych SoC, ako vidis to napatie tam ani pri takychto odberoch neklesa vyrazne dramaticky tak aby si potreboval baterku odpajat od auta na relativne presne zmeranie SoC pri tych kludovych odberoch auta.
https://marinehowto.com/under-load-batt ... ge-vs-soc/

Mas nabijacky ktore meraju aspon izbovu teplotu ked nabijaju AGM (CTEK MXS5.0), ine maju cidlo ktore das blizsie baterke (CTEK MXS10), je to preto lebo nabijacie napatie & prud monoclanku sa meni s teplotou, a pri nabijani to treba zohladnit, robi to aj BMW ISM/DME/DDE.
https://batteryuniversity.com/article/b ... mperatures

A tu si dal niekto namahu odmeral ako klesa napatie AGM baterky po ukonceni nabijania:
https://workshoppist.com/agm-battery-state-of-charge/
Ako mozes na grafe vidiet napatie tej baterky po odpojeni nabijacky neklesa linearne/priamkou ale exponencialne/krivkou, tych prvych 0,1V klesne relativne rychlo uz po par hodinach, a tych dalsich 0,1V potom uz trva tu desiatku hodin. Tiez tam pisu ze cely proces ustalenia "surface charge" mozes urychlit odberom 0,01-0,02C po dobu 10 minut, to su cisla z praxe. Cize nie, vobec nemusis cakat 24hodin aby si s uspokojivou presnostou zistil open-circuit napatie baterie. Staci ze to po par hodinach zmerias, alebo zapnes svetla na chvilu a mozes merat do 10 minut a mas to s presnostou na 0,1V co pre garazove nevedecke ucely plne postacuje.

U BMW ako G20/E84 by ma zaujmalo ci ten ISM blokuje nabijanie cez terminaly pod kapotou na 80% SoC kvoli efficient dynamics kokotinam aby mal volnu kapacitu, alebo ti dovoli to dotlacit na 100% SoC externou nabijackou ked je treba.
Prílohy
D78E21A0-B341-4126-91E8-9D099D9D7BC4.jpeg
D78E21A0-B341-4126-91E8-9D099D9D7BC4.jpeg (229.72 KiB) 369 zobrazení
agm_oc.png
agm_oc.png (40.54 KiB) 389 zobrazení
 
pablohablo
Autor témy
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: [G20 330i] - Zasluzena trojka

Utorok, 21. Decembra 2021, 15:21

btw, najdi 1 rozdiel:
Prílohy
bmw-ctek-charger-14-750x563.jpg
bmw-ctek-charger-14-750x563.jpg (113.27 KiB) 353 zobrazení
81WrH8p+7rL._AC_SL1500_.jpg
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných