... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY E34 subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 21:21

tých 200 je ozaj prestrelené. Mne nacenili okolo 80, možno aj 84 ak si dobre spomínam. Tak som zobral tú meyle srandu za 30, snáď to vydrží chvíľu.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" ...aktualizácia 2017/2018

Štvrtok, 16. Augusta 2018, 13:03

fúha, to už viac ako rok ubehol od posledného príspevku. Chrochták jazdí denno-denne, priebežne vymieňam a opravujem diely podľa toto, ako mám čas, peniaze a podľa počasia :smile:. kedže som odkázaný na open-air dieľnu. Keď to cca zhrniem tak som spravil:
- Nové čelné sklo
- Predné silenty motora
- Silent pomocného ramena riadenia
- Skontrolované ventily kúrenia
- Opravené pomocné vodné čerpadlo
- Nové žhaviče (Beru)
- Nový radiátor kúrenia
- Nové H1 bixenonové projektory + zánovné Bosch sklá/stretávacie svetlá + NHK výbojky
- Nové letné obutie (Matador)
- Uloženie kardanu (Meyle)
- Predné ložiská kolies (FAG)
- Zadné ložiská kolies (FAG)
- Brzdy komplet (predné + zadné kotúče + platničky) (Ate)
- Brzdové hadičky komplet (2x predné + 4x zadné)
- Repas zadných strmeňov (valčeky, tesnenia )
- Pomocné ramená zadnej nápravy (Ruville)
- Spojková sada LUK
- Výfuk (koncový diel - Bosal)
- Hrdza na zadných dverách

Niečo viac k zoznamu vyššie:
Čelné sklo, ktoré ma už aj tak dosť sralo dostalo zásah kameńom a slnko dokonalo svoju prácu, takže šlo nové - cez Jumaz. Spojka, ktorú som tam mal asi rok (SACHS) začala nepochopitelne prešmykovať, výmena za LUK a zatiaľ pokoj. Kôli problémom s kúrením som sa pozrel na ventily kúrenia, kde som čakal, že budú zadrbané, gumičky popraskané...ako to väčšinou býva, no na moje prekvapenie boli ako nové. Čo však bolo "zlé", bolo pomocné čerpadlo pri ventiloch. Koliesko s lopatkami sa v podstate nekrútilo, spuchol plast okolo osky. Trošku prebrúsiť vnútro a opäť to maká. Na podozrenie, že sa mi hmlia okná v zime som vymenil radiátor kúrenia - "popiči" robota. Ako sa oteplilo kúrenie aj tak začalo blbnúť, kúrilo aj keď som nechcel. Z nejakého dôvodu po určitom čase otvorilo ventil kúrenia na vodičovej strane a nereagovalo na nič. Takže okno a nohy na plné pecky. Všetko som prekontroloval, ale chybu nanašiel, ostávala výmena IHKR modulu, no opravilo sa to samo - bmw voodoo. Podarilo sa mi zohnať BOSCH svetlá, ktoré majú číre sklo, kdeže tam mám bixenon optiku, ktorú ale tiež vymenil za novšiu + spolu s novýmí výbojkami.
Tento rok prišlo k výmene bŕzd. Vzadu boli snáď pôvodné a v predu najprv Meyle (pokrútili sa), potom jazdené ATE Powerdisc (pravá strana sa tiež zvlnila), tak reku dám nové všetko. A aby to bolo komplet, s tým išli aj ložiská (najprv len predné, zadné neskôr). Po výmene kotúčov zmizli dunivé vibrácie zo zadne nápravy pri jazde na dialnici. Výmena predných ložísk bola veľmi príjemná robota, čo už sa nedá povedať o zadných. Hlavne vylisovanie ložiska bol najhorší úkon, kedže to vylisovať nešlo. Zaujímavé, že na prednú nápravu sú v sade aj matice, na zadnú už nie, takže origoš BMW 7,5€/kus. Pri výmene zadných ložísk som zistil, že zadný tlmič má už lepšie časy za sebou. Po hľadaní a dvoch neúspešných objednávkach som konečne našiel shop (jedne z dvoch ns Slovensku), kde mali presne to čo som potreboval. A potom také menšie úkony....hadičky, valčeky, žhavičš...atď.
Odhodlal som sa aj k oprave hrdze na zadných dverách....šmária, to je kktská robota, zatiaľ jediná oprava, ktorá ma ozaj nebavila. Ale tak nejak sa podarilo. Síce je to ako doma na dvore, ale na prvý pohľad to ani nie je vidieť. Chcelo by to aj predné...ale najskôr spodok vodičovho blatníka, ten je na šalát.

Tak asi tak všetko...pár fotiek:
20170810_124445.jpg

20170810_132956.jpg

20170810_133034.jpg

20170810_133657.jpg

20180504_150529 [HDTV (1080)].jpg

20180505_153206 [HDTV (1080)].jpg

20180414_114230 [HDTV (1080)].jpg

20180414_133149 [HDTV (1080)].jpg

IMG_20180803_124448.jpg

IMG_20180803_134559.jpg

IMG_20180803_135447.jpg

IMG_20180803_144228.jpg

IMG_20180803_174510.jpg

IMG_20180803_182001.jpg

IMG_20180804_191835.jpg

20180414_133530 [HDTV (1080)].jpg

20180414_180938 [HDTV (1080)].jpg

IMG_20180706_103102 [HDTV (1080)].jpg

IMG_20180706_105757 [HDTV (1080)].jpg

IMG_20180706_111854 [HDTV (1080)].jpg

IMG_20180807_133423.jpg

IMG_20180807_133429.jpg

IMG_20180815_170642.jpg

IMG_20180702_201857.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" ...aktualizácia 2017/2018

Štvrtok, 16. Augusta 2018, 13:40

Brtuaľu mašina, brutaľu :oops:
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" ...aktualizácia 2017/2018

Štvrtok, 16. Augusta 2018, 15:34

Do pici takto sa vyjadruje VŠ vzdelany clovek?! Hulvat a dement to je. :D Si sa ani nepochvalil, ze si pozapasil s tymi loziskami. To je palec hore, blba praca. Uz len odmontovat blatnik co ti prevarim ten spodok konecne. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" ...aktualizácia 2017/2018

Štvrtok, 16. Augusta 2018, 16:35

čo mi tu kľaješ kurňa :D nooo, tie zadné som robil minulý týždeň, tak ani nebolo kedy sa chváliť. Práca ozaj chujova a bez jamy....čo viac si priať. Ale bavilo ma to. Možno s nejakou sadou echt na to by to išlo vylisovať luxusne, ale mne začalo ohýbať železo (L-kový profil) a nepohlo sa to ani o mm. S tým som trošku nerátal. Naopak nalisovať to tam šlo s minimálnym úsilím.
IMG_20180806_140328.jpg


Blatník nie je problém odmontovať, problém je o čo to potom primontovať :) kedže z tých dvoch šróbov dole je už len jeden.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" ...aktualizácia 2017/2018

Štvrtok, 16. Augusta 2018, 21:42

Ou ou to som nejako zabudol. No tak chlapce nepotesil ste mne, a ani ja vas nepotesim. Kedze mam iba TIG/SMAW v zvarani zhnitych plechov ti moc napomocny nebudem. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" Olej 6,75l(7,25l)

Sobota, 6. Októbra 2018, 17:40

nič, len zas rustina. Po 3-rokoch sa odporúčala tyčka stabilizátora (Meyle HD), ktorej iritujúce klepkanie ma prinútilo ľahnúť zas pod auto. Tak chujovo vymyslené uchytenie pri tlmiči, good job BMW. Malý orech krátky, lebo tlmič zavadzia račňi, predĺžený orech už moc dlhý, lebo plechový kryt....a na kerý kkt má čap 3cm dlý závit keď to ide cez 3mm plech. To aby bolo odkrúcanie cez hrdzavý závit zaujímavejšie. Niečo takéto my chýbalo:
BMW-5-E34-Front-Stabilizer-Bar-Link-Replacement-05.jpg


Neviem ako páni v Meyle mysleli na demontáž, lebo jedna tyčka nemala skosenia na čapoch pre vidlicový kľúč a samozrejme sa čap pretáčal. Zobral som to pílkou a keby som aj tú prvú zobral pílkou tak by som usšetril kopeč času.
IMG_20181006_114902.jpg


Takže trápna výmena tyčiek asi cca 2 hodiny :).

Ďalej som menil olej, zvyknem tak po 7500km, teraz som to trošku prešvihol na 10000 :). Zas taký hriech sa zas nestal.
Pri tej príležitosti som natrafil na jeden zaujímavý fakt čo sa objemu oleja týka. Niekde je uvádzané 6,75l, niekde 7,25l pre ten istý motor. V BMW sa rozhodli (platné pre E34 od roku 96), že kôli riziku poškodenia motora z dôvodu nedbalosti kontroly stavu oleja, zvýšia množstvo náplne oleja +0,5l a použijú novú mierku, ktorá má medzi spodnou a hornou čiarkou 30mm. (pôvodná odhadom tak 25, nemeral som), pri zachovaní tej istej olejovej vane. Takže fyzicky tam bezproblémov vleze 7,25l, akurát s menšou mierkou to bude ukazovať nad limit :).
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" Olej 6,75l(7,25l)

Utorok, 9. Októbra 2018, 09:24

No vidis, a rozoberes 23 rocny motor a loziska mozes dat rovno nazad. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" letné gumy - zosilnené

Pondelok, 5. Novembra 2018, 23:08

Občas mi nešiel tempomat, páčka nereagovala, tak, že premeriam, či sú kontakty ok, Nakoniec to bol len zlý kontak na kábli - káble spojené poskrúcaním :). Zaujímavé, že podľa premerania sedí vnútorné zapojenie so schémou z E36ky, E39ky. Poloha 1 a 4 sú čo sa vnútorného zapojenia rezistorov týka presne naopak, no napriek tomu to ide aj v E34. Zrejme budú rozdielne hodnoty v rôznych vyhotoveniach tej páčky. Hlavne, že sa ide.
TempE34E36.PNG


Mal som v pláne (začiatkom leta), že vymením silenty na ramenách za polyuretán, kedže to v lete v kolajách na 17kach dosť lietalo, niekedy som volantom ani nepohol a zrazu ma zobralo meter do strany. Predbihanie v kolajách nič príjemné. Na moje prekvapenie nastala veľká zmena pri výmene starých letných pneu za nové. Až doteraz som to pripisoval tomu, že staré boli už rozgajdané a nedržali pevnosť v axiálnom smere a až pred pár dňami som pri umývaní si všimol indexy na pneu: 97Y XL (Extra load). Takže som nevedomky kúpil zosilnené gumy a to bude tá pravá príčina prečo to už nelieta :). Na všetkých úsekoch, kde som to musel predtým dosť korigovať, teraz drží s minimálnou potrebou korigovania. Samozrejme, cítiť že to ťahá v 5 cm kolajách po kamiónoch (napr. v Ružomberku ha hlavnom ťahu) ale úplne normálne sa to dá ušoférovať, kdežto predtým som lietal z ľava doprava.
To len taký malý poznatok, že aj gumy vedia spraviť svoje :D.

Pár foto z dovolenky:
IMG_20180905_092147.jpg
IMG_20180903_121326.jpg
IMG_20180903_073539.jpg




Pre honičov spotreby: 7,1 tam, 7,4 späť. Za mňa ok.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" letné gumy, dovolenka...

Pondelok, 5. Novembra 2018, 23:20

sa máte takto chodit po dovolenkách.....
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" letné gumy, dovolenka...

Utorok, 6. Novembra 2018, 06:38

no, kiež by si mal pravdu :)
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" púzdra stieračov

Utorok, 27. Novembra 2018, 17:59

Kto by nepoznal vybrúsenú hranu od kapoty na ramienku stierača spolujazdca z dôvodu "vyjazdených" medených púzdier. Už som si dokonca vypilníkoval drážku do ramienka, aby to tak nemlátilo do kapoty no moc nepomohlo. Po dlhšdom hĺadaní som našiel nejakú ponuku na nemeckom ebay, kontaktoval som pána, ochotne poslal aj na Slovenko, za dva dni to tu bolo.
Bola to celkom prijebabraná robota. Ponadával som si kým som ten mechanizmus stieračov dostal von. Naprek tomu, že to bola babračka vybrať von, vymenil som len púzdra na spolujazdcovej strane aj keď mám aj na šoférovu....už sa mi ozaj nechcelo a na vodičovej to nemá skor žiadnu vôľu :). Aj tak to budem asi ešte raz rozoberať, kedže aj tá tyčka je zodratá, skúsim kdesi nájsť v lepšom stave. No napriek tomu to dosť pomohlo, vznikla cca 3mm medzera medzi ramienkom a kapotou, takže to nemláti - konečne ticho. Na teraz pokoj.

s-l1600 (1).jpg

IMG_20181125_144724.jpg

IMG_20181125_151300.jpg

IMG_20181126_173341.jpg

IMG_20181126_173640.jpg

IMG_20181126_175033.jpg

IMG_20181126_175200.jpg

IMG_20181126_175739.jpg

IMG_20181126_183743.jpg

IMG_20181126_192034.jpg

IMG_20181126_192042.jpg

IMG_20181127_172536.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" púzdra vedenia stieračov

Utorok, 27. Novembra 2018, 18:07

Mas moj obdiv, donekonecna opravovat taky veteran... velmi dobre to poznam, sam som kedysi takto reparoval svoju E32,az som sa nas.ral, a predal to, a poriesil zanovne auta, kde netreba vsetko opravovat...
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" púzdra vedenia stieračov

Utorok, 27. Novembra 2018, 22:46

Tan na rok..mozno dva? :D Hriadel skorodovana, ziadne tesnenie toho pudzra, ziadne mazanie. Na to, ze to vyrobili v roku 88 kedy sa predimenzovavalo vsetko je to riadne odjebane. Namatlaj to riadne dakou hoodne hustou vazelinou.
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" púzdra vedenia stieračov

Utorok, 27. Novembra 2018, 22:54

nepísal som, ale jasné, je tam kilo vazelíny, vnútri zvonku. Ešte som pridal gumový o-ring medzi to vrchné púzdro a vymedzovacie podložky so segerkou, ktorá to fixuje z vrchu, tiež naťapkané vazelínou.
IMG_20181126_194710.jpg


Ale hej, toto im teda moc nevyšlo :D.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných