... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

[E34 525TDs] "DUSIAK" 80-120km/h 4th + CHIP 7s

Sobota, 1. Októbra 2016, 13:27

Prišlo k výmene silentov motora a prevodovky, kedže celé ústrojenstvo si občas poskakavalo, hlavne pri hýbaní sa len na spojke. Staré boli staré :) , rok 92, ľavý komplet strhnutý a pravý spučený. Po doporučení šli celogumové z benzínu (asi 525i). Vibrácie v norme, za studena viac citelné, ale to mi nejak nevadí. Hlavne to celé drží v kasni tak ako má.

Ktosi (asi ViktorDDD) tu raz písal k videu 0-100 + CHIP, že by mohlo byť zaujímavé aj video - pružné zrýchlenie z 80 na 120 na 4ke. Je tam nová jednotka, nová hlava, nový CHIP, takže nie je to úplne pri tých istých podmienkach, ale stále so sériovými komponentami. Šliapol som na to zhruba v 10-11sekunde vo videu (podĺa ekonomeru), v 17tej je tam 120, čo je slušný výsledok:
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

[E34 525TDs] "DUSIAK" 80-120km/h 4th + CHIP 7s

Sobota, 1. Októbra 2016, 13:27

Prišlo k výmene silentov motora a prevodovky, kedže celé ústrojenstvo si občas poskakavalo, hlavne pri hýbaní sa len na spojke. Staré boli staré :) , rok 92, ľavý komplet strhnutý a pravý spučený. Po doporučení šli celogumové z benzínu (asi 525i). Vibrácie v norme, za studena viac citelné, ale to mi nejak nevadí. Hlavne to celé drží v kasni tak ako má.

Ktosi (asi ViktorDDD) tu raz písal k videu 0-100 + CHIP, že by mohlo byť zaujímavé aj video - pružné zrýchlenie z 80 na 120 na 4ke. Je tam nová jednotka, nová hlava, nový CHIP, takže nie je to úplne pri tých istých podmienkach, ale stále so sériovými komponentami. Šliapol som na to zhruba v 10-11sekunde vo videu (podĺa ekonomeru), v 17tej je tam 120, čo je slušný výsledok:
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" cold start (-12°C) a trochu mimo témy :)

Pondelok, 5. Decembra 2016, 23:02

Dlho nič, ale však nie je čo. Vonku zima, takže s autom "len" jazdím. Dnes celkom fajn prituhlo, doma ukazovalo -13,5, v aute -11,5, na jedno nažhavenie štartlo celkom ochotne:


Inak sa venujem zábavkám vhodným na zimné obdobie:

Čierna je lepšia:
20161105_165558 (2).jpg
20161105_165614 (2).jpg
20161106_164644 (2).jpg


DIY domáci subwoofer:
20161116_184233 (2).jpg
20161116_184239 (2).jpg
20161116_193039 (2).jpg
20161116_200805 (2).jpg
20161116_210141 (2).jpg
20161116_220354 (2).jpg
20161117_102537 (2).jpg
20161117_102544 (2).jpg
20161117_122922 (2).jpg
20161117_123234 (2).jpg
20161117_135138 (2).jpg
20161117_144604 (2).jpg
20161117_155953 (2).jpg
20161117_174537 (2).jpg
20161117_202444 (2).jpg
20161118_154935 (2).jpg
20161120_132004 (2).jpg
20161120_132004 (2).jpg (93.51 KiB) 4472 zobrazení
20161120_132043 (2).jpg
20161105_165530 (2).jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Fajlo
Príspevky: 398
Registrovaný: 16.9.2013
Auto: BMW e38 730d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TN

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" cold start (-12°C) a trochu mimo témy :)

Utorok, 14. Marca 2017, 08:55

Je zaujimave citat a vidiet, ze sa este ludia tym starym kokotinam venuju :D skoda je len, ze polovici rozpisanych postupov absolutne nerozumiem, ze co sa robilo, preco a ako... napr.to chipovanie, pre mna vsetko cudzie slova :D ale chapem ze ucel splnilo, brano je sikovnicek :D dve veci ti mrte zavidim... jedna je spotreba a druha ta cena zotrvaku... ja som zohnal za 360e a vravim si, ze ako ppci. A k tej spotrebe... kokso, moje na mechanike po dialnici stiahne asi aj 9-10... pamatam ako som este kedysi dal branovi prerobit tu striebornu na mechaniku a zvyknuty na spotrebu mi zasvietila cestou domov rezerva na dialnici a vravim si fajn... az tu zrazu, nastastie az v tn v meste na semafore som rozjazd uz nedal a musel zaparkovat na vystraznych v strede dvojprudovky na takom tom zebrovom trojuholnicku :D dalsi postup je jasny... docupitas na pumpu, kupis bandasku za 15e a nalejes ju plnu nafty asi za 7e :D tolko k tomu...nedavno som mal este jedno tds, sice vrak ale na edc a ked som svoj vrak a tento vrak postavil vedla seba, tak ten rozdiel v kultivovanosti bol neospravedlnitelny... takze znova snivam o tom, ze sa tam raz da elektronika a este naviac, ze to bude tahat odspodu, pretoze ten stock bez evrymodu je ozaj do placu...a rozdiel v tom hdk a klasike je len v tom, ze si to vie lepsie doregulovat? To hdk mali uz novsie modely, ci to je celkom custom nejaky zas?
OO=[|||][|||]=OO
BMW f07 530xD
BMW e91 320d
EXBMW e38 730d
EXŠkoda Kodiaq 2.0TDI 140kw
EXŠkoda Octavia III 1.6TDI
EXBMW F31 318d
EXŠkoda Superb II 3.6FSI, V6, DSG, 4x4
EXslužobná Škoda Fabia III 1.0TSI
EXVW Touareg 5.0TDI V10
EXBMW e61 525dA
EXVolvo S80 2.9i/LPG
EXBMW e38 728iA
EXBMW e39 530iT
EXBMW E34 Touring, 525TDS
EXBMW E34, 525TDS
EXOpel Astra G, 1,6ecotec
EXMercedes-Benz E 320CDI
EXMercedes-Benz C 270CDI
EXBMW E34 Touring, 525TDS
EXBMW E34, 525TDS
EXBMW E39, 528i
EXBMW E36, 325iA Cabrio
EXPeugeot 306, 1.9TD
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" cold start (-12°C) a trochu mimo témy :)

Utorok, 14. Marca 2017, 19:31

Hej, ten zotrvak bol náhoda :). Čo sa týka tých čerpadiel, EDC hlava je "kontaktný" systém - tj mechanické snímanie spätnej väzby pohybom bežca po odporovej dráhe. HDK je v princípe to isté, ale bezkontaktne, teda nemá sa tam časom čo zodrať, je to stabilnejšie s rýchlou odozvou. Ale aj napriek tomu sa aj HDK hlava zvykne pokaziť. HDK je novšia verzia EDC, v e34 to montovali asi od '93.
Ja som bol prvý prototyp, lebo fakt ma sral ten voľnobeh a skákalo to, kapalo na spojke skrz tú opotrebovanú tú EDC hlavu. Z tých pár záznamov čo som na nete našiel, každý furt spomínal, že treba aj celú motorovú elektrinu vymeniť....si vravím to nieeee, to musí ísť nejak prekopať s existujúcou kabelážou. Chvíľu mi trvalo kým som si dal dokopy schémy z E34, E36, E39, porovnával atď a nakoniec sa to podarilo. Teda môj research + starehonoveho zasahy do ECU splodili úspešný swap EDC->HDK. Nasledoval masko so svojím "Zlatým Derickom", ktorý bol pôvodne tiež EDC, potom mechanika a teraz zas na elektrine ale HDK, nedávno mu to starynovy dorobil. Neviem, čo si tam mal pôvodne, ale ak EDC, tak k tomu sa nevracaj :).

Keď to v krátkosti zhrniem, treba:
HDK hlavu
Riadiacu jednotku
Pár zmien v kabeláži
Prehrať eeprom v budíkoch (inak neukazuje správne otáčky)
chip - bezpodmienečne :lol:

K tomu evry modu. Evry mod na EDC hlave je ako mixovať jablká s jablkami = dostaneš vyše jabĺk, evry na HDK je ako mixovať jablká s hruškami, dokopy máš niečo navyše, ale ako celok to moc nechutí.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Fajlo
Príspevky: 398
Registrovaný: 16.9.2013
Auto: BMW e38 730d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TN

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" cold start (-12°C) a trochu mimo témy :)

Utorok, 14. Marca 2017, 20:08

V krátkosti by som to zhrnul tak, že keby sa to ide robiť, tak doveziem auto braňovi, ten ma zavezie kdesi do kraľovian alebo tak na vlak a dovi, prídem si pre hotové auto, lebo čo sa týchto vecí týka nerozumiem tomu ani hovno a nepomôžem nijak :D
Čo sa mechaniky týka je fajn že chytá na šupu aj za tepla, je fajn že to vcelku rozumne vie zatiahnuť a dokonca je fajn, že tlačí dávku už odspodu a ide to tak 3x lepšie odspodu ako EDC... samozrejme na hovno je ten kovový zvuk, ktorý nijak neupravíš...to že je to proste mechanika a len tak to tam tú naftu leje... :D čo má potom za následok aj tu ppči spotrebu hlavne na diaľnici a mnoho iného...
proste elektronika by bola fajn, ak by sa dokázala nejebať furt a štartovala aj za tepla... daju sa tieto dve atributy splniť? :D
OO=[|||][|||]=OO
BMW f07 530xD
BMW e91 320d
EXBMW e38 730d
EXŠkoda Kodiaq 2.0TDI 140kw
EXŠkoda Octavia III 1.6TDI
EXBMW F31 318d
EXŠkoda Superb II 3.6FSI, V6, DSG, 4x4
EXslužobná Škoda Fabia III 1.0TSI
EXVW Touareg 5.0TDI V10
EXBMW e61 525dA
EXVolvo S80 2.9i/LPG
EXBMW e38 728iA
EXBMW e39 530iT
EXBMW E34 Touring, 525TDS
EXBMW E34, 525TDS
EXOpel Astra G, 1,6ecotec
EXMercedes-Benz E 320CDI
EXMercedes-Benz C 270CDI
EXBMW E34 Touring, 525TDS
EXBMW E34, 525TDS
EXBMW E39, 528i
EXBMW E36, 325iA Cabrio
EXPeugeot 306, 1.9TD
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY repas alternátora

Streda, 29. Marca 2017, 17:21

V zime som párkrát nenaštartoval, čo som okrem baterke prisúdil aj dobíjaniu. OBC mi ukazoval premenlivo od 13,5 - 13,7V. Keď sa už oteplilo (lebo som odkázaný na "open" garáž), tak som to vybral na kontrolu. Uhlíky už v poslednej fáze života, krúžky tiež zodraté, ale ešte by potiahli, regulátor už očividne bol repasovaný a ložisko na strane krúžkov bolo tiež už vybehané. Tak som sa da toho pustil po vlastnej osi. Najviac som sa obával ako vylisujem/nalisujem ložiská, kedže nemám ani len stôl so zverákom. Nakoniec toto bola najľahšia záležitosť. Najpridrbanejšie boli tie krúžky. Objednal som prvýkrát podľa čísla alternátora, prišla úplná chujovina. Druhýkrát podľa rozmerov, prišlo niečo čo sa zdalo byť ok, ale rozmery iná ako na stránke predajcu. Na tretíkrát už prišlo to čo mi podľa vonkajšieho priemeru krúžkov sedelo. Tak som nakoniec mal všetky možné variácie krúžkov na môj altík a až potom som sa do toho pustil, kedže staré krúžky sa nedali dať dole nedeštruktívnym spôsobom. Nakoniec tam sedeli krúžky, čo mi poslali druhýkrát, aj keď vonkajší priemer o cca 0,5 väčší, ale dôležité sú vnútorné priemery, aby to sadlo na hriadeľ rotora. Akúrát, že som ich nemohol doklepnúť až nadoraz, lebo by to nesedelo na uhlíky. Medzeru som vyplnil epoxidom. No a hotovo. Po naštartovaní 14,2 - 14,4V, ložisko ticho, tak asi dobre.
Náklady: 16€ regulátor, cca 10€ ložiská, 5€ krúžky.
IMG_20170318_113936.jpg
IMG_20170318_113944.jpg
IMG_20170318_123231.jpg
IMG_20170318_123514.jpg
IMG_20170318_130910.jpg
IMG_20170318_131210.jpg
IMG_20170318_131245.jpg
IMG_20170318_134536.jpg
IMG_20170318_140821.jpg
IMG_20170318_141143.jpg
IMG_20170318_144017.jpg
IMG_20170318_150916.jpg
IMG_20170318_152232.jpg
IMG_20170318_164511.jpg
IMG_20170321_162923.jpg
IMG_20170321_162933.jpg
IMG_20170327_154102.jpg
IMG_20170327_155003.jpg
IMG_20170327_155031.jpg
IMG_20170327_161329.jpg
IMG_20170327_163344.jpg
IMG_20170327_163401.jpg
IMG_20170327_173032.jpg
IMG_20170327_173919.jpg
IMG_20170321_170935.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" kľuka KO, ložisko KO, čiastočne GO motora

Pondelok, 8. Mája 2017, 17:46

Už som spomínal, že ma trápilo čo je príčinou tohto zvuku:

Jedno poobedie som si ľahol pod auto za iným účelom, ale keď už som tam bol, tak že idem skúsiť "test" - zatlačiť na remenicu, že či tam nie je príliš veľká axiálna vôľa. Vravím si, bmw píše toleranciu 0,08 - 0,16mm, či tam vôbec niečo zbadám. A na to čo som zbadal mi nebolo treba žiadny odchýlkomer:


Volám starynovy, že zle je, o dva na to bol motor von, dáme dole vaňu a plano bolo.
received_1607822719246771.jpeg

Axiálna plocha kľuky "vysústružená" tak 2mm, jedna plocha axiálneho ložiska tiež a druhá polovica ložiska nikde. Najprv, že to ako to mohlo takto zodrať...nechápali sme. Vravím, že či sa v tom už niekto nevŕtal a dal miesto celého axiálneho ložiska(pár), len jednu polovicu a druhú normálne ložisko. Stary to potvrdil. Tá polka ložiska si to tam pekne postupne sústružila bohvie ako dlho. Takže sa to muselo na komplet rozdelat (kľuka von, prsia, rozvody, hlava dole - zrovnať...atď). To všetko už riešil stary, ja nemám ani skúsenosti, ani náradie, ani priestory. Pomenilo sa dosť dielov popri tom, nie všetko čo sa mohlo, ale skôr čo bolo nutné. Aspoň pár foto odomňa:
IMG_20170414_111612 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111724 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111724 [1280x768].jpg (265.55 KiB) 4123 zobrazení
IMG_20170414_111745 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111813 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111814 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111814 [1280x768].jpg (58.02 KiB) 4123 zobrazení
IMG_20170414_111815 [1280x768].jpg
IMG_20170414_111815 [1280x768].jpg (79.07 KiB) 4123 zobrazení
IMG_20170414_111816. [1280x768].jpg
IMG_20170414_111816. [1280x768].jpg (67.27 KiB) 4123 zobrazení
IMG_20170428_155752 [1280x768].jpg
IMG_20170428_155908 [1280x768].jpg
IMG_20170428_164429 [1280x768].jpg
IMG_20170428_164451 [1280x768].jpg
IMG_20170428_164520 [1280x768].jpg
IMG_20170428_180412 [1280x768].jpg
IMG_20170428_180431 [1280x768].jpg
IMG_20170428_193516 [1280x768].jpg
IMG_20170428_195608 [1280x768].jpg
IMG_20170428_195609 [1280x768].jpg
IMG_20170428_202410 [1280x768].jpg
IMG_20170430_165340 [1280x768].jpg
IMG_20170430_195342 [1280x768].jpg
IMG_20170430_195438 [1280x768].jpg
IMG_20170430_195651 [1280x768].jpg


Konečne to má taký zvuk ako to má mať. Verím, že na na dlhšie, čo sa motora týka vystarané.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" kľuka KO, ložisko KO, čiastočne GO motora

Utorok, 9. Mája 2017, 08:14

Cenový nástrel tejto srandy sakomprásk?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" kľuka KO, ložisko KO, čiastočne GO motora

Utorok, 9. Mája 2017, 10:02

pytaj sa oprávnenej osoby: starynovy
fb: STN
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 20:26

Predal som ten obludný sub, ktorá mal cca 72l objem a nedal sa zatlačiť ani na doraz k zadným sedačkám ani do strany a kúpil som asi o 2/3 menší nejaká neznáma značka. Veľmi rýchlo som zistil, že som zle kúpil :). Hralo to ... no hrozne, spodok nič, umumlaný nevýrazný bas. Predal som to za 15€, lebo za viac by ma svedomie prenasledovalo a rozhodol som sa využiť repro čo som mal doma s trošku slušnejšími parametrami. Všetko som si to odsimuloval (objem, ladenie, bassreflex) stanovil rozmery a za 2 dni to bolo hotovo:
IMG_20170511_180127.jpg
IMG_20170511_180141.jpg
IMG_20170513_135904.jpg
IMG_20170513_135912.jpg
IMG_20170513_135923.jpg
IMG_20170513_160032.jpg
IMG_20170513_160041.jpg
IMG_20170514_120123.jpg
IMG_20170514_121710.jpg
IMG_20170514_134443.jpg
IMG_20170514_134455.jpg
IMG_20170514_134605.jpg

Vzhľadovo žiadny zázrak, ale je to menšie, rozmerovo presne na E34 a zvuk? Na parádu :-({|= :thumbup:. Hrá pekne odspodu, presne, žiadne huhuhu mumumu. Matroš asi cca 15€ a vybavené :-".


matoad ma inšpiroval k výmene silentu na diffe. Len som zistil, že na tdso je to nezohnatelný diel a to čo je dostupné a vyzerá veľmi podobne je na benzínové E34. Silenty sú skoro rovnaké až na rozdiel v strednej časti. U tdsa táto časť vyčnieva von, lebo dosadá priamo na diff, kdežto u benzína je to utopené, lebo uchytenie diffu zas vystupuje. Tak som zvolil jednouché riešenie: odrezal som kus zo starého a vyplnil tak chýbajúce cm :D:
IMG_20170607_154405.jpg
IMG_20170607_155707.jpg
IMG_20170607_155716.jpg
IMG_20170607_160431.jpg
IMG_20170607_160441.jpg
IMG_20170607_163023.jpg
IMG_20170607_163240.jpg
IMG_20170607_165152.jpg
IMG_20170607_165205.jpg
IMG_20170607_170417.jpg
IMG_20170607_170451.jpg


Zmena: už to nemláti do kasne pri preraďovaní.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
masko
Príspevky: 110
Registrovaný: 26.2.2013
Auto: E34, CLK
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY E34 subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 20:30

Hezky, za koľko si zohnal ten silent? Mne to nacenili na hodne veľa (myslím že cez 200€)...
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY E34 subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 20:59

32€
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
masko
Príspevky: 110
Registrovaný: 26.2.2013
Auto: E34, CLK
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY E34 subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 21:01

Do prdele, čo mi to nacenil :D Je možné že mne to nacenil na diesel a preto to bolo vyššie...
 
rapidwinner
Príspevky: 834
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: [E34 525TDs] "DUSIAK" DIY E34 subwoofer, silent diffu

Utorok, 13. Júna 2017, 21:05

Výmena silentu najs :thumbup:

Cez Autodiely DS ide zohnať originálny za 77€, čo je lacnejšie, než mi nacenili v prešovskom Regnume. Každopádne Meyle stojí asi 1/3 a službu by si to malo plniť.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných