... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" domček riadenia a iné foto

Štvrtok, 31. Marca 2016, 11:42

Asi nie plug-n-play cestou. A repas ala výmena gufera a tesnenia toto nezachráni. Chcelo by to nové diely (hriadeľ s ozubením). Ten domec je sprostý v tom, že v krajných polohách to má vždy väčšiu voľu ako v strede. Pritiahnutím tej vrchnej šróby (2. obrázok) zatlačíš ozubenie nadol, čím pritlačíš ozubenie (Sector Gear) k tomu hrebeňu (Ball Nut), kedže je to kuželovito k sebe. Tým sa vymedzíš voľu v strede. Ale voľe na krajoch sa aj tak nezbavíš. Ak by si to prikrútil tak, že v krajoch sa voľa vymedzí tak v strede by si už ani neotočil volantom :smile: . Paradoxne by som očakával, že väčšia voľa bude v strede, ale je to presne naopak.
steering.JPG
steering.JPG (51.45 KiB) 1358 zobrazení
steering_adjustment.JPG
steering_adjustment.JPG (51.94 KiB) 1358 zobrazení


Proste je to mechanicky opotrebované a zle riešené, naideálnejšie by bolo ofrézovať na nejakom CNCčku existujúce diely, tak aby k sebe nanono pekne sadli. Len kto by to robil? Strýko má na MB w124ke taký istý typ riadenia (výzorovo odlišné) a čuduj sa svete rovnaký problém :D . Ako Braňo písal, nejaká divná móda ich v tých časoch zasiahla ](*,) .
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
masko
Príspevky: 110
Registrovaný: 26.2.2013
Auto: E34, CLK
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" domček riadenia a iné foto

Štvrtok, 31. Marca 2016, 11:49

Nájsť niekde diely zo zásoby a vymeniť :D Ale pekné výkladné postupy robíš :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" domček riadenia a iné foto

Štvrtok, 31. Marca 2016, 15:39

Aspon som sa niecomu priucil. :thumbup:

Ale system je to fakt nahovno navrhnuty, keby tam bol klasicky "šnek" a nie toto gulôčkove riesenie tak by to bolo podla mna trvacnejsie.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" domček riadenia a iné foto

Štvrtok, 31. Marca 2016, 15:51

a ja že prečo má každá 535i/540i vôľu v riadení :mrgreen:
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" domček riadenia a iné foto

Štvrtok, 31. Marca 2016, 18:37

Neodolal som :D . Prišli nové vymedzovacie krúžky na letné disky, tak že idem skúsiť či pasujú a dopadlo to takto:
PHOTO_20160331_173702.jpg

Disky boli pôvodne chrómového nádychu, ale na dvoch sa mi cez leto značne odlúpal lak s farbou a celkovo to bolo na viacerých miestach zoxidované. Disky boli opieskované a práškovo nalakované do svetlej striebornej??? (neviem, farbu som vyberal od oka). Nie je to chróm, priznávam, že to by bolo krajšie, ale nakoniec to vyšlo celkom pekne a cenovo v rámci mojej finančnej politky.

BTW, potvrdilo sa, že prahy sú tiptop :thumbup: . Žiadne obavy z preborenia zdviháka cez pol prahu. (v kontraste s tým hrdzavým rohom na dverách :? , čo už, dačo s tým spravím)
PHOTO_20160331_165446.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
koumak
Príspevky: 247
Registrovaný: 10.4.2011
Auto: Audi A8 4,2tdi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...neodolal som :)

Štvrtok, 31. Marca 2016, 21:40

Bal si sa hniloby nebodaj? :D
Skoda ze som vtedy nezohnal dvojrozmer no :( nerozmyslas nad podlozkami dozadu?
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...neodolal som :)

Piatok, 1. Apríla 2016, 06:18

Hniloby ani nie, len keď som to prvýkrát dvíhal, šiel som pomaly, či nebudem počuť niečo praskať, predsa len má to svoj vek, ale všetko drží.

Podložky? Raz som uvažoval, ale v podstate to nie je nejak moc utopené, že by si to vyslovene vyžadovalo podložky. Skôr by som radšej o čosi zhodil predok. Nie aby sa to váľalo po zemi, decentne možno 2-3 cm. To by snáď šlo aj so sérovými tlmičmi s napr týmito M pružinami 30/15: http://www.agauto.sk/detail/sportove-pr ... 17672.html
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" ...neodolal som :)

Utorok, 5. Apríla 2016, 16:58

Kdesi spod filtra tečie olej. Prvé mi napadlo, že o-krúžky na hadiciach olejového chladiča. Pretesnil som, počistil a zdalo sa byť ok. Ale potom zas. Po nejakom tom dumaní, ležaní pod naštartovaným autom, som si všimol, že sa na spodku pod filtrom zbiera olej ale odkial? Bolo to od dorábaného čidla teploty oleja. Vybral som, počistil, nové tesnenie a nejaký fajný sivý silikón do vaní a pod. nemeckej výroby. Cez noc postálo a tesní na výbornú.

A keď sa poriešil olej, tak som sa konečne dostal k očiste motora u klubáka Minca. A to by bolo moc jednoduché, keby sa to obišlo bez problémov. Motorom začalo trhať, bafkal si a vypľúval mierne obláčiky nespálenej nafty. Starynovy mi na to kukol a bol zatečený konektor pre čidlo otáčok, očistil som, zdalo sa byť ok, ale znovu to to začalo, navyše občas sa rozsvietila kontrolka vstreku, blbol výkon, no párada....vravím si, preboha to som tak veľa chcel, mať čistý motor...ostávalo skontrolovať konektor riadiaceho vstreku, ale bolo pol desiatej večer a prístup ku konektoru veľmi zlý, tak som to nechal na dnes. Ráno cestou do roboty všetko ok, po robote 80km trasa a všetko ok. Takže neviem čo to spôsobovalo, teda určite voda niekde, ale vyriešilo sa to samo. Dúfam :smile:

PHOTO_20160404_182704.jpg
PHOTO_20160404_182718.jpg
PHOTO_20160405_160402.jpg
PHOTO_20160405_160212.jpg
PHOTO_20160405_160346.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2086
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E36 E87
Kraj: Košický
Bydlisko: MI/PO

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" očista motora

Utorok, 5. Apríla 2016, 17:37

Krása :thumbup: Čím si to čistil? Máš nejaký postup? Mne stále plasty pri motori zožltnú ak to niečím vydrhnem :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" očista motora

Streda, 6. Apríla 2016, 13:44

No ja sám som to nečistil. Ako som písal, klubák Minco má v DK umyvárku, venuje sa lešteniu laku, tepovaniu, čisteniu motora a tak celkovo vizuálnej stránke aút. Má na to nejakú tú chémiu, neviem detaily. Ale šiel pekný bordel z toho.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" očista motora

Štvrtok, 14. Apríla 2016, 18:58

Zase niečo málo k lepšiemu technickému stavu. Po nahodení letných sa mi nejak zle jazdilo cez vyjazdené kolaje, dosť to bolo treba korigovať, čo si nespomínam, že by predtým robilo. Menil som spojovaciu tyč riadenia, tak je možné, že sa rozladila geometria. A keď už ísť na geometriu tak som vymenil ešte aj tyčky riadenia, čím som to 100% rozladil :D , dal som to len od oka podľa starých a tak som deň jazdil s volantom vytočeným doblba. Takže, nové tyčky + geometria a začalo to normálne reagovať.
Ďalej som dal presústružiť predné kotúče, nemajú veľa najazdené, ale proste sa zvlnili a škoda to vyhodiť. Mykanie pri brzdení a hlavne dobrzďovaní sa stratilo a brzdenie prestalo ma zvuk brzdenia železničných vagónov.
Nakoniec nejaká nová kozmetika. Bol som v BB tak som od Martina (autotechnik) zobral Aqua wosk a Rapid detailer. Ten Aqua vosk je úplne skvelý, nemusím utierať auto, dobre sa stým robí a ešte lepšie to voní :wink: . Rapid detailer to isté.
PHOTO_20160412_165947.jpg
PHOTO_20160412_170001.jpg
PHOTO_20160413_152711.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" trochu servis...

Piatok, 15. Apríla 2016, 08:02

Si bol kde? U koktaveho maretu? :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" trochu servis...

Piatok, 15. Apríla 2016, 13:18

Hej. Potreboval som to rýchlo zriešiť a mali volný zdvihák tak tam.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" trochu servis...

Nedeľa, 8. Mája 2016, 13:10

Braňo sa mi už skôr vyhrážal, že aby som motor pripravil na chip a dva týždne dozadu sa tak aj stalo.

Ako to celé prebiehalo:
Všetkému zrejme predchádzalo Braňove selfstudy ako to vôbec prečítať, pochopiť a upraviť. A tu nejde o žiadne flashovanie stahnutých máp cez usb na tri kliky. Kým sme sa k tomu dostali spravil nejaký výskum na inej tds jednotke (ale bez auta). Potom sme otvorili moju, jeb, úplne iná :D , tiež tds, ale staršia. Sme sa smiali, že zrejme po 92-om objavili smd súčiastky.
ECU_E34_tds_old.jpg
Staršia TDS jednotka
ECU_E34_tds_old.jpg (98.28 KiB) 972 zobrazení
ECU_E34_tds_new.jpg
Novšia TDS jednotka
ECU_E34_tds_new.jpg (87.68 KiB) 972 zobrazení

Epromky boli tam, stiahli sa dáta, no bolo to celé sprehádzané oproti tej novšej jednotke. Braňo to rozlúskol, upravil a nahral do novej (nepremazávatelnej) pamäte. Teda nahráš, nejde, možeš hodiť do koša.
1. pokus: chytilo, ale hneď sa to hrabalo to otáčok. Kontrola, všetko ok, program tam, ďalší štart už ani nechytil...rozišli sme sa nešťastní. Doma som hneď googlil a zistil som, že sa používali rôzne epromky v závislosti od čísla RJ (http://www.austec.co.uk/performance-tun ... e=2500+TDS). V mojej bol čip 87C257, v tej novšej 27C256 no a ten do ktorého to nahral bol práve ten novší. Braňo objednal ďalšiu jednotku z PL, aby sme premazávatelnú pamäť. Znovu sme ale museli stiahnuť dáta z mojej, lebo to prvé stiahnutie bolo ako 27C256 a nie ako 87C257. Kedže toto ešte nie sú Eeprom, žiadne elektronické mazanie tu nefunguje. Tie šváby majú v strede okienko a mazanie prebieha v cca 30minutovom ožarovaní pod UV svetlom. Tak sa teda zmazala pamäť z tej polskej jednotky a nahrali sa upravené dáta z mojej.
uv_erase.jpg

2.pokus: naštartovalo a všetko v poriadku \:D/ . Trošku sme sa povozili, bolo to lepšie, ale ešte málo.
3. pokus: Braňo tomu uťal 2 násobne viac. Nooo, už to jelo, ale zas moc :), dymylo non-stop a padalo do núdzaku, kedže to pučilo 1,5baru.
4. a aktuálny pokus: Niečo medzi 2. a 3. pokusom a zdá sa že momentálne asi najlepšie.

Čo sa vlastne upravilo?: tu by som len citoval:
drivers wish aby pytal 51mg (255), dalej torque limiter, nech to zajedno ide viac vecpody pyco vole a za druhe aby tiez pustil 51, potom tam je este smoke limiter podla tlaku tak ten tiez nech pusti 51 aj nizsie nez 4000RPM kedy to uz cele umiera na tom malom turbe.. mozme dat 10% aj na QA voltage mapu.. co prida x-mg

Moje osobné dojmy:
Nie je TDS ako TDS :D IC, turbo, vstreky...všetko je sériové, ale ide podstatne lepšie ako klasické TDS. Zberá sa to úplne inak, predbiehanie je teraz oveľa bezpečenejšie, kedže trvá kratšie :smile: V rámci možností toho malého turba je to lepšie odspodu a potom to sa to zberá až do 5000ot. Nie že by to aj predtým nešlo do 5000, ale nad 4 som to už ani moc netrápil, lebo už to skôr hučalo ako zrýchlovalo. Teraz sa z toho dá vyždímať aj posledný zchodnutý kôň. Dymí to (resp. nedymí) len minimálne a to buď pri nízkych otáčkach pod plynom, alebo potom začína nad 4tis, kedy už to malé turbo nestíha so vzduchom. Čo sa týka tlaku ne 3ke to tlačí do 1,4Bar, na 4ke a 5ke skoro 1,5bar, kedy to už ale padá do núdzaku. Spotreba? Neviem. zatial som na tom vyjazdil necelú jednu nádrž a čochvíľa bude druhá, tak uvidíme.

Týmto patrí môj obdiv a vďaka klubákovi starynovy za jeho ochotu opravovať a babrať sa s týmito našimi prehistorikmi, aby nám to stále dobre jelo =D> :thumbup: . Pochopiť tú spleť hexa dát z epromky, upraviť a vedieť čo a ako upraviť....no ako sa vraví, kde jedni končia, tam iní začínajú. A vy neváhajte a objednávajte chip na mieru \:D/ . Ja odporúčam, máte istotu že to nie je žiadny powebox, ani evry, ale poctivý chip od niekoho, kto vie čo robí. BTW, Braňo, nejdeš robiť nejaký zvýhodnený set: chip + nová spojka :D .

A dôkazom, že to naozaj niečo robí je posun z 11s (0-100) pre sériovú E34ku na krásnych 8s:


---------------------------------------------------------------------
MAP úprava:

Ako som už vyššie spomínal, pri tlaku nad 1,4bar, kedy je na výstupe z MAP čidla cca 4,5V to padne do núdzaku, nič priíjemné pri predbiehaní v kopci. Možné riešenia:
1.) čidlo z M57 do 2,0Bar
2.) oseknúť napätie na výstupe zenerkou 4,3V
3.) iné riešenie

1.) so nemal, 2.) som skúšal, ale bohužiaľ toto riešenie zlyhalo. Z nejakého dôvodu nepresiahlo napätie na výstupe 2,7V, čo je hodnota pri tlaku asi 0,5Bar. Možno je ten výstup z čidla tak "mäkký", že to tá zenerka proste zabila. Neviem, ja som len amatérky elektrotechnik a nie všetkému rozumiem. S tou znerkou by to malo fungovať takto:
zenerka1.jpg
zenerka1.jpg (7.92 KiB) 972 zobrazení

Takže som zvolil riešenie 3.). Vyrobil som si jednoduchý neinvertujúci zosilňovač s TL072, ktorý má mierne zosilnenie, čím som som to celé trošku posunul, no zároveň napätie na výstupe nikdy nepresiahne 4,35V, teda žiadny núdzak sa nekoná. Je to zapojené medzi výstup z MAPu a vstup do RJ. Vyzerá to nejak takto:
graf.JPG
graf.JPG (24.49 KiB) 972 zobrazení


PHOTO_20160430_172353.jpg
PHOTO_20160430_194834.jpg



Braňo, ak som niečo poplietol tak ma oprav :-" .
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Matysek22
Príspevky: 69
Registrovaný: 7.10.2015
Auto: e36 318 tds
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Zuberec

Re: [E34 525TDs] "ŽABA" Chiptuning od starynovy© 1,4BAR 0-10

Nedeľa, 8. Mája 2016, 14:28

veľmi pekna. e34 :) aj príbeh a ten chip to kukám :shock: raz som ťa videl v dk
Bmw 318 TDS Touring 1998 e36
pribehy-nasich-aut/cukrik-t106633.html
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných