PS. Som rád že mnohým ľuďom sa tento príbeh zapáčil, budem sa ho snažiť písať čo najdetailnejšie. Avšak musíme najprv upresniť nejaké info o mne. Bývam v paneláku čiže garáž nemám, opravoval som maximálne bicykle, a mechanika žiadného nepoznám. :)
No kde som to skončil? Och jasne Porucha

Auto si sem tam 1-2x za mesiac povedalo že:"Nie tu si zastavím a ďalej sa nehnem ani za nič." Po rýchlom bádaní som dospel že baterka odišla do večných lovíšť. Dal som ju doma nabiť no stalo sa to znovu. Bol už september, brigáda mi skončila a bol čas začať chodiť na výšku.
Stav konta 400€.Takže kúpime novú batériu nech sa na tom dá behať. CINK CINK 70€ odišlo. Avšak problém nevyriešila baterka. Problém nastával v skrate pri rádiu, elektrikárska robota bola spravená nejakým expertom. Kedže kamarát Michal mal na predaj zimné pneu s elektrónmi R15 tak som ich zobral. Cena bola 50€ a za predĺžené šrúby som platil okolo 26€. A to som ešte nikde poriadne nebol. Plnka nádrž, zase peniaze uleteli. Pojazdil som sem tam kde mi bolo treba a tak nejak necítil som sa v tom aute nejak dobre. Vadil mi napríklad ten veľký trojramenný volant. Preto som si doprial akože budúci vianočný darček napodobeninu OMP volantu a adaptér. Hneď sa lepšie jazdilo, avšak pri inštalácii trúba trúbila čiže jednoduché riešenie-štiknúť ju.
Ešte v septembri som sa dostal na môj prvý zraz. Už si nepamätám kde ale niekde na východe. Prišiel aj Michal a Richard. Peter na fotke nieje lebo si leštil...... tricku

Spolu s nami išlo viacero ľudí ktorých mená ani nepoznám ale nazbieralo sa nás dosť.

Po zraze ktorý dopadol dobre, v ktorom ma roztrela e30 M40 na sprinte, a Michal šiel domov vďaka sile vôle(tý ktorý tam boli pamätajú

) kamarát potreboval kopať základy a ja robiť auto. Čiže cez týždeň škola, výkend chata. Od rána v pohybe až do večera ale porobili sme nejaké veci. Napríklad toto bol do vtedy moj plynový pedál.

Strieborné dekorácie auta sa mi taktiež nepáčili tak šup kúpiť brúsne papiere, farby a pre mna uplnú zbytočnosť Galvinol(základ pre plasty a iné kovové a nekovové materiály). Myslel som že to bude niečo ako základ ale je to len nejaká lepkavá tekutina vďaka ktorej mi za pol roka znovu odpadla farba z líšt.


Kufor v okolí rezervy bol v dezolátnom stave natretý nejakou červenou farbou. Takže taktiež brúsne papiere a brúsiť, strieknuť základ, farbu.

Keď už bol hoci ten kufor. potreboval som aj nejakú dosku nech tam nieje len nejaký polkruh alebo ako to nazvať. Čiže ďalšie peniaze pánty, koberec, lepidlo a robilo sa ďalej. Ďalšia vec čo ma hnevala bola že, kufor síce vyzeral dobre, no v tme tam nič nebolo vidieť. Vyriešil som to LED pásikom a spínačom z elektroobchodu. Spínač bol zabudovaný zadnej kapoty, čiže pri zavretí kufra sa sám zhasol. Jednoduchá robota len som to tam musel napchať.

Kufor máme vybavený.
Medzitým som stihol zlomiť nalomený rámik dverí aj s páčkou. Kedže chýbala aj páčka spolujazdcového kastlíku tak som zháňal súčiastky kde sa dalo.
Bol už november a mne sa zdalo že to auto nejak nebrzdí. Povedal som si, že skúsime odvzdušniť brzdy.
HA! Najväčšia chyba aká ma mohla napadnúť.

Povoľujem odvzdušnováky na zadných bubnových brzdách. Jeden si povedal že sa mu von nebude chcieť a tak som ho ztrhol. Čo teraz? Predsa ho vyvrtáme von a dáme nový. --Ďalšia veľká chyba. Pri tom malom priestore sme vŕtali pod uhlom a tak aj vrták sa nám zlomil a to tak, že už bol vo vnútri. Čiže začala tiecť kvapalina. Čo teraz? Ako dôjdem domov?
Napadol nás ďalší "výborný" plán. Zazvárať odvzdušňovák. No ako to mohlo dopadnúť keď kvapalina v kuse vytekala? Dieru sa nám nepodarilo zavariť a pri tej teplote sa nám chytila aj brzdová trubka, čiže pre zmenu začalo kvapkať tam. Bolo 11 hodín večer a ja som bol už v koncoch, zajtra ráno do školy. Dali sme na to gumu a stiahli elektrikárskou páskou. Domov sme došli len na ručnej brzde.

Objednali sme napokon nový válček a ten jednoducho vymenili. A taktiež brzdovú trubku.
Namiesto piestu ako hlavica rýchlostnej páky, ktorý mi dotrhal manžetu sme tam dali akési Dildo. Lepšie sa to držalo tak prečo nie.

Pri prataní zadných sedačiek som našiel takúto vec.

Tý ktorý to mali vedia čo to je, pre tých druhých to pripomeniem. Palec rozdelovača na ktorom je pohyblivý kontakt na pružínke, ktorý sa odstredivou silou spojí s vodivou plôškou a tým vynechá jednu alebo viac iskier pri zapaľovaní zmesi. Hneď som to nahodil a o zábavu bolo postarané :)
https://youtu.be/t-eXkgIVrXAAko čas plynul, začalo pršať, začal mi moknúť koberec. Ale nie len tak trochu. Mohol som tam plávať. Čiže ešte pred tuhou zimou v chladnom počasí som vybral koberec, nechal ho vyschnúť a prišiel som na to že do auta mi zateká z oboch strán a že preteká mi radiátor kúrenia.

No čo teraz keď veľa peňazí nebolo? Takže pred zimou som ešte vypláchol vodný okruh v ktorom bol ešte starý olej, a dal nemrznúcu na zimu. Celá zima sa niesla v zmysle "Mokro, Nič nevidím, Zima a stiahnuté okná počas jazdy".
Nejak sme to zvládli, trošku sa pošmýkali, kedže na suchu to nešlo a na mokre otvorený diff reagoval ako chcel.

Bolo to niekedy v januári keď s dvoma ľuďmi v aute som si šiel trochu šmyknúť peknú zákrutu na sídlisku. Bolo mokro tak po zime som to chcel vyskúšať aj na mokru. Avšak nebolo len "mokro". Pri starých zimných pneumatikách a nízkej teplote sa na vozovke vytvorila neviditeľná vrstva ľadu. Idem normálnou rýchlosťou, otočím volantom a zatiahnem ručnú brzdu. Brzda brzdila avšak auto nezatočilo. Začínam trhať volantom, stláčať brzdu ale stále nič. Auto sa rúti nekontrolovateľne kolmo na obrubník a dole kopcom. Rýchlo som stihol vyrovnať kolesá a preskočil obrubník. Na snehu to taktiež nebŕzdilo ale aspoň jemne to zatočilo. Rýchlosť bola ešte vysoká a mam na výber. Dole kopcom s autom alebo do stromu? Vybral som si cestu do stromu. Strom bol asi taký hrubý ako moje zápästie. Zrazu náraz. Nikomu sa nič nestalo, vyjdeme vonku, strom je celý, predný nárazník je celý. Fuuu veľké šťastie to bolo. Od vtedy už vždy na mokre s rešpektom bez predvádzania sa. Okoloidúci mladíci mi pomohli dostať auto znovu na cestu.
Školu som skončil už v Novembri a tak som sedel len doma a jazdil za posledné drobné čo mi ostali. V marci som si našiel prácu. Začalo byť teplejšie tak som si začal pomaličky jazdiť a dávať dokopy auto. Okolo budíkov bola hnusná oranžová páska tak rýchlo s ňou dole a ručičky nastriekať na červeno. Pri osadzovaní ručičiek som na rýchlomer silno zatlačil a dobabral ho. Takže hľadali sme diely. Kúpil som komplet kúrenie a budíky z e30 avšak z diesla. Myslel som si že rýchlomer bude ukazovať rovnako ale mýlil som sa. Rýchlosť nesedela. 220km/h vs 240km/h. Zle to ukazovalo. Tak som to nejak vydúmal, dal tam nejaký odpor a do 100vky nastavil aby to ukazovalo správne +-5km/h. Nad 100 to už ukazovalo bludy.
Vymenili sme kúrenie a potopa sa zmenšila, avšak do auta znovu zatekalo aj po zatmelení pár dier. Prišlo suchšie obdobie a tak som to nechal tak. Trochu sme pojazdili, pošetrili peniaze a rozmýšľali čo ďalej.
Výkon už nestačil takže šetríme na nový motor. Aký motor som plánoval Vám napovie začiatočný názov, avšak nebolo to len také jednoduché, ako ísť do obchodu a kúpiť. O ďalších problémoch a motore + swape bude ďalší článok.