... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Utorok, 2. Augusta 2016, 10:44

kludne vam tu kavu spravim aj u mna, uz minule som pozeral na pipu, ze si kupil na kofolu ;D
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Utorok, 2. Augusta 2016, 20:53

To má byť akože výzva na výlet do BA? :D
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Streda, 3. Augusta 2016, 05:25

skôr spanila jazda cez babu do Malaciek :D
v sobotu menim este olej v prevodovke a hruske kardanu a potom to mam akoze "vyservisovane" a mozem ist
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Streda, 3. Augusta 2016, 08:54

Hej, k Jarovi by som sa mal chystať konečne aj ja, spravte rovno hromadnú akciu kde bude mať Jaro deň otvorených dverí :D
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Streda, 3. Augusta 2016, 09:10

obcas sa tam vie nazbierat celkom slusne vrakovisko, 7-8 bavorakov na dvore, z toho v lepsom pripade aspon kazde druhe aj pojazdne :D
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Streda, 3. Augusta 2016, 09:12

ja prídem :)
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Sobota, 13. Augusta 2016, 09:01

tak troška sa o novej mašinke rozpíšem,

je to R1100S, motor 2valcový boxer, v kuloároch označovaný aj ako "oilhead". Tento motor je známy a obľúbený typ v BMW motorkárov, keďže je to nezmar ktorý najazdí hoci aj pol mega km kým sa nezanedbá servis a má vždy dosť oleja. Mňa pri kúpe presvedčilo to že poznám niekoľko R1100GS (adventure), ktoré majú nakrútené okolo 200tis. a motor si brumká ako nový, a v tých modeloch to dostáva viac zabrať, keďže je to tereňák.
moja mašinka má nabehaných skoro 49tis., z toho asi 2500 som už stihol nabehať ja, čiže akurát po zábehu :)
niečo o technike: motor o objeme 1085ccm, ako som už písal označovaný ako oilhead, čiže hlavy valcov sú chladené olejom. Nie je to vodník, ani vzducháč, ale niečo medzi. Olej cirkuluje v 2 okruhoch, mazanie+chladenie, chladiaci okruh je doplnený o termostat a chladič oleja, a motor je tiež z časti chladený vzduchom, o ktorom svedčí rebrovanie valcov. Systém funguje dobre, spoľahlivo a bezúdržbovo (až na výmenu oleja), a BMW to používalo celých 20rokov, od 1993 do 2013, keď prišli na rad vodníky.
motor 1100, ktorý sa dal nájsť vo verziách RS, RT (tour), R (naked), GS (enduro), S (sport-tour) v základe podáva výkon 60-66kW, vo verzii R1100S je nadopovaný na 72kW, a vylepšený o dvojité zapaľovanie (2 sviečky na valec). motor aj v tejto verzii dosť zaostáva výkonom za 4valcami podobného aj menšieho objemu, ale disponuje slušnou porciou krútiaku, 97Nm v špičke pri 5750ot., a v širokom spektre využiteľných otáčok (cca 2500 až obmedzvoač) sa drží okolo 80-90, čiže celkom príjemné na cestovanie, vymetanie serpentínov bez nutnosti preraďovať ako šialený atď.
charakter motora - že sa mu nepáčia nízke otáčky dáva vyslovene najavo len pod 2000, inak sa s tým dá celkom v pohode jazdiť v otáčkach okolo 3000-4000, okolo 4500-5000 sa začínajú objavovať vybrácie, motor ťahá takmer konštantne od cca 3000 do 8000, avšak točiť to nad 6000 vôbec nemá cenu keď preradím otáčky padnú a ono to ťahá skoro rovnako. čiže na pohodlné jazdenie okolo tých 3000-4000 otáčok, motor ide hladko a ticho, keď chce človek ísť svižne tak 5000-6000, keď chce človek adrenalín tak to treba predať a kúpiť CBRku. Treba si dávať tiež pozor pri podraďovaní, ten dvojvalec je celkom dravý a bez, alebo s nesprávnym medziplynom to vie celkom slušne zablokovať zadné koleso a spraviť menší driftík, v zákrute to ale moc zábavné nie je keď klopím a za mnou niečo ide, čiže vždy treba s rozumom, premyslieť si čo a ako, do zákruty už so zaradeným správnym stupňom

Spojka má hydraulické ovládanie, prevodovka je 6 stupňová, prevody tam skáču ľahko. Prevod sily na koleso je riešený kardanovým hriadeľom. výhody - dlhé intervaly údrťby, servis v podobe výmeny gufier, premazania atď. až po dosiahnutí kilometrov pri ktorých sa na japoncoch robí druhá GO, medzi pravidelný servis patrí ale výmena oleja vo finálnom prevode. ďalšiou výhodou je čisté koleso, keďže a tam netočí mastná reťaz. Nevýhodou je vyššia hmotnosť, vyššie straty, ale neriešim :D

Brzdy: v predu 2x 320mm, 2x 4piestikové strmene, vzadu 1x 276mm, 1x 2piestikový strmeň, ABS, brzdy integrované s posilovačom, t.j. pri potiahnutí páčky prednej brzdy to brzdí aj zadné koleso. v celku zaujímavý systém, brzdy sa dajú nádherne dávkovať, dostať do šmyku, zablokovať kolesá, prekotiť sa cez predné koleso je takmer nemožné (zas limity som neskúšal), keď je situácia veľmi horúca tak zasiahne ABS (párkrát sa už stalo v BA, kde sú motorkári občas pre niektorých vodičov neviditeľní). celkovo brzdy hodnotím na 1A, skúšal som Hondu CBR - brzdila dobre, aj ducati - brzdila neskutočne dobre, a teraz toto - zatím naj, tie brzdy nie sú možno také dravé ale dá sa na ne spoľahnúť v každej situácii, pri vývoji sa kládol asi najväčší dôraz na bezpečnosť.

Posed - je to relatívne veľká motorka, ale sedlo nie je príliš vysoko, po zvyknutí na toto mi japonské superšporty prídu ako motorky z buraga, motorka je ťažšia, väčšia. Dá sa nájsť poloha keď je to ako na superšporte, váha tela je na rukách, a tiež turistický posed kedy je telo viac rovno a na rukách takmer žiadna váha, čiže je to pohodlnejšie ako čistokrvný športiak ale zas čistokrvný turista to nie je, po 200-300km na jednu šupu je to cítiť. dajú sa dokúpiť aj vyššie turistické riadítka ale mne to zatiaľ takto vyhovuje.

podvozok - predný paralever a zadný telelever, vlastný patentovaný systém BMW, koho to zaujíma tak google, v skratke, vpredu fungujú vidly iba ako klzáky a sú zavesené cez jedno ďalšie rameno k rámu a na to rameno je prichytená pružiaca jednotka koleso je zavesené len z jednej strany, výhodou je že to lepšie tlmí nerovnosti, predok sa neponára pri brzdení a nenaťahuje pri ostrom zrýchľovaní, vzadu je ako kyvné rameno použitý samotný obal kardanu, koleso zavesené len z jednej strany a kardan je doplnený o jedno pomocné rameno, výhody - čo ja viem, ale funguje dobre, tiež je tam nastaviteľná tvrdosť vpredu aj vzadu. Celkovo podvozok funguje tak že aj napriek vyššej hmotnosti (cca 230kg oproti napr. 180kilám bežných športiakov) sa to ovláda až prekvapivo ľahko, je to veľmi stabilné, a váhu cítiť len kým to stojí, po rozbehnutí sa to stratí.

tak niečo k môjmu konkrétnemu kusu:
moto vyrobené v 2004, uvedené do prevádzky na jar 2005, dovezená v 2014 so 42tis. km, predošlý majiteľ veľa nejazdil, ja som ju kúpil so 46500, či je to pravda neviem, ale to je jedno.
vo výbave mám širšie zadné koleso z verzie boxercup (v tej dobe niečo ako M u BMW), so širšou gumou (180 vs. 160 v základe), vyhrievané riaditká, ABS, držiaky kufrov, centrálny stojan (ktorý nejako zázračne zmizol tak mám len bočný), kryt sedačky (keď nikoho nevozím tak z toho viem spraviť monopost)
po kúpe sa vymenilo:
Filtre + mot. olej (liqui moly motorbike 4T 20W-50 street)
olej v prevodovke (castrol MTX 75W-140)
olej vo finálnom prevode (castrol EPX axle 80W-90)
chystám sa na výmenu sviečok

keďže je to v podstate taký vylepšený vzducháč tak to má malinkú spotrebu oleja, po 2500 ubudlo 2deci, že vraj je to v pohode, budem sledovať, interval je stanovený na 10tis. ale budem meniť po 5-6tis. tak to zas také hrozné nie je
spotreba PHM - šiel som kľudne, zasvietila rezerva tak som dotankoval - vyšlo rovných 5/100, ponaháňal som sa s jednou CBRkou, povozil po meste, natankoval, vyšlo 5,6/100, potom som to prestal sledovať ;)

tak na dnes toľko, idem sa kus povoziť na babu kým neprší, cafte
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Nedeľa, 14. Augusta 2016, 13:58

Ževraj sa motocykle dobre servisujú lebo ku všetkému je dobrý prístup, napr taká základná vec ako výmena vzduchového filtra vyzerá takto :D
Prílohy
WP_20160814_11_05_03_Pro.jpg
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 15. Augusta 2016, 21:00

Inžinieri z Mníchova sa nezapreli ani v Motorrad divízií.....
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Utorok, 16. Augusta 2016, 06:13

ViktorDDD napísal:
obcas sa tam vie nazbierat celkom slusne vrakovisko, 7-8 bavorakov na dvore, z toho v lepsom pripade aspon kazde druhe aj pojazdne :
kedze jedno pojazdne som predal a druhe je momentalne v kybli, tak musite inac ten pomer vylepsit :D
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 22. Augusta 2016, 06:28

Viktor: Čo ťa vlastne doviedlo k myšlienke kúpiť si motorku? Bol si taký vášnivý bicyklista alebo si to len chcel vyskúšať, že zrýchlenie 540tky ti nestačí? :D
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 22. Augusta 2016, 06:40

dôvodov je viac, moto som chcel odkedy som spravil Ačko (10rokov dozadu), teraz to prišlo, jednak kvôli tomu že každá hoci aj 10km jazda je pre mňa zážitok, trocha zlepšiť dochádzanie do a z roboty, láka ma mototuristika, a tak, jedno s druhým
a tiež keď sa tak zamyslím tak naposledny som nejaký dopravný prostriedok kupoval pred 3 a pol rokmi (540tku), tak chcelo to zas niečo v čom sa môžem hrabať :D
a zrýchlenie mi stačí až až, v pohode aj keby mala tá moto o 20kW menej, nakladať tomu čo to dá a lietať 150-200 ma nebaví ani neláka, mne stačí jazdiť na tej moto aj normálne aby som mal úsmev na tvári :)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 22. Augusta 2016, 08:47

Jo chápem, a kedže predávať 540tku zatiaľ nemá zmysel tak si proste musíš niečo kúpiť, to poznám :D
Niekedy sa musím staviť na kus reči zas, len už asi v garáži tam kde si býval už nebývaš či?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 22. Augusta 2016, 09:08

garáž stále je bez tej nevydržím :D akurát už iná a bez jamy (nič sa nesmie pokaziť na spodku auta :D )
áno ako si povedal 540 predávať nemá zmysel, vlastne ani kúpiť to nemalo zmysel ale tak keď je niekto pacient . . . :D ovšem spoľahlivo žerie kilometre, benzín, plyn a peniaze, klop-klop takže zatím má u mňa zmluvu na dobu neurčitú ;)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA] & [R1100S]

Pondelok, 22. Augusta 2016, 09:29

a aby som nezabudol auto sa na vikend vyumyvalo, vycistilo, povysavala sa 100rocna spina a nasledne posluzilo pre brachu na cestu k oltaru :)
ja som bol skor za nieco novsie ale bavoracik prirastol v rodine kazdemu k srdcu :)
Prílohy
WP_20160820_14_43_13_Pro.jpg
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: sandrito a 22 neregistrovaných