... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

[e53 X5 160kw] Black On Black

Utorok, 11. Augusta 2020, 21:03

Čaute, takže nastal dlhý sled udalostí okolo mojej e39, ktoré nakoniec vyustili v kúpu ďalšieho wagenu (e39 sa predávať nebude, čítaj ďalej :D). Prečo som sa takto rozhodol sa bude dať dočítať v mojom prvom príbehu, ktorý updatnem čoskoro.
Prečo X5? Na svete nie je veľa áut ktoré by ma zaujali a na ktorých by som chcel jazdiť alebo ich vlastniť. Môj sen je už pár rokov e60 535d, po ktorej som pár týžďnov pozeral na internetoch, ale jednoducho nebolo nič čo by stálo za to. 1 kus v CZ bol, ale keď som volal bola už predaná, išiel som iba po predLCI, kvôli motoru, zo zúfalstva som neskôr začal pozerať aj po LCI, tiež som pár inzerátov obvolal, ale už po telefóne som z tých áut a hlavne majiteľov nemal dobrý pocit. Takže 535d bude musieť ešte pár rokov alebo mesiacov počkať :)
Ďalšie z mojích ,,dream cars,, bola práve e53, možno sa to niekomu zdá divné že niekto sníva o 15 ročnom vyžitom dieslovom SUV ale je to tak, aj takí sú. Chcel som proste X5, e70 zasa jama na peniaze, novšie sú mimo budget, ale aj tak ešte väčšie jamy :D Proste poviem na rovinu, chcem auto ktoré dokážem normálne plnohodnotne uservisovať nech sa deje čokoľvek, a spojenie M57N a 6HP26 je podľa mňa to najlepšie čo BMW vypúšťalo.
Podmienky boli úplne jednoduché -> IBA FACELIFT, kvôli motoru ale hlavne prevodovke a samozrejme designu, na ostatnom mi veľmi nezáležalo, či vzduch alebo struny, ešte som chcel pamäťové sedačky a výhrevom a to bolo všetko z podmienok, takže hľadanie auta bolo easy (na rozdiel od spomínanej e60, kde som mal podmienok desiatky). Osobne som bol pozerať iba 2, pár som obvolal. Tá prvá bol úplný vrak, dedo ju mal 11 rokov, bol to jeden z prvých faceliftov a na aute polovica vecí nešla + zvlnené brzdy, karoséria dosť ošarpaná, atď, atď.
Konečne sa dostávame k môjmu kúsku, dôvoz z AU, jeden majiteľ 9 rokov, servisná história v BMW do 324tkm, slušná výbava aj stav, tak som to bol pozrieť s diagnostikou v ruke a dekou aby som sa mohol podto zvaliť :D Popozeral som, napichol som, povozili sme sa. Zistených nie až tak veľa chýb (vypíšem nižšie), skonštatoval som že je na tom síce ešte dosť práce ale za tie peniaze to nie je vôbec zlý základ. Tak sme dohodli myslím rozumnú zľavu 5800 -> 5500 bez prihlásenia a domov som sa už viezol s posedom vysoko :D
Čo tam teda nejde; turbo (iba podtlaky, zistené na mieste), nekomunikuje CD menič (občas ide, potom zas nie), sporadicky vypisujú chybu DDE (ventilátor, štartér, EGR, ovládač turba, ale všetko ide(zatiaľ)), zlý stav oleja v rozvodovke, prevodovka mierne cukala pri 5,6.
Tu začína samostatná kapitola a moje prekliatie s automatickými prevodovkami. Hovorím si skúsim jej zmazať adaptácie (nikdy som s tým nemal problém na týchto prevodovkách), tak som učinil, po tomto začala trhať a spadla do notprogramm. Pomohla iba podlaha aby preradila pri plných otáčkach, odvtedy ide ale trhá. Hneď na druhý deň som vymenil olej (5L), na ďalší znovu spolu s filtrom (7L), znovu zmazal adaptácie, znovu núdzak a potom už len trhanie, ale mierne a badateľné iba pri radení v nízkych otáčkach. No čo už prevodovka pôjde na repas, alebo možno iba mechatronika, však uvidíme čo vyšpekulujem, budem to sem postupne pridávať.
Inak pocity z auta? Famózne, keďže máme v rodine e53 už dlho, vedel som do čoho idem a jazdí sa mi natom fakt perfektne (samozrejme iba môj pocit/názor). Dostane trochu lásky, veľa peňazí popapá ale určite bude robiť radosť :)
Ešte trochu info, na aute je úplne nový klima kompresor, aj nono-naplnená klíma, nový alternátor aj vodiace kladky. Motor je suchý až na malý únik, zdá sa z podtlakovej pumpy (ešte zistíme). Nikdy som nevidel takto štartovať M57, aj keď e39 mi chytá bleskovo, toto je ešte o level vyššie, po otočení kľúča začuť na 0,25sec štartér a hotovo, motor beží a beži ukážkovo, absolutne kľudne a kultivovano. Auto je fabricky bez DPF, bez klapiek, bez EGR chladiču, bez škrtiacej klapky, no proste holý bosý M57N, pre mňa čistá radosť. Nápravy sú pevné, predné silenty na ramenách sú natrhnuté, čo domnievam sa má za následok zachvenie volantu pri brzdení. Na aute som zatiaľ nenašiel žiadnu hrzdu, možno časom nájdem, no dúfam že nie :) držiaky platničiek majú brutálnu ryhu, takže rovnaký postup ako pri e39, vyvariť, vybrúsiť. Ďalej budeme riešiť aj dojebaný motorček sklápania šoférovho späťáku a volant, ten je skutočný ostras :D Na rádiu je zopár vypadaných pixelov, neviem či zachovať pôvodný systém alebo neskôr šlahnúť androida, keďže v e39 šlape perfektne s som s ním nadmieru spokojný.

Proces prihlásenia:
Na rýchlo som dotiahol ručnú (zistil som že aj pakne boli pred nedávnom menené), vybral som sa na KO, všade plno, nakoniec som našiel termín na jednej predraženej ale nevadí, na druhý deň STK, EK bez problémov, v stredu odbor cestej dopravy, čakanie 16 dní na vybavenie žiadosti (všetci majú dovolenky a pripácať 200€ za zrýchlené konanie sa mi nechcelo), ešte som sa ubezpečil či mi zapíšu všetky rozmery pneu a diskov do TP ako v pôvodnom TP. Takže tabuľky dostanem až teraz v piatok.
Zatiaľ som stihol porobiť: vymeniť motorový olej, auto malo intervaly 20000km/2 roky akurát to vyšlo na výmenu, všetky filtre, olej v prevodovke ako som už spomínal a aj ten kurvadrahý olej v rozvodovke, keďže tá už si to pýtala aj cez diag, vypálené spätné samostmievacie zrkadlá s mexico nádychom som vymenil za obyčajné lacné.
Budem musieť vymeniť aj pneu, na aute sú kola z 5er, pneu všade 255/50R19, čo by možno nebol až taký problém, ak by disky neboli dvojrozmer 9/10J :D (po kúpe som ich prevažoval a disky boli dokríža osadené,, na jednej náprave 9 + 10J :D) Uvažujem aj nad R20, ale taký žgrlák ako ja asi nebude kupovať 315 gumy tak sa uskromníme a radšej opravíme prevodovku :)
e39 je teraz v stave v akom som si vždy predstavoval, je nezmysel ju predávať po tých ivnestovaných peniazoch, čase, nervov a energie a hlavne keď jej možno reálna cena nie je ani 1/3 z toho čo stála. Takže predaj zatiaľ na pláne nie, len neviem čo s parkovaním, s tým je aktuálne doma veľký problém.

Ak si dočítal až sem tak ti gratulujem.
VIN - LV69265 pre výpis výbavy, mne to nejde načítať cez vindecoder, ktorý spoplatnili vyjebanci a iný nepoznám.
Prílohy
20200811_215957.jpg
113481754.jpg
113481754.jpg (107.61 KiB) 5148 zobrazení
113481754 (1).jpg
113481754 (1).jpg (130.5 KiB) 5148 zobrazení
Naposledy upravil/-a Patres535 v Nedeľa, 11. Júla 2021, 23:59, upravené celkom 3 krát.
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 09:40

no tak gratulujem teda :-) pekny kusok naozaj, aj ked s tolkymi chybami sa mi zda ze troska drahy :-D ale zas je to FL, vypada to na zachovaly interier aj exterier, takze moze byt
a to som teda este nevidel inac, ze 9 a 10j na jednej naprave :-D :-D hah
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 10:30

Ďakujem :), z KOčky som dostal protokol, kde merali lak, vyzerá to tak že žiadny diel nebol lakovaný, stav karosérie je fakt veľmi pekný. K tým chybám, podtlakové hadičky vymené, auto ťahá normálne, olej v rozvodovke vymený, už nepíše chybu. Ešte poriešiť prečo zapisuje stále tie chyby v DDE. A prevodovka tá ma nasrala trošku no :D ale myslím že za tie prachy to nie je najhoršie
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 16:41

tak akoze ano, predavaju sa u nas E53 "cukriky" za 8-10 tisic :-D takze pohoda
kolko vyjde inac prihlasenie? co sa tyka cesty zo zahranicia + papierovacky okolo toho atd..
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Hemathom
Príspevky: 54
Registrovaný: 11.6.2015
Auto: Audi
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 17:35

Ta e60 je lepsia ta 200kw verzia?
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 20:54

Fuxxo napísal:
tak akoze ano, predavaju sa u nas E53 "cukriky" za 8-10 tisic :-D takze pohoda
kolko vyjde inac prihlasenie? co sa tyka cesty zo zahranicia + papierovacky okolo toho atd..
Tak to je veľmi individuálne. Ak idem podľa cenníku v PP tak KO - 77e, 30e stk, 27e ek, 106e kolok na okrese alebo 300(?)e kolok pri skrátenom konaní. To je všetko, čo platíš naviac. Plus cesta samozrejme
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
tom6667
Príspevky: 221
Registrovaný: 24.9.2013
Kraj: Bratislavský

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 21:16

pistacik11 napísal:
Tak to je veľmi individuálne. Ak idem podľa cenníku v PP tak KO - 77e, 30e stk, 27e ek, 106e kolok na okrese alebo 300(?)e kolok pri skrátenom konaní. To je všetko, čo platíš naviac. Plus cesta samozrejme
v tom nie je ešte zarátaná registračná daň predpokladám....začo sa inak platí tých 106e kolok na okrese čo spomínaš ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 21:34

Fuxxo napísal:
tak akoze ano, predavaju sa u nas E53 "cukriky" za 8-10 tisic :-D takze pohoda
kolko vyjde inac prihlasenie? co sa tyka cesty zo zahranicia + papierovacky okolo toho atd..
Si mi vlastne pripomenul že som neupresnil ako som auto kúpil, nedoviezol som ho priamo ja ale kúpil od nejakého ojebávača čo dováža autá :D


pistacik11 napísal:
Tak to je veľmi individuálne. Ak idem podľa cenníku v PP tak KO - 77e, 30e stk, 27e ek, 106e kolok na okrese alebo 300(?)e kolok pri skrátenom konaní. To je všetko, čo platíš naviac. Plus cesta samozrejme
Tie ceny sú pravdepodobne bez nálepiek a kartičiek;
KO - 135€
STK, EK - 80€
Cestná doprava - 100€
Recyklačný poplatok - 24€
Značky - 66€
Daň z výkonu - 11€

Auto bolo evidované vo Viedni, takže cesta max tých +100€ a možno prevozné značky 40-50€, ja som sa zaobišiel bez nich
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 22:04

Hemathom napísal:
Ta e60 je lepsia ta 200kw verzia?
Po technickej stránke určite áno -> podtlakom riadené turbá, elektromagnetické vstreky, ocelový blok, trvácne rozvody.
Výhodou LCI je premňa jedine design a možnosť kúpiť mladšie auto
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 12. Augusta 2020, 23:17

Tie disky sú z E65tky a fakt sa tam hodia, teda minimálne mne sa to veľmi páči :lol: Tú obsesiu s E53 vcelku chápem, minule som sa vozil zase v jednej a podľa mňa je to super traktor :thumbup:
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 13. Augusta 2020, 08:12

okej, a take veci ze preklad dokumentov do slovenciny sa uz neriesia?
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
pyranes
Príspevky: 451
Registrovaný: 1.7.2010
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 13. Augusta 2020, 08:43

je to individuálne, ja už asi rok nenosím, ale od kamaráta teraz pýtala (na úrade)... záleží odkiaľ to auto je a čo všetko k žiadosti prikladáš
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 13. Augusta 2020, 09:29

Patres535 napísal:
Si mi vlastne pripomenul že som neupresnil ako som auto kúpil, nedoviezol som ho priamo ja ale kúpil od nejakého ojebávača čo dováža autá :D


Tie ceny sú pravdepodobne bez nálepiek a kartičiek;
KO - 135€
STK, EK - 80€
Cestná doprava - 100€
Recyklačný poplatok - 24€
Značky - 66€
Daň z výkonu - 11€

Auto bolo evidované vo Viedni, takže cesta max tých +100€ a možno prevozné značky 40-50€, ja som sa zaobišiel bez nich

Ako ja som to teraz, neriešil, využil som na to kamaráta, keďže bolo auto u neho v servise, a len som ho potom vyplatil, ale vychadzadzal som z toho, čo som našiel na stránke https://stkpoprad.sk/

Fuxxo napísal:
okej, a take veci ze preklad dokumentov do slovenciny sa uz neriesia?
Na okresnom v spišskej to žiadali. Niekde chcú, niekde nie, záleží od pracoviska. Keďže som m3 mal vo svojom vlastníctve už v Nemecku, prekladal som len technické preukazy, to ma vyšlo 31,50€.

Pri sedme sa prekladala aj zmluva
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 13. Augusta 2020, 14:48

aha, no jo, takze dalsie love navyse.. tak sa vpodstate nic nezmenilo :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Štvrtok, 13. Augusta 2020, 14:58

Fuxxo napísal:
okej, a take veci ze preklad dokumentov do slovenciny sa uz neriesia?
Kúpno - predajná zmluva bola dvojjazyčná, takže netrebalo preklad a TP som mal velký aj malý, tak údajne netreba preklad mi tvrdili. Na dopravnom ich pýtali ale povedal som že mám aj pôvodný malý TP, tak potom nebol problém
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných