... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 96
obchodna sekcia
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Biela smrť

Sobota, 10. Augusta 2013, 16:37

Nemeral som ich lebo tie vstreky som zatiahol s novymi tryskami, a uz sa ich v zivote nechytim :D Ale sudiac podla velmi malickeho prefuku z klukovej skrine si myslim ze tesni dobre. A hej, uz beha dobre, ale nie skor, nez som dnes druhy krat vymenil vstrek. cerpadlo, je to marha to auto.. no konecne to facha ako ma, ako zamlada..
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Biela smrť

Pondelok, 12. Augusta 2013, 17:19

Niekedy si pripadam akoby som bol na dochodku ze mam cas na taketo veci, ale co robit, M7 v prevedeni imbus nieje k dostaniu, mat tam 8x E-TORX M7, a 2x IMBUS M8.. to nelahodi mojmu oku, tak som zajebal asi 10h takouto zabavkou, spustili to dve zalomene sroby, alebo lepsie povedane, uz pred par rokmi, nejaky valach bez momentaku.. Odmastenie zavitov pri praci na hlave tie sroby dokoncilo, a dve hlavy mi zostali v orechu goly.

Po vyrezani vsetkych zavitov som uz isiel nahodit veko, ked pozeram ze na tom plechu je bordel, a nie len tak obycajny, zmes karbonu, oleja, a piesku =P~ . Kadial sa tam ten piesok dostal netusim, veko je z ineho motora, a ktovie kde sa valalo predtym, no z mojho motora sa tam nedostal urcite.. bola ho tam dokopy tak kavova lizicka, nastastie sa ten plech dal odsrobovat, z druhej strany to bolo este horsie, zvlast v oblasi vypustu odvetrania. Takze to rezanie nebolo vobec marne, kedze som objavil tuto zradu piesocneho muza.
Naposledy upravil/-a starynovy v Pondelok, 3. Marca 2014, 11:15, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Biela smrť

Pondelok, 19. Augusta 2013, 14:08

Kedze v prevodovke bol naplneny 75W-90, a v diferaku nikto nemenil, nikdy, auto dostalo nove naplne, po dobrom odsati zbytkov, a mierne dole kopcom diferak zozral 1.95L, a prevodovka 1.25L, dobru chut.
Obrázok

Urobil som si dlhsi vylet, a stroj sa odvdacil tym ze po 8h za volantom som z neho vystupil bez roznych bolesti, a unavy. Taktiez spotreba poriadne prekvapila, na to ze som siel brzda plyn, a cokolvek iduce menej ako 93 som prebiehal kick-downom, 7.36L :-({|= Na horskom priechode za Hradcom Kralovým som stretol Audi 2.5TDI V6 132kW, chvilu sme sli vedla seba v dvojprude, potom som sa pozrel na Breznanskeho vodica, a bolo mi jasne co chce, plny plyn.. no a kto vyhral? :twisted: Sice centimeter po centimetri, ale stale som ho stracal, i stym chcipnutym origo turbom to ma min. 130kW . Ale je pravda ze dava svoje VSETKO.. 1.45Bar :mrgreen:
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Biela smrť - Dratovanie/Spajkovanie

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 08:58

Konecne prisiel balicek od sudruhov, a to dialkove ovladanie, cachrovanie s klucom mi uz slo pekne na nervy, zvlast preto ze vodicove dvere su menene, a elektricky zamok som tam musel dorobit ja, co ma privadza na otazku z coho tie dvere su? Boli E34 bez centralu? Kazdopadne tam nic nepasuje, a ten zamok nejde tak lahko, a jednoznacne ako by mal.

Prva vec co treba s cinskou spotrebnou elektronikou spravit je vymenit najslabsie clanky.
Obrázok
A druha vec doplnit to na com sudruzi usetrili, a vsetko prespajkovat olovnatym cinom, teraz sa nebojim ze to nevydrzi xy-rokov.
Obrázok

Ako uz bolo spomenute, na inkriminovanych dverach nieco nieje v poriadku, od coho sa odvija aj moj zapas s centralom, samozrejme ze ani ten povodny nejde ako ma, zacina to by pekny bolehlav :-k.

A este prisli LED diody, a 1W drivery, ktorymi postupne nahradim este sufitky v kufri, ktore svietia ako svetlusky, ale zeru skromnych 30W pri 12V, teda 2.5A, co prave nieje malo, ak ma clovek otvoreny kufor pri praci aj 5h, pritom hra rozozrane radio, svieti pristrojovka s kilometrovnikom, a svieti OBC, v pristrojovke to je 1.5W, v OBC 3x1.5W=4.5W, v radiu to bude min. 15W, + ten kufor, a je to 50W, nieco cez 4A, to by malu baterku 44Ah v priemernej kondicii odrovnalo za 8h, v zime za menej. Planovane LEDky pri rovnakom svite zeru 10x menej, teda stropne svetlo miesto 20W, papa 2.2W a svieti prijemnym bielym svetlom, s priblizne rovnakym svitom. Aj radio caka omladenie o koncovy zosik v triede D, cim klesnu straty v koncovom stupni skoro 10x.
Naposledy upravil/-a starynovy v Pondelok, 3. Marca 2014, 11:16, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 12:45

Dlho sme si neuzili, a dalsie tesnenicko hlavy padlo za obet, pri reciach ludi co to smazia na udajnych 103kW, ake je to spolahlive, sa mi otvara kudla vo vrecku :D Motorcek ma velke problemy s odpadnym teplom, a to zabilo nove tesnenie, to skurvene "turbo" ktore je skor fen na vlasy by som najradsej jebol tak daleko, ze by ho o 150 rokov nasli archeologovia v Afrike, ani nechcem vediet ake EGT v tom motore panuju pri plnom kotli, budem to musiet trochu obmedzit. Taktiez ma nahlodava myslienka ci bol dosiahnuty potrebny moment na dotiahnutie hlavy, ale pri pociatocnom utiahnuti 60Nm sa moc chyb nespravi, naslednych 270° uz bude vrcholit niekde cez 300Nm.. Pohravam sa s myslienkou opatrit nove tesnenie nastrekom medi, ocividne ten motor potrebuje kazdu pomoc ktoru moze dostat, kedze na retardovanom slovenku niesu MLS tesnenia k dostaniu.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 12:53

Vyber ten motor, odvez ho do zbernych surovin a daj tam konecne motor ktory zere palivo pre auta a nie pre traktory :lol: :roll:
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 12:56

perfektna praca... drzim palce pri restaurovani

:bmwball:
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 13:02

Tyyyy :twisted: Mam spotrebu 7.5l, a aspon 130kW, ked mi benzin ponukne to iste, nebudem rozmyslat ani pol minuty :D (Ale to uz zalezi na prioritach, keby som to nemal ako hobby, a potreboval na tom jazdit do prace, tak to uz davno jebnem CELE do srotu). Vdaka, pri tom aute budem potrebovat aj palce na nohach zatate v paste :D
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 13:05

spotrebu neries :D ako pozeram vela nafty nespotrebujes aj tak... ale ako hobby je to fajnove, aspon ho budes poznat lepsie ako svoje topanky.
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 13:07

Tak ja na spotrebe az tak nesedim, ale 10-11L benalu uz je aj na mna dost :D
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 13:48

Jazdit za 10 mimo mesto, tak som asi uz mrtvy, maximum co sa mi podarilo bolo 9.4 a to bolo nonstop o papiere a kazdu chvilu aj o zivot
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Pondelok, 2. Septembra 2013, 14:16

Ale kombinova je 9-10 urcite, mimo das aj 7, to verim.. no a potom, co by som robil cele dni, keby som nemal diesel :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] Satan

Utorok, 3. Septembra 2013, 06:16

nafťák má vždy lepšiu spotrebu, s 2,5i sa tiež dá za 7l ale kombinovane je to okolo tých 9 a viac, na tds som mal kombinovane za cca 45tis. km spotrebu vždy okolo 7l, a dlhé trasy do 6,5
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Piatok, 6. Septembra 2013, 19:25

Este nejake fotky z retrofitu prednych okien na 5er.. kto to kedy videl, chudak auto, taky sozial. Mechanizmi s kablami do dveri som zohnal od Vrablika z Blanska, a stredovy vypinac je z Maskovej E34, kde som zase dorabal zadne elektricke :smile: Povodne som chcel ist cestou "Nur original ist legal", ale to ma rychlo preslo, moje auto bez vybavy, ma aj nejaky druh LOW elektriky, teda pod sedackou je ZVM modul -central, a modul stieracov, thats all, na porovnanie Maskova s oknami ma uz klasicky releovy modul, a GM. Tudy cesta nevedla, takze som spravil vlastne ovladanie okien, co bolo jednoduchsie, a hlavne vyzadovalo dotiahnutie iba power kablov pre motory do dveri, o dost lepsie nez tahat este dorazy atp. Najprv som nemal ciste svedomie, ale ked som videl ako funguju origo okna, vsetko ma preslo, a mam to v naprostom poriadku, z titulu toho ze som sa bal ci NAHODOU GM nesnima prud motormi, a nezastavi ich pri doraze.. prdec, smazi ich do dorazu asi 3s, a potom vypne, tak dlho to tlacitko manualne nikto nedrzi :wink: Postrada to len dojazd, takze musim drzat, no stale lepsie ako mrskat svihadlom. :thumbup: A tiez som to napojil na stalu stavu, neskutocne ma otravovalo zapinat kluc do druhej polohy len preto aby sli okna, co pri studenom motore znamenalo zahul v podobe zhavenie, skutocne genialne. :roll:
Nity som odvrtal, a dal tam M6 Imbusy. A este origo radio, ktore som vysomroval od Maska, bolo na hovno, ale novy krystal, par kondikov, za hrst studakov, a ide ako zamlada, bohuzial ma len 4x6W, no casom sa to zmeni na 4x25W, a prirastie mu AUX.
Naposledy upravil/-a starynovy v Pondelok, 3. Marca 2014, 11:17, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan

Sobota, 7. Septembra 2013, 19:42

Tu je uz aktualny stav, motor zase rozhadzany. Tu hlavu som vodnym papierom suchal 2 dni, uplne zmizli stopy po tom opracovani na freze, ktore bolo skurvene, a myslim si ze to bola hlavna pricina zlyhania, v spojeni s vysokymi EGT, no aj bez nich by to casom prislo (pozdravujem p. Dovalovsky). Zacal som na 600, a skoncil na 1500, proti ostremu svetlu tam vidno hologrami po pohybe papiera, ale inac je to ako zrkadlo, ak uz toho nestaci tomu tesneniu, tak sa na to fakt vyjebem.

Trochu z ineho sudka, kedze pri vymene motora, nejaky dobrak zabudol zatiahnut sroby schovane za servom, myslim ze nezabudol, ale je tam pristup ako k peniazom, tak 80% spotreby mot. oleja tvorilo tecenie po zemi, ktore bolo fakt brutalne, jasna vec, vana dole. Samozrejme ze tam zavazdia niekolko veci, a vana sa neda vybrat len tak, najprv treba zhodit saci kos do vane, aby sa dala tahat do predu, a potom zavadzia naprava, treba zdvihnut motor asi o 10cm. nakoniec aj vyhodit priecny stabilizator z uchytenia- sroby vane priamo nad nim. :roll:
Naposledy upravil/-a starynovy v Pondelok, 3. Marca 2014, 11:53, upravené celkom 1 krát.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 96

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných