... všetko o BMW ...
starynovy napísal:^kazdopadne ked to nastartujem na studeno, tak nemam pocit ze su to len zvysene otacky, lebo ten motor chvilu ide nepravidelne ako kebyOtackami toho vela nenahreje.. hlavne je posunuty predzapal neskoro atd. preto aj uplne iny zvuk vtedy.
starynovy napísal:dakujem za odpoved chcel som vediet preco to tak je a tie 40 sekund co pockam kym otacky klesnu, tak ma nezabiju ….Tak to je mozne, dodnes xy ludi vytlaca spojku na aute pri startovani, aj na takom kde to netreba kvoli idiotom co naburali v kvalte do steny.. opat prezitok z cias kedy mal starter 250W a v prevodovke bola vazelina, kto vlastnil š120 vie, ze ked si v zime po starte pustil spojku, tak to ten motor zadusilo.. Pre moderne auta so silnymi startermi a normalnymi prevodovymi olejmi z toho ale vypila iba jedno, opotrebenie axialneho loziska kluky, ktore je v tej dobe stecene a suche a ty ho pritlacis spojkou.. tak nech si to robia, akurat neviem ako z toho vypliva, ze je to spravne, rovnako ako cakat, kym sa "stabilizuju" otacky, neboj tie stabilne su vzdy, pokial to nieje dobejane.
Na druhu stranu, nechat povrcat studeny motor nieje na skodu, zvlast v silnych mrazoch kedy aj tie dnesne oleje potrebuju chvilku kym sa vsade dostanu. Chvilku, minuta staci cez usi.. Vrcat 15 minut na volnobeh je zase kontraproduktivne, vtedy sa uz niekde pretina krivka opotrebenia behom za studena s tym, o kolko by bol ten motor teplejsi keby mal nejaku zataz. U istych sraciek aj nie male opotrebenie obohatenou zmesou, ktora za jedno degraduje olej a za druhe odmastuje valce.
Nic nieje ciernobiele, len do toho treba vidiet.
Ale k veci, to vytocenie s retardovanym predzapalom je presne ako hovori pablo, emisie. Je to nahrada jazdy, cim ohreje nespalenym palivom katy aby nieco zacali robit. Je uplne jedno ci to robi motor touto funkciou alebo ty, jazdou.
Mozes mi dat proti argument ale nejaky normalny, nie ze to vela ludi robi.. vela ludi tvrdi, ze nas chcu elity povrazdit.