... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

[E91 RIP] [E65 745D]

Nedeľa, 22. Marca 2020, 00:35

Po predchádzajúcej nemeckej vražde v podobe E34 , MB W210 a skoro 3 rokov spoľahlivého francúzskeho tátoša (Renault) som zase raz padol do hovna so značkou BMW a nadelil si deduška dovezeného zo svojej rodnej zeme. Jedná sa o E91 325d, vyrobený 3/2010, jeden z posledných čo ešte mali motor M57, kedže som sa chcel vyhnúť finančnej samovražde kúpou legendárneho N57. To sa však nepodarilo ale o tom potom. Čiže k veci, bol nejaký budget, začalo sa hľadať 325d/335d, samozrejme LCI a tour. Zvyšok ma nejak netrápil a bolo mi v podstate jedno akú výbavu to bude mať. Pátranie však skončilo skorej ako začalo, kedže 335d na slovensku v tom čase nebolo na predaj ani jedno (kupoval som v júni 2019) a v zahraničí iba za nekresťanské peniaze (12K+), čo mi prišlo už veľa. V tom som objavil až jednu jedinú 325d, nedávno pridanú do inzercie, z fotiek vyzerala celkom použiteľne, tak som to šiel obzrieť a rovno som ju zarezervoval a keď pánko vybavil prihlásenie a všetko potrebné, tak o týždeň na to bola moja. Nebol to žiadny cukrík, minimálne čo sa zovňajšku týka, ale inak vyzeral byť v celkom dobrom stave.

Nejaké to info o aute:
Model: 325d
Výroba: 3/2010
Pohon: RWD
Motor: M57/T2
Výkon: 145kW
Prevodovka: AT
Farba: Spacegrau Metallic

Niečo k výbave:
Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe
Foglights Nebelscheinwerfer
Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
Language Version German Sprachversion Deutsch

Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
Co2 Content Co2 Umfang
Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration
Automatic Transmission Automatic Getriebe
Servotronic Servotronic
Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
M L.-a.w. Double Spoke 194 M/mix.t. M Lm Raeder Doppelsp. 194 M Mischb.
Alarm System Alarmanlage
Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
Comfort Access System Komfortzugang
M Sport Package M Sportpaket
Roof Rail Dachreling
Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung
Windscreen With Grey Shade Band Graukeil-frontscheibe
Panorama Glass Roof Panorama Glasdach
Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
Warning Triangle Warndreieck
Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
Skibag Skisack
Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver Interieurleisten Alu Glaciersilber
Semi-electr. Adj. Both Front Seats Sitzverstellung Teilelektrisch F/b
Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
Rain Sensor Regensensor
Xenon Light Xenon-licht
Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht
Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
Lights Package Lichtpaket
Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent
Navigation System Professional Navigationssystem Professional
Bmw Assist Bmw Assist
Internet Preparation Internet Vorbereitung
Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information
Bmw Online Bmw Online
Voice Input System Spracheingabesystem
Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.
Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
Area-code 2 Area-code 2
Bmw Teleservices Bmw Teleservices
Control Teleservices Steuerung Teleservices
Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle
Ext.con.of The Music Play.i.mobilph Music-schnittstelle Fuer Smartphone
M Sport Suspension M Sportfahrwerk
M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
Individual Sun Protection Glazing Individual Sonnenschutzverglasung
Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
Connectivity Package Connectivity Paket
Innovation Package Innovationspaket
Comfort Package Comfort Paket
Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth
Germany Version Deutschland-ausfuehrung
Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.
Cop Control Cop Steuerung

Po rozkódovaní VIN nakoniec tá výbava je celkom obstojná, takže aspoň niečo do plusu.

Teda po týždni čakania som išiel po auto, stihol ho ešte ten deň prihlásiť a aspoň vyumývať a spraviť úvodné fotky do albumu :D

20190611_201836.jpg
20190611_201824.jpg
20190611_201819.jpg
20190611_201812.jpg
20190611_201803.jpg
20190611_201756.jpg
20190611_201751.jpg


V nasledujúcich dňoch samozrejme prebehol z mojej strany prvý servis v podobe výmeny oleja + filtrov (olejový, vzduchový, palivový, kabínový) a nasledovala dohoda termínu na návštevu ku Starynovy. Cestou k nemu samozrejme prvý problém. Auto zrazu začalo hlásiť nedostatok chladiacej, čo som ignoroval a povedal si, že ju u neho dolejem a bude dobre. Lenže u neho sme prišli na to, že tam už žiadna voda nie je, lebo cestou mi roztrhlo termostat na EGR a všetka voda vyletela von :D Našťastie bolo von dosť chladno a teda motor sa neuvaril. Teda sa započala práca na celý deň v podobe výmeny oleja v prevodovke (aj s tesneniami pod mechatronikou), odstránenie a zaslepenie EGR, výmena žhavičov aj s jednotkou a prívodným káblom, doplnenie chýbajúcej chladiacej a samozrejme najpodstatnejšie - úprava ECU. Spokojný s výsledkom som išiel domov a dokonca prekvapila aj spotreba :shock:

20190613_102752.jpg
20190613_104234.jpg
20190613_122937.jpg
roztrhnutý termostat EGR
20190613_165127.jpg
20190613_224650.jpg


Pokračovanie .....
Naposledy upravil/-a Suit v Nedeľa, 21. Novembra 2021, 15:25, upravené celkom 2 krát.
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Nedeľa, 22. Marca 2020, 00:35

Ako ďalšie na rad prišli disky. Nevravím, že by sa mi nepáčili tie, na ktorých bol, ale predsa len RFT a 18" na naše cesty nie sú vôbec ideál, tak som začal zháňať to, na čom prišiel originál z fabriky. Našiel som inzerát na krásne 194ky v dobrom stave za pekný peniaz, tak hneď na druhý deň sa išlo po ne a šup s nimi na voz. Rozmer klasika 225/45r17 a 255/40r17. Čo sa komfortu jazdy týka, bol to strašný rozdiel a som rád, že som sa toho zbavil a RFT už to auto nikdy neuvidí.

20190619_110943.jpg
Najrýchlejší taxík v BB


Potom prišiel prvý vážnejší problém. Auto stálo 2 týždne, kedže som bol mimo SVK a kedže baterka bola ešte origo, tak po štarte zrazu svietili svetlá, nešli ovládať okná, nešli smerovky .... atď. Znalejší už asi vedia v čom bol problém. FRM3 modul povedal pápá a teda vybrať, poslať na prehratie softu a potom nanovo nakódovať (aspoň som sa naučil robiť s NCS). Tak teda jazdíme jazdíme, hltáme kilometre, dni ubiehajú avšetko vyzeralo fajn, keď jedného dňa som šiel dopriať aj autu a bol som ho umyť. Po štarte však niečo zrachotilo a po pár metroch začalo svietiť dobíjanie. Vravím si - fajn, altík to má za sebou. Cestou domov sa však zrazu pridala vysoká teplota motora. Už mi nebolo všetko jedno, tak som to rýchlo odstavil a začal pátrať po probléme. Obzerám, smrad od altíku cítím, ale všetko sa točí, tak jasná vec. Objednám alternátor rovno aj s vodnou pumpou (po 250 tisic ešte nemenená, s mojím šťastím si vravím že to odišlo naraz) a druhý deň výmena. Spokojný naštartujem, žiadna chyba, žiadne pazvuky, všetko okej. Lenže po prejdení pár metrov zrazu zase divné zvuky a svieti dobíjanie. Už som chystal zapalovač a kanister benzínu ale nejak som to rozdýchal a pátral ďalej. Samozrejme, bola to hlavná remenica, ktorú odtrhlo. Sviňa jedna sa ale krútila a všetko s ňou (lenže pomaly), preto som ju nepodozrieval na prvý krát. Tak teda na druhý deň výmena remenice a všetko zas na poriadku.

20190727_172134.jpg


Tak kilometre zas pribúdali a pribúdali, keď sa auto začalo správať nejak príliš húpavo a nestabilne. Samozrejme originál M-podvozok to vzdal na našich skvostných cestách a teda prišlo rozhodovanie. Nechať to v M-sporte alebo dať klasiku. Po zvážení pre a proti, padlo rozhodnutie, že sa pôjde na klasický podvozok. Teda nasledoval ďalší celý deň strávený v gáráži, kde sa menila komplet predná náprava (ramená, čapy a tyčký riadenia, stabilizačné tyčky a uloženie stabíka, tlmiče, pružiny, uloženia) a vzadu (tlmiče, pružiny, uloženia a tyčky stabilizátora). Všetko išlo LMI/Sachs (bohužiaľ k tomu nemám foto dokumentáciu).Po výmene samozrejme geometria predok aj zadok a auto bolo zas o niečo komfortnejšie ale hlavne pevné a stabilné na ceste.

Chvíľu bol zas pokoj a potom som začal badať, že nejak auto nejde tak ako išlo. Na ďalší deň zase potešujúca hláška - Particle filter. Samozrejme zapchaté DPF. Tak šup s ním von, poslané na prečistenie, založené a hohoho zrazu bol aj POWER :D Vtedy som prišiel na to, že je odjebaný hlavný termostat a auto sa nezohrialo nad 70° ani pri záťaži. Takže sa vymenil termostat za origo. Radosť mi vydržala asi 2 týždne, keď znova prišla hláška o DPF. To už bol náznak väčšieho problému a ten je, že auto žerie celkom dosť oleja a nechce regenerovať. Vtedy padali ťažké rozhodnutia ako ďalej.... tak sa spravil kompromis a DPF šlo čauko kakauko. Najväčšia zvláštnosť je však tá, že tomu autu je úplne jedno, že ho tam nemá. Žiadna chyba, žiadny núdzak, proste ide ako keby sa nič nedialo.

Vtedy začalo pátranie po tom hlavnom probléme a to je spotreba oleja. Ako prvé samozrejme padol tip na separátor. Vymenený za origo, sledoval som spotrebu oleja, klesla podstatne. Chvíľka ticha pred búrkou, padlo pár tisic km do plusu, keď tu zrazu s postupom dní začalo turbo pískať viac než obvykle a začalo celkom schopne napekať olej v koncovke výfuku. Teda turbo von, poslať na repas (rovno s prerábkou na hybridné, kedže som magor a musím mať výkonové rezervy do budúcna). Po 3 týždňoch turbína nazad, pomenené aj všetky tesnenia na hadiciach od turba až po sanie. Medzi tým v decembri ešte prebehla výmena obidvoch zadných ložisiek kolies a zadných platničiek + oprava káblovačky k senzoru náklonu pre svetlá.

20200106_185311.jpg
20200106_185322.jpg
20200212_131710.jpg
Naposledy upravil/-a Suit v Nedeľa, 22. Marca 2020, 01:27, upravené celkom 1 krát.
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Nedeľa, 22. Marca 2020, 00:35

Človek by bol po tom všetko povedal, že hádam sa problémy skončili. Ale to by musel mať to auto niekto iný ako ja :D Takže po výmene turba samozrejme spotreba oleja zase na chvíľu klesla, lenže to bolo ďalšie ticho pred búrkou. Už sme došli jedine k trom posledným možnostiam, kade môže ten motor papať olej. Začal som od najjednoduchšieho a tou sú v podstate 2 veci. Guferá na ventiloch a tesnenie pod vekom ventilov. Objednal som veci, Corona vírus nám dala nútené voľno a teda bol čas sa povenovať nemeckej brhline, tak som sa do toho pustil. Rozobral som vrch motora, vykvačil rozvod, vačky von, vymenil guferá, pretesnil vakuovku ktorá tiež už púšťala olej, pomenil všetky tesnenia ktoré bolo treba a zložil to nazad. Samozrejme, nebolo by to ono, keby neprišlo nejaké prekvapenie. Jeden vstrekovač značne zatečený a teda s veľkou pravdepodobnosťou bude K.O. Takže všetko poskladané, vrčí, dymí, žerie všetko čo sa dá.... uvidíme po pár stovkách km ako dopadla operácia. Ak už toto nepomôže, tak posledná možnosť sú kružky.

Nejaké foto z operácie:
20200318_134814.jpg
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1584537360696.jpeg
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1584538944283.jpeg
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1584554434437.jpeg
20200318_151848.jpg
20200318_182740.jpg
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1584554295907.jpeg


A samozrejme aby som mu nekrivdil, tak všetky tieto problémy ho postihli od júla 2019 do teraz a medzi tým mu pribudlo na budíkoch pekných 57 tisíc km. Momentálne tam svieti 308xxx a stále to ide hore :D Už ostáva len čakať, čo si zase vymyslí. S mojím šťastím to naozaj budú tie krúžky ](*,)
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 985
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Nedeľa, 22. Marca 2020, 08:57

pekny pribeh - taky typicky BMW jazdenkovy :-) super je, ze to beres s "humorom" a ze si vies vela veci spravit sam. Pravda je, ze starsie jazdene BMW nie je moc pre niekoho kto nie je aspon trochu technicky zdatny alebo nema odlozene peniaze na opravy. Pretoze Freude am Fahren ano, ale servis zadarmo nie.

kazdopadne za farbu auta palec hore - tiez ju mam :-)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Nedeľa, 22. Marca 2020, 10:42

Kruzky by si chcel.. ja som povedal, ze bude jebnuta vlozka v bloku. :D Si to nezlahcuj.. To bude najsmiesnejsie, lebo aj N57 by vysiel uz lacnejsie potom.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Nedeľa, 22. Marca 2020, 11:23

A kvôli čomu vložka? Pomohol tomu aj tým, že to dvakrát skoro uvaril?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Streda, 25. Marca 2020, 17:10

Ešte doplním také zbežné fotečky interiéru, kedže doteraz som žiadne nemal :D

20200324_172907.jpg
20200324_172902.jpg
20200324_172858.jpg
20200324_172848.jpg
20200324_172839.jpg
20200324_172832.jpg
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 17:39

No tak auto wagen dožil svoj život smutne. Pôvodne som ho chcel predať, ale mladý chalan sa rozhodol, že mu predčasne ukončí trápenie. 😢
Prílohy
4F338AD4-3574-401A-950B-E96F4989E3F0.jpeg
194AF8D9-4669-446E-B04B-003B3C95E4D7.jpeg
59A69C5D-7255-4C2C-B8EA-50AB8C4B737A.jpeg
AEBE8735-4FC6-429D-AFBE-C627F81EC715.jpeg
BCBCEA80-DE15-48DC-8505-701C0B44393F.jpeg
91CC2A9A-FB85-49DE-A4F7-2E95EA089F48.jpeg
D65E6C64-9F88-4C76-A267-3E219314A1AE.jpeg
9DD65043-D2CE-434B-9331-6DE333DA8809.jpeg
61A84937-44E2-44A8-AD38-B03F728E3AB9.jpeg
BCDCFC47-C12A-44C3-8709-654DD8C97242.jpeg
F1B3B341-04DF-4918-A88E-DCC5F21992FA.jpeg
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 17:41

Dost dobra rana, vsetci v pohode?
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 17:44

Jo všetko našťastie ľahké zranenia. Len auta na totalku 😒
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 17:46

Po com sa obzeras teraz?
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1921
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 18:12

Oj, tak toto sú veľmi smutné obrázky...
Ex:Fiat Punto
Ex:Suzuki Swift
EX:Pugeot 208
VW Passat R6 SFI 4motion
BMW e46 320d
BMW e61 530xd
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 96153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 18:16

ty vole ale to ozaj vypada jak keby naschval zautocil na teba :-| dost silna supa :-(
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Suit
Autor témy
Príspevky: 437
Registrovaný: 12.10.2010
Auto: BMW E61 535d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Pondelok, 9. Augusta 2021, 19:31

Nooo už som stihol spraviť prídel. E65 745d 🙈🙈

DH92243
Prílohy
FCD595A0-597E-4303-B46D-990E7AC896C3.jpeg
BMW E65 745D
EX VW Golf 7, 2.0TDi
EX BMW E91 325D
EX Renault Mégane III, 1.6dci
EX MB E300TD
EX E34 Tour 525TDs
EX Opel Astra F 1.4i
 
eld
Príspevky: 763
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: [E91 325D] Šedý nemecký gepel

Streda, 11. Augusta 2021, 06:51

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných