... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Pondelok, 27. Júla 2015, 16:51

Na tej srande pise CR 2,7 ja mam taky pocit ze to je skor pre W210-ku prave s tou 2,7-ckou.
A chlapik to mal v novom aute ktore kupil v S211 280 CDI, len rychlym pohladom som tam zahliadol dve rampy a na oboch bol konektor, tak som myslel ze su to dve tlakove cidla.
Nepoznam ten motor, takze hadat sa nebudem, ale mas zrejme pravdu. :-k

Mna hlavne prekvapilo ze to je normalny plosak s procesorom, cakal som iba nejaky jednoduchy obvod s rezistormi a kondikmi. :mrgreen:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Pondelok, 27. Júla 2015, 16:57

Ten powerbox nemusi byt vylozene zly.. pokial je trochu inteligentny tak klame v urcitych rezimoch a nema sa co stat, turbu tlak nepridas takze tam doladujes tolko nafty kym to zacne viditelne dymit a to si AFR presne na max vykone pre danu davku vzduchu. Ten procesor podla mna cita ADC prevodnikom napatie z cidla tlaku, a potom podla svojej malej mapy cez PWM a rekonstrukcny filter vypluva pozmenene DC napatie do jednotky motora. Jednoduche a funkcne, pokial to nieje moc agresivne nebal by som sa toho, obvykle je motor seriovo ladeny na AFR daleko cez 17:1 a dym sa objavuje az okolo 14, max vykon cca. 12:1. Predvtrek to ale neprida takze na idealne vyuzitie toho paliva to nema potencial.. ak to ale stalo 90€ proti 500 za chip a vie to pridat 20kW v urcitych rezimoch tak preco nie.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Pondelok, 27. Júla 2015, 17:12

Ono prave o to ide ze vobec netusim co to je a ani pre ktory motor to bolo robene.
Hladal som na nete a ponachadzal kadejake powerboxy, najblizsie k tomu bol asi polsky od Proracing, ale tie maju uplne ine krabicky.
Ked si vsimnes tak ma aj vyvedene piny a na nich osadene dva jumpery, takze je zrejme mozne nastavit rezimy, ale bez dokumentacie velmi tazko... :(
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 525d] prve auto, mala udrzba a zase webasto

Pondelok, 27. Júla 2015, 17:29

J toho moze byt vela.. asi nic z toho uz bez pinoutu a popisu.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Sobota, 30. Januára 2016, 21:02

Po dlhej odmlke (vyse pol roka) je na case spravit update kedze sa mi toho uz hodne nahromadilo.

Zacnem teda od najstarsej neevidovanej upravy, ktora bola este v Oktobri minuleho roku. :mrgreen:
Tou je instalacia hasiaceho pristroja na sedadlo vodica.
Objednal som 2Kg hasiaci pristroj od firmy Gloria, tento model vyzera presne tak isto ako aj originalne BMW hasiace pristroje akurat s tym rozdielom ze tie su iba 1Kg a maju na sebe potlac BMW.
Da sa teda predpokladat je Gloria je OEM vyrobca hasicakov pre BMW.
K hasiacemu som este z BMW objednal original konzolu na sedadlo vodica, aby to nejak vyzeralo a hlavne drzalo ako ma.
Pri montazi nastava maly problemik, plastovy drziak hasicaku ktory je potrebne prisrubovat k originalnej konzole nedosada celou plochou, ale je trocha nasikmo.
Plastovy drizak ma 4 vystuzne rebra na spodnej strane a koliduju s vyhnutou hranou na konzole.
Nieje to strasna zavada, jazdil som s tym asi 2,5 mesiaca a az potom som to upravil pre pokoj na dusi, stacilo spravit 4 zarezy na vyhnutej hrane na konzole a potom to uz sedi ako ma.
A takto to po dokonceni cele vyzera:
17754 17755 17756 17757


Dalej v poradi su svetla.
Repasoval som ich sam, ide o prestavbu na Bi-xenon, pouzite projektory su uz dost zname Hella G4 Evo-Xr.
Popri repase som menil aj AE kruzky za LED-kove biele, co mi nieje velmi po chuti (radsej by som zlte) ale co uz, ucel plnia.
Postup rozpisovat nebudem kedze navodov na rozobreanie svetiel je hromada, napisem iba zopar postrehov k danej prestavbe v mojom pripade.
Zacal som pravym svetlometom ktory bol v horsom stave, na co som prisiel az po rozobrati.
Kedze som svetla uz 2 krat predtym rozoberal tak s tym nebol problem, po rozobrati a demontovani projektoru som zistil ze dva zo styroch zavytovych tyciek ktore drzia projektor su ulomene.
17760

Nasledovalo teda ich lepenie pomocu dvojzlozkoveho lepidla ktore pouzivam uz dlhsie a som s nim spokojny.
17761 17762 17764 17763

Dalej nasledovalo zaciernenie chromovych casti svetlometu do matnej ciernej, okrem paraboly samozrejme.
Tym som dosiahol tri veci, a to je vzhlad ktory som chcel uz davnejsie, zakrytie popraskanych casti ktore pochadzaju od ulomenych zavitovych tyciek a prekrytie skrabancov ktore boli sposobene zlomenimy nastavovacimi tyckami.
17765 17766

Na rad prislo aj osadenie LED AE kruzkov kde som zistil ze su trocha vecsie ako povodne kruzky takze ich trebalo upravit.
Prestihnut plastovy mostik a zrezat tak aby boli hore zarovno a zaroven vytvarovanie na mensi priemer pomocou teplovzdnurnej pistole.
17759 17758

Na kablik ktory ide od kruzkov som dal zmrstovaciu buzirku kedze mi tam spatila cervena zila.
17768

Povodne projektory boli uz slusne vypalene, no myslim ze sa najdu aj horsie, ved posudte sami.
17773 17774

Takto to vyzeralo pred zalepenim plexiskla ktore bolo pouzite samozrejme nove, tu su fotky laveho kedze pri pravom na to nenapadlo odfotit.
17771 17770

Cela uprava sa taktiez nezaobisla bez ujmy na zdravi, pri cisteni zbytkov stareho tmelu sa mi vysmikol srubovak a bodol som sa do ruky, nastatie nic vazne len otravne pichanie pri otvarani dlane.
17769

Kabel z bi-xenonovej clonky som vyviedol cez jednu z odvetravacich dierok a nahodil som nanho superseal konektor ktory zabrani vniknutiu bordelu alebo vlhkosti ku kontaktom.
Napajanie clonky som vzal od koncovky z dialkovych svetiel.
Nakoniec tu mame fotky finalneho produktu, zvyskov z prestavby a fotky kablikov pre clonku.
17778 17779 17782 17772
17775 17776 17777 17780 17781

A taktiez nesmie chybat porovnanie "pred" a "po".
Vo fotke "pred" su nove vybojky ktore som kupil spolu so vsetkymi vecami na prestavbu.
Spravil som fotky pre porovnanie starych a novych vybojok vo svetlach pred prestavbou no bohuzial na fotkach to nieje vidno ale nazivo bol trocha rozdiel v prospech novych.
Takze fotky s novymi vybojkami vo svetlach "pred" a "po".
17793 17786 17787

Konecny verdikt je taky ze to svieti paradne a nelutujem ani cent co ma to stalo a ani tie 3 prebdene a pretpene noci pocas ktorych som to robil. :thumbup:
Kruzky taktiez svietia brutalne a vnoci su velmi neprijemne, jazdil som s nimi takto az do decembra kedy som konecne upgradol na LCM4.
Takze vsetkym ktorych som v noci stretol v protismere mi je naozaj luto.
Nastastie som v noci vela nejazdil, takze dufam ze mi odputia. :mrgreen:
Viac info ohladom upgradu LCM bude v dalsom prispevku.


Dovod Oktobrovej dovolenky nebola len prestavba svetiel, ale aj nahodenie "winter paketu" popri ktorom sa zviezla aj vymena senzoru regulacie vysky svetiel.
Pri kupe auta som hned zistil ze mam poskodeny spomenuty senzor, tak som zohnal druhy ktory bol ale zo zadnej napravy z E46 touring vo domeni ze vsetky by mali byt rovnake a ze ta zavitova dierka bude jediny rozdiel kedze cisla dielov neboli rovnake.
S tymto senzorom som fungoval vyse dvoch rokov, az kym ma v lete nenapadlo pozriet na diag, na live hodnoty kde som zistil ze predny sice funguje, ale je mimo pracovny rozsah.
Tak som ho teda odpojil a zacal tocit ramienkom naprazdno a vtedy som zistil ze ma ina rozsah koly inej montaznej pozicii.
Takze nasledovala kupa noveho originalneho dielu, kedze po dlhsom uvazovani a hladani dielov na internete a ebayi som dosiel k zaveru, ze nebudem verit cinanom a kadejakym "predajcom", kedze na fotkach bol stale iba ten isty diel aj s cislom, popripade bez akehokolvek cisla alebo popisu a v popisoch dielu cisla snad vsetkych cidiel ake su v produkcii.
Takze riziko ze by som kupil zbytocne nejaku univerzalnu sracku a potom platil aj tak novy original diel bolo vysoke.
17783 17784 17785


Na rad prisiel aj klimapanel ktory som koly jednemu tlacitku vybral a cely vycistil a namazal lozisko ventilatorceka.
Problem bol v tom ze jedno tlacitko prestalo klikat ako ostatne, dovod bol ulomeny mrnavy vycnelok ktory drzal tlacitko v krajnej polohe.
Oprava bola jednoducha kvapol som tam troska dvojzlozkoveho epoxidu ktorym som lepil aj zavitove tycky svetiel a vycnelok bol zase na svete a tlacikto opet klika.
Po vycisteni som zaznamenal zmenu chrakteristyky topenia, neviem presne co a ako ale od vtedy to kuri nejak inak.
17788


Popri ceste naspet do Nemecka som sa zastavil aj v Havířove pri Ostrave u uzivatela DTomik po novo ocaluneny volant.
Je to v pohode chlapik troska sme pokecali, volant vymenil do 20 minut, ja som mu nechal moj stary a on mi dal druhy precaluneny.
Kvalita prace je paradna a ja som s tym spokojny, nechal som mu aj manzety radiacej a rucnej brzdy spolu s rukovetou rucnej brzdy, a aj tie spravil naparadau len bohuziel nemam z nich fotky a ani ich nemam v aute kedze som ich po vianociach zabudol doma. ](*,)
Na fotkach je volnat leskly koly tomu ze som opet vybral z auta vycistil pripravkom na kozu a nakremoval mliekom na kozu vsrtko od firmy swisswax.
A ked uz bol volant vonku tak som vycistil aj plasty a tlacitky na multifunkcii.
17790 17791 17789


Na zaver este maly zoznam veci co som stihol spravit na aute pocas oktobrovej dovolenky.
- vymena iba troch zhavicov dva maju ulomenu maticu a pretacaju sa a dalsi nejde vytocit a nechcel som utrhnut maticu aj na tretom
- vymena hmloviek za cisto nove originalne
- vymenene ziarovky v bocnych smerovkach za chromove popri tom uz aj oprava smeroviek lebo sa mi pri demontazi vyluplo jedno sklicko
- spravila sa geometria kolies (preventivne) ukazalo sa kolesa boli trocha mimo
- nastavenie novozrepasovanych svetiel a hmloviek
- pretestovana klima, zistena nepritomnost chladiva, v jari nasleduje vymena chladica a vysusaca
- prepinovana redukcia k parrot systemu kedze sa dal zapnut iba klucom v polohe 1 alebo 2, teraz sa zapne pri zapnuti radia
- opet raz nastavenie rucnej brzdy
- vymena prednych dverovych tesneni na rame karoserie ktore som mal prichystane uz v jari ked sa lakovali a menili dvere



To je zatial vsetko, Vianocny update mozno zajtra, alebo v priebehu tyzdna alebo az o tyzden, podla toho ako sa mi bude chciet. :mrgreen:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Sobota, 30. Januára 2016, 22:14

Kvôli čomu si dával tie LEDkové krúžky? Ja idem práve zajtra svetlá vyberať, rozoberať a asi ich pošlem Martinovi na repas, otázkou je však či nevymeniť aj krúžky. Menil si len kvôli tomu že tie staré slabo svietili a chcel si silnejšie alebo bol aj iný dôvod? Prakticky na denné svietenie ich nikdy nebudem používať, chcem zachovať origo look s oranžovým svetlom, tak sa neviem rozhodnúť, či to má zmysel.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Sobota, 30. Januára 2016, 22:46

Daval som ich koly tomu ze slabo svietili, a pouzivam ich ako denne svietenie.
Cez dodatocny modul eLight sa spustia automaticky po nastartovani.
No a pomocou LCM 4 som deaktivoval cold a hot monitoring takze neblikaju ked nesvietia a taktiez som ich deaktivoval ako parkovacie svetla takze ked zapnem parkovacky alebo stretavacky tak kruzky nesvietia.
Namiesto kruzkov mi ako parkovacie svietia stmavene smerovky, no iba ak je spinac v polohe parkovaciek.

Kebyze to mam robit druhykrat tak by som asi nechal origo kruzky a siel cestou silnejsich ziaroviek alebo lediek namiesto ziaroviek.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Nedeľa, 31. Januára 2016, 06:58

nevyhral by si lebo na e39 ani e60/90 tie kruzky nesvietia, len tleju, vidno ich len v noci a za sera a mozes sa aj posrat a dat tam qvadrilion watove ziarovky, ked ten "optokruh" to neprenesie
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Nedeľa, 31. Januára 2016, 14:35

Moze byt, usudzoval som to len podla fotiek a videi co som videl na nete, kde ludia davali silnejsie ziarovky popripade silne LED-ky namiesto ziaroviek.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E39 525d] prve auto, Bi-xenony, telestart, eLight, atd.

Nedeľa, 31. Januára 2016, 20:59

Aha tak to potom zostávam pri origo krúžkoch, na denné to nechcem riešiť, takže by som si s LEDkovými krúžkami veľmi nepomohol. Ja sa hlavne teším na ten bixenón. :mrgreen:
Nur Original ist Legal.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných