Ahojte, náš klub už síce nie je trikrát aktívny, ale sem tam sa tu evidentne ešte ľudia objavia. Takže po dlhšej dobe skúsim spraviť fullupdate auta, čo všetko sa na ňom robilo, vymenilo či zrepasovalo za ostatné obdobie a opíšem jeho aktuálny stav ako optický, tak mechanický. To všetko pri nájazde cca 516.000km, samozrejme poctivých.
(A asi to spravím tak, že sa pokúsim zhrnúť úplne všetko od okamihu, čo sa mi dostalo do rúk aby ste to mali v jedinom zozname (ak sa Vám nebude chcieť čítať celý "príbeh". Pochopiteľne ak bolo niečo menené či riešené za tú dobu viackrát (napríklad Turbo, silenty, svetlá atď..., tak budem uvádzať vždy iba najaktuálnejšiu zmenu a teda tú poslednú.)
- Turbo naposledy menené koncom roka 2018 (nové OEM Garret z BMW)
- Kompletné nové potrubie z IC do sania (BMW)
- Kompletné nové tlakové potrubie z turba do IC (4-vrstvové pretkávané silióonové profi-race hadice s nerezovým potrubím a sponami)
- Tesnenie turbo/hadica (BMW)
- Kompletne vymenené všetky plastové a gumené hadice chladiaceho systému aj s prírubami a tesneniami (BMW)
- Vymenený výmenník tepla mot.oleja (NISSENS)
- Zaslepené otvory po vírivých klapkách, nové tesnenia sania, prečistenie sania (MMautotechnik, BMW)
- Vymenené všetky žhaviče aj s riadiacou jednotkou (BERU)
- Vymenená hlavná remenica (BMW)
- Vymenené všetky kladky a remene (RUVILLE, CONTI...)
- Kompletne zrepasovaný alternátor aj s rozdeľovačom (RM Team)
- Vymenené silenty motora...btw to už asi 3x (FEBI)
- Podtlakový systém zrepasovaný, všetky tesnenia, trubky, hadičky-silikónové (M BMW, race hadičky)
- Vymenený separátor za bezúdržbový (BMW)
- Vymenený 6tka vstrek čo dával brutal paliva do prepadu (BOSCH)
- Silent prevodovky vymenený (Lemforder)
- Prevodovka kompletne zrepasovaná (aktuálne pri 500.000km), nový hydromenič, kovové púzdra, lamely, tesnenia, prechodky, redukcie, vaňa, šróby, v mechatroniku nové tesnenia, gumené dorazy, koncovky piestikov, solenoidy, tesniaca platna, samozrejmosťou nový olej ZF LG6 (ZF, kit SONNAX)
- Vymenené uloženie kardanu (FEBI)
- Skontrolovaný, pretesnený diferenciál, nový olej (BMW)
- Nová polooos zadnej nápravy (SKF)
- Vymenené kotúče s bubnami a mechanikou bŕzd (ATE)
- Nové náboje s ložiskami zadnej nápravy (FAG)
- Nová zadná nápravnica (BMW)
- Nové všetky zadné ramená (okrem hlavných H-tie majú nové silenty a úchyty) aj so silentami, tyčkami stabika a všetky nové šróby a matice (Lemforder, BMW)
- Nový aktívny stabilizátor so silentami (BMW)
- Nové vankúše niva (ARNOTT USA)
- Nový dvojcestný rozdeľovač vzduchu pre nivo (made in D)
- Kompletne zrepasovaný kompresor a elektromotor pre nivo, nový filter.. (MANN)
- Nové kompletne nerezové výfukové potrubie na mieru (DD)
- Vymenené zvody za zliatinové, nové tesnenia, matice (made in GB)
- Nová predná nápravnica (BMW)
- Kompletne celá nová predná náprava (mimo riadenia)...všetky ramená, tyčky, silenty, šróby, matice (Lemforder, BMW)
- Nové náboje s ložiskami prednej nápravy (FAG)
- Kompletný upgrade predných bŕzd za nové športové...348/36mm kotúče,M-sport 4-piestikové strmene z BMW 5 G31 M-sport, platničky, tyčky... (BMW)
- Vymenené tlakové potrubie k prednému aktívnemu stabiku za profi pancierové hadice vyrobené na mieru (made in SR)
- Kompletne nové uloženie predných tlmičov aj s dorazmi a prachovkami (BMW)
- Nové obidve pružiny na prednej náprave (BMW)
- Originál nové natáčacie bixenon svetlomety aj s montážnou rampou na oboch stranách menené 2020 (OEM HELLA, BMW)
- 2x nová najvýkonnejšia xenon výbojka na svete OSRAM D2S Xenarc Night Breaker Laser +200% menené 2020
- Všetky halogény v predných aj zadných svetlách vymenené v 2020 za špičkové LED OSRAM Ledriving HL, smerovky, brzdy, stretávačky, diaľkové, DayLight..
- Angel Eyes halogény vymenené za špičkové LED s bielym svetlom
- Výmena nového AHL modulu naklápania svetlometov (BMW)
- Nová batéria 110A aj s nakódovaním (samozrejmosť) menená v pol. 2019 a novým IBS (BOSCH, BMW)
- Kompletne celá kabeláž v 5-tych dverách je vymenená. Vo všetkých 4 pántoch. Aj koax aj ostrek...(OEM Audi,made in D)
- Všetky reproduktory audio systému H/K vymenené za najvyššiu radu LOGIC7 (BMW)
- CCC jednotka dostala repas, nove chipy, takže Slovenčinu a hlasové ovládanie to už nemá, ale všetko funguje bez zaváhania. (airbone)
- V CCC vymenená DVD mechanika za novú verziu MK5, CD mechanika dostala kompletné prečistenie (BMW)
- Výmena nového modulu diversity v spojleri zadných dverí (BMW)
- Vymenené všetky piestnice na kapote aj zadných dverách (Lesjoford, BMW)
- Nový BMW znak na kapote (BMW)
- Nový pohon predných stieračov (BMW)
- ...nič viac mi momentálne nenapadá, ak tak priebežne doplním, zaktualizujem...
Príslušenstvo, doplnky:
- 1x16" nová OEM rezerva plus dvihák (BMW)
- 1x17" sada originál hliníkových diskov styling 138 (BMW)
- 1x18" sada originál hliníkových diskov styling 124 (BMW)
- 1x18" sada originál hliníkových diskov styling 135 (BMW)
- Strešné lyžiny na aute od výroby (BMW)
- Priečné aerodynamické bezhlučné nosiče (Whispbar)
- Na zakázku robený veľký strešný box vo farbe auta (Ultraplast)
- Na zakázku vyrobené spanie do auta 200x140cm (6 dielov 8cm hruby molitan zo studenej peny, vypratelne odnimatelne oblecenie) (made in SR)
- Profi chip na cca 270PS, 600nM, EGR a DPF odprogramovane, fyzicky v aute pre pripadne kontroly (DDC Power UP)
- Najaktuálnejšie mapy 2020 na DVD
Optický a technický stav v tomto momente:
- Klasické odreniny z každej strany od šikovných vodičov na parkoviskách UPDATE koniec 2022: Nový lak
- Piate dvere na obligátnych miestach majú trochu hrdze (viditeľné len z blízka) UPDATE koniec 2022: Nové dvere
- Spodná časť operadla vodičovej sedačky má trhlinu na koži
- Prevodovka radí tak na 95% perfektne. Vzhľadom na nájazd aj napriek kompletnému repasu nemôže byť dokonalá. Ale možno som iba ja perfekcionista :-)
- Motor je asi zázračný, pretože po vyše pol mega km šliape ako hodinky.
- Podvozok je absolútne bezchybný, ako nápravy, tak riadenie, tak nivo. Samozrejme aj celý Dynamic Drive. No a hlavne to brzdí! Aj z 250km/h to zabrzdí bez toho aby sa kotúče vlnili. Vďaka kompletnému upgradu predných bŕzd na Msport.
- Všetky bezpečnostné a asistenčné, elektronické systémy fungujú bezchybne, nehlási to žiadne chyby, s výnimkou toho klasického blbého (sory za výraz) PDC. Ak aj diagnostika hlási chybný senzor a vymení sa za nový, hlási potom iný, ktorý je ale tiež nový. Kabeláž to nehlási, je prekontrolovaná, ale...bohvie. UPDATE 2022: Všetky senzory nové OEM, Nová OEM RJ PDC
- Audio funguje výborne, zvuk je výborný, klíma, ohrev, svetlá, osvetlenie interiéru, panoráma, DO (50m)...všetko bezchybné. Teda dvojitá panoráma je upravená tak aby sa do spojler vetracieho režimu odklápalo len predné okno (sapozrejme protiveterný spojler funguje tiež bezchybne) a zadné ostáva pevné. Vysúvanie panorámy funguje tiež perfektne.
V blízkej dobe doplním všetky zmeny za ostatné 2 roky. Aj nejaké foto.