Štvrtok, 4. Apríla 2019, 17:29
len pre upresnenie - teraz má auto nabehané 356 tis. tých 333 bolo minulý rok, len som sa nedostal k tomu aby som to zavesil na web
je to firemné auto, ktoré si musí na seba zarobiť, takže náklady na prevádzku nie sú na zábavu, ale na biznis.
takže náklady - bežné, spôsobené opotrebením:
servisné intervaly na olejový servis - každý cca 250-300 EUR (filtre, olej, práca....)
pneumatiky letné - zimné obutie, sada vydrží cca 1,5 sezóny , 1 pneu Michelin Pilotsport (alebo Continental Sportcontact 6) - cca 250 - 280 EUR
kryt - spodok- motora Ľavý - stredný - Pravý (ten filcový nezmysel odchádza pri každom strete s obrubníkom) - sada cca 250 EUR (väčšinou cez havarijnú poistku)
Xenónová výbojka - 2 ks, celkovo cca 240 EUR
vážnejšie opravy a výmeny:
brzdy komplet menené 2x , prvý krát po 200 000 tis km. !!! druhý krát po 140 000 km, celková cena materiálu a práce za 1 výmenu cca 2500 EUR
Servomotor škrtiacej klapky - 2 ks, celkovo cca 1800 EUR (neodišli oba naraz, prvý v r. 2016, druhý 2018)
ložiská nábojov - menené len raz každé, cena (materiál, práca) za 1 cca 150 EUR
priečne rameno zadné P, predné Ľ - celková cena cca 400 EUR
akumulátor - 300 EUR
lakovačky kapoty a nárazníkov, ostatné práce na karosérii, výmena predného skla (2 x) riešim cez poistné udalosti, keďže nemám spoluúčasť tak zadara (sem tam niečo neuznajú)
celkovo to viem vyčísliť z účtovníctva, ale nebolo by to úplne pravdivé nakoľko nemám podrobný prehľad o detailoch - len o nákladoch na prevádzku a údržbu. myslím si však, že na predstavu o tom aké je to nákladné to stačí.
generálne však musím povedať, že na to čo si odjazdilo, je to mimoriadne vydarený kus.