Tak ,prvy start za mnou, uspesny? kedze som to robil horucou hlavou tak jasne ze nie. Prva chyba, chcel som si prekontrolovat spravne zapojenie cievok kedze som to prerabal na COP, meral som meral a furt mi to nevychadzalo, navod na zapojenie kabelaze som mal niekde z internetu podla cloveka ktoremu to asi islo, tak som to zapojil, ale podla schemy to bolo inak. Takze som to prehodil tak ako to ma byt podla schemy, jedine co sedelo bol prvy valec takze zvysne tri som prehodil. Druha chyba, chcel som nech sa natlaci olej, tak som odpojil cievky nech neodpali ale neodpojil som vstrekovace a tocil som asi minutu nech zhasne kontrolka. Vsetci vieme co sa dialo, najebalo mi plny vyfuk benzinu, pomohlo tomu aj to, ze ECU mala naprogramovane este stare, male vstrekovace. No, takze natlacilo olej a podme hura startovat. Chytilo na systeme nahodnych vybuchov a detonovalo to ako sa tomu chcelo, klepalo to tak ze 100rocny dizel ma krasny chod. Hovorim si je to v riti ten motor co som kupil je v hajzli, kedze som ho vlastne prvy krat videl pretacat. Riadiacka naprogramovana na seriove vstreky, bez preplnania...nedal sa udrzal ani volnobeh. Naprogramovali sme hodnoty novych vstrekovacov, polohu skrtiacej klapky ale moc to nepomohlo.
Takze vybrat sviecky a vyfukat valce, zistil som ze v podstate palil len jeden, a to prvy valec. Hned ma napadlo ze problem bude v poradi palenia a teda v zapojeni cievok ktore som predtym prerobil. Zmeral som rovno aj kompresiu a ta mala dobre hodnoty.
Pockal som na kamosa nez sa mu uvolni cas, nasadil chladic aby sme to vedeli zohriat. Naviac mi poradil aby som extra prezemnil cievky ze aj v tom moze byt problem, tak som urobil docasnu kabelaz ci to vobec pomoze. Ked prisiel zasa, zle najhorsie, nic sa nezlepsilo ani nejakymi malymi upravami, myslel sme si ze nieco je zle s riadiackou ale hovorim to poradie zapalovania dam tak ako ma byt, teda spet. To som urobil a co sa stalo? auto chytilo v podstate na brnk a aj celkom slusne drzalo volnobeh. Chod v otackach nic moc, dym pri zvyseni ide jak z poctivo nacipovaneho tdicka ale aspon ide :) Zvysok dneska sme stravili s doladovanim ale to uz nebola uloha tohto dna. Previezol som sa aspon po dvore a mam z toho velmi dobry dojem.
Takze musim zlozit predok nakomplet, podorabat par veci a treba sa ist vozit a ladit za jazdy.
Na videu je rozobrata riadiacka, pretoze na plosaku su diody indikujuce jednotlive stavy, a chceli sme ich vidiet lebo sme mali problem ze nam vypisovalo chybu v parametroch a cely cas to bolo v tom ze sme mali odpojeny map senzor a pri prvotnom nastaveni sme ho dali ako jeden zo vstupnych parametrov. Pri rozobrani som zistil ze ten majster co to vyraba nedava izolacnu vrstvu medzi plosak a obal riadiacky, takze som rozobral povodnu a ten plast tam dal z nej. Viac fotiek ako vzdy na drive.
video z prveho uspesneho chodu
https://drive.google.com/open?id=1VKo1K-YWo5VVRJqjuTCWcdTPVdHvoypz