... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

[E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 00:26

Ahojte, už asi rok aj niečo som majiteľom môjho prvého BMW, a teda 46ka 323i z roku 2000. Rozhodol som sa zdieľať môj príbeh aj tu, nakoľko som aktívny len na inom zahraničnom fóre ale viem že aj tu sa nájde kopec "bláznov" ako ja, ktorí zapredali svoju dušu starej herke 😅. Chcel by som vám preto opísať môj príbeh.
Všetko to začalo pred viac ako rokom kedy som ako majiteľ už druhého krochkáčika tdi zatúžil po niečom inom, lepšom. Patril som k veľkým odporcom BMW, hlavne starých modelov ako E46 a E36, a to hlavne kvôli takému obrazu mladého ciciaka v kapucni sediaceho v E46, ktorý sa hľadí z okna, zazerá a pridáva. Vtedy som ešte nevedel, že sa jedným takým stanem (okrem toho zazerania z okna 😀). Nejak som ale začal pokukavat po 46kach na predaj, pretože ako jediné spĺňalo kritériá radový 6valec, manuál, zadný náhon, dostupnosť dielov, aftermarket, a hlavne cena auta hodná študenta. Po 2-3 autach na naftu nastal čas na benzín, a tak som začal hľadať. Skoro som ale zistil ze ponuka benzínových 6valcov je na Slovensku mizerná a väčšina z nich boli totálne šmejdy, alebo "drift" špeciály v ktorých bol akurat vyhadzany interiér a vopchatá hydroručka, zvarenka a bez zvacsenia raidu a pod. Moja voľba padla na predfacelift modely 323i alebo 328i. Asi pol roka som zisťoval výhody a nevýhody jednotlivých modelov, a preto som dospel k názoru ze predfacelift s motorom M52TU bude najlepšia voľba (zato som veľmi vďačný ze som tak urobil). Vyhrala u mňa krivka krútiaceho momentu, spoľahlivosť motora (spotreba oleja u M54) a tvrdý plyn na "lanko", teda aspoň čiastočne... Po pokuse kupit u nás jednu 323i, ktorá sa po príchode cez "pol slovenska" ukázala ako 320i som sa nasral a dal som doviezť auto z Nemecka a bol pokoj. 323i rok výroby 2000, individual, svetlo žltá (naživo skôr do zlata) metalíza, vnútri kožky, manuál, 300 tisic km, úplne stock, žiaden tuning a ako bonus...odporné disky za ktoré by sa nehanbil možno tak Ford model T. Kilometrov som sa nebál, ostatne nemajú žiadnu výpovednú hodnotu, paradoxne som vybral spomedzi 3 áut to, co malo najväčší nájazd😂.
Prílohy
8720514C-0624-45F0-BC03-BBBB95EF7AB3.jpeg
6878312B-E190-4644-AFEB-75420C190251.jpeg
B7344E2B-3A92-4285-B138-EAD059A66A80.jpeg
CC163BF8-89AD-4FE8-9DB1-234F62B201BC.jpeg
CEFFA826-451F-4869-89EA-B2F2BD1460B9.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 00:56

Nakoľko som si to dopredu zistil, vedel som aspoň čiastočne do čoho idem, či už rozsahy oprav alebo ceny dielov a pod. Ako prvé som mal naplánovanú kompletnú opravu celého chladiaceho systému, nakoľko je to asi najdôležitejšia oprava a nutnosť hneď po kúpe benzínových E46. Než som tak urobil, chladič si po vytočení 2ky niekde k 6400 otackam rozmyslel že radšej vybuchne, než by to mal znášať. Urobil tak našťastie 50m od domu, a tak to nebol bohvieaky cirkus. Chladič 21 ročný, praskol v dolnom rohu, pretože bol po tej dobe previsnutý v strede ako slipy na sušiaku. Tak som to celé vymenil. Chladič, expanzka a jej držiak, hadice, termostat, vodná pumpa, senzory, G11ka. Ostali len plastové potrubia pod sanim ktoré ma čakajú onedlho, keď sanie pôjde dolu. Auto jazdi odvtedy ako má čo sa tohoto týka. Samozrejme všetky 3 náplne oleja a vtedy prišlo to zistenie. Veľmi sa trestám že som to neodfotil vtedy no ale co uz. Palivový filter, vzduchový filter - oba pôvodné z roku 2000...?! ÁNO! Neviem v akom svete to auto jazdilo a ako vypadal jeho predošlý majiteľ ale no pekné slová nenájdem. Oba filtre mali vyrazeny datum 5/2000. Tento datum je na 90% všetkých dieloch v aute, nakoľko auto je vyrobené v júni. Z výstupu palivového filtra tiekol čistý benzín, čo sa ale nedá povedať o jeho vstupe...odtiaľ som vylial niečo čo pripomínalo bitumenovy náter a nie benzín. Predpokladám že sviečky boli tiež pôvodne pretože na nich boli logá BMW a nie NGK alebo Bosch. Aj vonka sa im dvakrát nechcelo teda...ale zvládli sme to. Čuduj sa svete po výmene nenastal žiaden rozdiel. Teda až po výmene vzduchoveho filtra auto trocha ožilo na spodku. Auto nemá vypísanu servisnú knižku a to co ten majiteľ predomnou stvaral je pre mňa záhadou, ktorú sa asi nikdy nedozviem. Olej sa našťastie menil pravidelne (zistene podľa papierikov na motore). Tieklo ale tesnenie domcu olejove filtra...klasický problém ktorý "vyriešili" použitím sračkoveho oleja 10W40. Tak som to teda za 1,50 opravil (cena tesnenia) a je pokoj. Z prevodovky som vypustil niečo čo sa podobalo na atrament a v diferaku bol olej ako tak ok, ale boli v ňom určite zhnite vajcia (ja viem ja viem ze to tak ma smrdiet 😉). Po výmene prevodaku za ATF dexron 2 (uff čo som to tam nalial čoooo😨) sa odrazu dalo zaradiť 1 aj na semafore...predtým jav takmer nemožný. Spojka asi pôvodná, zotrvak 100% pôvodný, kardan rozbitý (kríž vzadu) atď. Spojku som mučil ešte rok až doteraz. Prekvapivo držala, a to som ju 3x spálil tak že sa dymilo spod auta 😎. Jazdit sa ale dalo. Na spojku prišiel rad až teraz. Rozhodol som sa pre jednohmotu - sadu na prerabku od Valeo, nakoľko cena rozhodla (mal som ju za smiesne €€ novú). Ci je dobra ci nie to uvidíme. Jedna sa o 240mm spojku a teda väčšiu než pôvodná (228mm asi).
Prílohy
04300A94-9ABB-4260-AB44-71B8460200B0.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 01:12

Ako prvá väčšia oprava prišla asi po pol roku na rad generalka prednej a zadnej nápravy. Začalo sa prednou. Ramená, silenty, tlmiče, tycky stabilizatora, horné ulozenia a neviem co všetko. Banalna oprava sa zmenila na nočnú moru v podobe zapecenych kužeľov na tehlici a pretacajucich sa kuzelov ramien koli zahrdzavenym matkam na napravnici. Všetko bolo 21 ročné, pôvodné, no proste zle...nebyť kamoša s veľkým zdvihakom tak by som to doma svojpomocne nezvládol, čím mu fakt ďakujem 🙂. Z tehlíc sa čepy vybrať nepodarilo, takže sme ich odpilili a zohnal som druhý deň druhé a bol pokoj. Nejak sa to poskladalo dokopy a odrazu z toho bolo nové auto...aspoň čo sa predku týka. S časovým rozostupom asi 3 mesiacov následoval komplet zadok...a veru bolo to drsné 😅. Chcel by som len pripomenúť že celé auto som postavil na strongflexy (takmer všetky žlté, pár červených) pretože som úchyl na tvrdé podvozky. K mojej uchylke dopomohli nové tlmice Meyle mpaket 2 (nakoľko mám od výroby šport podvozok) a zadné ulozenia HD, taktiež od nich. Predné brzdy boli po kúpe čisto nové, ale samozrejme typickou prasacou opravou, a teda nové kotúče a platničky ale zrepasovat brzdice nato sa už vysrali. Odzrkadlilo sa to zaseknutou lavou prednou brzdou, ktorú ale presvedcilo kladivo ktoré nosím v aute, a tak som dosiel domov a za jedno poobedie som im doprial kúru v podobe nových sád piestikov, gumiciek atď...
Prílohy
EE8930C0-5600-4C93-8974-3CEA6D66C997.jpeg
6E417306-82CE-4B3F-9B07-4D0F1277769E.png
57CE7CB3-80BA-4345-8AF4-2D2A412D873F.jpeg
57CE7CB3-80BA-4345-8AF4-2D2A412D873F.jpeg (93.07 KiB) 3571 zobrazení
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 01:43

No a konečne nastal čas na zadnú časť auta. Zadnú nápravu som kupil hned po kúpe auta a postupne som ju daval dohromady, aby som potom veeeeeeľmi zjednodušene povedané len vymenil "kus za kus". Toto sa mi aj podarilo a nakoniec som disponoval komplet zadnou nápravou nafarbenou, so strongflexami, nové ložiská a čepy, spevnil som centrálny zdvíhací bod, nové brzdy komplet zadok aj s podkovami ručnej, atď... Nezostalo len pri tom. Už od začiatku som mal v úmysle napchať tam kratší koncový prevodový pomer, rozumej komplet diferenciál s kratším pomerom. Zohnal som 3.38:1 z 2.2ky M54 manuál - stačilo len vyčistiť, nová náplň, natrieť a prehodiť do neho moje staré unášače na poloosy, nakoľko 2.2ka má unášače malé zo 4 valcov a nenapojil by som moje poloosy. Pôvodný pomer bol 3.07:1. Jedného dňa začala takmer mesačná prerabka komplet zadnej časti. Robil som to nepravidelne, cez voľný čas. Zdvihnúť zadok, podložiť, rozobrat komplet zadok az na holú kasňu, odmastit a vycistit, obrusit, odhrzdit, navariť 4 zakúpené vystuzovacie pláty na uloženie napravnice o kasňu. V tomto mieste sa chcem pozastaviť. E46 to teda nevyhrala čo sa konštrukcie zadnej nápravy resp. jej ulozenia týka. Ja síce mám ulozenia od výroby patrične vystužené (od 02/2000 ich vystuzovali) a tak sa nekonalo žiadne "katastroficke" vytrhnutie zavitovych vloziek z kasne von, ale pol roka ma doprevadzalo veľmi nepríjemné pukanie plechu pri akceleracii a pusteni plynu, ktoré ale po prerabke zadnej časti úplne zmizlo. Pripisujem to drobnej, a zároveň jedinej praskline na jednom zo zadných uložení napravnice, ktorú som ale patrične odvŕtal a zavaril pred samotným navarenim vystuh. Bolo toho fakt neskutočne veľa a veľa som sa toho pri prerabke naučil. Viac vám asi prezradia fotky. Za zmienku stojí určite aj totálne zhnite brzdové potrubie v zadnej časti, ktoré som nahradil novým. NIE, NIE JE TO MEĎ. Je to meď - niklova zliatina, ktorá ja pevnostne bližšie k tomu oceľovému potrubiu a je na míle vzdialená od toho čisto medeného (moje prsty by vedeli o tom po ohýbaní rozprávať), ktoré bezstarostne predávajú v každých autodieloch. Také by som osobne dal max. na chladničku alebo hydroručku možno? Nervy mi potrénovalo aj výfukové potrubie na spoji potrubie-zvody, ktoré proste niekdy nebolo dolu a sroby na nom sa podobali na vysušené zajačie bobky, než na 6hrany. Keď sa ale chce tak všetko sa dá. Kombinácia malej "fortunky", flexky, srobovaku, malého kladivka a hlavne sade kobaltovych vrtakov na odvrtanie 4 štyftov bola účinná 🙂. Vyfuk samotný je kvalita lebo po vyčistení nylonovou kefou sa ukazalo ze mu nič nie je.
Prílohy
18C99A22-2C7D-4615-91DD-7C8873BC4071.jpeg
4DA05C0A-0C3B-4AEE-9D5B-5769AC04B304.jpeg
562246A2-603D-47D4-8042-8BA6FDC4EBEA.jpeg
E9685E30-F33B-4786-843B-49BF3634361E.jpeg
BC033072-3C62-40FF-A974-27561693CD7F.jpeg
CE44DB4F-94FA-4C24-88B7-580491BBB255.jpeg
43FDA510-9D59-40AC-8756-B757C816F6D9.jpeg
C3348A02-427C-48EC-86BB-59071CB3AC22.jpeg
060015A9-076A-4DD6-9737-70E244F7C1CF.jpeg
8307EB8F-BA3B-4B07-95B9-144F1814E15D.jpeg
F0A6464E-CE14-4267-966C-08D070BB3F8A.jpeg
852674D5-A5FF-4C1F-ADAB-C5C062D8B255.jpeg
FA03F1BB-CD08-4D1F-A34B-E4167F40980F.jpeg
137797ED-F1D1-4C88-A5B0-786B8DACE6E4.png
3A5A7F81-213B-4BC5-A206-4DF23C44F95C.jpeg
45C9ACE2-9C88-49A3-B017-2588546F3C83.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 01:51

Dávka fotiek 2. Na niektorých z nich môžte vidieť, čo ostalo z vnútornej strany z blatnikov, keď som ich poriadne postlacal holými rukami...zdrvil som ich ako chipsy. Samozrejme som kupil tabuľu plechu a patrične som sa o to postaral. Nasledovali vrstvy polyuretanky a na to pekná vrstva Dinitrolu. Samozrejme do dutin tiež ten riedky. A veru že som ním nešetril. Všetky zvary pretrete Terosonom, hlavne tie nešťastné falce zadných blatnikov, tam som si dal záležať.
Prílohy
9D04863C-ECA6-451D-A820-2E9D2C836D57.jpeg
C290C718-B0F6-43B0-AF23-2CD4B10D159F.jpeg
1018EFBC-3F6D-4F8D-80B7-FD9F0C858BDC.jpeg
806A7ED1-84AC-4958-9F3E-CD8EC2E060A8.jpeg
1A65CF1D-92F8-4DB5-84B8-B3DA454811B9.jpeg
1E3CA790-DA64-445E-BC4F-761B2BB64CD7.jpeg
7C64C480-5A29-44DC-AA0B-F3B7396D57C3.jpeg
EB6F0BBE-E894-4942-9B1F-98AA0E5E27A0.jpeg
C3DDCC62-7BFD-4617-B1E2-7137275CC77E.jpeg
3E46CB0B-BF12-413C-BF23-A6957C856699.jpeg
0D25A833-3DDE-4E3B-A089-DB53D6ADCB22.jpeg
87D0A1BB-8ECF-4D1C-9577-D81816034A89.jpeg
B21B41C8-7100-4DBB-969A-88901275317E.jpeg
52C382F8-F39E-48E8-96B6-7997F25C9CDF.jpeg
5E3F7E79-F32F-4058-ADF1-CDA0BFA160A7.jpeg
0B749198-DB91-42BD-8DF1-6D743846E8F9.jpeg
085B8710-EFAF-4116-8E97-53F404279372.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 01:54

Takto to vypadalo po ošetrení
Prílohy
43BFF904-D799-45FF-B070-D57D12628406.jpeg
BF7876C8-785B-4469-A71B-B63C1893D2AD.jpeg
2FA9658C-03BD-41AC-ACA1-3E069E689DB1.jpeg
BCC6E88D-998D-43C4-BF7C-3112D757BC25.jpeg
9BDB1638-2DE7-490E-B9CA-AA920802E317.jpeg
D1D806DD-6456-4000-8FE7-7F6184D72574.jpeg
A414D6E0-0F4F-4525-A197-A8AC488830FE.jpeg
C95C0604-3D21-4E17-B526-B135AE22C7A3.jpeg
F4015F47-0C78-4CDF-8810-F9E9C4193562.jpeg
3F677614-F056-442C-BE4D-68C27A13C660.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 02:13

Auto som doskladal a dal na geometriu. Poviem vám teda...bol to šok. Auto prestalo vrzgat a pukať, bolo tvrdšie a zároveň som bol milo prekvapený ovládaním auta. Diferenciál 3.38 bol asi najlepšie minutých 60€ v mojom živote, bol to zázrak. Dokázal pretvoriť 323ku na 328čku 😂 (samozrejme ber s rezervou). Auto dostalo o cca 12% väčší krutak na kolesá, co je teda cítiť. Aj zodrata spojka si oddýchla a dokázal som odgumovať z krizovatky a "spalit" pneumatiky...no teda aspoň prvých pár dní kym som spojku úplne nedorazil😎. Najprv som z dôvodu dorabania druhých vystuh do podlahy jazdil bez zadnychy sedaciek a to teda bolo hlucne (kvôli polyuretanom) ale po založení calunenia a sedaciek naspäť pominulo a je to hadam aj také isté ako predtým. Zároveň som potom ešte vypilil vonkajšie lemy blatnikov a vovaril dnu nový plech ale zatial však nedisponujem fotkami z tohoto môjho počínania... Dôvod bol jednoduchý. V roku 2014 (predpokladám) prešlo auto klampiarskou robotou, kde navarili nové oba zadné blatniky, ale len ich vonkajšiu časť. Normálne si dali s tým robotu a fakt pekne to spravili, aj medzery ku dverám sedeli...aby to v zapätí odflakli tým, že vnútorné zadné blatniky nechali také polohrdzave a iba medzi to natlacili kilo nekvalitneho tmelu. Zakončili to najhoršie ako mohli, tzn. nastriekanim najväčšieho bordelu aký mohli na auto dať - gumoasfaltu. Nie som odborník na náterové hmoty podvozku, ale viem že väčšina predávaných "unterbodenschutz" za 20€ je shit a do roka stvrdne na kameň. Keď do hry vstúpi pravý kameň od kolies a odlupi kúsky toho "unterbodenschutz" tak sa tvoria krásne kapsy vody ktoré sa zväčšujú a zväčšujú. No a voda a hlavne slaná voda v zime skrytá pod gumoasfaltom plechu teda moc nechutí, skôr plech chutí jej... Takže preto ma čakalo hento nemilé prekvapenie. Gumoasfalty na moje auto už nikdy nesmú 🙂. Radšej každý rok nafukam na celý podvozok Dinitrol vosk (nie nerobím im reklamu 😂).
Prílohy
118A9AED-E62B-4D32-A19C-B01363D715D7.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 02:36

Nasledovala posledná "vyváračka" tento rok. Vyrobil som si vystuhu do zadnej podlahy v kufri známu v krajinách západných ako "VinceBar". Táto v celku jednoduchá vystuha ma za úlohu spevniť zadnú podlahu (kto by to bol povedal cooo). Oni totižto spevnili ulozenia zadnej nápravnice proti vytrhnutiu vloziek so závitom, ale absolútne neopravili najzávažnejšiu konštrukčnu chybu E46ky - slabú zadnú podlahu celkovo. Ono totižto sa dá veľmi ľahko dohliadať o čom to celé je. Podlaha je vzadu ako "sendvič", rozumej z 3 častí. Spodná ( pohľad odspodu auta) vrchná (pohľad do kufra) ale to čo nevidieť je stredná vrstva medzi nimi. Medzi tou spodnou a strednou vrstvou sú navarene tie závitové vložky. Pri akceleracii a pusteni plynu sa tieto vrstvy proste nepatrne hýbu hore dolu. Jeden pohľad na obrázok rozloženia podlahy v googli a hned to clovek pochopí. Tato vystuha a.k.a VinceBar sa vkladá medzi strednú vrstvu a vrchnú, resp sa vkladá o strednú vrstvu a vytŕča z vrchnej vrstvy kusok do priestoru kufra. Pre túto druhu možnosť som sa rozhodol aj ja. Dal som si s tým "extrémnu" námahu a ten dizajn som jednoducho okopiroval a prisposobil mojim poziadavkam. Oni totižto túto vystuhu srobuju šrobmi "durch" cez podlahu az do napravnice, a tak zaistia prenos sily od napravnice do pozdlznych nosníkov vzadu - celý princíp toho. Ja som sa rozhodol to o tú podlahu privarit v miestach kde napravnica tlači na podlahu odspodu. Na uchytenie vystuhy som použil platne 3mm, ktoré som navaril o nosníky. Na tie platne som obvaril vystuhu a vystuhu som na 3 miestach zvaril s podlahou. Nasledovalo ako-take vrátenie pôvodného vrchného plechu naspäť. Výsledkom mi bola naozaj funkčná vystuha, ktorá jednak neskutočne zpevnila auto na ceste a aj v zakrute, ale aj pomôže predísť prasklinam v zadnej podlahe auta. Akože 323 so svojimi 250Nm krutaku je nič, ale pridajte 20 rokov prevádzky a máte nábeh na puknutie podlahy. Je to ale veeelmi individuálny problém ktorý postihuje v najväčšej miere M3 ky (tam to byva masaker) a skôr 330i. Sú však zdokumentovane aj 325ky. Robil som to skôr ako prevenciu pred mojim jazdnym stylom. Nevylučujem do budúcna ani prerabku na 3.0 stroker...
Prílohy
60C00D47-E8D2-42FC-8C50-D5DDFC9D4D91.jpeg
ECE1C861-E1EB-4D38-AADF-0ED8A969D67F.jpeg
30064195-1351-441B-A020-13A8CE27FB41.jpeg
FD7F72AE-FF38-417A-8EAB-9E946DBB7CEE.jpeg
8400D351-AB80-42A2-9AD3-C9F25E7C1FBE.jpeg
2E0ADB9A-E57C-47A6-B312-A0B61E3187E5.jpeg
F33A9EAD-C193-499B-BB63-449A9252A0ED.jpeg
648A5005-75AE-435B-A213-2C5B91E4BE06.jpeg
0A5E3C34-70E8-459C-A34B-F38A27CEFC68.jpeg
5510CCA1-2284-417D-A802-56A09284AEDF.jpeg
CACF8A6C-D20B-42F3-8A1F-6A56D23AD884.jpeg
B8662979-A745-425E-A47E-FDC6BAFEC81E.jpeg
86DEB41C-3CB2-4E85-9A7B-E7027699F752.jpeg
B7E4F516-77AA-4047-A99A-C9632F22A455.jpeg
 
Užívateľov profilový obrázok
Zeky3
Príspevky: 693
Registrovaný: 2.4.2015
Auto: Imola E46
Kraj: Žilinský

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 09:06

Pekná robota, hlavne takto keď to robíš doma ako sa hovorí "na kolene". =D>
Nech Ti robí radosť, dnes je E46-tiek čoraz menej. :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11990
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 10:24

ale sikovny chlapec velice :-O parada :-)
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Streda, 27. Októbra 2021, 19:23

Diky moc. Ešte je na ňom kopec roboty, takže o opravy ešte nebude núdza. E46 je citlivé auto v ktorom sa proste treba hrabať (áno áno viem ze sú niektorí ktorí len menia olej ale za tým si stojím). Po roku začína pomaly zlyhavat termostat (Wahler), takže keď bude čas prehodim aj ten. V piatok ma čaká výmena spojky "nový kardan" guferá a veci s tým spojené takže potom pridám fotky.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 13. Januára 2022, 23:20

Tak menší update sľúbený už pred mesiacmi😅. Menil som spojku. Dal som tam jednohmotu valeo 240mm z 3L, pretože som ju zohnal sa slušné peniaze komplet takže nebolo o čom. Výmena dala zabrať keďže nie je montážna jama ani dvojstlpovy zdvihak doma. Bol som ale rád, pretože pôvodná spojka už mlela z posledného. Pri prilezitosti odpojenia štartéra som zhodil celé sanie dolu a vymenil tesnenie pod ním. Kontrola sacich kanálov ukázala zrkadlovo lesklé ventily a absolútne žiaden karbón po 340 tisíc km...hold nepriamy vstrek má svoje výhody :) Zároveň som zabil dve muchy jednou ranou, pretože pôvodný separator olejových pár letel do koša kam po 21 rokoch patril, spolu so skrehnutými plastovými a zhnitými gumenými hadicami a zdochnutou žabou, ktorá si to pred smrťou ustlala vedľa štartéru. Vymenilo sa tesnenie kľuky a aj tesnenie domca ktoré to tesnenie kľuky drží. Prevodovka sa očistila a vymenil sa plastový kolík na ktorom sa otáča vypínacia páka spojky. Vrchné sroby spájajúce prevodovku a motor dali zabrať hlavne mojim nervom a po nespocetnom množstve nadávok sa to podarilo spojiť nadobro. Odmenou je konečne spojka ktorá nešmýka. Vytlačiť ide o polovicu ľahšie a zbavil som sa toho gumeneho pocitu pretože sa eliminoval samostrediaci systém. Jedinou "nevýhodou" (mozno pre dakoho, mne to nevadí) je že spojka zaberá dosť vysoko, ale to je o zvyku. Voľnobeh je krásny aj s jednohmotou a cítiť to len nepatrne pri studenom motore. Typický jednohmotny rachot koliesok prevodovky sa nekoná, jediné čo je počuť je veľmi jemné brnenie keď sa človek dobre zapocuva do zvuku auta na voľnobeh. Za mňa spokojnosť a som rád ze som si to vyskúšal v praxi osobne (konverziu na jednohmotu) a nedal nad internetové rady.
Prílohy
4AFCE75C-8AA2-4C33-ADF0-C3CDCEBE98D9.png
DE49CF51-B0F1-4663-B4E4-AF7A48FA6E07.png
2EA25AA2-85DC-4495-BEAC-97DD14A396D2.png
31781746-DFE3-426B-AD7E-A3662DC85F10.jpeg
C6C5F9DF-20AC-410A-BC0E-4BDC8605FCB7.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 13. Januára 2022, 23:50

No a separátor olejových pár som nahradil týmto síce udržbovým, ale primitívnym systémom oil catch tanku. Oil catch tank z race shopu za 20€ a pár hadíc, spony a PCV ventil nissan 350Z z Alliexpresu za 1.50€. Pôvodné diery do sania od separátora som zaslepil srobmi pouzitim epoxidu. Rozdvojku na mierke oleja (spätný vtok pôvodne) kusom hadičky so srobom natesno. Na zadnej strane sania som použil 1 z 3 voľných vakuovych portov ktorý som 5mm hadicou spojil so vstupom na catch tanku, no na túto hadicu som umiestnil spomenutý PCV ventil tak aby umožnil prechod vakua logicky do sania. samotný PCV ventil aom však spojil s catch tankom hadicou 10mm, nakoľko to jeho konštrukcia inak nedovoľovala (jedna strana tenká druhá hrubá) Oil catch tank som potom spojil priamo s výstupom z krytu ventilov, použitím pôvodného plastového výstupného kolienka, ktoré som odpili a epoxidom do neho nalepil oceľovú trubku "natesno" a to preto, aby ostala zachovaná rýchla demontáž hadice, miesto povoľovania hadicovej spony srobovakom. Použitá hadica má priemer 14mm. Výsledný obvod je: sacie potrubie-5mm hadička-PCV ventil-10mm hadička-catch tank-14mm hadička-kryt ventilov. Funguje to dobre, odsava to z klukovej skrine nejaké mnozstvo olejovej hmly, ale hlavne vzdušnú vlhkosť. Hlavne teraz v mrazoch pri veľkom rozdiele teplôt to zachytí veľké množstvo "BMW kávy". Pri použití takéhoto systému je ale predpokladom dobrý stav tesnení motora, nakoľko to v motore vytvára väčšie vakuum než pôvodný separator. Za voľnobehu ked je vakuum najväčšie (okrem brzdenia motorom samozrejme) ide nalievacie viečko motora otvoriť bez väčšej fyzickej námahy, iba to trocha zasyčí. Toto zapojenie mi bolo doporučené kamarátom z CZ, ktorý s tým sám laboroval a dosiel k najlepším výsledkom práve takto, použitím PCV ventilu a podobných priemerov hadíc. Regulator tlaku paliva som hadickou spojil s ďalším vákuovym portom vzadu na saní (pôvodne bol spojený s portom na separatore). Uvidíme čo to spraví. Zatiaľ 5000km bez problémov. Tesnenia zatiaľ zvládajú. Keď bude čas pôjde motor von z auta na komplet pretesnenie takze potom sa uz ozaj ničoho báť nebudem :) lepiaca páska na obrázku bola provizórne riešenie keď mi odpojilo hadicku od PCV ventilu a o 1 ráno zháňať po kamošoch vo Zvolene izolepu mi bolo blbé...tak krepová páska to tiež zvládla a dosiel som domov. Na fotkách tiež nie je ešte odkloneny filter vzduchu s plechovým obalom aby nenasaval tak horúci vzduch (je to poznať oproti originálu)
Prílohy
3840D9A8-2046-49DE-B589-9D76A0CDC619.png
9F21E134-20A9-4FEA-B34B-933FA452CB1A.png
2815FC24-B7A8-42C5-B224-22CC600C0FF9.png
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 13. Januára 2022, 23:54

To je tusim kalahari metalic nie?
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 14. Januára 2022, 00:06

TT-SIMIK napísal:
To je tusim kalahari metalic nie?
Ee, lichtgelb metallic

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných