... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 14. Januára 2022, 00:19

No a aby toho ležania pod autom nebolo málo tak nedávno som jeden pekný večer plný šmykovačiek a podobných kravín (ved to poznáte 😅) zakončil efektným buchnutím a následným šuchotom od diferaku. Nejak som sa 30km doplazil domov na milimeter plynu, lebo vtedy to nešúchalo. Podozrieval som buď lozisko stredové kardanu, alebo diferak samotný. Keď som si ľahol pod auto čakalo na mňa prekvapenie v podobe ovisnutého diferenciálu. Jeden z dvoch predných srobov M10, ktoré držia diferak o napravnicu sa zlomil. Najpravdepodobejsia príčina (okrem toho ze mali za sebou 20 rokov a navyše som tam dal diferak 3.38) je že neboli dostatočne dotiahnute. Pri skladaní zadnej nápravy som všetky sroby dotiahol na tabuľkový moment momentovym kľúčom...až na tieto dva nakoľko to ich poloha už nedovoľovala. Nevadí, život je boj ideme zháňať sroby. BMW v BB nemali, len na objednávku do mesiaca...pfff nepripadá v úvahu. Zachránili ma miestne autodiely, objednali sa 2 sady srobov ZF, ktorá každá obsahovala okrem 1ks mnou zháňaných aj XY ďalších srobov. Bilancia 2 sroby=55€ no ale auto som potreboval okamžite takže nebolo o čom. Zhanat po zeleziarstvach 10.9tky sroby sa mi nechcelo. Zo skusenosti viem že to byva problém. Pri tej prilezitosti som vymenil aj to lozisko kardanu reku ked už ho mám. Samozrejme lozisko prišlo bez vôle C3, originál mal C3. Lozisko píska a kvičí ako prasa strelené 7,65mm browning do riti :) Hlavne teraz v mrazoch. Keď tomu "ponakladam" zmizne to no ráno opäť to isté. Kašlem nato...pod auto pojdem až na jar a vymením lozisko aj s držiakom už nak je kľud.
Prílohy
6B7E7BDC-3C4A-4659-A18E-B447A4478939.png
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 17:43

Tak teda po kus dlhšej dobe nejaký update. Kúsok to tu rozpíšem. Auto je konečne o krok bližšie ku “showroom” kondícii. Od posledneho prispevku som na aute toho moc nerobil. Auto mam na každodenné jazdenie a dral som ho dennodenne, vačšinou do školy a naspäť a podobné behačky. Bawor slúžil dobre, no odpálilo mi jeden zo zadných ABS senzorov. Dostala sa do neho voda a začalo to robiť hlúposti - budíky mali diskotéku a predným svetlám sa sem-tam prestalo chcieť svietiť. Na aute som ale behal naďalej aj bez funkčného tachometra :) Asi 3 mesiace dozadu som u známeho na zdviháku menil olej a všimol som si, že šrób zadného spodného priečneho ramena bol uvoľnený (matka fuč) a trčal viac ako 3/4 svojej dĺžky von z nápravnice. Ihneď ma zamrazilo - nechcem si predstaviť ako by to skončilo, keby sa to uvoľní v 100km/h v zákrute na pripájaku na diaľnicu…Matku som dal novu a jazdil som dalej. Budem musiet preventivne dat vsetky sroby nove origo a asi ich aj zalepim lepidlom na zavity - pri generalke zadnej napravy som totiz stare sroby pouzil znova. Nejedná sa o šróby TTY (teda aspon pokiaľ viem) tak netusim preco sa povolili.
Najväčšia závada (a zároveň dôvod prečo sa veci začali hýbať) však nastala asi pár týždňov po tom. Jedného večera som sa vybral na svižnejšiu jazdu z Hriňovej do Hnúšte (kto pozná tak vie, samé zákruty a horské stúpanie a klesanie - proste paráda). Auto však začalo pod plynom trhať. Radšej som sa teda vrátil domov. Podozrenie bolo na falošný vzduch z nejakej odpojenej hadice, to sa však nepotvrdilo. Takto som pojazdil asi 3 dni a potom uz auto hodilo do núdzaku. Napojil som INPU - chyba spaľovania na 2. válci. Tam sa ukazalo ze zrejme odišla zapaľ. cievka. Motor mal ale dosť divný zvuk a klepot od rozvodov. Obával som sa, že možno praskol napínak hlavnej rozvodovej reťaze. Motor ma 23 rokov a vyše 370 tisíc km a ja ho teda nešetrím. Motory M50, M52, M52TU a M54 majú rozvody viac - menej “doživotne”. Mylná predstava ľudí ale je, že to znamená aj milión km. Reťaz by to možno zvládla, ale plastové napínaky určite nie. Je preto dobré rozvody na týchto motoroch preventívne spraviť, ak si auto chcete nechať a dávate do neho peniaze a čas, ako napríklad ja.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 18:05

Nanešťastie sa táto závada v podstate nefunkčného motora udiala tesne pred termíno TK a STK. Dosť ma to nasralo a tak som si povedal, že auto na rok dočasne odhlásim a spravím už všetko naraz, poriadne, od základu. Na aute už je toho spraveného dosť veľa, a tak už sa ostatok oplatí vykonať naraz. Auto som teda odhlásil, odparkoval na záhradu a začal premýšľať nad plánom práce. Konečný verdikt znel jasne: nové prahy a ďalšie nutné vyváračky (kufor, inštalácia OEM krídla z “aero package” atď…) oprava hrdzavých lemov predných blatníkov (prebehlo už na jar tohoto roku), DIY celolak so zachovaním pôvodného odtieňa (trúfam si :) ). Oprava zničených predných sedačiek, inštalácia short shifteru, repas kardanu (viacmenej z polovice hotové), kúpa a inštalácia konverzného kitu (prerábky) LSD od RacingDiffs na zlepšenie trakcie ( dosť bolo tých akcelerácií s jedným pretáčajucim sa kolesom ). Čo sa toho motora týka, tak komplet výmena rozvodov ( všetky 3 reťaze, napínaky, dorobenie napínaku na reťaz olejového čerpadla, ktorá u 2.5L nie je nutná, ale ja to tam proste chcem), inštalácia sania M54B22/25 ( teda zvýšenie výkonu zo 125 na viac-menej 141kW, treba ale brať s rezervou ) výmena gufier ventilov, tesnenie olejovej vane a milión ďalších tesnení potrebných. Výmena plastových trubiek vedúcich chladiacu kvapalinu pod saním. Polyuretánová hardyna na volantovej tyči. Viac vecí ma nenapadá, no určite sa toho ešte dosť nájde.
Aby som nezabudol, v lete mi počas jazdy zapchalo hadicu do oil catch tanku (mojou chybou), a tak motor nemal kade vetrať plyny zo spaľovania, ktoré prefukujú do kľukovej skrine. Výsledok - vyrazené tesnenie veka ventilov a olej všade v motorovom priestore, na - aj pod autom. Pri tejto príležitosti som si “zrepasoval” aj VANOS. Vymenil som len komplet tesnenia, nedával som známy anti-rattle kit, pretože moje VANOSY ešte zatiaľ nedrnčia. Ďalej pridávam už konečne aj nejaké foto z opráv, ktoré som medzičasom spravil. Aktuálne v tomto čase dorábam inštaláciu druhého prahu. Nasledovať budú rozvody.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 18:31

Tak takto nejak vypadal priestor hlavy valcov po odňatí veka ventilov. Obával som sa nejakých nánosov a usadenín, no takýto stav milo prekvapil. Výmeny oleja do 10tisic km sa veru oplatia. Auto bolo od predošlého majiteľa veľmi zanedbané, no motor sa postupne sám bude čistiť viac a viac. Fotky ako som rozobral VANOSY žiaľ neviem nájsť, a tak prikladám aspoň foto v akom stave bolo veko ventilov ( nadrbaný silikón všade ) a 14 gumených podložiek, ktoré su extrémne dôležité pre správny prítlak veka o hlavu, ktoré boli úplne KO, a do urcitej miery boli zdrojom nasávania falošného vzduchu. Vymenené tesnenia a vyrobil som si aj rozpery medzi tlmiče dopredu a aj do kufra.
Prílohy
314065403_3274793416169659_3113437541011537873_n.jpg
259632548_263359715926775_8897593945204305705_n.jpg
248271805_462338585457193_1006538500061229223_n.jpg
273061910_3047220218927881_1457158492752202276_n.jpg
273060877_4907728622639663_1728119381902322101_n.jpg
272866219_442146567643290_9063454858615347890_n.jpg
272916685_456658502588436_2426850010895457_n.jpg
272847537_482703723308551_870991119880714090_n.jpg
272666946_3052606938339240_3042839995805938907_n.jpg
314464496_954892048803189_1416372745500029452_n.jpg
314361122_1136993903919878_2652926561541033165_n.jpg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 18:39

Ešte predtým som opravil kufor. Vyrezal som hrdzavé časti a navaril nové. Dôležité je aplikovať farbu aj do dutiny z vnútra, aby novo navarené plechy a zvary boli pokryté farbou aj zo zadnej strany. Dalo to prácu, ale najlepšie fungoval kus hubky namočenej vo farbe na zahnutom pechu, ktorým som sa dostal do dutiny. Farba osvedčená základná - dvojzložka polyuretán. Epoxid je ešte kvalitnejší, no ten som vtedy nemal po ruke. Pripájam foto vyvareného kufra, fotky z tmelenia a farbenia neviem dohľadať, odfotím potom pri lakovačke celého auta.
Prílohy
314408271_1564864397274597_5743462479087613906_n.jpg
312931100_497046029134533_2861625147854178456_n.jpg
314418271_789426125468067_3461204587406419922_n.jpg
314589718_2317094198440644_802045008986661368_n.jpg
313508091_952933689443196_9133674054872454143_n.jpg
313206798_1249260965659630_7933204377704500046_n.jpg
314445030_509344401243563_6172089750531218707_n.jpg
314533960_849726129810919_2353481706881368982_n.jpg
313995875_2409831322505155_3104632691838914675_n.jpg
314436396_969734460613923_1492315067693358940_n.jpg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 18:55

Tu sú zas nejaké foto z rozborky kardanu. Moja E46 strašne klepala pri prudšom pridaní plynu, alebo pri prudšom pustení spojky do záberu. Chyba snáď každej druhej E46. Častokrát to býva následok rozpadnutých silentblokov diferáku, alebo rozbitého stredového uloženia kardanu, alebo hardyspojka s prethrnutým vnútorným výpletom, alebo kombinácia týchto. Ja mám ale komplet podvozok zgenerálkovaný, všetko je na polyuretánových silentblokoch, hardyna je OK, uloženie kardanu nové, uloženie zadnej nápravnice vystužené - a STÁLE TO KLEPALO. Podozrenie sa potvrdilo - rozbitý zadný kríž na kardane. Mal už dosť vôľu, tak proste klepalo no... Zohnal som jazdený použiteľný kardan bez vôle, ktorý som však po mesiaci jazdenia a zopár "odpichoch" rozbil tiež a začal klepať aj ten - hold má to svoje roky a kilometre, mazivo na ihličkách krížov je vyschnuté a ihličky do kríža a aj misky vysekajú drážky. Takýto kardan búcha a pri vyšších rýchlostiach môže s veľkou pravdepodobnosťou aj vibrovať. Tak som to rozhodil a reku skúsim to zrepasovať doma. Kríže sa dajú zohnať v pohode, orieškom je však zaaretovať ich v presnej polohe, aby bola zachovaná "súosovosť". Videl som to ale na jednom zahraničnom fóre, kde chlap na E39 vymenil predný kríž takýmto spôsobom a úspešne. Vyskúšam to preto aj ja. Meniť však budem oba kríže. Kardan je už dlho rozobratý, čaká na správny moment, kedy objednám materiál a pustím sa do montáže. Uvidíme. Ak to bude veľmi triasť, nechám to zrepasovať v nejakej firme.
Prílohy
314436923_2985991575043798_7222052836912136106_n.jpg
314538907_825781848657837_2286898201057760446_n.jpg
313530922_829961821649071_9042270646139419304_n.jpg
273533711_4783246615116450_8929986904620423917_n.jpg
273055828_283268593905293_6679226945948905376_n.jpg
272979997_480087080229907_1168791215660559903_n.jpg
272663429_5113452628688599_4053133274318865729_n.jpg
273054617_980114386213246_2301201802790662609_n.jpg
273166991_5128804443838300_771918702993969308_n.jpg
314428513_366959065619984_9063777520737897025_n.jpg
272634885_3177945279193319_9115482962237083081_n.jpg
272670073_474634904270853_610341795696703624_n.jpg
273054480_4891586174273534_4445480643502229462_n.jpg
272334487_2745820305563922_1952188106685055113_n.jpg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 19:36

A teraz tá najdôležitejšia časť - prahy. Kde začať? Asi tým, že keď som auto kúpil, zistil som, že približne v roku 2014 prebehlo na aute vyváranie. Konkrétne sa robili oba zadné lemy a pri tej príležitosti majstri vyvárači vzali do parády aj prahy. Na nich však len "opravili" miesta okolo zdvíhacích bodov, ktoré vtedy predpokladám už hnili (klasika E46). Zároveň pri tom nastriekali takmer celé auto nanovo (okrem prednej a zadnej kapoty). Majiteľ sa musel riadne buchnúť po vrecku. Jeho odmenou však bola totálne ale že úplne odfláknutá 5korunová robota a iný odtieň farby. Navonok ale auto pôsobilo fajn pravdupovediac. Ak by som to mal opísať, tak achylovou pätou tejto opravy boli nasledovné veci: nové zadné pozinkované lemy z druhovýroby (ktoré su samé o sebe OK), no tmelili rovno na ne (na holý kov), ani len zvary nepretreli základom. Vnútorné zadné blatníky už vtedy hnili, no oni len ich hrdzavú časť (tam kde sa napájajú na vonkajšie lemy) preplatovali plechom, a skryli pod tučnou vrstvou lacného karosárskeho tmelu. Zakončili to asi najhoršie ako mohli - nejakým gumoasfaltom, ktorý stvrdol ako skala a lúpal sa a držal pod sebou vodu a soľ :( Preto som vnútorné blatníky rozdrvil v rukách ako chipsy. Ďalšou chuťovkou boli preplátované zdvíhacie body, zas s tromi kilami karosárskeho tmelu.... prah okolo bodov proste zhnil na totálku a hrdza začala požierať aj samotné vnútorné zdvíhacie body (tie hrubé nosné a aj tie tenšie vertikálne) Pustil som sa do toho ako sa povie o 5 min. 12. Prahy som komplet odpílil a odvŕtal a nahradil ich novými z druhovýroby. Pasovali na počudovanie fajn, čo ma samozrejme potešilo. Najdôležitejšie ale bolo ošetriť veľkú vnútornú dutinu a zdvíhacie body a výstuhy. To sa mi podarilo. Čo bolo treba sa vybrúsilo na lesklý kov, ošetrilo konvertorom hrdze, odmastilo a natrelo polyuretánom. Oba zadné zdvíhacie body som odvŕtal, dal dolu a polovica z nich sa musela nanovo vyrobiť. Opravené body sa navarili na miesto a všetko sa ešte raz dôkladne ošetrilo farbou tak, aby aj na spoji medzi dvoma plechmi bola farba. Nové prahy som z vnútra celé zľahka prebehol jemným brúsnym papierom a natrel ich celé z vnútra. Na jeden som použil epoxid, ktorý som potreboval minúť, druhý dostal klasiku - polyuretán. Prahy sa spájali tak, ako od výroby, čiže "bodovo" pod tesnením dverí a nie po celej dĺžke, aby sa minimalizovalo riziko vzniku hrdze. Na husto sa teda zváralo len na spodkoch A,B stĺpikov a vzadu za dverami. Nasledovať bude výroba oceľových platničiek miesto pôvodných plastových kociek, ktoré priamo navarím na zdvíhacie body. Všetky spodné "bodové" zvary a spoje sa zatmelia polyuretánovým tmelom Teroson, ktorý sa už veľakrát osvedčil. Výsledkom bude originál look v myslímsi originál kvalite. Do dutín Dinitrol vosk, tým teda šetriť nebudem. Pri rozoberaní originál prahov sa ukázalo, že slabinou týchto áut bolo úbohe použitie dutinového vosku z fabriky a zle vyriešené dvíhacie body. Tam, kde fabrický dutinový vosk bol (vnútorný spoj vonkajších plechových prahov o podlahu) boli prahy nedotknuté viď foto.
Prílohy
313101855_868386820995725_9222574907103083254_n.jpg
314158014_599155218651190_4268511021762738652_n.jpg
314572441_3486964168204687_8436982866767971550_n.jpg
314413035_2950557231917224_5956174035647294178_n.jpg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Piatok, 4. Novembra 2022, 19:41

A takto to nejak vypadalo...
Prílohy
309042611_792712335156720_4684408859947980581_n.jpg
307602195_808501093541183_1035216641233380264_n.jpg
309446481_1091155301544877_7026665260796049606_n.jpg
309111792_502927128157595_4590806794020472821_n.jpg
309373735_656628839143215_3770624072182113569_n.jpg
309528136_675963390503193_5159647476209313166_n.jpg
287384201_1458946157918010_1255382211404454480_n.jpg
312289844_5527141567400051_7965360387181909897_n.jpg
311920490_3418463091716681_4428651617418327112_n.jpg
312367805_339193155088232_4736790742956049895_n.jpg
312268735_881692623282652_5333312209903510371_n.jpg
312113718_499298985444694_4930605711214669312_n.jpg
312267758_1943228725880360_4634994180199219218_n.jpg
309601998_1168391417430317_3104604359823292569_n.jpg
312264645_3385816198407688_1373290687982895652_n.jpg
313092035_871412530534747_9158385348502815843_n.jpg
314417652_847774186641869_3264224730721732023_n.jpg
314302742_3334685786775138_1832938141201808301_n.jpg
313000555_3461257250778125_9036115167442471860_n.jpg
314403957_467262232215444_5374222520287629268_n.jpg
314506799_1380200175712936_6770111124903808566_n.jpg
313217574_2318845154963666_2594978142616023625_n.jpg
313046416_576788497547009_7948859960442535065_n.jpg
314423274_5598071010283164_500228807474604674_n.jpg
314401354_838315157595312_7282198056747778679_n.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 5. Novembra 2022, 09:51

zase som v uzase :-D paradna robota
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Zeky3
Príspevky: 691
Registrovaný: 2.4.2015
Auto: Imola E46
Kraj: Žilinský

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 5. Novembra 2022, 18:13

Roboty ako na kostole ale super Ti to ide! :thumbup:
S tým voskom je to tak ako píšeš, dokáže dosť ochrániť lenže to by sa musel pravidelne aplikovať každé 2-3 roky, a toto pri fungel novom aute nikto nerieši, a po tých rokoch keď
je to už pochytané tak je neskoro. Tiež som robil už prahy a čo 2 roky pekne vyvoskujem dutiny, snáď to vydrží čo najdlhšie.
BTW: keď to dorobíš tak auto bude už len taká víkendovka na leto či ako?
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 5. Novembra 2022, 18:27

Díky chlapi…no áno presne ako píšeš, keď bolo auto nové nikto to neriešil. Vosk budem aplikovať pravidelne, o tom niet pochýb. Cez diery v prahoch sa dnu dá dostať aj kamera, čiže stav dutín sa bude dať kontrolovať. Mne osobne vôbec nevadí pravidelná údržba auta, ba práve naopak. Pravidelne skontrolovať aj lemy a dostriekať vosk na podvozky je pre mňa to najmenej :)
Auto aj po dokončení bude na denné jazdenie celý rok. Víkendovku asi ani nikdy mať nebudem 😀, neviem si totiž predstaviť mať druhé auto a nejazdiť na ňom viac menej pravidelne. Keď to peniaze dovolia, pribudne ku tejto 46ke druhé auto, zrejme ďalšia 46ka, ale 323ci coupe, v ktorej trochu viac vyšperkujem motor na nejaké kW naviac. Ideálne nejaký “šrot” na komplet prerábku viď táto 46ka. Uvidíme…
 
Miro kupa E38
Príspevky: 272
Registrovaný: 26.8.2019
Auto: E38, E39,
Kraj: Bratislavský

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 6. Novembra 2022, 19:44

Ahoj, súhlasím aj ja, tu klsmpiarinu robíš naozaj pekne, palec hore.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 14. Januára 2023, 01:44

Taakže ďalší update prác. Po dokončení prahov auto stálo nejaký čas vonku nedotknuté. Musel som vymyslieť čo ďalej. Myslím tým s čím ďalším začať, keďže roboty je tam ako na kostole. Voľba padla na lakovanie. Tu som sa rozhodol pokračovať v tradícii urob si všetko sám, a tak som sa do toho pustil. Bola to pre mňa asi najhoršia robota, nakoľko práca s tmelom a všetky tieto veci okolo toho naozaj nie sú mojou šalkou kávy. Nejaké skúsenosti s tým už mám, keďže som si niekoľkokrát robil komplet prípravu pod lak na mojich motorkách (základ, tmelenie, plnič, finalne brusenie) lenže konečnú fázu vždy zavŕšil lakýrnik. Tentokrát tomu tak nebolo. Chcel som získať nové skúsenosti, a tak som začal. Auto som lakoval po častiach ako sa dalo. Robil som to totiž v otcovej stolárskej dielni, ktorú som predtým vyčistil. Je to jediné miesto kde je piecka a tak nebol problém striekať pri 25 stupňoch zatiaľčo vonku bolo mínus 5. Tu by som sa chcel ale pozastaviť. Mojou snahou bolo docieliť to, že auto bude v jednom odtieni zlatej metalízy. Profesionálny výsledok som nečakal (ako by som aj mohol), no zas nie je to úplná “garážova” lakovačka sprejom z Obi. Pravdupovediac som sa pri tomto procese naozaj veľa naučil. Keď sa pustím niekedy do druhého auta, tak už budem presne vedieť na čo si dávať pozor. V tomto prípade by mi k naozaj top výsledku pomohlo len menej prašné prostredie (máme, nová dielňa, no je tam zima) a dať si pozor pri brúsení plniču, nakoľko pod určitým uhlom niekde vidno stopy po brúsení, no nie je to nič strašné. Hold…podcenil som schopnosť svetlej metalízy vyzdvihnúť aj sebemenšiu nedokonalosť.
Tak som to celé nejako v priebehu decembra a začiatku januára zmastil. Spravili sa: kufor, krídlo, zadné dvere, kľučky, lišta osvetlenia špz a oba nárazníky. To je na tento stage všetko. Ostatok laku sa bude robiť niekedy na jar alebo v lete v našej novej dielni, ktorú sme s kamošom postavili - uvidím podľa času keďže toho bude veľa (končím školu a nejaká práca atď…). Predné blatníky som kúpil Taiwanské, nechcelo sa mi plátať druhý zhnitý pôvodný, sadli fakt dobre. Bude treba len minimálne úpravy a dopasovanie.
Pridávam aj foto, čo som stihol porobiť v priebehu. Auto teraz vypadá ako z cirkusu, no na pekný vzhľad si bude musieť počkať. Potrebujem ho už ako soľ. O nejaký týždeň - dva idem na STK, a tak musí byť všetko pripravené. Dokončujem detaily a zháňam potrebné diely ako blázon, napríklad dočasné sedačky, keďže moje som dal opraviť. Ale teším sa, že po pol roku mám zas pojazdné auto a je porobené, bez hrdzavých prahov :)
Prílohy
488F05D5-6FD9-4AA8-A174-AD43427F9ED9.jpeg
EDDA0181-B673-42F1-8DF5-502E82629132.jpeg
88690101-D9D2-460B-A54D-A6F54D482BE4.jpeg
7BA9D173-2A12-4BC3-A852-936E2A41F56D.jpeg
73DFC3D1-37EB-4689-86DB-5FF90C647FBE.jpeg
E7B4B17B-B669-4606-B4CC-82F280449051.jpeg
522C6F91-B4C0-4A20-AA49-2DD7B8ABBF9D.jpeg
5C228122-6452-4C97-9622-6419D7CEC1F2.jpeg
49656812-A467-4CEB-AE26-3D934105401F.jpeg
1441FF06-3309-4579-AB0B-A445292467B6.jpeg
7FE13B1E-5E4D-4FEB-BBA2-D74F2F069D70.jpeg
F431F492-FFF7-43DA-8AF0-467687BB040C.jpeg
51087CDB-435C-428D-91F5-560BAC8F40DD.jpeg
8E1AEF7F-538E-404B-BF83-D91D31BE9018.jpeg
DB6EBF8C-18BB-4D55-B380-D7FB9D3CACC7.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 14. Januára 2023, 01:47

A takto nejak to vyšlo.
Prílohy
5B852D21-28FD-47A4-9C5F-EB1BAAB65BEB.jpeg
4DE9E40B-AA97-4EAD-959F-E2FF23BE8AF3.jpeg
CD85C5B8-3D24-4445-A323-6A4C80A83954.jpeg
513AB59D-B0B3-4295-B291-AC2994C5355B.jpeg
F78AFF79-053D-42E6-97AC-B3235190A9F7.jpeg
9D807EE0-7FF0-4321-B74B-20B95FB9087C.jpeg
7B16BCAE-2394-454A-ADD9-53CFC8EAFAA7.jpeg
9DE4A12D-7345-4C20-B557-4AD41CB9C2A4.png
A1296AEA-6B5A-4992-A18C-873F2395D7DB.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 14. Januára 2023, 02:00

Takto napríklad som ošetril pred lakovaním zadné dvere. Spodky lemov boli hrdzavé. Voda vytekajúca z drenážnych otvorov dverí sa vždy držala na vrchu toho tmelu. Ten rokmi stvrdol na kameň, popraskal a odlúpil sa - voda a soľ mohli vniknúť dnu. Tak je to na každej druhej 46ke. Tmel som preto odtrhol, hrdza sa obrúsila na holý kov, vyhol som aj kúsok lem, ktorý je vlastne preložený a zahnutý vonkajší plech dverí. Tam sa to obrusilo, ošetrilo a lemy som celé zacínoval. Nato išla 2k polyuretánka, lemy som obišiel terosonom akoby napodobňujúc fabrický tmel (to vidno na fotkách vyššie kde sú dvere zavesené) a na to plnič atď… Takto sa povenujem aj predným dverám, tie sú na tom horšie, dúfam že budú v stave hodnom záchrany. Do vnútra dverí kde sa spájajú oba plechy (pekne to vidiet pohľadom do dverí keď je zložený tapacír) pôjde samozrejme dutinový vosk. Rovnako som ošetril aj kufor. Inak aj na miestach kde ten fabricky tmel na spoji dverí vypadal OK, bola pod ním už na veľa miestach hrdza.
Prílohy
B053DA3B-3D61-42BC-94C8-A2CEC2DE88B0.jpeg
ECE5228F-244C-41AD-BDC8-E77DBF383888.jpeg
61B9D6E4-9C2F-47DC-BF5B-E990BBEF9EE3.jpeg
1C96830F-9F82-4A8D-8454-FB9F48C8838C.jpeg
457B33D4-E1F1-4F01-96F8-A25B7DC8F694.jpeg
919FB8E2-3A51-4387-9CA5-042385F6ED31.jpeg
9A525280-409E-4327-B40E-7B288DF34004.jpeg
BB7C97D8-F17D-4D9C-A63E-86EBC87DFA7E.jpeg
114C0571-3B4C-4C98-9B83-B369B480026C.jpeg
B0A1290C-0CF4-474F-8848-4E6F4F017353.jpeg
D073EB71-B8B2-47D9-9C0B-5A975B18EBE3.jpeg
5613E979-7ED3-43D1-9E14-68D7E6A5A288.jpeg
8E344E7C-69A2-4019-917E-F6196EBA9BB8.jpeg
87D84F04-CBE5-4AD9-8825-A08B598B345A.jpeg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných