... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41
bmwtt.sk
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

[E87 130i] + [Mercedes W124 cabrio]

Sobota, 10. Júna 2017, 18:15

Bol to vcelku boj, no nakoniec sa to podarilo. Po nejakom vlastnom autíčku pátram prakticky už vyše roka, vážnejšie som to začal riešiť minulý rok v októbri. Keďže mám cez týždeň firemné auto, jednalo sa čisto o víkendovku na zábavu. Podmienky boli vcelku jasné: minimálne 6-valec,benzín atmosféra, zadný náhon (príp. 4x4) a karoséria coupé/cabrio. Tieto parametre ponúkali až na výnimky v podstate len prémiovky. V rodine máme momentálne 5 Mercedesov, takže som primárne pozeral po hviezde. CLK podľa mňa vyzerá zvonku stále dobre, no vnútri mi to príde už dosť zastaralé a motory sa mi tam tiež nejak nepáčili. S CLSkom by nebola taká zábava a CLko už bolo zasa nad rozpočet. Audinu jedine A5 s 3,2kou alebo rovno S5, iné autá ma od nich z tých rokov vôbec nezaujali, prídu mi nudné ( ale nové modely to už je iná káva). Tak som začal študovať BMW a našiel som kandidáta, E63. Prvotné nadšenie vystriedal návrat do reality a uvedomil som si, že s rozpočtom do 15 000 € ju v dobrom stave asi nezoženiem. Rozhodol som sa teda radšej zobrať niečo menšie a lacnejšie + nechať v zásobe nejakých 1000-2000€ na prípadné opravy (čo si budeme hovoriť, u prémiovky sa vždy niečo bokom zíde :-D). Voľba padla na E92/E93, ideálne 330i, poprípade 325i u kupé (na ťažšie cabrio mi príde 325i slabá, o 320i ani nehovorím). Koncom februára to vyzeralo dobre, jedna 330i E93 bola za Stuttgartom. Známy tam volal, poslali VINko, dal ho preveriť, bolo to v poriadku a tak sme vyrazili na istotu. Po príchode nás ale čakalo nemilé prekvapenie. Auto malo byť z Nemecka a kompletnou serviskou BMW. Malo však taliansky techničák a servisku, navyše vôbec od BMW servisu. Navonok vyzeralo pekne, no vo vnútri som hneď zbadal podozrivo zodratý volant, sedadlo, pás vodiča aj niektoré ovládače, na 136000 to nevyzeralo ani náhodou. Navyše nám tvrdil, že nie je možné zohnať prevozné značky, lebo je sviatok a že iba u nejakých jeho známych (pritom vôbec nebol). Išli sme naisto, navyše pekný showroom so všelijakými autami, aj Porsche a Ferrari (https://home.mobile.de/CARPORT-MULTIMARKENAUTOHAUS#ses). Odišli sme naprázdno, akurát sme si urobili drahší výlet. Povedal som si ale, že radšej zaplatím tú cestu než kúpiť nejakú blbosť. A k tomu preverenému VINku. Tiež sme to najprv nechápali. Až potom sme zistili, že on poslal VIN z úplne iného auta (rovnaký rok 2007 akurát farba čierna nie tmavomodrá, ako predával). Neviem, či to bolo jeho alebo koho, no počítal zrejme s tým, že keď sa už takú diaľku trepeme, tak to kúpime nech je to aké chce... Známy, čo som s ním bol, dováža autá vyše 20 rokov a povedal, že toto sa mu ešte nestalo :-D. Určite by sme si tam našli minimálne dve iné autá do rezervy, keby to nevyšlo, no ako píšem, išli sme na istotu a ako sa hovorí, po vojne je každý generál.

Hľadanie pokračovalo ďalej, jednu peknú a dobrú 325i E92 som našiel za dobrú cenu bez DPH (dali by sme to na firmu našu), len zasa predajca nám to nechcel bez dane dať, kvôli zlým skúsenostiam s ľuďmi z bývalého východného bloku, ach :-D. Ako som tak jeden večer pozeral mobile.de, zbadal som ta jednu 130i. Zo srandy som si o tom niečo prečítal. Navyše keď som videl, ako málo ich je, dostal som poriadneho chrobáka do hlavy a bola to pre mňa aj taká výzva. Zo začiatku to opäť veľmi ružovo nevyzeralo, niektorí sa vôbec neozvali, iní zasa VINko vôbec poslať nechceli a tí, čo ho aj poslali, nakoniec neboli nič moc, v BMW ich neodporúčali (jedno bolo stočené, druhé vraj v minulosti poriadne rozbúrané, tretie podľa všetkého utopené, atď.). Samozrejme, že boli aj dva dobré kúsky, len než sme ich stihli overiť/dohodnúť termín výjazdu do Nemecka/vybrať prachy z banky boli fuč. Až pred dvomi týždňami som našiel jedno v Mníchove. Chlapík mi volal, že to bolo pravidelne servisované v BMW, s každou prkotinou tam vraj chodil, akurát jediný problém, že tento rok už tam bol dvakrát dolievať olej do serva. Možno mu v originál servise povedali nejakú riadnu pálku za opravu, ktorá by sa dala spraviť aj jednoduchšie a oveľa lacnejšie, a preto sa rozhodol to predať. Tak sme sa rozhodli, že keď dá z ceny 600€ dolu, ideme preto. Súhlasil, dohodli sme sa a v utorok vyrazili. K autu boli všetky faktúr od novoty, kompletná servisná knižka z BMW a navyše bolo veľmi zachovalé. Previezli sme sa, pozreli to a bolo rozhodnuté. BERIEME! Takže modrá 130i je už na Slovensku, momentálne v servise vo Svätom Jure, kde robia to servo a budú meniť olej. Ešte ho čakajú klasické formality v podobe K.O. a pod... V utorok by som ho už mal konečne priviesť do Senice a pridať sem poriadne fotky.

Ešte pár info k samotnému autu: rv. 10/2006, najazdených 159 000 km, M-paket, Mkový podvozok a relatívne slušná výbava, tj. športové kožené sedadlá (elektrické s pamäťou), dažďový a svetelný senzor, PDC, idrive, tempomat, vyhrievané sedadlá, automatická klíma, strešné okno a podľa všetkého aj adaptívne xenóny (vonkajšie svetlo je xenón a je na ňom bmw dynamic xenon, vnútorné klasická žiarovka, takže asi xenón krátke/žiarovka dlhé, keď tak ma opravte), ale to som ešte nezistil, keďže sme auto doviezli na prívese.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Naposledy upravil/-a chup44 v Utorok, 30. Apríla 2019, 11:32, upravené celkom 27 krát.
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 19:36

však si chcel kupé ,prečo je toto 5dv ? Prepáč,ale ja som troska uchyl na kupé,prip 3dv autá.
Hlavne nech robí radosť
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 19:45

Nič sa nedeje :-) Ako som napísal, pôvodne som chcel coupé/cabrio ale potom som sa namotal na túto 130i a nevadilo mi, že je to hatch. Zabudol som napísať, že v zozname bola aj Z4, no momentálne nevieme, ako dlho vydrží firma/firemné auto. Predsa tá Z4 je len dvojmiestna, to by bolo dobré ako druhé auto, preto som vyžadoval aspoň dve núdzovky a spomínané coupé/cabrio.
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 19:52

hatch je ok,ale 3dv
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 20:25

Žiaľ, na mobile.de ich je na predaj menej ako 100, s manuálom a servisnou knižkou do 40, pri takom počte a rozpočte do 13 000€ sa moc vyberať nedá, už som chcel aj jeden s totálne slabou výbavou, toto bol najlepší kus, čo som našiel v pomere cena/výbava.
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 20:45

ja viem,sám som pred časom zháňal slušnú 130i ale 3dv a to uz skoro v športke je väčšia šanca.....:)
aj tak gratulujem k peknému kúsku. ten motor je paráda.
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 20:53

Ďakujem pekne :smile: Len musím dávať pozor a poriadne sa zoznámiť s autom, lebo ten výkon + zadok môže byť fakt nebezpečná kombinácia :D
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 21:20

:lol:áá,tak nie je to také hrozné
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 21:37

Snáď nie no :) Teraz sa asi budete smiať, ale so zadokolkou mám skúsenosti (10 000 km) akurát s Mitsubishi L200 2.5 DID 100kw, to má ľahký zadok (korbu), žiadnu stabilizáciu a gumy tam máme pôvodné letné z roku 2006 (cez zimu nejazdí). Minulý štvrtok som bol na pezinskej babe a bolo čerstvo napršané, stačilo v zákrute viac pridať (ten motor má relatívne silu a veľký krútiaci moment) a hneď zadok lietal :-D
Inak, ja beriem to auto aj trochu ako investíciu, lebo si myslím, že ich bude časom málo ( už teraz ich je) a cena pôjde hore :wink: Plus podobná koncepcia (malé auto, zadný náhon a atmosférický šesťvalec pod kapotou) asi už nevznikne
 
blesk
Príspevky: 2723
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Sobota, 10. Júna 2017, 23:18

s citom sa zoznamuj. Mas vybornu kombinaciu - atmosferickeho radoveho 6-valca a zadokolka v relativne lahkej kasni
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Nedeľa, 11. Júna 2017, 05:23

este stale sa nejaky ten piatok bude robit aktualna 140i, aj ked viac sa asi preda 240i, ktora sa mozno bude robit este o kusok dlhsie ako 1er,
takze ak si myslis, ze mas v rukach investicny material, tak to zakonzervuj do garaze, lebo tych aut zas nebude tak malo na trhu, aby ti o par rokov niekto dal viac ako si zaplatil ty za kus, co ma natocenych cez 200 tisic.
a na tom Mitsubishi vymen tie gumy, za 10 rocne pneumatiky by sa mala zaviest pokuta.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4113
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Nedeľa, 11. Júna 2017, 08:01

PristineShip napísal:
este stale sa nejaky ten piatok bude robit aktualna 140i, aj ked viac sa asi preda 240i, ktora sa mozno bude robit este o kusok dlhsie ako 1er,
takze ak si myslis, ze mas v rukach investicny material, tak to zakonzervuj do garaze, lebo tych aut zas nebude tak malo na trhu, aby ti o par rokov niekto dal viac ako si zaplatil ty za kus, co ma natocenych cez 200 tisic.
a na tom Mitsubishi vymen tie gumy, za 10 rocne pneumatiky by sa mala zaviest pokuta.

Len 140i chýba atmosféra ;-)
Ako ja si myslím tiež, že ceny ešte padnú, ale už veľmi nie, aspoň nie tak ako u e6x, či e9x
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
chup44
Autor témy
Príspevky: 1046
Registrovaný: 10.10.2016
Auto: Nikdy v živote BMW
Kraj: Trnavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Utorok, 13. Júna 2017, 13:10

Tie gumy vymeníme tento rok, len ide o to, že auto má najazdených 33 000 km :wink:

Mimochodom, auto je ešte v servise, vzduchový filter prečistili, olej vymenený za hustejší a motor prečistený prípravkom na čistenie zdvíhadiel ventilov (alebo ako sa to volá), hydroštely vraj trochu za studena klepali (motor bol už zohriaty, keď sme ho skúšali v Mníchove), ale už ide tichunko. Dnes by mali robiť to servo, potom dúfam K.O. do konca týždňa bude hotová.
 
blesk
Príspevky: 2723
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Utorok, 13. Júna 2017, 16:52

tam je bavlnena pratelna vlozka vzduchoveho filtra ze ho cistili?
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: [E87 130i] - Malý diabol

Utorok, 13. Júna 2017, 17:43

Ak ho bolo pocut za studena, zober ho poriadne na okresku, zohrej ho a naloz mu co to da, mozno stichnu a ak nebudes jazdit kratke trasy sa uz neozvu.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných