Piatok, 10. Marca 2017, 09:09
speedfred: ano prudky rozbeh z miesta s manualom je pre spojku za trest. Preto tuto disciplinu nerobim. Dvojspojka alebo dobry automat je na to o dost lepsi.
Treba mat ujasnene co je prioritne vyuzivanie auta.
1.Na kazdy den je dobry automat
2.Na co najlepsi cas na okruhu je najlepsia dvojspojka/automat
3.Na zabavu na okreskach je najlepsi manual
Zaroven plati ze automat vyzaduje trochu vyssie naklady na prevadzku udrzbu (vymena oleja a filtra) a kedze je to podstatne zlozitejsie zariadenie tak pri jazdenkach alebo aute co uz ma nieco najazdene (moze to byt 50tis km ale aj 250tis km) pri potrebe servisu je oprava podstatne nakladnejsia.
Vyssia hmotnost
Ostatne je v rovine pocitov. Niekto ma rad pocit "zavodnosti" auta kedy pri sport plus prevodovka doslova "kope"
No a niekto si rad kvedla pakou a skusa pata-spicka medziplyny alebo ine veci (kopnutie do spojky, brzdenie motorom, sfift lock...)
No a tretia rovina:
Ono to zaklikavanie v konfiguratore je nadherny vlhky sen ktory sa vcelku lisi od toho ked clovek realne ide kupit auto a rozhoduje sa.
Tak ako si auto nasetupoval Tomas s brachom je v podstate ten vlhky sen do ktoreho chybaju len keramcike brzdy. Ono uz len zakliknut dvojspojku a Competiton pack znamena v sucte cca 11,5tis Eur co je pre mnohych cena celeho auta alebo aj ine priority v zivote cloveka. Tak ako to m aTomas tak je to fakt "naklikane" skoro po maximum co sa da. Mne sa taktiez na jednej strane strasne pacia veci ako Napp kozka na sedackach a na palubke: Doslova ujizdam na kozke a dovolim si tvrdit ze som vcelku "znalec" co s atyka rozlisovania kvality koze. U niektorych konkurentov ked som bol v showroome tak boli doslova nestastni ako som im im sucho pri ich hrdej prezentacii daneho modelu a pri vysloveni "kozeny" interier im lakonicky zmazol usmev ze kozka aj to ta najlacnejsia len na sedacej casti (kontakt s telom) a komplet vsetko ostatne je prachobicajna synteticka imitacia (skor guma ako to co oni hrdo nazyvaju "synteticka" koza). Taku "kozku" by som si v zivote "nezaklikol" a grcam z toho. V M3 tak ako ma Tomas to je uplne nieco ine - Merino na sedackach aj palubke a dverach je krasne hrube a zaroven jemne na dotyk a je aj na bokoch sedaciek vsade ziadne odrby. Na strane druhej je tu schizofrenia s hmotnostou, este nie tak davno som mal najprv Nissan Almera Gti a Clio RS kde som kazdy jeden nie uplne na prevadzku nutny kus vazil, vyhazdoval a nahradzal carbonovou zaslepkou. Vo vysledku bolo hlavne Clio nakoniec len na okruhu pouzitelne a vazilo len cca 930kg. Aj 100km obycajny presun vsak znamenal ze som z neho vystupil a nechcel ho aspon tyzden ani vidiet ako ma hlava bolela od hluku a vibracii. Ked sa vsak zobralo pod krk tak bolo nekonecne dobre zabavnostou, intenzitou zazitku, pocitu motokarovosti a zaroven dokazalo byt rovnako rychle ako daleko vykonnejsie auta vcitane M3-iek.
Univerzalne auto neexistuje a bud to bude krasna a vonava "plnka" aj s urcitymi dopadmi alebo to bude vykochane holatko ala Caterham alebo nieco medzi tym. Alebo si clovek musi kupit a zivit minimalne 3-4 auta. M3 bola vzdy uzasne namiesanym kompromisom. Niekto by bol mozno prekvapeny napriklad z toho ze dnes uz ikonicka M3 E46 posobi pri beznej jazde "obycajnejsie" ako sucastna M3/M4 ktora posobi "napruzenejsie"