... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Štvrtok, 8. Januára 2015, 17:15

Ja sa tiez chystam na eu2 kedze mam catless headers a planujem odpojit relay pre SAP a 30A fuse pre lambdy (niesom si zatial 100% isty ci to ma pri eu2 vplyv na open loop).

Skus si precitat toto :
http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=161872
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Štvrtok, 15. Januára 2015, 19:10

No misko, presiel som si tych par clankov a
1. Uplne som nepochopil ani len to co si napisal ty a to v anglictine teda mam len malo medzier, ak to o sebe mozem tvrdit.
2. Nepochopil som ani to preco by si to mal robit. Ak by si mi teda dal nejaky dovod. Lebo podla toho co som sa docital tak amikom ide s tymto flashom iba o to aby presli emisnou kontrolou.
3. Neviem mozno som unaveny alebo je to tym ze to citam na mobile ale riesit open loop po slovensky automatizovany system bez spatnej vazby a closed loop po slovensky system so spatnou vazbou, nie je na mieste kedze pre cat lambdy boli vzy zapnute a prave tie su tou spatnou vazbou.

Osobne si myslim ze mapy v eu2, eu3 atd. (rovnakych verzii) su uplne rovnake a nikto neriesil ze je tam nejaka ina priepustnost vyfukoveho systemu. Mozno sa s tym ale babrali neviem no.....

Mohol by si mi teda povedat co tymto chces dosiahnut, alebo vlastne preco si ma na to chcel upozornit? Lebo fakt neviem.

Moje auto z fabriky vyslo eu3 bez SAP
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Štvrtok, 15. Januára 2015, 19:17

EU2 (nikde to nieje na 100% potvrdene) pouziva vacsi rozsah casovania vaciek koli tomu ze eu3 a eu4 primarne chrania katy kedze su to softy zamerane na emisie. Cize dajme tomu ak motor operuje a softu sa nezdaju urcite hodnoty (najma teploty) tak na ukor vykonu si meni mapy cize aj v pripade nefunkcnosti niektorych cidiel sa bude eu3 spravat restriktivnejsie. Nevidim dovod mat eu3 ktora si mysli ze mas v aute katy a fyzicky ich tam "hlada" a berie na nich "ohlad".

Amikom nejde len o to aby presli emisnou. Sice tam maju obd2 kontroly ale pre nich je eu2 nieco ako chiptuning. Lepsia odozva na plyn, maj to zivsie odspodu a pod. To iste som pocitil ja aj jkk. Hlave do 3000ot je tam citit "viac" nm. Okrem toho v USA potrebuju aby im v kluc v polohe signalizoval CEL, co eu2 nerobi, preto to riesia inak a niektore staty maju aj vynimku.

Poistku na lambdy je mozne odpojit ak je pre tvoju RJ moznost eu2 w/o catalyc converter. Tym padom ides bez o2 senzorov na open loop a RJ sa prepne na VE tabulky (Volumetric effeciency). Takze vsetko funguje tak ako ma, akurat RJ z tvorenia palivovych map vynecha lambdy a riadi sa len MAFkou, teplotou oleja a vody, cidlami vaciek a ostatnou elektronikou.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Sobota, 17. Januára 2015, 17:57

Ok dikes, musim si to pichnut na PC a kuknut co tam vlastne mam lebo EU2 mam ale ci tam je cat alebo cat preparation to uz neviem, v takom pripade by bolo teda treba vybrat poistku na lambdy a pojazdit? Ona sa same potom prepne na cat preparation (bez catov)? Spravne som pochopil ale ze tym padom pojde motor na nudzovu mapu? Respektive bez lambda sond ktore sa vypnu? No neviem ci to ale bude efektivne. Resp. taky system nemoze byt lepsi ako system ktory si lambdou overi ci naozaj spaluje efektivne. Musime to vyskusat :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Sobota, 17. Januára 2015, 18:43

Nudzovy rezim je nieco ine. Odpisem zajtra :)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 18. Januára 2015, 18:23

skusal som jazdit v rezime cat preparation cize bez vsetkych katov a rozdiel som nepostrehol ziadny...dal som spat poistku aby som bralo do uvahy pre-cat a objednal funglofky lamdy :wink:

zaujimavy poznatok: pri nastartovani kym sa nedosiahne na lamdach cca 300stupnov jazdi bez nich (kazdy) - ja to citim tak ze ked vyrazim hned po nastartovani tak citim citelne slabsi vykon, po par desiatkoch metrov to uz slape, co je ale zaujimave, ze toto iste bolo aj ked som mal cat preparation akoby to islo na dva rezimy co je divne ale pocitovo bolo ine auto studene po nastartovani a ked sa zohrialo...
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 18. Januára 2015, 20:25

Ja mam praveze pocit ze auto ide lepsie ked je studene :evil: ale lambdy su dobros. Skusim to aj ja bez tej poistky buduci vikend.
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 18. Januára 2015, 20:28

S EU2 tiez citim ze za studena to ide kapanek lepsie ale u mna je dost velky rozdiel v spotrebe. Predtym s EU3 mi to chlastalo pri studenych startoch dost vela benzinu. Teraz si dovolim tvrdit ze ked robim kratke trate do 10km a startujem studene auto tak nabeham 2x viac. Moja teoria je ze s EU3 chcelo auto zohriat katy tak tomu davalo bohatsiu zmes. Teraz to nieje tak citelne, dokonca mi strasne smrdel benzin pri studenych startoch. Teraz to nesmrdi vobec. Prechod na EU2 hodnotim urcite pozitivne. Hlavne pocit krutaku do 3000ot. Predtym hluche miesto ale to moze byt spojene aj tym ze som nahodil zvody a hned na to EU2.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Pondelok, 19. Januára 2015, 17:09

No ja som mal pocit že to za studena ide lepšie aj pred EU2, ale s tým smradom benzínu máš asi pravdu doteraz som si to nevšimol ale keď sa zamyslím, tiež sa mi zdá že smrdí menej.
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Štvrtok, 29. Januára 2015, 20:10

Mno chlapci, takze po vymene tesneni ventilov na motore ma obtazuje take cvakanie od motora v podstate neviem ani určiť odkiaľ to ide, proste celé to cvaká, cvakanie je priamo úmerné otáčkam.

Tu sú aj videá:
studený motor hneď po štarte


teplý motor po 30 km jazdenia


Auto ma 310k km, separator oleja aj s hadicami vymeneny, olej mobil 5w40 (asi 70k km tam bol 10w40, zmena viskozity po vymene tesneni), vanos pretesneny no nedaval sa rattle kit, pri vymene tesneni ventilov a naslednej vymene oleja bol pridany Protec HYDRAULIC LIFTER CARE, ENGINE FLUSH a FUEL LINE CLEANER.

Za pripadne rady ako sa toho zbavit dakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
H@wky
Príspevky: 463
Registrovaný: 28.12.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TN, Dca, IL

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Piatok, 30. Januára 2015, 11:14

mozno z toho videa to nie je dobre pocut ,ale zvuk to ma ako zly separator...(cupakabra)
vyskusaj ten test s olejovym vyckom :wink:
 
eld
Príspevky: 763
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 1. Februára 2015, 23:00

Hydrostely... 10w40 to mozno lepsie tlmil a po zmene oleja sa to teraz prejavilo. Pripadne to moze byt aj efekt po vymene gufier.

Skus pohladat navod na odvzdusnenie zdvihatok "lifters bleeding" alebo tak nejak to bolo, mozno ti to pomoze.
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 15. Februára 2015, 18:05

H@wky napísal:
mozno z toho videa to nie je dobre pocut ,ale zvuk to ma ako zly separator...(cupakabra)
vyskusaj ten test s olejovym vyckom :wink:

separátor je vymenený aj s hadicami, olej nepapá, test s víčkom oleja prebehol presne ako má, pod víčkom je podtlak, keď ho otvorím motor skoro zdochne

eld napísal:
Hydrostely... 10w40 to mozno lepsie tlmil a po zmene oleja sa to teraz prejavilo. Pripadne to moze byt aj efekt po vymene gufier.

Skus pohladat navod na odvzdusnenie zdvihatok "lifters bleeding" alebo tak nejak to bolo, mozno ti to pomoze.

10w40 by mal mať za tepla +-rovnaké mazacie vlastnosti ako 5w40, a za studena by mal mať 5w40 dokonca lepšie, malo by to byť teda menej počuť..... no našiel som tú BMW lifters bleeding procedure http://www.quirkyuncle.com/2013/04/12/d ... fter-tick/ postupoval podľa nej a samozrejme prd to pomohlo :evil: , musím asi vymeniť zdvihatka.

Resp. naskytá sa otázka: čo sa môže stať keď ich nechám cvakať ďalších 300k km? Je to len kozmetický problém, alebo je to závažná porucha ktorú treba riešic?

ďalej mi kamoš objednal K+DCAN USB kábel z nejakej čínskej "rodinnej" továrne :lol: čiže sa mi podarilo rozchodiť DISv57 a INPU, na mojom 9 ročnom deduškovi (rozumej nootebook 8) ), tak som zhodil predlžovačku z balkóna a šup diagnostikovať, všetko čisté, teda okrem majáku alarmu (ktorým auto nedisponuje), senzoru hladiny oleja (za ktorý 70 evri stále nechcem dať), chýbajúceho autorádia (chinesse shit rulezz) a chyby v LCM (ktoré si nedokáže zapamätať číslo väčšie ako 300000km) :twisted: :twisted: :twisted:

klamal by som ale, lebo jednu chybičku mi zapísala DME a tá je na obrázkoch, rovnaká chyba pre každý valec pľus nejaká ďalšia, ale to bude nejaká chujovina, ja som si vôbec nevšimol, že by motor vynechal alebo čo........(to by som hneď robil paniku zastavoval na krajnici a behal okolo auta 8-[ )

no keďže zatiaľ tam mám natiahnutú INPU 4.4.7 tak skúsim urobiť upgrade na 5.0.2 časom, aj keď som na nete nenašiel aké sú medzi nimi rozdiely, ale predpokladám že vyššie číslo lepší program :lol:
Prílohy
DSC_0855.jpg
DSC_0854.jpg
 
eld
Príspevky: 763
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: [E46 330Ci] Upgrade DME a iné <>viny :D

Nedeľa, 15. Februára 2015, 19:29

vela E46 cvaka a este som nepocul o ziadnej, ze by docvakala takze tolko k tomu :-"

co sa toho oleja tyka tak ta 10W40 tam mozno vytvorila nejake usadeniny a 5W40 ich uvolnila. Riesenie je aj 10W60, hlavne v lete je to pre ten motor pohladenie na dusi :lol: (ja osobne som s nim mal velmi dobre skusenosti a nie preto, ze by som chcel utisit hydrostely)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 47 neregistrovaných