... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525TDS] Hannover-->Bratislava

Nedeľa, 5. Októbra 2014, 18:18

Robi to pozitivny prvy dojem

... az dokedy sa clovek nepozrie na detaily. :mrgreen: :oops:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS] Hannover-->Bratislava

Utorok, 30. Decembra 2014, 23:41

...No po dlhej dobe trochu vysvetlím ako to je s prevodovkou, keďže sa môj nekonečný príbeh „prevodovka“ blíži ku koncu. Rozpisovať do detailu nebudem, lebo knihu sa nechystám vydávať, ale tak v krátkosti...
Začal som riešiť problém naivne reku, že kúpim inú prevodovku jazdenú. To ma nevyhnutne zaviedlo do Mníchova ešte niekedy v auguste, keďže na českom, poľskom a slovenskom trhu sa nedala zohnať prevodovka pre moje auto v barsjakom stave (musí sedieť jedno číslo zo štítku čo je na prevodovke). Našiel som na e-bay.de TOP ZUSTAND prevodovku r.v. 1996 so 170 000 km a výlet som spojil s návštevou BMW Welt museum, ktoré som tiež už dávno plánoval navštíviť. Múzeum som navštívil, prevodovku kúpil a doniesol domov spolu so zážitkami. Po dvoch mesiacoch som si našiel čas a hlavne chuť nahodiť kúpenú prevodovku. Nový olej + filter je samozrejmosťou + som ju vyfešákoval a pretesnil.
Pochybnosti, ktoré som mal sa aj potvrdili a prevodovka „TOP ZUSTAND“ bola nahovno... Nedalo sa s ňou prakticky ani jazdiť. Kilometrom verím (bola z vonku čistejšia ako moja – umývaná nebola a okolo pôvodných gufier minimálne od oleja) pripadá mi to, že niekto prevodovke robil poriadne zle pred rozobratím auta :thumbup: . Predajca sa samozrejme odmlčal.
Začalo sa nekonečné hľadanie servisov kde robia prevodovky + nekonečné rozmýšlanie kam to dať opraviť, čo ma v polovici októbra nevyhnutne zaviedlo do Viedne. Dal som im opraviť Mníchovskú prevodovku (keďže už bola vyfešakovaná) + namontovať na auto, lebo som im auto doniesol s mojou pôvodnou prevodovkou a mníchovská bola v kufri. Pred Vianocami 22. mi prišiel "krásny" darček vo forme e-mailu s cenovou kalkuláciu a otázkou či súhlasím, tak som im hneď volal, že môžu robiť :) Prečo im to tak dlho trvalo, vysvetlím neskôr keď budem mať auto doma. Na ceny sa ma prosím nepýtajte a ani neriešte, za pochopenie vopred ďakujem.
Popri výmene prevodovky som vymenil izoláciu okolo motora a prevodovky, keďže pôvodná sa vekom rozsypala a aj špatila motorový priestor. Jedna časť sa už nedala kúpiť, tak som použil túto časť z ex-e34 ktorej nič nebolo (porovnanie je na poslednej fotke nová, z roku 92 a moja z 95 je dole). Očividne sa v roku 92 používal úplne iný odolnejší materiál ako v roku 95.. Pôvodnú izoláciu som chcel pekne dať dole aby som spravil fotku pre porovnanie ale asi po pol minúte som stratil trpezlivosť a strhal som to všetko dole. Nahodiť novú izoláciu, bola tiež dobrá onania a hlavne koľko vecí som musel kvôli tomu odmontovať... :/ Okrem toho som vymenil ešte pôvodné ložisko kardanu, no nakoniec som zistil že mu nič nebolo a preventívne, keď už bola prevodovka dole som vymenil gufero kľuky ktoré bolo tiež ešte úplne OK.
Prílohy
DSC_37277.jpg
DSC_30644.jpg
DSC_3143.jpg
DSC_3633.jpg
DSC_2936.jpg
DSC_3670.jpg
DSC_3671.jpg
DSC_3674.jpg
Naposledy upravil/-a 4dams v Utorok, 29. Decembra 2015, 13:51, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS] Hannover-->Bratislava

Sobota, 3. Januára 2015, 10:29

Okrem toho som mierne vylepšil chladenie oleja automatu, viacmenej aby som znížil riziko prehriatia napr. v horúčavách v meste a pod. Na prvom mieste bolo opieskovanie - pohliníkovanie - omaľovanie pôvodného chladiča, na druhom mieste bolo zapojenie prídavného chladiča do okruhu takým spôsobom aby šlo dať všetko do pôvodného stavu, to znamená bez akéhokoľvek zásahu do karosérie alebo iných pôvodných dielov. Nakoniec je to tak urobené, že do hodiny to viem dať hocikde na parkovisku do pôvodného stavu :) (prípadne keby sa môj nápad neosvedčil :) ) Na zimu ešte musím vymyslieť nejak zakryť chladič, aby sa olej dlho nezohrieval.
Prílohy
DSC_3394.jpg
DSC_3452.jpg
DSC_3463.jpg
DSC_3464.jpg
DSC_3611.jpg
DSC_3615.jpg
 
maniaczv

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - oprava prevodovky

Sobota, 3. Januára 2015, 11:49

pekne ako vzdy u teba co rozoberes tak tak pomenis a upravis premalujes ze je to ako nove :) :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - oprava prevodovky

Sobota, 24. Januára 2015, 17:21

Auto po troch mesiacoch a siedmich dňoch opäť doma :) Dôvodov prečo som čakal tak dlho je viac a to by bol ďalší príbeh na knihu :smile: Takže v skratke: nechal som im auto bez objednania (bolo jedno či stojí auto dva týždne u mňa doma alebo u nich) PN-ky, sviatky, čakanie na diely a malý problém so spiatočkou.
V prevodovke menili nejaké štyri druhy lamiel, spojku F, nové tesnenia + pružinky a všetko čo patrí do "schaltgerät" alebo "valvebody" (slovenský oficiálny názov neviem) čistenie všetkého, pretesnenie prevodovky, repasovaný hydromenič a samozrejme nový olej + filter.
Neodpustil by som si keby všetko čo mi prešlo rukami som nevyfešákoval tak pridávam aj nejaké fotky (niektoré veci som menil ešte keď som prvý krát menil prevodovku sám). Okrem toho som kúpil nové šróby k prevodovke a displej na zobrazenie zaradenej rýchlosti (Gear position indicator) Keď som kúpil auto bol tento displej roztečený, vtedy som kúpil iný jazdený displej no ten po dvoch rokoch tiež začal blbnúť a ukazoval nezmysli. Nakoniec som kúpil nový a dúfam že vydrží viac ako dva roky. Myslím, že celkom dobrý darček dostalo na 20. narodeniny :)
A na záver, ak máte veľkú trpezlivosť a veľa času, choďte do ZF servisu vo Viedni. Nemôžem objektívne posúdiť tento servis, možno práve mne sa stalo, že viacero okolností naraz ovplyvnilo, že som čakal 3 mesiace. Aspoň mi ochotne vymenili kolesá letné za zimné, no nemuseli odtrhnúť kábel snímača brzdových platničiek :thumbup: Dôležité je, že mám 4. stranovú faktúru a dva roky záruku...
Ešte doplním, že mi veľmi šikovne naložili do auta pôvodnú prevodovku, asi liter oleja som sa snažil dva dni vymyť z koberca v kufri.
Prílohy
DSC_3102.jpg
DSC_3122.jpg
DSC_3155.jpg
DSC_3153.jpg
DSC_3631.jpg
DSC_3720.jpg
DSC_3833.jpg
Naposledy upravil/-a 4dams v Štvrtok, 19. Mája 2016, 11:16, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
semi003
Príspevky: 106
Registrovaný: 18.9.2012
Auto: e46 ///M3
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Nedeľa, 25. Januára 2015, 15:30

Mas trpezlivost ale urobil si dobre podla mna lebo tak krasne zrestaurovana e34 si zasluzi i top technicky stav ktory jej ty davas .Som rad ze taku krasku budeme sledovat na cestach len tak dalej ;)

Pre mna TOP E34 na SR !
... S-garage ...
Kolesé robia auto ;)
 
BA-Romčo
Príspevky: 135
Registrovaný: 9.2.2011
Auto: E39 ///M5 kompresor
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Streda, 28. Januára 2015, 07:58

Veľmi pekná e34...... Len tak ďalej :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Autoservis MIKOMAN s.r.o.
Opravy a úpravy automobilov všetkých značiek

www.mikoman.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Pondelok, 13. Apríla 2015, 17:55

BA-Romčo napísal:
Veľmi pekná e34...... Len tak ďalej :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ďakujem Roman :)

O reštaurovaní je ešte skoro hovoriť, veď je to ledva "youngtimer" tak zatiaľ len opravujem...

Prevodovka prevodovkuje bez problémov aj po 4 000 km, takže som spokojný. Problémy začala robiť predná náprava a to niektoré rameno.... Ramená sú pôvodné s vymenenými silenblokmi, takže bolo na čase. Náhradu za ne mám už kúpenú, ale výmenu chcem spojiť s omaľovaním nápravnice a nejakými detailami, takže chvíľu ešte pojazdím s búchaním. K ramenám som kúpil červené = rejsingové silenbloky, keďže každý majiteľ e34 a e32 vie koľko tie klasické vydržia ale dúfam, že sa nejak nepokazí pohodlie-ticho v aute. Okrem ramien budem meniť prevodovku riadenia za verziu z V8 (tá naľavo). Rozobral som obe, z vnútra sú veľmi podobne riešené, rozdiel je len ten, že každá jedna klasická má vôľu pomaly od výroby pri vytočených kolesách do niektorej strany a z V8 nemá vôľu žiadna (čo som počul), asi je odolnejšia.
Medzičasom som si všimol, že mi prefukuje intercooler v spoji medzi hliníkovým chladičom a plastovými prírubami. Po rozobratí som zistil, že v tom spoji je zoxidovaný hliník a preto to prestalo tesniť. Ako dočasné riešenie som všetko pekne očistil s spoj dodatočne utesnil tesniacou pastou na olej. vane a pod. Čínsko-poľské náhrady sa už prestali vyrábať a nakoniec som kúpil oem intercooler. Zatiaľ moja "oprava" drží, takže ostáva pôvodný :)
Tiež sa mi podarilo dokončiť elektrickú vrtuľu - dvojrýchlostnú miesto visko-vrtuľe, po vzore prídavnej elektro-vrtule pre verzie s ťažným zariadením.
+ výmena oleja s filtrom a na skúšku som kúpil vypúšťak na vaňu s magnetom.
Prílohy
DSC_0256.jpg
DSC_0245.jpg
DSC_3441.jpg
Naposledy upravil/-a 4dams v Štvrtok, 19. Mája 2016, 11:15, upravené celkom 5 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Utorok, 9. Júna 2015, 18:05

K prednej náprave som sa aj po troch mesiacoch stále nedostal, nakoľko to málo voľného času čo mám sa venujem kamarátovej stavbe Celiky 1.8 VVTLi turbo, ale aj tak po dlhej dobe nejaký upgrade, teda skôr riešenie už raz riešeného problému.
Turbo, ktoré som dal asi pred rokom preventívne na repas lebo trocha pískalo a malo predsa len 20 rokov po krátkom čase začalo opäť pískať a zavíjať a pri pokuse o reklamáciu klasika... poslal som ho späť, rozobrali, nič mu nieje, nemá tam čo pískať, zložili a poslali späť, asi mám nejak upravený výfuk a podobné dôvody som počúval + sa zvuky vychádzajúce z turba postupne zhoršovali a pred mesiacom po malom naháňaní s kamarátovou e39 M5 ( slovo naháňanie samozrejme brať veľkou s rezervou) sa zvuky od turba ešte zhoršili... Olej vôbec nežralo, tlak malo aký má mať 1,1 baru, auto nedymilo, výkon OK a po vybratí z auta som po vizuálnej stránke som nič nenašiel tak neviem čo môže spôsobovať to pískanie. Na brzde mi bolo tiež povedané, že turbo nieje OK, samozrejme som sa hádzal o zem, šak je po repase...
Keďže auto denne využívam, demontovať a montovať turbo furt dookola ma fakt nebaví aj keď je to robota na hodinu, reku zrobím si repas sám...
Pri zháňaní dielov do pôvodného turba Garrett som zistil, že do neho už dokopy nič nezoženiem, nevyrába sa - nedostupné. Tak ma napadlo použiť turbo z e39 TDS konkrétne to najlacnejšie z Poľska :smile: , do ktorého som kúpil komplet nový zložený a vyvážený stred za veľmi dobrú cenu z Nemecka.
Klasika - rozobrať, opieskovať, očistiť, vyfešákovať, zaleštil plochu okolo lopatiek na strane sania, ktorá bola trochu osekaná a tiež som kúpil novú hadicu medzi vzduchový filter a turbo.

Turbo ide ako má, tlačí koľko má a hlavne ma už nie je počuť celú ulicu.
5040724879.jpg
5040724879.jpg (43.77 KiB) 2360 zobrazení

DSC_0079.JPG

DSC_0087.JPG

DSC_0088.JPG

DSC_0098.JPG

DSC_0104.JPG

DSC_0118.JPG


A nakoniec z dôvodu masívneho nárastu výkonu montážou nového turba dostane auto väčšie brzdy konkrétne štvorpiesty pre kotúče 324x30

coming soon... summer 2016
DSC_0060.JPG
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - predná náprava

Nedeľa, 14. Júna 2015, 11:27

Pekna praca ako vzdy. :thumbup:
Uz som zvedavy ako bude vyzerat predna naprava ked ju das do pucu, a mohol by si potom dat aj fotky zo spodku auta ked to bude vsetko nahodene. :wink:

A tie brzdice su z coho? :shock:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - predná náprava

Nedeľa, 14. Júna 2015, 11:54

Kedže také rozmery kotúčov mám ja, tipujem že z 540i alebo 750i....
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - predná náprava

Pondelok, 15. Júna 2015, 05:20

zle tipuješ, čupni si ku kolesu a spočítaj koľko máš piestikov :wink:

toto by mali byť príplatkové ATE 4piestiky ktoré sa dali navoliť pre e32 750i/iL
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - predná náprava

Pondelok, 15. Júna 2015, 20:50

Viktor ma pravdu, uz som to aj vygooglil ale neodpovedal som si. :mrgreen:

Popritom som este nasiel, ze take iste sa davali aj do 850Csi a E34 M5, ale tie mali ///M logo.


Ale ak sa smiem este opytat odkial si taku cennost zohnal?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
TANN3R
Príspevky: 87
Registrovaný: 29.3.2015
Auto: E63 645Ci
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Pondelok, 15. Júna 2015, 22:53

Krásná práce, super vidět E34 v takovém stavu..


4dams napísal:
..do ktorého som kúpil komplet nový zložený a vyvážený stred za veľmi dobrú cenu z Nemecka...


Můžeš napsat, kde jsi koupil ten střed turba? Taky by se mi hodil nějaký ověřený dodavatel, s těmi co se dají koupit u nás nemám moc dobré zkušenosti.
E63 645Ci
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525TDS/A] Hannover-->Bratislava - príbeh prevodovky

Streda, 17. Júna 2015, 12:37

Ďakujem, Ďakujem...

Predná náprava hotová :thumbup:
všetko opieskované, pozinkované a omaľúvané, ramená, spojovačka a pomocný čap Leerdammer, riadenie V8, stabilizátory M5, silenbloky stabilizátora origo, nové diely nanovo nastriekané a kde sa dalo nerezové šróby. Jazdil by som už v pondelok, no až po rozobraní som zistil, že spojovačka má vôľu, v utorok prišla nová a dnes som bol na geometrií, takže je už všetko v poriadku. Čapy riadenia a tyčky stabilizátora majú tak 20 000 km, tie nebolo treba meniť.

A k brzdám, no všetci máte pravdu... Brzdy sú pôvodom z e32 750i/iL a boli za príplatok. Kotúče sú zhodné s e38, e39 4.0 a e31 (do r. 94 keď mali e31 jednopiestove brzdiče ) od cca 94 sa do e31 a e34 M5 dávali väčšie hliníkové 4 piesty (s logom ///M ) pre kotúče 345/30 a tie sa veľmi ťažko zháňajú. Stred turba som objednával odtiaľto: http://www.expert-car.de/
Prílohy
DSC_00200.JPG
DSC_0046.JPG
DSC_0049.JPG
DSC_0054.JPG
DSC_0069.JPG
Naposledy upravil/-a 4dams v Štvrtok, 19. Mája 2016, 11:14, upravené celkom 2 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných