Dnes po stretku s potmehuthom sme zistili , že mu vystáva jeden vortex separátor oleja čiže bezudržbový , tak sme to len tak zo srandy rozobrali a vymenili , po 4000km vyzerá nový separátor takto
bohužial rachotenie z motorovej časti pokračuje , nový napínak trase krásne pružne, ale toto už zapríčiňuje pošramotený zotrvák zrejme. Ale k veci , turbo mi robí sračky a zapríčiňuju to zalomene podtlakové hadičky na ventile , budúci týždeň vymením , plus na ceste je nový volant
po nejakej tej dobe novinky ako kluková remenica, nový volant, nový map senzor, nový predný emblém , ten 4 mesiace starý odletel po ceste zo zrazu ....
Auto konečne nevrčí a nedrnčí pri rozbiehaní a na volnobehu , všetko doriešila remenica , krásny nový volant , fotky čoskoro.
Stále, ale pretrváva problém s otváranim a zatváranim turba pri akcelerácii, vyzerá to jediný na zlý podtlakový ventil ktorý je zle regulovaný elektronicky
Po mesiacoch skúšania a vymieňania auto robí stále problém ... prerušuje turbo, niečo sa stalo a pri prudkej akcelerácii sa skokovito mení variabilita , z toho vzniká prerušovaný ťah a nieje to zrovna príjemné.
Keď sa dá podlaha pri nižšších otáčkach tak auto zrýchluje ako slimák, pokial nieje podlaha tak je zrýchlovanie citelné ... zvláštny úkaz ..
Vyskúšané 3 váhy vzduchu , zamenené ventili medzi turbom a egr - kúpeny aj uplne iný , zaslepené EGR , zhodený výfuk - ale primárny kat ostal , vymenený MAP senzor za uplne nový , separátor je už bezudržbový .
Pri odpojenej váhe nevzniká ani taká turbo diera a auto ani nedymí , ani neskáče tiahlo. Pri zapojenej váhe pri prudkej akcelerácii keď sa variabilita musí zmeniť rýchlejšie - sa tiahlo uplne uvolní a turbo prefúkne, následne sa zase pritiahne a ťahá na moment ... potom zase na moment neťahá , toto sa deje dokola až po 2600 otáčok ...
Prietok cez váhu je pri prudkej akcelerácii o dosť vyšší ako požaduje a nič sa nezreguluje a turbo ani nehádze pretlaky ... Ktovie kde je problém
pozorujem podobný problém na e39 525d. Ked zrýchlujem tak nie vždy ale sem tam cítim ako medzi 1800-2300 otačkach turbo prestane tlačiť, otačky stupaju motor hučí ale auto ide jak hladky diesel. Robí to na 3 - 4 - 5 prevodovom stupni. Ešte som mal problém že pri rozbiehaní auto začne trhať ale zase nie vždy a toto robí iba na 2 kvalte.
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto _________________ E38 728iA "Derrick" E53 X5 4.4i "Američanka" EX E53 X5 30d "Mahagoni" EX E53 X5 EX E39 525dT "VermontGreen" EX E46 320dTA 2001
mne to robí pravidelne vždy za rovnakých podmienok , prudké pridávanie , najviac to cítiť na trojke , vtedy to najviac sekne , potom samozrejme 4 a 5 je už taká , že zotrvačnosť a vysoký stupeň to pretlačí to jemnejšieho trhnutia , na dvojke to zase cítiť tak , že tam neni také zrýchlenie od spodku , vždy len rozpetie 1800-2600 ... ide to aj bez trhania , ale nesmiem tomu dupať , pol roka bez jedinej zmeny a jediné čo sa ešte nevymenilo je soft :/
Tak problém zrejme vyriešený z viacnásobným nábehom turba , chalani v BMW jednorázovo prišli nato , že je auto nachipované , má až príliž moc silný záťah a hulí jak prasa pri podlahe ... Prechipovať alebo základný soft za celkom šupku ... A tu su nejaké aktuálne fotky :)
Problém je vyriešený , auto je zle nachipované , buď prechipovať alebo nahrať základný soft od BMW za 58€ ... no rechip vyjde asi podstatne drahšie , ale mne stačí len upraviť počiatočnú krivku , lebo ideš v pohode a keď tam máš podlahu tak to pridá tak , že pomaly láme zotrvák a vtedy potiahne motor strašne vela vzduchu a hodnoty váhy a map sa nezhodujú , tak skacká regulácia :)
fox1k napísal:
pekné, pekné, vidno že sa staráš už len doriešiť problém s turbom a máš to ako cuker