... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

[E36 318TDS] Jazdíme... keď nám nevarí voda

Pondelok, 29. Augusta 2016, 11:44

Zdravím vás spolubramboráci, začiatkom Augusta som sa stal novým majiteľom nebohého vozítka menom BMW 318tds. Pôvodom z Talianska, čiže karoséria bez nejakej väčšej hniloby, importovaný na SR v 2010, v 2012 menený motor za "čerstvejší" (alebo skôr menej zničený) 140k kúsok z Rakúska. Predchádzajúci majiteľ bol, no, prasák. Sice sa o auto staral a verím, že do neho narval zopár tisíc, ale na druhej strane, riadi ako blázon a všetok ten "tuning" ktorým domrvil auto mu nikdy neodpustím. Napríklad zandé krídlo (pôvodne svetlomodré), vyvrtá diery do kufru... a ejha, diery nesedia, no nič, tie zatmelujeme a vyvrtáme ďalšie. Alebo všetky tie (pôvodne chrómované, teraz už len biele plastové) lišty a plastové "tuning" nálepky nalepené všade po aute... a keby to nestačilo, niektoré lišty/nálepky sa už odlepovali, no čo nespravil? Prilepil ich bohvieakým tvrdým lepidlom, ktorý ani za boha nejde dať dole z laku. Alebo plastové nálepky, ktoré boli zvnútra zošrúbované kovovými šrúbkami a len po okrajoch nalepené obojstrannou penovou lepiacou páskou. Ale ejha, tie šrúbky časom začali hrdzavieť a v mieste dotyku s lakom vpálili hrdzu snáď aj do karosérie.
Interiér nebyť prispinkovanej gigantickej holandskej vlajky na strope tak je celkom pekný. Samozrejme aj tu sa najdú tvrdým lepidlom prilepené hovadiny na palubovke alebo menené budíky za "tuning M3-like", kde kmh sú posunúte o 20kmh a otáčky o celé 2000. Ale inak interiér pekne čistý.
Motor je vo viacmenej dobrom stave, pred 4 rokmi prebehol swap, čipovaný na 80+kw, vstrekovacie čerpadlo je údajne z repasu a bolo nastavené len ručne takže sú isté problémy ako napríklad ťažší štart za tepla alebo miestami padajúce otáčky voľnobehu. Inak vyzerá býti celkom zdravý.
Karoséria ako som už písal bez nejakej závažnejšej hrdze, len na kufri som objavil malé kvetinky pod lakom (jednu sa mi aj podarilo ztrhnúť pri odstraňovaní "tuning" nápisov zo zadku), inak len miestami nejaké odštiepnuté kúsky laku od kamienkov.
Podvozok by si pravdepodobne zaslúžil nejaký ten refresh, pri viacerých ľuďoch sa na väčších výmoloch zadné kolesá dotýkajú karosérie, podozrieval som z toho pružiny (u E36 sa zadné pružiny ževraj rádo lámu) ale vyzerajú byť v poriadku, tak možno len tlmiče už dosluhujú. Kardan i zandá náprava by si zaslúžili trochu lásky, keďže sú poriadne od hrdze ale vyzerá byť len povrchová.
Rezonátor a koncovka výfuku dvojitý Sebring.
Auto prišlo s aftermarket diaľkovým ovládaním, to sice funguje, ale dvere spolujazdca sa za/odomykajú len niekedy a ľavé zadné vôbec :mrgreen:

Auto prišlo s tonou náhradných dielov, pozostatky starého motoru, 4 vstrekovacie čerpadlá, 2 alternátory, kopa kabeláže, hriadele, staré svetlá, palivové čerpadlá, celý intercooler, valce, ventily, hlava ventilov, nejaké drobnosti z interiéru, kopa trubiek, kopa elektroniky atď. atď. atď.
Gumy na aute vôbec nesedeli podľa techničáku, takže prvé čo som spravil bolo objednávanie novej letnej sady. Inak som k autu dostal jednu celkom čerstvú sadu zimných na plecháčoch, čerstvé nízkoprofilové Bridgestonky, na aute potom boli vpredu Michelinky a vzadu Marangoni.

Sečteno a podtrženo, napriek všetkým problémom a aj stále pretrvávajúcim obavám, za tú cenu to bola podľa mňa stále dobrá kúpa :)


Keď sme si pre ňu prišli, Bramborka na mňa čakal doslova pred kurníkom
Obrázok
V deň odvozu som hneď začal s odstraňovaním "tuningu"
Obrázok
Všetko by bolo fajn...
Obrázok
...keby na niektorých nebolo použité to #&?@! tvrdé lepidlo
Obrázok
Ale stále to vyzerá lepšie ako keby som to tam nechal
Obrázok
Na povolenie lepidla a rozleptanie tej peny som používal technický benzín, samozrejme po každom použití lak prečistený vodou a saponátom
Obrázok
Ale to tvrdé lepidlo tam proste zostane
Obrázok
Strašné dačo
Obrázok
A ako bonus hrdzavé skrutky na laku
Obrázok
Na druhej strane bola pod plastom kopa nejakej hnusnej čierno-hnedej tekutino-farby
Obrázok
Niektoré plasty neboli prilepený po okrajoch ale po celej ploche!
Obrázok
Sice som totálne zodrel kožu z prstov a poničil nehty, ale rozhodne to stálo za to!
Obrázok
Zadok plný nápisov...
Obrázok
...som odstraňoval vsunutím plastového obalu pod nápis a pomalým rozleptaním lepidla technickým benzínom som to odlepoval.
Obrázok
Až po odlepení jedného nápisu na mňa vyskočila hrôza...
Obrázok

A výsledok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Ohľadom toho fake hood intake-u, zatiaľ to nechávam byť. Priskrutkované to nie je, ale fest to drží jak sviň, tak to nechcem moc znásilňovať nech neponičím kapotu. Skúšal som to podlievať technickým benzínom, nič, ani sa to nehlo, tak to tipujem na nejaký hnus typu montážne lepidlo alebo epoxy.

Čo sa týka údržby, vzduchový filter už mám objednaný, olej bol nedávno menený, chladiaca kvapalina by si ale už tiež zaslúžila výmenu.
Naposledy upravil/-a Zarrick v Štvrtok, 13. Júla 2017, 19:01, upravené celkom 12 krát.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Pondelok, 29. Augusta 2016, 13:30

daj sem nejake fotky, lebo si to neviem ani predstavit podla toho popisu :)

## edit a kym som to napisal uz pribudli :)

##edit2 no chlapa, co hento spravil tomu autu by som chcel stretnut nazivo, cisto zo zaujimavosti sa ho spytat kto mu ublizil, ked sa mu to v hlave tak poskladalo, ze to povazoval za pekne.
Akurat som vcera videl video o debadgovani https://www.youtube.com/watch?v=tE4oeLHHb_U , ked tam zapries taky velky kus plastu tak lahko mozes poskodit lak.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Pondelok, 29. Augusta 2016, 18:50

Robil som to "viacmenej" rovnako. Plasty šli dole hladko, ale nápisy držali fest silne. Tiež som používal mäkkú plastovú špachtličku, ale na nevošla sa pod nápisy tak som ich musel našať niečím tenším. Použitie nejakej jemnej nite ma tiež napadla, ale až keď už bolo všetko hotové :mrgreen:
Ono, vzhľadom na fakt koľko vizuálnych chýb to auto má, nejaký mini škrabanček tu a tam fakt vôbec nevynikne.

Inak nejaký ten môj plán budúcich opráv, výmen a vecí na ktoré by sa bolo dobré pozrieť:

- fake hood intake - nepáči sa mi to tam, ale mám silné tušenie, že jeho odstránenie bude možné len deštrukčnou formou a farba/lak pod kapotou sa už nebude dať obnoviť. Možnosti:
1.) nechať to tam (dlhodobo určite nie)
2.) odstrániť
2.) a.) deštrukčným spôsobom - dremelkou tú zrůdu rozrezať a poriadne sa mrknúť čo to tak silne vlastne drží - imho nejaké montážne lepidlo, ktoré maximálne len zošmirglujem - škaredá kapota, takže to budem musieť dať buď nalakovať, alebo na to sám nanesiem základovú vrstvu a prdnem na to Plasti Dip.
2.) b.) nedeštrukčným spôsobom - nejakou niťkou s pokusom čo najviac zachovať pôvodný lak, ale jak som s tým hýbal, tak sa to vôbec nehlo, takže akosi pochybujem o tomto spôsobe

- zadné krídlo - tiež sa mi nepáči, ale bije do oka určite menej ako ten hnus na kapote. Krídlo pôvodne modré, nastriekané matnou čiernou, miestami sa už farba odlupuje a presvicuje modrá. Možnosti:
1.) odstrániť
2.) ponechať, ale prestriekať, zase pravdepodobne Plasti Dip

- kufor - zhruba 3/4 zadného kufru je akoby poliata čiernou farbou. PO ževraj chcel prelakovať kufor (akosi ma nenapadlo spýtať sa PREČO), ale pod farbu nedal základovú vrstvu a tak farba zvráskavela. Úprimne mne to pripadá, ako keby ten kufor zhorel, ale miestami vidno pokusy odstránenia tej farby a pod ňou je pôvodná farba i lak, takže je to farba. Je to hnusné, ale príliš to nevidno, krídlo to spoľahlivo maskuje. Možnosti:
1.) nechať to tak
2.) zohnať nový kufor
3.) pokúsiť sa tú farbu odstrániť a zachovať pôvodný lak
4.) prebrúsiť to a prdnúť na to Plasti Dip :mrgreen:

- zle nastavené vstrekovacie čerpadlo - zatiaľ auto využívam len na prevoz do práce, zhruba 70km denne, prevažne okresky. Ale je faktom, že za tepla ťažšie štartuje, nie je to nič strašného, aj po hodine jazdy v pohode naštartujem, ale proste to chvíľu trvá (2s cca.). Viac ma trápia padajúce otáčky voľnobehu. Naštartujem, všetko fajn, ale po chvíli začnú pravidelne padať otáčky. Zatiaľ som to nenechal dlhšie robiť tak neviem povedať, či motor aj zdochne, ale po pridaní plynu sa všetko vráti do normálu (nie vždy, niekedy to hneď zase začne padať, niekedy zas môžem idlovať koľko chcem a nepadá to).

- centrál - ach ten centrál. K autu je aftermarket diaľkový ovládač, ten funguje na výbornú, ale centrál blbne - ľavé zadné dvere sa neza/o/tvárajú vôbec a dvere spolujazdca len sem tam. Zámok na vodičovej strane nespúšťa centrál, zámok spolujazdca vôbec nefunguje (otočím kľúčom, nič sa nestane). Kufor centrál spúšťa.

- kľúče - ach tie kľúče Kľúč zapaľovania je iný ako kľúč "od auta" (dvere, kufor, schránka spolujazdca atď.). Neviem, asi menené zapaľovanie, ale rád by som to dal do poriadku. Bohužiaľ sa asi tak nestane, keďže netuším či sa dá spraviť custom zapaľovanie pre už existujúce kľúče. Takže nech sa deje čo sa deje, musím u seba nosiť minimálne 3 kľúče - 1. diaľkové na odo/zamknutie auta, 2. na zapaľovanie a 3. od kufra a vodiča, keby náhodou nefungovalo diaľkové.

- riadenie - pripadá mi, že auto trochu plave. Neviem čím to je, netuším v akom stave sú silentbloky, stabilizátory, alebo vôbec riadenie, ale pocitovo auto trošku plave čiže takmer neustále musím korigovať. Je to otrava, ale dá sa s tým žiť. Časom to určite dám do servisu nech sa na to mrknú.

- hrdzavá zadná náprava - nj, je hrdzavá. Aj kardan. Neviem povedať či veľmi alebo len málo, ale určite bude potrebovať trochu lásky. Tiež nech sa na to pozrú v servise a pokiaľ to nebude nič vážne, tak to len doma ošetrím.

- interiér - dovolím si tvrdiť, že interiér je v dobrom stave. Sice budem musieť vymeniť budíky (alebo aspoň ich pozadie), odstrániť vlajku zo stropu, opraviť pravé predné repro a dotiahnúť nejaké vrzgajúce plasty, ale inak je interiér celkom udržiavaný a čistý.


Mimochodom interiér je divný čierno ružový, neviem či to pôvodne bolo červené a len to vybledlo, ale vyzerá to byť originál :mrgreen: Neviete čo to môže byť za farbu/výbavu? Červený interiér som našiel len kožený. Pôvodne (pri KO) ešte aj poťah radiacej páky bol ružový.
Obrázok
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Pondelok, 29. Augusta 2016, 18:56

ak to nie je tajne, za kolko si to auto kupil? Lebo to bude vyzadovat celkom cas odkyblikovat ten tuzing ;)

kym este par dni ma byt ako tak teplo tak by som skusil sa na aute najprv povozit, nech sa zahreje kapota a potom to nechat na slnku a skusit to aspon v jednom rohu odlepit aby si mal aspon predstavu co za bordel je pod tym,
ale s hentym predsa nemozes jazdit, akoze kazdemu co jeho je, ale hento by malo byt trestne co ten povodny majitel urobil tej kapote.
Aj keby bolo treba tu kapotu prelakovat tak by som to odrezal a osmirgloval, tam isto bude nejaky fajny vesmirny epoxid.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Utorok, 30. Augusta 2016, 07:12

Krásnych 1300 se vším všudy, ND i gumy v cene. (nízkoprofilovky dnes predávam za 80€ :twisted:)
Výdaje zatiaľ len nové gumy 195€ a vzduchový filter 10€ (zatiaľ som objednal len šunt, chcem sledovať či sa to zas zaebe od oleja).

A blbé je, že ten hnus na kapote drží len v prednej časti. Zadná 3/4 toho je úplne úplne prázdna a nie je prilepená ani len obojstr. penovou páskou. A predsa to drží ako probité. Achjaj...
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Štvrtok, 1. Septembra 2016, 11:58

Tak som dnes vykuchal EGR - čisté a hladké ako detská prdelka :mrgreen: A prívod bol samozrejme zaslepený, ach ten predchádzajúci majiteľ :) A bola zaslepená aj jedna trubička pod ventilom. Čo som videl na internete tak takmer všade majú EGR len jednu trubičku, no moja má dve. Zaslepená je tá bližšie k motoru, viz. fotka
Obrázok

Inak stále ma trápia tie padajúce otáčky za voľnobehu. Včera som došiel do práce (35min. jazdy), zaparkoval, neutrál, držal som brdzu, pustil som brzdu, otáčky začali padať, tak som ju zase zošliapol a hľa - otáčky nepadali. Akože wtf. Niekto nejaký nápad čo to môže byť?
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Štvrtok, 1. Septembra 2016, 14:57

Ta druha hadicka odvadza olej cez prsia do vane, odpojena ma byt presne ta druha.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Štvrtok, 1. Septembra 2016, 15:11

Ktorá odvádza olej a ktorá má byť odpojená? Akosi som ťa nepochopil :mrgreen:
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Štvrtok, 1. Septembra 2016, 19:08

No ta druha. :-D Vsak lavo blizsie k motoru napoj na fitin z predu pri napinaku, tu v pravo odpoj a zaslep.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Štvrtok, 1. Septembra 2016, 19:48

A prečo to teda bývalý majiteľ odpojil naopak? Má tá odpojená hadička odvádzania oleja nejaký vplyv na beh motora alebo dačo?
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Sobota, 3. Septembra 2016, 08:03

Lebo nevedel co robi? Ocividne sa snazil odstavit EGR ale... na chod to ziadny vpliv nema, len to potom nekvapka na alternator a spol.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Sobota, 3. Septembra 2016, 10:35

Kvapkať to nekvapká, hadička je zaslepená samorezkou. Ale všimol som si malé množstvo oleja v EGR a z obav o zničenie motora mám teraz v pláne mrknúť sa na intercooler či v ňom nie je olej.

Inak plán ná víkend:
- zmienený intercooler
- odstrániť vlajku zo stropu
- mrknúť sa na centrál
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Sobota, 3. Septembra 2016, 19:08

A samozrejme výmena vzduchového filtra. Objednával som len Filtron, na test či sa aj teraz bude zaebávať filter od oleja ale nie je treba nič testovať, už pri výmene bolo v krabičke vz. filtra trochu oleja:
Obrázok
Pretrel som to handrou a bola to len úplne tenučká frstva, olej ani nezanechal stopu na handre.

Keď som už s tým babral, pozrel som sa aj na ten centrál:
Obrázok
Obrázok
Demontáž i montáž super-jednoduchá, len treba dávať pozor na tie plastové kolíky, radi sa lámu (už viem čo bude obsahovať moja ďalšia objednávka z prembw.sk :D )
Po demontáži tesnenia na mňa vykukli črevá dverí:
Obrázok
Konektor centrálu (ani za boha som neprišiel na to jak sa to odisťuje, kus odisťovátka sa dal posúvať hore dole ale nie úplne, že by som dokázal odpojiť konektor):
Obrázok
A záhadný nezapojený konektor:
Obrázok

Bohužiaľ nikam som sa nedostal, dvere spolujazdca otvárajú ale nezatvárajú, tipujem to na ulomené zuby alebo proste už servo dosluhuje. Zadné dvere nereagujú vôbec. K centrálu zadných dverí vedú len 3 káble, vo dverách vyzerali byť v poriadku, žiadne zlomy alebo dačo, ale ďalej som ich už neskúmal, to nechám na neskôr. Inak čo sa týka zadných dverí, na elektroniku centrálu nebolo absolútne vidieť, takže tam jedine odmontovať komplet zámok (čo ma čaká aj v prípade predných dverí spolujazdca).
Sečteno, podtrženo, nedozvedeli sme sa nič. Len to, že treba objednať náhradné plastové kolíky a navštíviť nejaké vrakoviská, či už kvôli centrálu, alebo aj interiéru/exteriéru (zišli by sa tesnenia okien, plastové lišty na dverách, výplne aspoň predných dverí, kryt ohrevu paliva na palivovom filtri a plastový kryt pod čelné sklo... :D
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11990
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Nedeľa, 4. Septembra 2016, 14:07

ty vole obdivujem, ja by som sa do toho auta nepustil v zivote nikdy, keby som to uvidel zvonka hlavne.. :-D :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Economy class brambora

Nedeľa, 4. Septembra 2016, 15:14

Na babračku pod autom dnes nebola nálada tak som sa pozrel na stropnicu že v akom je stave pod tou hnusnou vlajkou... no hrôza. :D Neviem a ani nechcem vedieť prečo a ako bolo menená stropnica alebo čo sa s ňou stalo, aby čo som to nahmatal tak v strede je akoby rozdelená, asi sa im to nedarilo dostať do auta v jednom kuse :D A čalúnenie stropnice je len prispinkované. Sto. Tisíc. Milión spiniek.

Eh, auto ma kopu iných dôležitejších chýb, ale ty vole aspoň nejakú sivú deku tam naspinkujem namiesto tej hrôzy tam :D

A tie tuning číčoviny z vonka, no, zadný spojler by šiel dole ešte celkom ľahko ale ten teraz moc nerieším, pekne kryje škaredý kufor :D A tá hrôza na kapote, to je průser. Cosmic schwarz kapotu len tak nenajdem a odstrániť to so zachovaním pôvodného laku je nemožné. Čiže by som po odstránení potreboval brúsku, poriadne to prečistiť na plech, natrieť kopou vrstiev toho a tamtoho a potom ešte zohnať cosmic schwarz farbu ktorú by som potom nechal nastriekať v lakovni. No prostě průser, to už radšej zohnať hocjakú kapotu a tú komplet prestriekať, ale aj to je babračka a hlavne ma teraz najviac trápi to padanie otáčok voľnobehu. Až bude auto fungovať ako hodinky, tak sa s kľudným srdcom pustím do vizuálu.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných